ΑΕΠΠ/236/2017
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλαμαριάς με αριθμό 614/2017, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του οικονομικού φορέα «...» για την προμήθεια μηχανικού σαρώθρου χωρητικότητας 6 κυβικών μέτρων, μέρος της ευρύτερης σύμβασης για την προμήθεια 15 οχημάτων-μηχανημάτων για τις ανάγκες της Διεύθυνσης Καθαριότητας-Ανακύκλωσης. Ειδικότερα, αμφισβητεί την αποδοχή της τεχνικής προσφοράς του ανταγωνιστή, κατηγορώντας για παράβαση των όρων της διακήρυξης ως προς την υποχρεωτική υπογραφή τεχνικών φυλλαδίων, τη γλώσσα σύνταξης εγγράφων, τη μη συμπλήρωση πεδίων στο ΕΕΕΠ και τεχνικές αποκλίσεις του προτεινόμενου μηχανήματος. Η διαφορά αφορά τμήμα με εκτιμώμενη αξία 170.000 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) και CPV 34921100-0.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/635/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της ζητεί: 1) την αποδοχή της προσφυγής της, 2) την ακύρωση της υπ' αριθμ. 175/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αφορά στον Ανοικτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την ανάθεση της σύμβασης προμήθειας με τίτλο «Προμήθεια Μηχανολογικού Εξοπλισμού για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου — Β’ Φάση 2019». Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού, συγκεκριμένα αναρροφητικού σαρώθρου 4-5 κυβικών, το οποίο πρέπει να πληροί συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές όπως χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων ≥ 120 λίτρα, πάχος τοιχωμάτων κάδου σαρωμάτων περίπου 3mm, και δεξαμενή ύδατος κατασκευασμένη αποκλειστικά από αντιδιαβρωτικό κράμα ή ανοξείδωτο χάλυβα.
ΑΕΠΠ/246/2017
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλαμαριάς, με την οποία έγινε δεκτή η τεχνική προσφορά του ανταγωνιστικού οικονομικού φορέα για την προμήθεια ενός μηχανικού σαρωθρού χωρητικότητας 6 κυβικών μέτρων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη συμμετοχή στον ηλεκτρονικό ανοικτό διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 15 οχημάτων-μηχανημάτων για τις ανάγκες της Διεύθυνσης Καθαριότητας-Ανακύκλωσης, με συνολική εκτιμώμενη αξία 882.500 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η δεκτή προσφορά δεν πληρούς νομίμως τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού, ιδίως ως προς την υπεύθυνη δήλωση του κατασκευαστή για εγγύηση ανταλλακτικών για 10 έτη.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/800/2025
Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την αίτηση αναίρεσης της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης «Ελληνική Ομάδα Διάσωσης» κατά της καταλογιστικής απόφασης του Υπουργού Εξωτερικών. Η ΕΟΔ είχε καταλογιστεί με ποσό 366.849,69 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου κεφαλαίου 170.000 ευρώ (πρώτη δόση χρηματοδότησης για πρόγραμμα στο Αφγανιστάν) και 196.849,69 ευρώ τόκους υπερημερίας, λόγω ουσιωδών παραβάσεων της σύμβασης, όπως η μη υποβολή εκθέσεων προόδου και δικαιολογητικών. Το Δικαστήριο έκανε δεκτή εν μέρει την αίτηση αναιρώντας την προηγούμενη απόφαση. Κρίθηκε ότι ο καταλογισμός του κεφαλαίου είναι νόμιμος, αλλά η επιβολή τόκων ήταν υπερβολική λόγω της πολυετούς αδράνειας της Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας. Ως εκ τούτου, ο καταλογισμός περιορίστηκε στο ποσό των 170.000 ευρώ.
ΑΕΠΠ/839/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση του προσβαλλόμενου απόσπασματός από το πρακτικό της Οικονομικής Επιτροπής (υπ’ αριθ. 2247/22.05.2020) και του 1ου Πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού (υπ’ αριθ. 2001/07.05.2020), κατά το μέρος που απορρίφθηκε η δική της προσφορά και έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια αναρροφητικού σαρώθρου με παρελκόμενα», συμπεριλαμβανομένου ενός αυτοκινούμενου σάρωθρου και των παρελκόμενων αυτού, με εκτιμώμενη αξία 148.180,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι το τεχνικό χαρακτηριστικό του σαρώθρου της (χρήση κομβίων αντί πεντάλ για μετάδοση κίνησης) υπερκαλύπτει τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, παρέχοντας τεχνολογικά ανώτερη και ασφαλέστερη λύση, και ότι η απόρριψη της προσφοράς της βασίστηκε σε εσφαλμένη ερμηνεία των όρων της διακήρυξης.
ΕΑΔΗΣΥ/281/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της Απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 10156/614/15.12.2022 και θέμα: «Ματαίωση του ΔΑΗΔ με Αρ. Διακήρυξης …/2022 σύμφωνα με την με αριθμό 1724/2022 Απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημόσιων Συμβάσεων», με την οποία αποφασίστηκε η ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
32770/2025
Έγκριση της απόφασης καθορισμού των οργανικών μονάδων που σχετίζονται άμεσα με την υλοποίηση των στόχων και των ποσοτικών στόχων των οργανικών μονάδων της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 59, περί συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής, του ν. 5043/2023 (Α΄ 91), έτους 2024.
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤ.ΣΥΝΘ/1215/2020
Εγκατάσταση αφαλάτωσης...ζητείται η αναθεώρηση της 122/2020 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω ερμηνευτικώς δεκτά (βλ. σκ. 5 παρούσης), ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλομένη ότι οι περιλαμβανόμενες στην ελεγχόμενη σύμβαση εργασίες συνιστούν επέκταση του τεχνικού αντικειμένου του αρχικού έργου και δεν είναι αναγκαίες για την ολοκλήρωση του τεχνικού αντικειμένου της αρχικής σύμβασης.Κατά την κρίση του Δικαστηρίου, το αντικείμενο της αρχικής σύμβασης συνίστατο στην κατασκευή εγκατάστασης αφαλάτωσης για την παραγωγή 5.000 κυβικών μέτρων/ημέρα πόσιμου νερού, με την επιλογή κατασκευής δύο παράλληλων γραμμών επεξεργασίας νερού, δυναμικότητας 2.500 κυβικών μέτρων/ημέρα η κάθε μία, και με πρόβλεψη για μελλοντική επέκταση αυτού σε Β΄ Φάση, κατόπιν νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, ενώ το αντικείμενο της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης συνίσταται στην κατασκευή δύο περαιτέρω γραμμών επεξεργασίας νερού, προκειμένου να καταστεί δυνατή η παραγωγή επιπλέον 5.000 κυβικών μέτρων/ημέρα πόσιμου νερού. Το ως άνω αρχικό έργο, αν εκτελεσθεί όπως είχε αρχικά σχεδιασθεί, θα εξυπηρετεί τον σκοπό του, ήτοι την παραγωγή ποσότητας νερού 5.000 κυβικών μέτρων ανά ημέρα, η δε εκτέλεση των εργασιών της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης, που συνίστανται στην προσθήκη δύο επιπλέον γραμμών, δεν είναι αναγκαία για την εκπλήρωση του εν λόγω σκοπού, αφού το έργο θα είναι άρτιο και λειτουργικό χωρίς την εκτέλεση των εν λόγω συμπληρωματικών εργασιών. Προς τούτο άλλωστε συνηγορεί και ότι το αρχικό έργο είχε σχεδιασθεί ούτως ώστε να είναι δεκτικό επεκτάσεως, με την προσθήκη τρίτης γραμμής, για την παραγωγή επιπλέον 2.500 (ήτοι συνολικά 7.500) κυβικών μέτρων/ημέρα, δεδομένου ότι η εν λόγω επέκταση συνιστά ένα νέο τεχνικό αντικείμενο, το οποίο μάλιστα ήδη από την αρχική μελέτη είχε προβλεφθεί ως αυτοτελές, έναντι του αρχικού. Πολλώ δε μάλλον, συνιστά νέο τεχνικό αντικείμενο και η επέκταση της εγκατάστασης, με την προσθήκη και τέταρτης γραμμής, για την παραγωγή 10.000 κυβικών μέτρων/ημέρα, η οποία προβλέπεται να λειτουργήσει σε παρακείμενο χώρο.Περαιτέρω, δεν αποδεικνύεται ότι η συνδρομή των απρόβλεπτων περιστάσεων, τις οποίες επικαλείται η αναθέτουσα Αρχή (αύξηση της υδατοκατανάλωσης και της τουριστικής κίνησης, υποβάθμιση της ποιότητας των υπόγειων νερών και φαινόμενα ξηρασίας και λειψυδρίας), καθιστά αναγκαία την εκτέλεση του ελεγχόμενου έργου. Τούτο, αφενός διότι, εφόσον η μέση ημερήσια κατανάλωση των μηνών Ιουνίου και Αυγούστου 2018, χρονικής περιόδου δηλαδή, κατά τα γνωστά τοις πάσι, ακμής του τουριστικού κύματος, σε ημερολογιακό έτος αυξημένης τουριστικής επισκεψιμότητας, καταγράφηκε σε 3.585 κυβικά μέτρα/ημέρα, δεν αποδείχθηκε για ποιό λόγο η παραγωγή 5.000 κυβικών μέτρων δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών, δεδομένου ότι δεν παρουσιάστηκε οποιοδήποτε πραγματικό στοιχείο, από το οποίο να προκύπτει ότι κάποια από τις ημέρες καταναλώθηκε ποσότητα μεγαλύτερη των 5.000 κυβικών μέτρων· ούτε, πάντως, αιτιολογείται για ποιο λόγο η τυχόν για ελάχιστες ημέρες ανά έτος υπέρβαση της ως άνω ποσότητας δεν θα μπορούσε να καλυφθεί από άλλες πηγές, αλλά απαιτείται διπλασιασμός της ποσότητας πόσιμου ύδατος. Αφετέρου, διότι δεν αιτιολογείται ειδικότερα, αλλά θεωρείται δεδομένο ότι οι υψηλοί ρυθμοί αύξησης της υδατοκατανάλωσης, που καταγράφηκαν από το έτος 2014 και εφεξής, θα διατηρηθούν, και μάλιστα αμείωτοι, κατά τα επόμενα έτη, ενόψει των όσων προαναφέρθηκαν περί υπερτουρισμού (βλ. σκ. 25, 26 παρούσης) και ενόψει μάλιστα του νεωτέρου αλλά μη δυναμένου να αγνοηθεί στοιχείου της γνωστής τοις πάσι παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, των οικονομικών συνεπειών της και του περιορισμού των τουριστικών μετακινήσεων που θα επέβαλλαν "αυτοπεριορισμό" ως προς την ανεξέλεγκτη υποδοχή τουριστών.Τέλος, όπως ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλομένη, ο ισχυρισμός της αιτούσης ότι δεν είναι δυνατός ο διαχωρισμός των εργασιών της συμπληρωματικής σύμβασης από την εκτέλεση των εργασιών της αρχικής για τους αναλυτικά εκτιθέμενους στην αίτηση και το υπόμνημα τεχνικούς και οικονομικούς λόγους, ανεξαρτήτως βασιμότητάς του – λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι, όπως ήδη εκτέθηκε, προβλέφθηκε ότι ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να εκτελέσει το έργο κατά τρόπο ώστε να επιδέχεται συναρμογής με μελλοντικό έργο επέκτασης – προβάλλεται αλυσιτελώς, καθώς, και αληθής υποτιθέμενος, δεν δύναται να οδηγήσει σε κρίση διαφορετική αυτής της μη νομιμότητας της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης, διότι η προϋπόθεση της μη δυνατότητας διαχωρισμού των συμπληρωματικών εργασιών από αυτές του αρχικού έργου ή της αναγκαιότητας αυτών για την τελειοποίησή του δεν εξετάζεται αυτοτελώς, αλλά σωρευτικώς με τις λοιπές προϋποθέσεις, όπως η μη επέκταση του τεχνικού αντικειμένου του έργου.
2/83791/0022/2013
Παρέχονται πληροφορίες(αναφορικά με την κατάργηση από 1.11.2011 της αποζημίωση του άρθρου 2 της αριθμ. Φ15/ΟΙΚ 7814/614/2005 (ΦΕΚ Β 542/22-4-2005) ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών για τους Υπαλλήλους των τέως Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων που διενεργούν αυτοψίες που αφορούν στην χορήγηση αδειών εγκατάστασης & λειτουργίας επιχειρήσεων)
ΔΕΔ/Θεσ/774/2025
Η απόφαση (774/2025) του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2023 της Δ.Ο.Υ. Καλαμαριάς. Η προσφεύγουσα είχε δηλώσει παρακρατηθέντα φόρο €420,00 στον κωδικό 611 (φόροι χωρίς ηλεκτρονική πληροφόρηση), αλλά η Δ.Ο.Υ. τον μηδένισε επειδή η προσκομισθείσα βεβαίωση αμοιβών δεν πληρούσε τα απαιτούμενα κριτήρια. Κατόπιν εξέτασης των δηλώσεων παρακρατούμενων φόρων και του υποσυστήματος taxis, διαπιστώθηκε ότι πράγματι παρακρατήθηκε και αποδόθηκε φόρος ύψους €480,00 επί των αμοιβών της προσφεύγουσας από επιχειρηματική δραστηριότητα. Ως εκ τούτου, η ΔΕΔ δικαίωσε την προσφεύγουσα, καλώντας τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καλαμαριάς να προβεί σε εκ νέου εκκαθάριση της δήλωσης, λαμβάνοντας υπόψη το ποσό των €480,00.
ΝΣΚ/336/2012
Δυνατότητα ή μη δωρεάν παραχώρησης ανταλλαξίμου οικοπέδου, σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ.6 του ν.δ. 2967/1954, στο Σύλλογο Καυκασίων Καλαμαριάς «Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η, βάσει της παρ.6 του άρθρου 12 του ν.δ. 2967/1954, δωρεάν παραχώρηση στο Σύλλογο Καυκασίων Καλαμαριάς «Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ» ανταλλάξιμου οικοπέδου στη Θεσ/νίκη, διότι, όπως προκύπτει από την σχετική αίτηση του εν λόγω συλλόγου στην Κτηματική Υπηρεσία Θεσ/νίκης, δεν πληρούται η προϋπόθεση της ως άνω διάταξης, δηλαδή η χρησιμοποίηση του προς παραχώρηση ακινήτου για τη στέγαση αποκλειστικά εθνικών κειμηλίων, λαογραφικού υλικού και πνευματικού πλούτου των Ποντοκαυκασίων. (ομοφ.)