×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/233/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 2604/2018 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, η οποία εγκρίνει το Πρακτικό I (Δικαιολογητικά συμμετοχής και Τεχνική Προσφορά) για τον διαγωνισμό ανάθεσης της μελέτης «Οριστική μελέτη αγωγών μεταφοράς ακαθάρτων και Προμελέτη Εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων οικισμού … του Δήμου …». Επιδιώκει επαναξιολόγηση και επαναβαθμολόγηση των Τεχνικών Προσφορών των διαγωνιζομένων, ισχυριζόμενη ότι η δεύτερη ένωση παρουσίασε ελλειπή δικαιολογητικά (μη συμπληρωμένη εγγυητική επιστολή και μη επικυρωμένα πιστοποιητικά ποιότητας) και ασαφείς τεχνικές προτάσεις. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εκπόνηση μελέτης υδραυλικών έργων και προμελέτης για εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 144.896,17 ευρώ (συμπλ. ΦΠΑ).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1143/2018

Η εταιρεία προσφεύγουσα (δεν αναφέρεται η επωνυμία στο κείμενο) απέστειλε προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της στον διαγωνισμό για την υλοποίηση του προγράμματος «Παρακολούθηση των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων (ΕΕΛ) των Αστικών Ιστών» (συνολικού προϋπολογισμού 152.914,35 € χωρίς ΦΠΑ). Ισχυρίζεται ότι η απόρριψή της βασίστηκε σε ελλειπή αιτιολόγηση, ότι η ομάδα έργου της πληρούσε τις προϋποθέσεις πενταετούς εμπειρίας, ότι υπήρχε ασάφεια στη διακήρυξη για τον τρόπο υπολογισμού της εμπειρίας και ότι παραβιάστηκε η αρχή του ενιαίου μέτρου κρίσης. Η προσφυγή απορρίφθηκε τελικά ως αβάσιμη.


ΕΣ/Τ7/174/2006

Η προμελέτη, αντιστοιχεί σε ωριμότερο και λεπτομερέστερο στάδιο της μελέτης, βασιζόμενο σε μετρήσεις του μελετητή, κατά το οποίο η μελέτη συγκεκριμενοποιείται σε τέτοιο βαθμό ώστε να καταστεί δυνατός ο ακριβής προϋπολογισμός του κόστους του έργου και η σύνταξη των τευχών δημοπρατήσεως αυτού. Η συμβατική αμοιβή του μελετητή υπολογίζεται βάσει του προϋπολογισμού του σταδίου της προμελέτης και καθορίζεται με την εγκριτική για το στάδιο αυτό απόφαση. Βάσει της με αυτή την εγκριτική απόφαση καθοριζομένης αμοιβής διαμορφώνεται τελικά, σύμφωνα με τις περί αμοιβών μελετητών διατάξεις, η νόμιμη αμοιβή, που καταβάλλεται κατά στάδια της μελέτης και μετά την έγκριση κάθε σταδίου (βλ. και ΣτΕ 1267/2004, πρ. ΙV Τμ. Ελ.Συν. 66/2005).


Ελ.Συν.Κλ.7/51/2015

ΜΕΛΕΤΕΣ.Συμπληρωματικές συμβάσεις:Μη νόμιμη η εξόφληση του 1 ου λογαριασμού της 1 ης συμπληρωματικής σύμβασης της μελέτης «Αποχέτευση και Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων ....», καθόσον η συμπληρωματική σύμβαση, αντικείμενο της οποίας ήταν η εκπόνηση εδαφολογικής μελέτης, είναι μη νόμιμη, διότι συνήφθη πέντε έτη μετά την παράδοση και έγκριση της αρχικής μελέτης, αφού, προϋπόθεση για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης είναι η κατάρτιση αυτής πριν την εκπνοή της προθεσμίας περαίωσης της αρχικής (άρθρα 11, 17, 20 και 22 του ν. 716/1977, ΦΕΚ Α' 295/1977 και άρθρα 10, 29 και 45 του ν. 3316/2005, ΦΕΚ Α' 42/2005).


ΑΕΠΠ/1154/2020

Οι προσφεύγοντες αίτησαν την ακύρωση της Απόφασης 166/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία είχε κρίνει αποδεκτές τις προσφορές άλλων οικονομικών φορέων στη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης έργου για την κατασκευή επεκτάσεων και αναβαθμίσεων εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων (ΕΕΛ), με εκτιμώμενη αξία 2.394.697 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε εργασίες βιολογικής επεξεργασίας, δευτεροβάθμιας καθίζησης, τριτοβάθμιας επεξεργασίας, μετααερισμού, καθώς και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και εγκαταστάσεων. Οι προσφεύγοντες επέκριναν ελλείψεις στις προσφορές των διαγωνιζομένων, όπως μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές, ελλιπή δικαιολογητικά και μη τήρηση χρονικών προθεσμιών. Η Επιτροπή εξέτασε τις ενστάσεις και έκρινε δεκτές ορισμένες, με αποτέλεσμα την αποκλεισμό ορισμένων προσφορών.


ΕλΣυν/Κλιμ.7/276/2015

Κατάτμηση ενιαίας μελέτης.(...)Με βάση τις ανωτέρω σκέψεις το Κλιμάκιο κρίνει επιπλέον ότι, ανεξαρτήτως του εσφαλμένου, κατά  τ’ ανωτέρω, υπολογισμού της προεκτιμώμενης αμοιβής της προμελέτης από την αναθέτουσα αρχή, μη νομίμως ανετέθη αυτοτελώς και κατ’ εφαρμογή της ίδιας ως άνω εξαιρετικής διάταξης η αρχιτεκτονική μελέτη εφαρμογής, καθόσον είχε ήδη προηγηθεί η απευθείας ανάθεση του σταδίου της προμελέτης, και επομένως για την ανάθεση της αρχιτεκτονικής μελέτης εφαρμογής ήταν πλέον αναγκαία η διενέργεια ανοικτού ή κλειστού διαγωνισμού, κατά τις ειδικότερες προϋποθέσεις των άρθρων 5 παρ. 5 και 7 παρ. 1 του ν. 3316/2005, άλλως η ανάθεση με διαπραγματεύσεις κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 10  του ίδιου νόμου. Περαιτέρω, τυγχάνει απορριπτέος ως αβάσιμος ο ισχυρισμός του Δήμου ...... ότι η προμελέτη και η μελέτη εφαρμογής νομίμως ανετέθησαν χωριστά, βάσει του άρθρου 209 παρ. 3 του ν. 3463/2006, καθόσον αυτές ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες και επομένως νομίμως υπολογίστηκε για κάθε μία από αυτές διαφορετική προεκτιμώμενη αμοιβή, η οποία υπολειπόταν του προβλεπόμενου ορίου. Και τούτο διότι, η μεν προμελέτη δεν ανήκει στην κατηγορία των ενεργειακών μελετών της περίπτωσης 14 του άρθρου 2 παρ. 2 του ν. 3316/2005, αλλά ενόψει του τρόπου προεκτίμησης της αμοιβής της θα πρέπει να ενταχθεί από την άποψη αυτή στην κατηγορία των αρχιτεκτονικών μελετών, ο δε υπολογισμός  της προεκτίμησης της αμοιβής γίνεται, κατά το νόημα του άρθρου 209 παρ. 3 του ν. 3463/2006, για όλα τα στάδια κάθε κατηγορίας μελέτης. Αντιθέτως, νομίμως ανατέθηκε η ηλεκτρομηχανολογική μελέτη εφαρμογής βάσει των εξαιρετικών διατάξεων του ως άνω άρθρου σε ένα και τελικό στάδιο εφαρμογής, δοθέντος ότι η προεκτιμώμενη αμοιβή αυτής (3.850 ευρώ) δεν υπερβαίνει το ποσοστό του 30% του ανώτατου ορίου αμοιβής πτυχίου Α΄ τάξης που ίσχυε για την κατηγορία των ηλεκτρομηχανολογικών μελετών της περίπτωσης 9 του άρθρου 2 παρ. 2 του ν. 3316/2005 και το οποίο ανέρχεται σε 4.532,4 ευρώ (15.108 x 30% = 4.532,4).


ΑΕΠΠ/456/2020

Οι προσφεύγουσες εταιρείες αιτούνται την ακύρωση της υπ’ αριθ. 20/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αφορά τον διαγωνισμό για την 'Κατασκευή νέας Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (Ε.Ε.Λ.) του οικισμού […]'. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την εκπόνηση οριστικής μελέτης και μελέτης εφαρμογής, την κατασκευή έργων πολιτικού μηχανικού, την προμήθεια και εγκατάσταση ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, τη θέση σε λειτουργία και τις δοκιμές ολοκλήρωσης, καθώς και τη δοκιμαστική λειτουργία του έργου για έξι μήνες. Οι προσφεύγουσες ισχυρίζονται ότι η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής είναι μη νόμιμη λόγω παραβιάσεων στη διαδικασία και ατόφιας αποκλεισμού των προσφορών τους.


ΑΕΠΠ/455/2020

Οι προσφεύγουσες αιτούνται την ακύρωση της υπ’ αριθ. 20/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε τις προσφορές τους και ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο την παρεμβαίνουσα εταιρεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Κατασκευή νέας Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (Ε.Ε.Λ.) του οικισμού …», συνολικής προυπολογιστικής αξίας 4.540.322,58 ευρώ, που περιλαμβάνει την εκπόνηση οριστικής μελέτης, την κατασκευή έργων πολιτικού μηχανικού, την προμήθεια και εγκατάσταση ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, τη θέση σε λειτουργία και τις δοκιμές ολοκλήρωσης.


ΑΕΠΠ/1209/2020

Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης 337/2020 του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Υδρευσης και Αποχέτευσης, ζητώντας την ακύρωσή της, κατά τα μέρη που έκρινε αποδεκτές τις τεχνικές προσφορές τριών αντιπάλων που κατετάγησαν πρώτοι στη σειρά μειοδοσίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για την κατασκευή της Εγκατάστασης Επεξεργασίας και Διάθεσης Λυμάτων (ΕΕΛ), περιλαμβάνοντας την εκπόνηση μελέτης, κατασκευαστικές εργασίες, προμήθεια και εγκατάσταση ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, θέση σε λειτουργία και δοκιμαστική λειτουργία του έργου. Η προσφυγή επικαλείται πολυάριθμες παραβάσεις των προδιαγραφών των τεχνικών προδιαγραφών, κυρίως σε θέματα ηλεκτροκινητήρων, θερμοκρασίας υγρών, ελέγχου θορύβου, βιολογικής επεξεργασίας και ασφάλειας.


ΑΕΠΠ/129/2022

Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα υπ' αριθμ. 256/2021, η οποία όρισε ανάδοχο τον δεύτερο προσφεύγοντα για τη σύμβαση 'ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ε.Ε.Λ… ΚΑΙ Ε.Ε.Λ.…' με αθροιστική εκτιμώμενη αξία 425.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η σύμβαση αφορά εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης σε εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, ενώ οι προσφυγές ασκούνται λόγω σφαλμάτων στη διαδικασία κατακύρωσης και αξιολόγησης των προσφορών, με ιδιαίτερη έμφαση στα δικαιολογητικά συμμετοχής, τις τεχνικές προδιαγραφές και τη διαδικασία υποβολής δικαιολογητικών κατακύρωσης.


ΑΕΠΠ/764/2020

Η προσφυγή ασκήθηκε για την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που έκανε δεκτή την προσφορά της ένωσης εταιρειών «ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ», καθώς θεωρήθηκε ότι η προσφορά της παρέβαλε ουσιώδεις όρους του διαγωνισμού, ιδίως ως προς την τήρηση περιβαλλοντικών όρων και τεχνικών προδιαγραφών. Ζητήθηκε επιπλέον η αναστολή της εκτέλεσης της προσβαλλόμενης πράξης μέχρι την έκδοση της οριστικής απόφασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την εκπόνηση μελέτης και την κατασκευή έργων επεξεργασίας λυμάτων, προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού, καθώς και τη δωδεκάμηνη δοκιμαστική λειτουργία τους.