×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/523/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση της Διακήρυξης ηλεκτρονικού διαγωνισμού (αρ. πρωτ. 4506/22-6-2018) για την ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης εγκαταστάσεων του ΝΠΔΔ ΟΠΑΑ «ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΛΛΟΣ». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά φύλαξη εγκαταστάσεων στο Δημοτικό Πάρκο Αθλητισμού του Δήμου Καλλιθέας (πρώην ιπποδρόμου) και στη Ναυταθλητική Μαρίνα του ίδιου δήμου. Οι λόγοι της προσφυγής είναι δύο: α) ο προϋπολογισμός της διαδικασίας (117.741,93 ευρώ άνευ ΦΠΑ) θεωρείται ανεπαρκής για να καλύψει το νόμιμο εργατικό κόστος, και β) ο όρος για κατοχή άδειας ραδιοδικτύου πανελλαδικής εμβέλειας κρίνεται δυσανάλογος και αδικαιολόγητος, αφού το έργο περιορίζεται σε συγκεκριμένες τοποθεσίες. Η ΕΑΔΗΣΥ δέχτηκε και τους δύο λόγους και ακύρωσε τη διακήρυξη.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1487/2020

Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 199/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του ... που απέρριψε την προσφορά του για την ομάδα Β του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια προσωρινών εγκαταστάσεων στέγασης, χώρων υγιεινής και βασικού εξοπλισμού για την κάλυψη επειγουσών αναγκών της διετούς προσχολικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων) σε συγκεκριμένες τοποθεσίες. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν παράνομη, καθώς η διακήρυξη δεν απαιτούσε υποβολή υπεύθυνης δήλωσης για το χρόνο ισχύος της προσφοράς και ότι η προσφορά του έπρεπε να είχε γίνει δεκτή.


ΑΕΠΠ/437/2020

Με τις προδικαστικές προσφυγές, οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση των αποφάσεων που απορρίπτουν τις προσφορές τους στον διαγωνισμό με αντικείμενο «Υπηρεσίες Επισκευής και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κτιρίου». Η πρώτη προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα απορρίπτοντα κριτήρια (ανεπάρκεια πεδίου εφαρμογής πιστοποιητικού και έλλειψη μετάφρασης πτυχίου) ήταν εσφαλμένα, ενώ η δεύτερη προσφεύγουσα αντικρούει τους λόγους απόρριψης της προσφοράς της (ανεπαρκής ανάλυση κόστους και ασφαλιστήριο συμβόλαιο). Και οι δύο ζητούν τη διατήρηση του ενδιαφέροντός τους να αναλάβουν την εκτέλεση της σύμβασης, η οποία έχει προϋπολογισμένη αξία 162.096,77 € χωρίς ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/751/2019

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (Υπουργείο), η οποία απέρριψε την οικονομική του προσφορά. Η σύμβαση αφορά την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων σε συγκεκριμένες τοποθεσίες για διάρκεια 2 ετών, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης χωρίς ΦΠΑ ήταν 104.838,71 ευρώ και η διαδικασία πραγματοποιήθηκε μέσω δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού, του οποίου η διακήρυξη δημοσιεύτηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 2018.


ΑΕΠΠ/701/2020

Η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητεί μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση του άρθρου 4 του Παραρτήματος Ι της Διακήρυξης, το οποίο απαιτεί από τον Διπλωματούχο Μηχανικό να διαθέτει πιστοποιητικό καταλληλότητας κατηγορίας Ι για εργασίες σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2067/2015. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την αναδιάρθρωση και συντήρηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων νοσοκομείου, συμπεριλαμβανομένων κλιματιστικών μονάδων, συστημάτων ύδρευσης, αποχέτευσης, ισχύος, UPS, ιατρικών αερίων και άλλων. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι ο όρος αυτός είναι αδικαιολόγητος, περιορίζει τον ανταγωνισμό και δεν σχετίζεται με τα καθήκοντα του Μηχανικού ως επικεφαλής υπεύθυνου έργου.


ΕΑΔΗΣΥ/1432/2023

O προσφεύγων ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της διακήρυξης ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για ανάθεση σύμβασης με τίτλο «...» και εκτιμώμενη αξία 1.571.946,69€ (συμπλ. ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εκπόνηση μελετών δύο κατηγοριών (κατηγορία ... και κατηγορία ...) με προεκτιμώμενες αμοιβές 541.075,50€ και 822.759,00€ αντίστοιχα. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η διακήρυξη περιλαμβάνει παράνομους όρους, οι οποίοι καθιστούν δυσχερή ή αδύνατη τη συμμετοχή του, επειδή ο επιμερισμός της αμοιβής μεταξύ των δύο κατηγοριών μελετών είναι δυσανάλογος και δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές απαιτήσεις εργασίας. Ειδικότερα, υποστηρίζει ότι θα απασχολήσει το 80% του προσωπικού για το 60% της αμοιβής, ενώ η διακήρυξη δεν καθορίζει με σαφήνεια την κατανομή των εργασιών μεταξύ των κατηγοριών.


ΑΕΠΠ/173/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χαλανδρίου, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά ενός άλλου οικονομικού φορέα για τη σύμβαση «Νυχτερινή φύλαξη Αθλητικών εγκαταστάσεων για το Δημοτικό Αθλητικό κέντρο Μ. Παπαδάκη και το Δημοτικό Αθλητικό κέντρο στο πάρκο της οδού Αποστολοπούλου της Διεύθυνσης Παιδείας, Αθλητισμού και Νέας Γενιάς για το Ο.Ε. 2017 και 2018». Ο προσφεύγων επικαλείται πέντε λόγους, συμπεριλαμβανομένων της μη νόμιμης κατάθεσης πίνακα προσωπικού, της παραβίασης όρων της διακήρυξης, της έλλειψης δήλωσης συμμόρφωσης με την εργατική νομοθεσία, της έκπτωσης του ανταγωνιστή από προηγούμενες συμβάσεις και της έλλειψης αναφοράς ημερομηνίας διεξαγωγής του διαγωνισμού στην εγγυητική επιστολή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών νυχτερινής φύλαξης σε δύο αθλητικές εγκαστάσεις του Δήμου Χαλανδρίου για τα έτη 2017 και 2018, με εκτιμώμενη αξία 84.816,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)196/2014

Καταβολή ποσού 164,02 στον ….., υπάλληλο του Δήμου ……, κλάδου ΠΕ4 Αρχιτεκτόνων-Μηχανικών, ως δαπάνη μετακίνησης λόγω μετάβασής του στις 11.4.2014 στην …. για τη συμμετοχή του στην συνάντηση εργασίας με θέματα: «Κέντρα Δια Βίου Μάθησης – Προγράμματα Εθνικής Εμβέλειας και Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας» και «Θεματικό Πάρκο Ξυστρής(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι είναι μη νόμιμη, όπως βασίμως προβάλλει ο Αναπληρωτής Επίτροπος, η καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης για την ως άνω αυθημερόν μετακίνηση στον ως άνω υπάλληλο αυξημένης (56,00 ευρώ) σε σύγκριση με τη γενικώς προβλεπόμενη (9,78 ευρώ), λόγω της ιδιότητάς του ως διπλωματούχου μηχανικού του Δημοσίου, καθώς αυτός δεν μετακινήθηκε εν προκειμένω για την άσκηση υπηρεσιακών καθηκόντων του ως μηχανικού, αλλά για την άσκηση των διοικητικών καθηκόντων του ως Αναπληρωτή Προϊσταμένου Διεύθυνσης Προγραμματισμού του Δήμου ….. (συμμετοχή στη 10η συνάντηση εργασίας για υπεύθυνους Δήμου) και ως εκπροσώπου του Δήμου ….. στην εν λόγω Συνάντηση Εργασίας, γεγονός που συνομολογεί ο φερόμενος ως δικαιούχος του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής στο συνημμένο στο έγγραφο επανυποβολής του εντάλματος απαντητικό έγγραφό του. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί


ΑΕΠΠ/975/2019

Η προσφεύγουσα αίτησε με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση τριών όρων της διακήρυξης για τον διαγωνισμό προμήθειας συγκροτήματος δύο αεροσυμπιεστών παραγωγής φαρμακευτικού αναπνευστικού αέρα, προϋπολογισμού 64.516,13 ευρώ. Συγκεκριμένα, ζήτησε: 1) την ακύρωση του όρου για πίεση λειτουργίας των αεροσυμπιεστών στα 15 bar, τον οποίο θεώρησε μη νόμιμο και ανάλογο, 2) την ακύρωση της απαίτησης ο προμηθευτής να διαθέτει εγκατεστημένο τεχνικό συνεργείο στην Αττική, που κρίθηκε ως αδικαιολόγητος γεωγραφικός περιορισμός, και 3) την ακύρωση του όρου για τη μέτρηση του CO στην έξοδο του αέρα, ο οποίος δεν συμμορφωνόταν με το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 7396-1:2016.


ΔΕΔ/Αθ/600/2025

Η απόφαση 600 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά Οριστικής Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Κληρονομιάς του έτους 2010. Ο προσφεύγων αμφισβήτησε την εκτίμηση της αξίας δύο οικοπέδων στο Επιχειρηματικό Πάρκο Σπάτων. Ενώ ο έλεγχος είχε αρχικά προσδιορίσει την αξία στα €535.00/τ.μ. χρησιμοποιώντας ένα μοναδικό συγκριτικό στοιχείο, η ΔΕΔ έκρινε τον ισχυρισμό ως εν μέρει βάσιμο, επιβεβαιώνοντας ότι το μοναδικό στοιχείο ήταν ανεπαρκές, βάσει και προηγούμενης απόφασης του ΣτΕ. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό περί παραγραφής, αλλά καθόρισε νέα τιμή στα €338,00/τ.μ. Με βάση τη νέα εκτίμηση, ο φόρος που οφείλεται μειώθηκε στα €29.699,99, καθιστώντας το συνολικό ποσό προς καταβολή (μετά των προστίμων) στα €65.339,97.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/20/2025

Η απόφαση αφορά τον έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο για την προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής για τους απόρους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε δύο ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Πρώτον, η απαίτηση τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας (πέντε συγκεκριμένες συμβάσεις προμήθειας και διανομής σε τουλάχιστον 3.000 ωφελούμενους) κρίθηκε υπέρμετρα περιοριστική, τυποποιώντας την εμπειρία κατά τρόπο αυστηρό. Δεύτερον, ο όρος για την εκ των προτέρων κατοχή ή μίσθωση αποθηκευτικού χώρου 2.000 τ.μ. εντός της Περιφέρειας, πριν ακόμη την ανακήρυξη του αναδόχου, θεωρήθηκε δυσανάλογος και ικανός να περιορίσει σημαντικά τον ανταγωνισμό. Ως εκ τούτου, κρίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο με την ένωση οικονομικών φορέων «.. .. Α.Ε.».