×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/393/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντος φορέα με αριθμό 259/29-12-2020, η οποία αφορά τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών με τίτλο «ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ (4.200 τόνων) ΑΦΥΔΑΤΩΜΕΝΗΣ ΙΛΥΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΛΥΜΑΤΩΝ», εκτιμώμενης αξίας 399.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή ασκήθηκε λόγω της κοινοποίησης της ανωτέρω απόφασης στον προσφεύγοντα και αφορά τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης της συγκεκριμένης δημόσιας σύμβασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/710/2020

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 61/2020 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αποδέχτηκε τη γνωμοδότηση του Δικηγόρου και απορρίπτει την προσφορά της ενώ αποδέχεται αυτήν της παρεμβαίνουσας για τη σύμβαση «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΥ 2019-2021». Η προσφυγή επιδιώκει τη νόμιμη κρίση της προσφοράς της, την απόρριψη της παρεμβαίνουσας, τη συνεχή συμμετοχή της στη διαδικασία, την κοινοποίηση της γνωμοδότησης και την επιστροφή του παραβόλου.


ΑΕΠΠ/1836/2021

Με τις προδικαστικές προσφυγές ζητείται η ακύρωση της απόφασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για το έργο με εκτιμώμενη αξία 142.200.000 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Το έργο σχετίζεται με τη δημιουργία και λειτουργία Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ), που περιλαμβάνει μηχανική και βιολογική επεξεργασία συμμείκτων αστικών αποβλήτων, με ετήσια δυναμικότητα τουλάχιστον 60.000 τόνων. Οι προσφεύγουσες αμφισβητούν την έγκυρη πλήρωση τεχνικών κριτηρίων και τη νόμιμη συμμετοχή των παρεμβαινόντων, με ιδιαίτερη εστίαση σε ζητήματα εμπειρίας, τεκμηρίωσης και συμμόρφωσης με τους όρους της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/301/2021

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης με αριθμό 177/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία αποκλείστηκε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΛΥΜΑΤΩΝ», εκτιμώμενης αξίας 4.450.000,00 ευρώ άνευ ΦΠΑ. Αιτείται να κριθεί παράνομος ο αποκλεισμός του, ο οποίος βασίστηκε σε αδικαιολόγητους λόγους σχετικά με την υποβολή ελλιπούς Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ) ως προς την τεκμηρίωση της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας της εταιρείας του, με ιδιαίτερη έμφαση στην έλλειψη σαφούς αναφοράς του απαιτούμενου τεχνικού προσωπικού και των προσόντων του.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/254/2024

Η Πράξη 254/2024 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έργο της Διαδημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Λέσβου με τίτλο «ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΛΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΧΝΙΤΟΥ». Το έργο, το οποίο αποτελεί υποέργο ευρύτερης Πράξης ενταγμένης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής, έχει προϋπολογιζόμενη δαπάνη 2.100.000,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι το σχέδιο σύμβασης απαραδέκτως εισάγεται για έλεγχο, καθώς, σύμφωνα με τη νομοθεσία (άρθρο 324 του ν.4700/2020), τα συγχρηματοδοτούμενα έργα υπάγονται υποχρεωτικά στον προσυμβατικό έλεγχο μόνο εάν η προϋπολογιζόμενη δαπάνη υπερβαίνει το όριο των 5.000.000,00 ευρώ (άνευ Φ.Π.Α.), όριο το οποίο δεν πληρούται στη συγκεκριμένη περίπτωση.


ΑΕΠΠ/731/2020

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης ανάθεσης δημόσιας σύμβασης έργου για την «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ» με εκτιμώμενη αξία 590.725,81 ευρώ. Επισημαίνει ότι οι όροι της διακήρυξης δυσχεραίνουν ουσιωδώς τη συμμετοχή του, περιορίζουν τον ανταγωνισμό και επιβάλλουν αδικαιολόγητες προϋποθέσεις, όπως η υποβολή πιστοποιημένων δειγμάτων, η απαίτηση για συγκεκριμένους εργαστηριακούς ελέγχους και η ανάγκη για προϋπάρχουσες εγκαταστάσεις του τάπητα σε στάδια. Επιπλέον, επικρίνει τις απαιτήσεις για πιστοποιήσεις ενεργειακής διαχείρισης (ISO 50001) και την έλλειψη δυνατότητας χρήσης ισοδυνάμων προτύπων.


ΕΑΔΗΣΥ/356/2022

Με την ως άνω Προδικαστική Προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της κοινοποιηθείσας σε αυτόν την 13-8-2020 με αρ. 129/2020 Απόφασης του αναθέτοντος, καθ’ ο μέρος έκρινε δεκτό τον παρεμβαίνοντα, αναδεικνύοντας τον προσωρινό ανάδοχο στη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης έργου, εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 7.711.382,11 ευρώ για το έργο ΕΕΛ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΩΝ ΛΥΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΕΡΓΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ-ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ …,… ΚΑΙ … ΔΗΜΟΥ …, που προκηρύχθηκε με τη με αρ. πρωτ. … διακήρυξη, η οποία απεστάλη για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ την 17-6-2020 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ με Μοναδικό ΑΔΑΜ … την 16-8-2019 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α …. Η αναθέτουσα υπέβαλε τις από 24-8-2020 αρχικές και τις από 10-9-2020 συμπληρωματικές Απόψεις της και ο προσφεύγων το από 15-9-2020 υπόμνημά του.


ΑΕΠΠ/1250/2020

Οι προσφεύγοντες απαιτούν την ακύρωση της υπ΄αριθ. 85/2020 Απόφασης ΔΣ του αναθέτοντος, καθώς η προσφορά του καθενός κρίθηκε αποδεκτή με οικεία βαθμολογία στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για τα ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ, με εκτιμώμενη αξία 33.740.000 ευρώ. Ειδικότερα, ο πρώτος προσφεύγων αμφισβητεί την αποδοχή και βαθμολόγηση του δεύτερου προσφεύγοντος, ενώ ο δεύτερος αμφισβητεί την αποδοχή και βαθμολόγηση του πρώτου, συμπεριλαμβανομένων θεμάτων όπως ο τρόπος υπολογισμού της βαθμολογίας για το κριτήριο πρόσθετου χρόνου εγγύησης (Κ2), η τεκμηρίωση του χρονοδιαγράμματος και η έκταση της εγγυητικής συμμετοχής.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/205/2025

Η Πράξη 205/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΘΗΒΑΣ» της Δ.Ε.Υ.Α. Θήβας, συνολικού τιμήματος 3.160.867,47 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι συμπληρωματικές εργασίες, που αφορούν την κατασκευή πρόσθετης Μονάδας Μεμβρανών MABR, κρίθηκαν αναγκαίες λόγω της συμμόρφωσης με τη νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία (ΕΕ) 2024/3019, η οποία απαιτεί μείωση του ορίου εκροής του συνολικού αζώτου από 15 mg/l σε 10 mg/l. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι οι εργασίες πληρούν σωρευτικά τις προϋποθέσεις των άρθρων 132 και 156 του ν. 4412/2016, διότι είναι αναγκαίες, τεχνικά αδιαχώριστες από την κύρια σύμβαση και το κόστος τους (34,72% της αρχικής σύμβασης) δεν υπερβαίνει το όριο του 50%. Κατά συνέπεια, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της συμπληρωματικής σύμβασης.


ΑΕΠΠ/20/2017

Η προδικαστική προσφυγή της εταιρείας «προσφεύγουσα» ασκήθηκε κατά απόφασης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, η οποία την απέκλεισε από τον διαγωνισμό για την «Προμήθεια 60 τόνων λευκού ακρυλικού χρώματος διαγράμμισης οδών και 50 τόνων γυάλινων αντανακλαστικών σφαιριδίων για τις ανάγκες της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης». Ο αποκλεισμός αιτιολογήθη από την αναθέτουσα αρχή λόγω της μη αναφοράς της ημερομηνίας διενέργειας του διαγωνισμού στην εγγυητική επιστολή συμμετοχής, όπως απαιτούσε η διακήρυξη. Ωστόσο, η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η έλλειψη αυτή ήταν επουσιώδης, αφού το υπόδειγμα της διακήρυξης δεν προέβλεπε το πεδίο για την ημερομηνία, ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία ήταν επαρκώς διατυπωμένα. Ζητήθηκε η ακύρωση της αποκλειστικής απόφασης, η έγκριση της προσφοράς της και η συνέχιση της στα επόμενα στάδια του διαγωνισμού.


ΑΕΠΠ/1712/2020

Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της Απόφασης υπ’ αρ. πρωτ. .../1141/26.10.2020, η οποία αφορά τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την παροχή τεχνικών και επιστημονικών υπηρεσιών με τίτλο «ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ, ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ & ΠΡΟΕΚΤΙΜΩΜΕΝΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ, ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ & ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ» (εκτιμώμενη αξία 1.612.688,70 ευρώ). Η διαδικασία εμπίπτει στην αρμοδιότητα της ΑΕΠΠ λόγω αξίας και χρόνου αποστολής για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ (10/10/2018). Συγκεκριμένα, διεκδικούν την ακύρωση της έγκρισης της προς ακύρωση απόφασης που έκρινε αποδεκτή την προσφορά του άλλου διαγωνιζόμενου, καθώς και της σχετικής βαθμολόγησης. Επιπλέον, επιχειρηματολογούν για παραβάσεις όρων της διακήρυξης, όπως τους όρους 19.3 και 19.5, ιδίως όσον αφορά τη στελέχωση της ομάδας έργου, την εμπειρία των μελών της, και τη συνοχή της ομάδας. Η απόφαση εξέτασε εμπροσθεσμίως τις προσφυγές και τις παρεμβάσεις, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς της δεύτερης προσφύγουσας, ενώ έκρινε νόμιμα αιτιολογημένη την αίτηση ακύρωσης της πρώτης προσφύγουσας.