×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/414/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που κρίνει αποδεκτές τις προσφορές των παρεμβαινόντων και άλλων οικονομικών φορέων στον διαγωνισμό για την προμήθεια μηχανημάτων έργου του Δήμου Αντιπάρου, συγκεκριμένα Φορτωτή-εκσκαφέα τύπου JCB και Μικρού φορτωτή τύπου BOBCAT. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια των εν λόγω μηχανημάτων με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 77.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για την Ομάδα 1. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι οι λοιποί διαγωνιζόμενοι δεν πληρούν τους όρους της διακήρυξης και του νόμου, όπως την υποχρέωση υποβολής πλήρους μετάφρασης των τεχνικών φυλλαδίων, την έλλειψη επικυρωμένης υπεύθυνης δήλωσης κατά το άρθρο 94 του Ν.4412/2016 και την μη συμμόρφωση με τις διατάξεις για τα πιστοποιητικά ISO.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/184/2018

Παροχής εργασιών αποψίλωσης κοιμητηρίων του Δήμου:Με τα δεδομένα αυτά η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον κατά παράβαση του άρθρου 61 του ν. 3979/2011, με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου  δεν αιτιολογείται ειδικά η αδυναμία εκτέλεσής των ανατεθεισών εργασιών από τις υπηρεσίες του Δήμου με το προσωπικό του και με ίδια τεχνικά μέσα. Συγκεκριμένα, αν και αναφέρεται ότι δεν υπάρχουν εξειδικευμένα μηχανή-ματα, από την κατάσταση μηχανημάτων έργου προκύπτει ότι ο Δήμος διέθετε δύο καλαθοφόρα κατάλληλα για το κλάδεμα των δένδρων, ενώ η έλλειψη μικρών ελαστικοφόρων εκσκαφέων θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί μέσω ενοικίασης αυτών, πρακτική που άλλωστε ακολούθησε και ο ανάδοχος, όπως προκύπτει από το ιδιωτικό συμφωνητικό μίσθωσης μικρού εκσκαφέα και φορτωτή οχήματος μεταξύ του αναδόχου (μισθωτή) και τρίτου (εκμισθωτή), η οποία (μίσθωση) μάλιστα είναι περιοδική αναλόγως των απαιτούμενων εργασιών και αναγκών κλαδέματος. Πέραν τούτου, από 6.4.2017 (3394/6.4.2017 Διακήρυξη) είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός για την προμήθεια ελαστικοφόρου εκσκαφέα - φορτωτή και ενός μικρού ελαστικοφόρου φορτωτή, μηχανήματα τα οποία δεν κατείχε μεν ο Δήμος κατά τον κρίσιμο χρόνο της ανάθεσης, γνώριζε όμως ότι θα τα αποκτήσει - και πράγματι τα απέκτησε - σε σύντομο χρόνο, ήτοι τον Μάιο του 2018, όπως προκύπτει από τα 119/8.5.2018 και 120/8.5.2018 χρηματικά εντάλματα για την πληρωμή των εν λόγω μηχανημάτων. Περαιτέρω, αορίστως αναφέρεται στην απόφαση του Δ.Σ. ότι ο αριθμός προσωπικού μειώνεται με «γεωμετρική απόδοση», ενώ, αντιθέτως, από την προαναφερθείσα κατάσταση του Τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Μέριμνας, σε συνδυασμό με τον προσκομισθέντα πίνακα προσωπικού του ΣΕΠΕ που αποδεικνύει ότι ο ανάδοχος απασχολεί για τις επίμαχες εργασίες έναν εργάτη πλήρους απασχόλησης και          δύο μερικής απασχόλησης, προκύπτει επαρκής αριθμός υπαλλήλων του Δήμου, οι οποίοι με τον κατάλληλο προγραμματισμό θα μπορούσαν να διεκπεραιώσουν          τις μη εξειδικευμένες και μη επείγουσες ανατεθείσες εργασίες. Τέλος, κατά παράβαση της αρχής της οικονομικότητας και της διαφάνειας, το ύψος της προϋπολογιζόμενης δαπάνης δεν προσδιορίζεται σαφώς από τα έγγραφα της σύμβασης, καθώς ανέρχεται στο ποσό των 20.000,00 ευρώ χωρίς να γίνεται οποιαδήποτε αναφορά σε τιμή μονάδας ανά είδος εργασίας, απαιτούμενες εργα-τοώρες και αριθμό υπαλλήλων που χρειάζονται. Κατ’ ακολουθία, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/68/2018

Αμοιβή εργασιών καθαρισμού ρεμάτων και μίσθωσης μηχανημάτων​: Με δεδομένα αυτά, το αντικείμενο των ελεγχόμενων «εργασιών καθαρισμού ρεμάτων» δεν είναι ομοειδές με το αντικείμενο των λοιπών άνω αναφερόμενων εργασιών και ως εκ τούτου, ενόψει το ότι το συνολικό ποσό τους δεν υπερβαίνει το όριο των 20.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., νομίμως αυτές ανατέθηκαν απευθείας, σύμφωνα με το άρθρο 118 του ν. 4412/2016. Ειδικότερα, οι εν λόγω συμβάσεις, που αποσκοπούν στον καθαρισμό τμημάτων των πέντε, συνολικά, ρεμάτων της περιοχής στη Δ.Ε. Αν. ..., περιλαμβάνουν πρωτίστως εργασίες απομάκρυνσης φερτών υλικών, μπαζών και απορριμμάτων, εργασίες οι οποίες δεν παρουσιάζουν ομοιότητα με όσες έχουν ανατεθεί με τις λοιπές συμβάσεις. Εξάλλου, σύμφωνα με τη σχετική τεχνική περιγραφή, για την άρτια εκτέλεση των συμβάσεων αυτών απαιτείται η χρήση φορτωτή και διαξονικού ανατρεπόμενου φορτηγού, ήτοι μηχανημάτων διάφορων από αυτά που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των αναθέσεων που αφορούν στον καθαρισμό της φυτικής βλάστησης στο δημοτικό οδικό δίκτυο και στη συντήρηση των αγροτικών οδών, στις τεχνικές περιγραφές των οποίων δεν ορίζονται συγκεκριμένα μηχανήματα για την εκτέλεσή τους. Επιπλέον, οι επίμαχες συμβάσεις εκτέλεσης εργασιών καθαρισμού των ρεμάτων δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ομοειδείς με τη σύμβαση μίσθωσης μηχανημάτων ειδικού τύπου εκσκαφέα για την προετοιμασία του Δήμου ενόψει της χειμερινής περιόδου, δεδομένου ότι οι πρώτες αφορούν στην παροχή υπηρεσιών, ενώ η τελευταία στην προμήθεια αγαθών και, περαιτέρω, από κανένα στοιχείο δεν προκύπτει ότι η μίσθωση του ερπυστριοφόρου περιστροφικού εκσκαφέα και του τροχοφόρου περιστροφικού εκσκαφέα θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες καθαρισμού των συγκεκριμένων ρεμάτων. Επομένως, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως μερικότερα τμήματα ενιαίας εργασίας, ώστε να αποτελούν προϊόντα μη νόμιμης κατάτμησης. Ως εκ τούτου, οι επίμαχες συμβάσεις έχουν ανατεθεί νομίμως. Κατ’ ακολουθία, οι εντελλόμενες δαπάνες, ως ερειδόμενες σε νομίμως συναφθείσες συμβάσεις, είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυν.Κλ.ΣΤ/242/2016

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:..Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που κωλύουν την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και της εταιρείας «….» με αντικείμενο την προμήθεια αστικών λεωφορείων, ενώ, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με την εταιρεία «…» με αντικείμενο την προμήθεια φορτωτή – εκσκαφέα.Απόφαση 402/2017 Τμήματος 6.Δεν ανακαλεί την Ελ. Συν. Κλιμ. ΣΤ΄ πράξη 242/2016.


ΕΑΔΗΣΥ/1589/2023

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία ανακήρυξε οριστικές αναδόχους τις εταιρείες «...» και «...» για συγκεκριμένα είδη του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ιατροτεχνολογικών προϊόντων και μέσων ατομικής προστασίας, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 295.042,00 € (άνευ Φ.Π.Α.). Η προσφεύγουσα επικαλείται ουσιώδη παραβάσεις των όρων της διακήρυξης, όπως η έλλειψη επικυρωμένης μετάφρασης εγγράφων, η μη προσκόμιση απαιτούμενων πιστοποιητικών και η μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές.


ΑΕΠΠ/1404/2021

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της ζητεί την ακύρωση της απόφασης αρ. 256/08.06.2021 της αναθέτουσας αρχής, η οποία έγινε αποδεκτή με το πρακτικό 3147/02.06.2021, και η οποία αφορά στον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με τίτλο «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΦΟΡΤΩΕΚΣΚΑΦΕΑ, ΑΚΤΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗ, ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΠΟΥΛΩΣΗΣ ΛΑΚΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ………». Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια εξοπλισμού (εκσκαφέα-φορτωτή, ακτοκαθαριστή και υπερκατασκευής επούλωσης λακκών) με συνολικό προϋπολογισμό 268.500,00€ (συγκεκριμένα για την Ομάδα Α – ΕΚΣΚΑΦΕΑΣ-ΦΟΡΤΩΤΗΣ – 103.500,00€), με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας/τιμής.


ΕΑΔΗΣΥ/796/2024

Η προσφεύγουσα ζητεί με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής που δεν ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού ως προς το σκέλος της αξιολόγησης και βαθμολόγησης της προσφοράς της, κρίνοντάς την απορριπτέα. Επιδιώκει τη διατήρηση του αρχικού πρακτικού που κρίνει πλήρη και αποδεκτό τον φάκελο της τεχνικής της προσφοράς, συμπεριλαμβανομένων των επιπρόσθετων δικαιολογητικών που προσκομίστηκαν μετά τη ζήτηση διευκρινίσεων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ενός βαρέως μηχανήματος (εκσκαφέα-φορτωτή) με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές, όπως αναφέρονται στον διαγωνισμό, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 120.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/236/2017

Ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλαμαριάς με αριθμό 614/2017, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του οικονομικού φορέα «...» για την προμήθεια μηχανικού σαρώθρου χωρητικότητας 6 κυβικών μέτρων, μέρος της ευρύτερης σύμβασης για την προμήθεια 15 οχημάτων-μηχανημάτων για τις ανάγκες της Διεύθυνσης Καθαριότητας-Ανακύκλωσης. Ειδικότερα, αμφισβητεί την αποδοχή της τεχνικής προσφοράς του ανταγωνιστή, κατηγορώντας για παράβαση των όρων της διακήρυξης ως προς την υποχρεωτική υπογραφή τεχνικών φυλλαδίων, τη γλώσσα σύνταξης εγγράφων, τη μη συμπλήρωση πεδίων στο ΕΕΕΠ και τεχνικές αποκλίσεις του προτεινόμενου μηχανήματος. Η διαφορά αφορά τμήμα με εκτιμώμενη αξία 170.000 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) και CPV 34921100-0.


ΑΕΠΠ/796/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου, η οποία απέρριψε την προσφορά της για τον διαγωνισμό 'Προμήθειας και Εγκατάστασης κεντρικών κλιματιστικών μονάδων και μηχανημάτων διαιρούμενου τύπου σε χώρους του Πανεπιστημίου'. Ζητεί να γίνει δεκτή η διόρθωση της εγγυητικής επιστολής της, η οποία περιείχε λάθος ημερομηνία λήξης (30/09/2021 αντί για 15/10/2021), και στη συνέχεια να επανεξεταστεί η προσφορά της για τις Ομάδες 2 και 3 του διαγωνισμού, οι οποίες αφορούσαν την προμήθεια και εγκατάσταση κλιματιστικών μηχανημάτων ψύξης/θέρμανσης δαπέδου τύπου ντουλάπας και κλιματιστικών μηχανημάτων διαιρούμενου τύπου αντίστοιχα.


ΑΕΠΠ/212/2017

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης που εγκρίνει το πρακτικό της 1ης Συνεδρίασης της Επιτροπής Διαγωνισμού, όσον αφορά την αποδοχή της προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρίας για την ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α΄ ειδών (εξοπλισμός και λογισμικό πληροφορικής). Επικαλείται δύο κύριες παραβάσεις: α) μη υποβολή επίσημης μετάφρασης των τεχνικών φυλλαδίων στα ελληνικά, και β) παρουσία οικονομικών όρων (τιμές σε δολάρια/λίρες) στα τεχνικά φυλλάδια, γεγονός που παραβιάζει τον όρο της διακήρυξης για μη αναφορά οικονομικών στοιχείων στο τεχνικό σκέλος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια εξοπλισμού-λογισμικού πληροφορικής και επικοινωνιών για την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, με εκτιμώμενη αξία €129,644.11 χωρίς ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/1152/2019

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που έκρινε ως αποδεκτή την προφορά του παρεμβαίνοντος και τον όρισε προσωρινό ανάδοχο για τη Μίσθωση Μηχανημάτων-Οχημάτων για την εξασφάλιση της πολιτικής προστασίας, συντήρησης, βελτίωσης εγκαταστάσεων και υποδομών για τα έτη 2019-2020. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά συγκεκριμένα τη μίσθωση προωθητή γαιών (μπουλντόζα) τύπου Caterpillar D7 ή αναλόγου τύπου μηχανικής ισχύος 160HP και άνω, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών χειριστή, καυσίμου και συντήρησης, για εργασίες όπως διαμόρφωση οδοστρωμάτων, διανοίξεις δρόμων και άρση καταπτώσεων. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο παρεμβαίνων προσέφερε μηχάνημα που δεν πληροί τις απαιτήσεις της διακήρυξης (D8H αντί D7), ενώ η επιτροπή κρίνει ότι οι όροι της διακήρυξης ήταν ευρεία και καλύπτουν το προσφερόμενο μοντέλο.