ΑΕΠΠ/608/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης 928/19.6.2018 του Συμβουλίου Διεύθυνσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων, η οποία αποδέχθηκε την προσφορά της ένωσης οικονομικών φορέων «...-...» στη διαδικασία του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού (ΑΔΑ: 17PROC002503495). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης του Τμήματος Σχεδιασμού και Λειτουργίας Δεμάτων & Logistics, συμπεριλαμβανομένων εργασιών όπως τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών, μεταφορά δεμάτων, φορτώσεις/εκφορτώσεις, καταχώρηση δεδομένων, φυσικοί έλεγχοι και διαχείριση οχημάτων. Ο προσφεύγων επικαλείται ότι η ένωση δεν αποδεικνύει επαρκή καταλληλότητα για το συμβατικό αντικείμενο, ιδίως ως προς τις δραστηριότητες του ενός μέλους της (π.χ. έλλειψη σχετικού πιστοποιητικού ΕΒΕΑ). Η ΑΕΠΠ παραδέχτηκε το αίτημα, κρίνοντας ότι η αναθέτουσα παραβίασε τους όρους της διακήρυξης και τις διατάξεις του Ν. 4412/2016.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/367/2018
Η προσφεύγουσα (ένωση οικονομικών φορέων) ζητεί την ακύρωση της Απόφασης 940/19.4.2018 του Συμβουλίου Διεύθυνσης του αναθέτοντα φορέα, η οποία αφορά την ανάδειξη αναδόχου σε διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών Υποστήριξης του Τμήματος Σχεδιασμού και Λειτουργίας Δεμάτων και Logistics. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή των ανωτέρω υπηρεσιών με εκτιμώμενη αξία 383.870,96 ευρώ (συμπερ. ΦΠΑ), ενώ το κριτήριο κατακύρωσης ήταν η πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά βάσει τιμής. Η προσφυγή εστιάζει στον ισχυρισμό ότι ο αναθέτων δέχθηκε παράνομα την προσφορά ενός άλλου διαγωνιζόμενου, παρόλο που το Πρακτικό Συμμετοχής του περιελάμβανε σφάλμα ως προς την επωνυμία του αναθέτοντα (αντί της θυγατρικής του). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι παρότι ζητήθηκε διόρθωση του σφάλματος, αυτό δεν έγινε σωστά. Ωστόσο, η Αρχή κρίνει ότι το σφάλμα ήταν τυπικό και επουσιώδες, αφού το υπόλοιπο περιεχόμενο του Πρακτικού προσδιοριζε σαφώς τον διαγωνισμό.
ΑΕΠΠ/564/2020
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα σε διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια εξαρτημάτων ραντάρ, συγκεκριμένα 1 TARGET EXTRACTOR MODULE SET και 1 ΥΠΟΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ TARGET EXTRACTOR MODULE, με εκτιμώμενη αξία 135.600,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι ο παρεμβαίνων υπέβαλε πιστοποιητικά ΕΒΕΑ και ISO 9001 που δεν καλύπτουν το αντικείμενο της σύμβασης, γεγονός το οποίο καθιστά την προσφορά του μη έγκυρη.
ΑΕΠΠ/373/2018
Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης που έκρινε αποδεκτή την προσφορά της ένωσης οικονομικών φορέων «………………….» με διακριτικό τίτλο «………………», καθώς υποστηρίζει ότι δεν πληροί τις προϋποθέσεις της διακήρυξης. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών υποστήριξης των εργασιών παραλαβής, επίδοσης, αποσφράγισης αποστολών, καταχώρησης δεδομένων, φυσικού ελέγχου αντικειμένων, επιστροφών, τηλεφωνικής εξυπηρέτησης πελατών, διαλογής δεμάτων, φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων και σάκων, καθώς και οδήγησης και μεταφοράς με υπηρεσιακό όχημα.
ΑΕΠΠ/1896/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης που ανακήρυξε οριστικό ανάδοχο τον παρεμβαίνοντα στον διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών βοηθών μαγείρων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή αυτών των υπηρεσιών με συνολικό προϋπολογισμό 181.944,65 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται παραβάσεις των όρων της διακήρυξης, ιδίως ως προς την καταλληλότητα, την οικονομική επάρκεια και τις τεχνικές προδιαγραφές του παρεμβαίνοντα, επιδιώκοντας η σύμβαση να ανατεθεί σε αυτόν.
ΑΕΠΠ/1032/2019
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία αποδέχτηκε την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα για το Τμήμα Ζ (Είδη Βασικής Υλικής Συνδρομής, συγκεκριμένα οδοντόκρεμα) στον διαγωνισμό. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η προσφορά του παρεμβαίνοντος έπρεπε να απορριφθεί λόγω παράλειψης υποβολής της απαιτούμενης υπεύθυνης δήλωσης που να δηλώνει την καταχώρηση της οδοντόκρεμας στον Ευρωπαϊκό Φορέα (CPNP) ως καλλυντικό προϊόν και τον αριθμό καταχώρησής της, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης. Ζητεί επίσης να κηρυχθεί ο ίδιος προσωρινός ανάδοχος, αίτημα που όμως κρίθηκε απαραδέκτο.
ΑΕΠΠ/1516/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης 648/2020 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία κρίθηκε αποδεκτές τις προσφορές των παρεμβαινόντων για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης σχετικά με την «παροχή γευμάτων». Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παραγωγή και διανομή ημερήσιων γευμάτων με συγκεκριμένες προδιαγραφές, όπως άμεση μεταφορά εντός 1,5 ώρας μετά την παρασκευή, ζεστά γεύματα σε ισοθερμικά δοχεία, μαζί με ψωμί, νωπή σαλάτα και φρούτα. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 111.690,37 ευρώ (μετά ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλέστηκε ότι οι παρεμβαίνοντες δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ιδίως όσον αφορά τα πιστοποιητικά ποιότητας ISO 22000 και την καταλληλότητα των μέσων μεταφοράς.
ΕΑΔΗΣΥ/1318/2023
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά του για το Τμήμα 1 του διαγωνισμού, καθώς και την απόρριψη της τεχνικής προσφοράς της εταιρείας «...» για τα ίδια είδη, με πρόσθετους λόγους πέραν των αρχικών αιτιολογιών. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η σύναψη συμφωνίας-πλαισίου για «...» με συνολική προϋπολογισμένη δαπάνη 8.799.998 € χωρίς ΦΠΑ για 4 έτη, η οποία υποδιαιρείτο σε δύο τμήματα: το Τμήμα 1 (προϋπολογισμός 4.800.000 €) για «...» και το Τμήμα 2 (3.999.998 €) για «...». Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι η απόρριψη της προσφοράς του βασίστηκε σε λάθος καταχώρηση του συστημικού αριθμού, ενώ η συγκεκριμένη διαδικασία δεν ορίζει ρητά την αντιστοίχιση των αριθμών με τα τμήματα. Παράλληλα, επέκρινε την απόρριψη της προσφοράς του ανταγωνιστή του για πρόσθετους τεχνικούς λόγους.
ΑΕΠΠ/773/2019
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας επιδιώκει με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντος φορέα, η οποία κρίνει ως αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος και τον αναδεικνύει ως προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά 'ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΥΔΡΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ-ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗ' διάρκειας 24 μηνών, με εκτιμώμενη αξία 239.480 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται δύο κύριους λόγους: α) ότι ο παρεμβαίνων δεν πληροί τον όρο 2.2.4 της διακήρυξης ως προς την καταλληλότητα άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας, καθώς δεν είναι εγγεγραμμένος στο ΓΕΜΗ, και β) ότι δεν πληροί την απαίτηση προηγούμενης εμπειρίας σε αντίστοιχες υπηρεσίες σύμφωνα με τον όρο 2.2.4.Γ της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/374/2019
Στην Προδικαστική Προσφυγή (ΓΑΚ-ΑΕΠΠ/253/25-2-2019), ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (5ης/13.2.2019), με την οποία απορρίφθηκαν τα προσφερόμενα από αυτόν 9 είδη πάνων (ενηλίκων, βρακάκι και παιδικών) ως μη κατάλληλα. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια πάνων και πάνων-βρακάκι για το Κέντρο και τα Παραρτήματά του για τα έτη 2019-2020, με εκτιμώμενη αξία 185.474,10 €. Ο προσφεύγων επέκρινε τη διαδικασία αξιολόγησης ως μη σύμφωνη με τη διακήρυξη, ισχυριζόμενος ότι δεν ελήφθησαν υπόψη οι τεχνικοί φάκελοι και πιστοποιήσεις, ενώ η πρακτική δοκιμή ήταν ασαφής και πραγματοποιήθηκε χωρίς διαφάνεια ή επιστημονική τεκμηρίωση. Η συζήτηση αφορούσε την καταλληλότητα των προϊόντων σε απορροφητικότητα, εφαρμογή και πρόληψη δερματοπαθειών, με βάση δοκιμές σε δομές της αναθέτουσας.
ΑΕΠΠ/1513/2021
Ο προσφεύγων, οικονομικός φορέας με την επωνυμία «…», ζητεί την ακύρωση της Απόφασης Οικονομικής Επιτροπής με αρ. 237/2021, με την οποία κρίθηκαν αποδεκτά τα δικαιολογητικά κατακύρωσης του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα και ορίστηκε ως ανάδοχος στη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για «Εργασίες Ταφών-Εκταφών στο Δημοτικό Κοιμητήριο … και Παραπέρων Εργασιών στο Δημοτικό Κοιμητήριο … – Κοιμητηρίων Οικισμών Δήμου …». Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 131.698,71 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται παράβαση κριτηρίων επιλογής, ιδίως ως προς την καταλληλότητα άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας (άρθρο 2.2.4 της διακήρυξης) και την οικονομική φερεγγυότητα (άρθρο 2.2.9.2.Β2), ενώ αμφισβητεί τη νομιμότητα της χρήσης τρίτου για την παροχή σκαπτικού μηχανήματος (JCB) και την εγκυρότητα των πιστοποιήσεων ποιότητας (ISO) που προσκόμισε ο παρεμβαίνων.