ΑΕΠΠ/75/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφύγουσα ένωση οικονομικών φορέων, η οποία κατετάγη δεύτερη σε σειρά μειοδοσίας στον διαγωνισμό για το έργο «Βελτίωση οδικής ασφάλειας επαρχιακού οδικού δικτύου νήσου Σύμης», με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1.959.677,42 € (χωρίς ΦΠΑ), αιτείται μέσω της προδικαστικής προσφυγής της: 1) την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Επιτροπής Διαγωνισμού για τον έλεγχο δικαιολογητικών κατακύρωσης και ανακήρυξης του οριστικού αναδόχου, 2) την απόρριψη της προσφοράς του παρεμβαίνοντος (κοινοπραξίας) λόγω μη εμπρόθεσμης υποβολής απαιτούμενων δικαιολογητικών (ειδικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για ένα μέλος της κοινοπραξίας). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά δημόσιο ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά, σύμφωνα με τον Ν. 4412/2016. Η ΑΕΠΠ έκρινε δεκτή την προσφυγή, απορρίπτοντας την παρέμβαση και ακυρώνοντας την προσβαλλόμενη απόφαση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΣΤΕ/ΕΑ/5/2015
Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού...Επειδή, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, δεν πιθανολογείται πλημμέλεια ως προς την αποδοχή της προσφοράς της κοινοπραξίας «… Α.Ε.», η οποία κατετάγη δεύτερη. Εν όψει τούτου, οι λοιπές αιτιάσεις που προβάλλει η αιτούσα, τρίτη στη σειρά κατατάξεως, σχετικά με την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας, που κατετάγη πρώτη, πρέπει να απορριφθούν ως αλυσιτελείς. Και τούτο διότι η βλάβη της αιτούσας δεν προκαλείται αποκλειστικώς από την αποδοχή της προσφοράς της εταιρείας που κατετάγη πρώτη, αλλά και από την αποδοχή της προσφοράς της δεύτερης κατά σειρά κατατάξεως κοινοπραξίας «… Α.Ε.», η οποία όμως, κατά τα προεκτεθέντα, δεν πιθανολογήθηκε σοβαρώς ότι ήταν πλημμελής (βλ. ΕΑ 1161/2006, πρβλ και ΕΑ 210/2011, 334/2010, 806/2005, 665/2004, 884,261/2003, 147, 171, 224/98).
ΝΣΚ/315/2016
Δυνατότητα αντικατάστασης μέλους κοινοπραξίας από άλλη εταιρεία, πριν την ανάδειξη της κοινοπραξίας ως οριστικού μειοδότη σε διαγωνισμό.(...) Η προβλεπόμενη στο άρθρο 65 του ν. 3669/2008 (Κώδικα Δημοσίων Έργων - ΚΔΕ) υποκατάσταση μέλους κοινοπραξίας από άλλη εταιρεία προβλέπεται μόνον κατά το στάδιο της εκτελέσεως/κατασκευής του έργου, δηλαδή το στάδιο που ακολουθεί την υπογραφή της συμβάσεως μεταξύ αναδόχου και κυρίου του έργου, στην προκείμενη δε περίπτωση από το ιστορικό προκύπτει ότι δεν υφίσταται σύναψη, ούτε και υπογραφή της συμβάσεως και επομένως δεν θα ήταν νόμιμη η υποκατάσταση μέλους της κοινοπραξίας που ανακηρύχθηκε μειοδότης στον επίμαχο διαγωνισμό (ομόφ.)
ΑΕΠΠ/59/2019
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης 488/2018 της Οικονομικής Επιτροπής ως προς: α) την απόρριψη της προσφοράς της, β) την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής και γ) την άρση του εμπιστευτικού χαρακτήρα της τεχνικής έκθεσης της παρεμβαίνουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ανταλλακτικών οχημάτων (7 ομάδες ειδών) με συνολικό προϋπολογισμό 613.375,92€. Η προσφύγουσα κατατέθηκε στις 29/11/2018 με αριθμό 1262/29/11/2018, επικαλούμενη σφάλματα στην αξιολόγηση των δικαιολογητικών και στη διαδικασία αποκλεισμού της.
ΑΕΠΠ/1123/2019
Η προσφεύγουσα ζητά με την προδικαστική προσφυγή να γίνει δεκτή η προσφυγή της και να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. 24/2019 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της δημοτικής επιχείρησης, η οποία εγκρίνει και αποδέχεται το πρακτικό της επιτροπής διενέργειας και αξιολόγησης προσφορών για τον ανοικτό διαγωνισμό. Το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορά ανάδειξη αναδόχου για την υπηρεσία «ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΧΩΡΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ….. ΚΑΙ …..» με συνολικό προϋπολογισμό 148.800,00 € και διάρκεια ενός έτους. Η προσφυγή ασκείται λόγω μη εμπρόθεσμης υποβολής δικαιολογητικών από τον προσωρινό ανάδοχο και σε σχέση με τη διαδικασία έκδοσης της προσβαλλόμενης απόφασης.
ΝΣΚ/346/2001
Δημόσια έργα. Υποκατάσταση μέλους Κοινοπραξίας προεπιλεγείσας σε διαγωνισμό κατασκευής δημοσίου έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Υποκατάσταση μέλους Κοινοπραξίας που συμμετέχει σε διαγωνισμό κατασκευής δημοσίου έργου και έχει προεπιλεγεί, δεν είναι δυνατή κατά το στάδιο που προηγείται της κατακύρωσης του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/65/2022
Η πρώτη προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης 709/51ης/18-11-2021 του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την έγκριση του πρακτικού αποσφράγισης και αξιολόγησης δικαιολογητικών κατακύρωσης του διαγωνισμού 22/2021, και την ακύρωση της ανακήρυξης της εταιρίας "…" ως αναδόχου, καθώς και την ακύρωση της απόφασης 668/48ης/29-10-2021 που ενσωματώθηκε. Η δεύτερη προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της προσβαλλομένης κατά το σκέλος που εγκρίθηκε το πρακτικό αποσφράγισης και ελέγχου δικαιολογητικών κατακύρωσης του διαγωνισμού, την απόρριψη της προσφοράς της εταιρίας "…" και τον αποκλεισμό της από το διαγωνισμό. Η τρίτη προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση ή ανάκληση της προσβαλλομένης απόφασης που εγκρίνει το πρακτικό αποσφράγισης και αξιολόγησης δικαιολογητικών, καθώς και του πρακτικού αποσφράγισης και ελέγχου δικαιολογητικών κατακύρωσης της εταιρίας "…", ζητώντας την απόρριψη προσφορών άλλων εταιριών. Η τέταρτη προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της προσβαλλομένης κατά το μέρος που έγιναν δεκτές οι προσφορές ορισμένων οικονομικών φορέων. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για τις ανάγκες του "…", του "…", του "…", καθώς και του περιβάλλοντος χώρου αυτών, με συνολικό προϋπολογισμό 620.967,74€ χωρίς ΦΠΑ, και κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής.
ΑΕΠΠ/1425/2021
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 345/29.06.2021 Απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της στον διαγωνισμό με τίτλο «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ-ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ» (συνολικός προϋπολογισμός 387.095,00€ με ΦΠΑ). Η απόρριψη επεβλήθη λόγω μη εμπρόθεσμης υποβολής έντυπων δικαιολογητικών κατακύρωσης, παρά το γεγονός ότι η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι είχε ενεργήσει με κάθε επιμέλεια και η καθυστέρηση οφείλονταν σε ανωτέρα βία (άρνηση παραλαβής από υπάλληλο της αναθέτουσας αρχής). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια ανταλλακτικών και ελαστικών για τα οχήματα της υπηρεσίας, με διαχωρισμό σε δύο υποομάδες (Α1 Ανταλλακτικών με προϋπολογισμό 285.565,00€ και Α2 Ελαστικών με προϋπολογισμό 101.530,00€). Η προσφεύγουσα είχε αρχικά αναδειχθεί προσωρινός μειοδότης για την Υποομάδα Α1.
ΝΣΚ/195/2002
Δημόσια έργα. Διορισμός εκπροσώπου Κοινοπραξίας. Ελεγχος πληρεξουσίου από την Επιτροπή Διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Σε διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου εκτελέσεως δημοσίου έργου, η Επιτροπή Διαγωνισμού είναι υποχρεωμένη να ελέγξει, αν το συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο το οποίο υποβάλλεται από εκείνον που καταθέτει προσφορά Κοινοπραξίας και εμφανίζεται σαν κοινός εκπρόσωπος όλων των κοινοπρακτούντων, πληροί όλες τις τυπικές προϋποθέσεις που ορίζουν οι κείμενες διατάξεις. 2. Η Επιτροπή Διαγωνισμού πρέπει να κάνει δεκτό συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο με βάση το οποίο ορίζεται για το διαγωνισμό κοινός εκπρόσωπος Κοινοπραξίας, στο οποίο εμφανίζεται και δηλώνει ως εκπρόσωπος συμπράττουσας στη Κοινοπραξία αυτή εταιρίας, πρόσωπο που είχε ορισθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας σαν αντίκλητος για την επικοινωνία της Υπηρεσίας με την εταιρία και την Κοινοπραξία που συμπράττει, καθώς και για την κοινοποίηση σ αυτές εγγράφων.
ΑΕΠΠ/1631/2021
Η προσφεύγουσα ένωση εταιρειών αίτησε την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 66/2021 απόφασης του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, που αφορούσε την αποδοχή των υποφακέλων «Δικαιολογητικών Συμμετοχής» και «Τεχνικής Προσφοράς» της παρεμβαίνουσας ένωσης. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η εκπόνηση της μελέτης «Οριστικές Μελέτες Έργων Λιμένων Νήσου…» με εκτιμώμενη αξία 736.587,71 €. Η προσφυγή υποστήριζε παραβάσεις της διακήρυξης, ελλείψεις τεκμηρίωσης και αντίκρουσε την βαθμολόγηση της τεχνικής προσφοράς της αντιπάλου, ζητώντας την απόρριψή της.
ΑΕΠΠ/1483/2021
Ο προσφεύγων, μέσω της προδικαστικής προσφυγής, αιτείται την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 164/12.07.2021 της Οικονομικής Επιτροπής, καθώς αφορά τον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με αντικείμενο το έργο «………». Το αντικείμενο της σύμβασης δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένο τίτλο, αλλά η προϋπολογισθείσα αξία ανέρχεται σε 162.440,00 € με ΦΠΑ. Με την προσφυγή, ο προσφεύγων ενστάθηκε κατά της ανακήρυξης της ένωσης οικονομοικών φορέων «………» ως νέου προσωρινού αναδόχου, απορρίπτοντας την πρόσληψη της προσφοράς λόγω μη συμβατότητα σύμφωνα με τους όρους της διαθήκης.