ΑΕΠΠ/49/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων (ένωση οικονομικών φορέων) αίτησε την ακύρωση της Απόφασης με αρ. 318/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία έκρινε αποδεκτές τις προσφορές δύο άλλων ενώσεων (παρεμβαινουσών) για τη δημόσια σύμβαση με τίτλο «***» και εκτιμώμενη αξία 2.020.048,39 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώθηκε στην έγκυρη ή μη αποδοχή των προσφορών των παρεμβαινουσών, με ισχυρισμούς για πλημμελή δικαιολογητικά συμμετοχής, τεχνικά και οικονομικά κριτήρια, καθώς και θέματα σχετικά με την κατανομή εργασιών και τον ορισμό συντονιστή στις ενώσεις. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε έργα που περιλαμβάνουν οικοδομικές, ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και πράσινο, με λεπτομέρειες που καθορίζονταν στη διακήρυξη του διαγωνισμού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΑΔΗΣΥ/880/2022
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθ. 190/2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του …., με την οποία ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος της σύμβασης κατασκευής του έργου «Οικοδομικές και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες ανακαίνισης – αναβάθμισης για το ιδιόκτητο κτίριο του …. επί της … στ.. … για τη στέγαση της Γενικής Διεύθυνσης Πληροφορικής του ….» η παρεμβαίνουσα.
ΝΣΚ/40/2023
Εποπτική Αρχή των Σωματείων και Ενώσεων Αναπήρων και Θυμάτων Πολέμου, κατά την έννοια και με τις αρμοδιότητες που καθορίζονται στις διατάξεις του ν. 281/1914 «Περί Σωματείων» (Α΄ 171). Αρμοδιότητα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να διενεργεί στα εν λόγω Σωματεία και Ενώσεις διοικητικούς και οικονομικούς ελέγχους βάσει του άρθρου 31 του ν.δ. 1044/1971. Αρμοδιότητα λήψης των απαιτούμενων μέτρων αποκατάστασης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 32 του ν. 281/1914. Δυνατότητα εφαρμογής του άρθρου 31 παρ. 2 του ν.δ. 1044/1971 στα Σωματεία και Ενώσεις Αναπήρων και Θυμάτων Εθνικής Αντίστασης, στα Σωματεία και Ενώσεις Αναπήρων και Θυμάτων Αντιδικτατορικού Αγώνα και στα Σωματεία και Ενώσεις, των οποίων τα μέλη είναι μεικτά, δηλαδή αποτελούνται από Αναπήρους και Θύματα Πολέμου και Εθνικής Αντίστασης.(....)α) Ως Εποπτική Αρχή των Σωματείων και Ενώσεων Αναπήρων και Θυμάτων Πολέμου, κατά την έννοια και με τις αρμοδιότητες που καθορίζονται στις διατάξεις του ν. 281/1914 «Περί Σωματείων» (Α΄ 171), λαμβανομένων υπόψη και των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 31 του ν.δ. 1044/1971 (Α΄ 245), νοείται ο Περιφερειάρχης (κατά πλειοψηφία). β) Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δύναται να διενεργεί στα εν λόγω Σωματεία και Ενώσεις διοικητικούς και οικονομικούς ελέγχους, βάσει του άρθρου 31 παρ. 2 του ν.δ. 1044/1971 (ομόφωνα). γ) Αρμόδιος να διατάξει τα απαιτούμενα μέτρα αποκατάστασης, σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 281/1914, είναι η Εποπτική Αρχή (Περιφερειάρχης) (κατά πλειοψηφία). δ) Το άρθρο 31 παρ. 2 του ν.δ. 1044/1971 τυγχάνει εφαρμογής στα Σωματεία και Ενώσεις Αναπήρων και Θυμάτων Εθνικής Αντίστασης, περαιτέρω δε η παραπάνω διάταξη εφαρμόζεται μόνο στα Σωματεία και Ενώσεις, των οποίων τα μέλη είναι μεικτά, αποτελούμενα από Αναπήρους και Θύματα Πολέμου και Αναπήρους και Θύματα Εθνικής Αντίστασης (κατά πλειοψηφία).
ΑΕΠΠ/1269/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για τον ανοιχτό διαγωνισμό σχετικά με τη συντήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη του Καθολικού Μετοχίου. Ειδικά, ζητά την ακύρωση λόγω όρων που αποκλείουν τη συμμετοχή συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης είτε αυτόνομα είτε ως μέλη ενώσεων. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει κατασκευαστικές εργασίες (οικοδομικές, στατική ενίσχυση) και υπηρεσίες συντήρησης τοιχογραφιών, με προϋπολογισμό 340.920,80€. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι οι όροι της διακήρυξης παραβιάζουν αρχές ισότητας και διαφάνειας, καθώς ευνοούν τους εργολήπτες έργων έναντι των επαγγελματιών συντηρητών.
ΑΕΠΠ/917/2018
Η προσφεύγουσα, ως δεύτερη στην κατάταξη μετά την παρεμβαίνουσα που αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος, με την προδικαστική προσφυγή ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που εγκρίνει τα δικαιολογητικά της παρεμβαίνουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη «Βελτίωση παιδικών χαρών Δήμου» με συνολικό προϋπολογισμό 242.656,12 ευρώ (με αναθεώρηση και ΦΠΑ 24%), το οποίο περιλαμβάνει οικοδομικές, ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και πρασινάστρωμα. Η προσφεύγουσα επικαλείται παραβάσεις των όρων της διακήρυξης, ιδίως ως προς τη μη τήρηση των κριτηρίων ποιοτικής επιλογής κατά τη στιγμή της υποβολής της προσφοράς, τονίζοντας ότι τα πιστοποιητικά της παρεμβαίνουσας δεν καλύπτουν την ημερομηνία υποβολής της προσφοράς και ότι δεν αποδεικνύεται η εξουσία υπογραφής του εκπροσώπου της.
ΑΕΠΠ/328/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής η οποία αποδέχθηκε και βαθμολόγησε τις τεχνικές προσφορές των πρώτου και τρίτου στη σειρά διαγωνιζομένων (ενώσεις εταιρειών «...» και «...»). Αιτείται τον αποκλεισμό των εν λόγω ενώσεων από τον διαγωνισμό, ώστε αυτός να συνεχιστεί μόνο με τους υπόλοιπους δύο διαγωνιζόμενους (την ίδια και την εταιρεία «...»). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Καβάλας σε Ελλάδα και εξωτερικό, με εργασίες όπως συμβουλευτικές υπηρεσίες τουριστικής προβολής, συμμετοχή σε εκθέσεις, ταξίδια εξοκείωσης (fam-press trips), ανάπτυξη και διαχείριση κοινωνικών δικτύων, σχεδιασμό και παραγωγή προωθητικού υλικού, δημιουργία αναμνηστικών δώρων (merchandise), υπηρεσίες προβολής στα ΜΜΕ και ειδικές προωθητικές εκδηλώσεις. Η προσφεύγουσα εκτιμά ότι με τον αποκλεισμό των εν λόγω ενώσεων θα αυξηθούν οι πιθανότητες να της ανατεθεί η σύμβαση.
ΑΕΠΠ/541/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγουσες ενώσεις εταιρειών επιδιώκουν την ακύρωση της υπ' αριθμ. 1498(ε)/06.03.2019 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Η απόφαση αυτή εκδόθηκε στο πλαίσιο της Διακήρυξης RFP-318/2017, της οποίας αντικείμενο ήταν οι «Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου Έργων Μετρό Αθήνας». Οι προσφεύγουσες ζητούν την ακύρωση της απόφασης κατά το μέρος που απέρριψε τις δικές τους προσφορές και έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας ένωσης εταιρειών, την οποία θεωρούν ότι παραβίασε διατάξεις της Διακήρυξης και έπρεπε να είχε απορριφθεί.
ΑΕΠΠ/1080/2021
Οι προσφεύγοντες αίτησαν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία είχε αποκλείσει τον πρώτο προσφεύγοντα και είχε κρίνει αποδεκτές τις προσφορές άλλων ενώσεων στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης για την Ανάπλαση της οδού Σταδίου από την οδό Ικάρου έως την οδό Διονυσίου, με εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 524.193,55 ευρώ. Ο πρώτος προσφεύγων απεκλείσθηκε λόγω έλλειψης εγγραφής στην κατηγορία ΠΡΑΣΙΝΟΥ του ΜΕΕΠ, ενώ η δεύτερη προσφυγή αφορούσε την έλλειψη ορισμού συντονιστή και κατανομής αμοιβών μεταξύ μελών σε άλλες ενώσεις.
ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/233/2025
Η Πράξη 233/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το Τμήμα 4 του έργου «Συντηρήσεις-Βελτιώσεις Κτιρίων και Σχολείων του Δήμου Αθηναίων». Το έργο, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.000.000 ευρώ (με ΦΠΑ) για το Τμήμα 4, αφορά οικοδομικές και ηλεκτρομηχανολογικές επισκευές, συντηρήσεις και ενεργειακές αναβαθμίσεις δημοτικών και δημοσυντήρητων κτιρίων στις επτά Δημοτικές Κοινότητες. Η ανάθεση έγινε με ανοικτό διαγωνισμό και κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής. Ως προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε ο οικονομικός φορέας «Ε.Ε.» με προσφερόμενη μέση έκπτωση 12,55% και συμβατική δαπάνη 710.298,95 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης.
ΑΕΠΠ/1082/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 1336/2020, με την οποία η αναθέτουσα αρχή ενέκρινε τις προσφορές των δύο παρεμβαινουσών ενώσεων οικονομικών φορέων για τα τμήματα 2 και 3 της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες με συνολική εκτιμώμενη αξία (άνευ ΦΠΑ) 6.441.937,00 ευρώ, που διαχωρίζεται σε τρία τμήματα. Συγκεκριμένα, το τμήμα 2 έχει εκτιμώμενη αξία 1.791.474 ευρώ και το τμήμα 3 έχει εκτιμώμενη αξία 2.558.800 ευρώ. Η διαδικασία ανακοινώθηκε στην ΕΕΕΕ στις 28/02/2020 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ στις 04/03/2020.
ΑΕΠΠ/1027/2018
Η απόφαση 1027/2018 της ΕΑΔΗΣΥ αφορά προδικαστική προσφυγή με αντικείμενο μια σύμβαση απόκλισης μισθής μεταξύ ενώσεων (ΣΕΒ-ΓΣΕΕ) και του υπουργείου. Οι ενώσεις ζητούν τη δήλωση παρανόμου των ρήτρων της σύμβασης που περιορίζουν την αυτεπάγγελτη αύξηση μισθών πάνω από 1% για το 2012, καθώς και τη δήλωση του δικαίου τους να διεκδικήσουν αυξήσεις πέραν του ορίου. Απαιτούν επιπλέον τη συμπλήρωση του ποσού διαφοράς μισθού που προκύπτει, με όλες τις νόμιμες προσαυξήσεις. Το αίτημα εστιάζει στην καταδίκη των εναπομείναντων οικονομικών επιπτώσεων λόγω της μη τήρησης της σύμβασης, με αναφορά σε πολλαπλές παραβιάσεις εργατικών δικαιωμάτων και συλλογικών συμβάσεων.