ΑΕΠΠ/374/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Στην Προδικαστική Προσφυγή (ΓΑΚ-ΑΕΠΠ/253/25-2-2019), ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (5ης/13.2.2019), με την οποία απορρίφθηκαν τα προσφερόμενα από αυτόν 9 είδη πάνων (ενηλίκων, βρακάκι και παιδικών) ως μη κατάλληλα. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια πάνων και πάνων-βρακάκι για το Κέντρο και τα Παραρτήματά του για τα έτη 2019-2020, με εκτιμώμενη αξία 185.474,10 €. Ο προσφεύγων επέκρινε τη διαδικασία αξιολόγησης ως μη σύμφωνη με τη διακήρυξη, ισχυριζόμενος ότι δεν ελήφθησαν υπόψη οι τεχνικοί φάκελοι και πιστοποιήσεις, ενώ η πρακτική δοκιμή ήταν ασαφής και πραγματοποιήθηκε χωρίς διαφάνεια ή επιστημονική τεκμηρίωση. Η συζήτηση αφορούσε την καταλληλότητα των προϊόντων σε απορροφητικότητα, εφαρμογή και πρόληψη δερματοπαθειών, με βάση δοκιμές σε δομές της αναθέτουσας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/268/2018
Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλλιθέας, η οποία κήρυξε ως προσωρινό ανάδοχο τον έτερο διαγωνιζόμενο για την προμήθεια οργάνων άθλησης ενηλίκων (Ομάδα Β). Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια οργάνων άθλησης ενηλίκων, με εκτιμώμενη αξία 48.384,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι ο δικός του αποκλεισμός ήταν αθέμιτος, καθώς η τεχνική προσφορά του απερρίφθη με την αιτιολογία ότι το δείγμα του οργάνου «παράλληλες μπάρες» διέφερε από τη φωτογραφία που υπέβαλε, ενώ ταυτόχρονα διαμαρτύρεται για την αποδοχή της προσφοράς του ανταγωνιστή, η οποία θεωρείται ότι δεν πληρούσε τους όρους της διακήρυξης. Παράλληλα, επικαλείται παραβάσεις της αρχής του ενιαίου μέτρου κρίσης και ζητεί την επανεξέταση της διαδικασίας.
ΑΕΠΠ/143/2019
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης του διοικητικού συμβουλίου του αναθέτοντα φορέα, η οποία τον απέκλεισε από τον διαγωνισμό, επικαλούμενος ότι η απόφαση ήταν αόριστη και μη νόμιμη, καθώς πλημμελώς εφάρμοσε τους όρους της διακήρυξης. Επίσης, ισχυρίστηκε ότι η προσφορά του πληρούσε όλα τα κριτήρια επιλογής και η τιμή του ήταν χαμηλότερη από αυτή του ανταγωνιστή, ενώ επέκρινε τον μη ματαίωση του διαγωνισμό παρά την έλλειψη ανταγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια υπηρεσιών με προϋπολογισμό 135.000,00€ (πλέον ΦΠΑ) για δύο έτη με δικαίωμα προαίρεσης ενός επιπλέον έτους, με συνολικό προϋπολογισμό 202.500,00€ (πλέον ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/949/2018
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης 291/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία τον αποκλείσε από τον διαγωνισμό για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΣΤΕΓΑΣΤΡΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ» με προϋπολογισμό 99.960€ (+ΦΠΑ). Αιτιολογεί ότι η απόρριψη του ήταν άδικη, καθώς παρείχε όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την οικονομική του ευρωστία και βιωσιμότητα, όπως άδεια επαγγέλματος και υπεύθυνη δήλωση, ενώ δεν μπορούσε να προσκομίσει ισολογισμούς λόγω του ότι η επιχείρησή του είναι ατομική. Επίσης, υποστηρίζει ότι η διατύπωση της διακήρυξης ήταν ασαφής και δεν επέτρεπε την αυτόβουλη απόρριψή του χωρίς σαφή κριτήρια.
ΑΕΠΠ/1340/2021
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, η οποία αφορά τον αποκλεισμό της προσφοράς του από διαγωνισμό για τη σύναψη συμφωνίας πλαισίου διάρκειας 3 ετών. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η δωρεάν διανομή και μεταφορά παστεριωμένου γάλακτος σε συσκευασία με εύκολο άνοιγμα για παιδιά (καπάκι ή οπή για βιοδιασπώμενο καλαμάκι) σε σχολεία για τα σχολικά έτη 2020-21, 2021-22 και 2022-23. Ο προσφεύγων επέκρινε την απόρριψη της προσφοράς του λόγω μη συμμόρφωσης της συσκευασίας με τους όρους της διακήρυξης και την αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος, ισχυριζόμενος παραβίαση αρχών διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης.
ΑΕΠΠ/1523/2020
Οι προσφύγοντες ζητούν την ακύρωση της Απόφασης με αριθμό ****** της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτές ορισμένες προσφορές στη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την προμήθεια μάσκας τύπου ***** (τμήμα 2), μπλούζες αδιάβροχες μιας χρήσης (τμήμα 10) και μπλούζες χειρουργικές αποστειρωμένες (τμήμα 11). Ειδικότερα, ο πρώτος προσφεύγων αμφισβητεί την τεκμηρίωση και τη συμμόρφωση των αποδεκτών προσφορών με τις τεχνικές προδιαγραφές, ισχυριζόμενος ότι η μάσκα που προτάθηκε δεν ήταν τρίπτυχης κατασκευής όπως απαιτούσε η πρόσκληση και ότι λείπουν οι απαραίτητες πιστοποιήσεις. Ο δεύτερος προσφεύγων επιχειρηματολογεί κατά της αποδοχής των προσφορών για τα είδη 10 και 11, ισχυριζόμενος ότι δεν πληρούν τα κριτήρια της πρόσκλησης.
ΑΕΠΠ/1586/2021
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλομένης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία αφορούσε την αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα για την υλοποίηση του έργου «………………………» (συγκεκριμένο έργο που δεν αναφέρεται πλήρως στο κείμενο). Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια εξειδικευμένου αθλητικού εξοπλισμού, όπως όργανα μυϊκής ενδυνάμωσης, εμπόδια αγωνισμάτων, βατήρες εκκίνησης, ακόντια και άλλα τεχνικά είδη που απαιτούσαν συγκεκριμένες πιστοποιήσεις (π.χ. IAAF, ISO). Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι ο παρεμβαίνων δεν συμμορφώθηκε με τους απαραίτητους όρους της διακήρυξης, όπως η υποβολή πιστοποιητικών συμμόρφωσης και τεχνικών περιγραφών, γεγονός που οδηγούσε σε παράνομη αποδοχή της προσφοράς του και παραβίαση των αρχών διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης.
ΑΕΠΠ/1493/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντος φορέα με αριθμό 86/4-9-2020, η οποία ματαίωσε τη διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης για την «...» (εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 98.290,60 ευρώ). Η πρόσκληση συμμετοχής είχε δημοσιευθεί στο ΚΗΜΔΗΣ με Μοναδικό ΑΔΑΜ «...» την 19-6-2020. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η ματαίωση της διαδικασίας αποφασίστηκε με αόριστη και ελλιπή αιτιολογία, καθώς ο αναθέτων δεν κατέθεσε συγκεκριμένους λόγους για την παρατυπία ή τη μη τήρηση της διαφάνειας. Το κλιμάκιο της ΑΕΠΠ δέχθηκε την προσφυγή και ακύρωσε την προσβαλλόμενη απόφαση, κρίνοντας ότι η αιτιολογία για τη ματαίωση ήταν ασαφής και δεν επέτρεπε την ελεγξιμότητα της απόφασης.
ΑΕΠΠ/592/2020
Ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία είχε κρίνει ως αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος και τον είχε αναδείξει ως προσωρινό ανάδοχο στην Ομάδα 1 της διαδικασίας. Η διαδικασία αφορούσε την προμήθεια ειδών καθαριότητας, ευπρεπισμού, σακών απορριμμάτων και λοιπών αναλωσίμων ειδών για τις ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου και των νομικών του προσώπων, με εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 618.921,00 ευρώ, ειδικότερα για την Ομάδα 1 που αφορούσε η προσφυγή, η αξία ήταν 342.484,03 ευρώ. Ο προσφεύγων επέκρινε την απόφαση με τέσσερις λόγους, κυρίως για την αποδοχή προσφοράς που δεν πληρούσε τις τεχνικές προδιαγραφές, όπως η έλλειψη έγκρισης του ΕΟΦ για ορισμένα προϊόντα και η προσφορά προϊόντων που δεν ανταποκρίνονταν στις απαιτήσεις της διακήρυξης.
ΕΑΔΗΣΥ/1318/2023
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά του για το Τμήμα 1 του διαγωνισμού, καθώς και την απόρριψη της τεχνικής προσφοράς της εταιρείας «...» για τα ίδια είδη, με πρόσθετους λόγους πέραν των αρχικών αιτιολογιών. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η σύναψη συμφωνίας-πλαισίου για «...» με συνολική προϋπολογισμένη δαπάνη 8.799.998 € χωρίς ΦΠΑ για 4 έτη, η οποία υποδιαιρείτο σε δύο τμήματα: το Τμήμα 1 (προϋπολογισμός 4.800.000 €) για «...» και το Τμήμα 2 (3.999.998 €) για «...». Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι η απόρριψη της προσφοράς του βασίστηκε σε λάθος καταχώρηση του συστημικού αριθμού, ενώ η συγκεκριμένη διαδικασία δεν ορίζει ρητά την αντιστοίχιση των αριθμών με τα τμήματα. Παράλληλα, επέκρινε την απόρριψη της προσφοράς του ανταγωνιστή του για πρόσθετους τεχνικούς λόγους.
ΑΕΠΠ/131/2019
Η Προδικαστική Προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που ενέκρινε τα προσκομισθέντα δικαιολογητικά κατακύρωσης του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα, καθώς και την κατακύρωση της προμήθειας για τις Ομάδες Α4 και Α5 εντός της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια (με εκτιμώμενη αξία χωρίς ΦΠΑ 1.055.783,21 ευρώ για το σύνολο και 86.800 ευρώ αθροιστικά για τις ομάδες Α4 και Α5). Ο προσφεύγων επέκρινε την αποδοχή ελλιπών ή μη νομίμως υποβληθέντων δικαιολογητικών, όπως ποινικού μητρώου μελών του ΔΣ, πιστοποιητικών μη πτώχευσης, εγγράφων νόμιμης σύστασης και εκπροσώπησης, καθώς και την παράλειψη της αναθέτουσας να γνωστοποιήσει τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά του παρεμβαίνοντος.