ΑΕΠΠ/849/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αίτησε την ακύρωση της διακήρυξης υπ’ αριθμ. ... του Δήμου ... η οποία προκήρυξε ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια προσωρινών εγκαταστάσεων στεγάσεων (4), χώρων υγιεινής και βασικού εξοπλισμού για την κάλυψη επειγουσών αναγκών της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων). Η προσφυγή επικεντρώθηκε στον όρο 2.2.6 της διακήρυξης σχετικά με την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, τον οποίο χαρακτήρισε ακυρωτέο, υποστηρίζοντας ότι περιορίζει αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό και παραβιάζει τις αρχές ισότητας, ίσης μεταχείρισης και διαφάνειας. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι ο όρος αυτός αποκλείει οικονομικούς φορείς που δεν έχουν εκτελέσει συμβάσεις προμηθειών προκατασκευασμένων σχολικών αιθουσών με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές, παρόλο που διαθέτουν σημαντική εμπειρία σε παρόμοιες κατασκευές.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ15/180407/Δ1/2018
«Οδηγίες για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης».(ΑΔΑ:ΨΕΙΝ4653ΠΣ-0ΥΒ)
ΑΕΠΠ/384/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία κατακυρώθηκε η προμήθεια στην παρεμβαίνουσα εταιρεία για την προμήθεια, μεταφορά και συναρμολόγηση 27 προκατασκευασμένων αιθουσών 6x6m με δίρριχτη στέγη για την κάλυψη αναγκών προσωρινής στέγασης μαθητών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Ζητεί επίσης η συνολική απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας ως μη σύμφωνης με τους όρους της διακήρυξης, τον αποκλεισμό της από τη διαδικασία και την κατακύρωση της σύμβασης υπέρ της ίδιας.
ΝΣΚ/297/2004
Προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών (πέργκολες) επί του αιγιαλού και της παραλίας. Έννοια έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Οι κατασκευές (προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών) που περιγράφονται στο υπ αριθ. 5127/20-8-2003 έγγραφο των Ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων ΑΕ (ΕΤΑ), εμπίπτουν στην έννοια του έργου εκτελουμένου στον αιγιαλό, η εκτέλεση του οποίου υπόκειται στις προϋποθέσεις του άρθρου 14 Ν 2971/2001, διότι με την τοποθέτηση κατόπιν εκσκαφής υπό την στάθμη του εδάφους των προκατασκευασμένων πεδίλων τους από σκυρόδεμα, δημιουργείται σταθερή σύνδεση με το έδαφος. 2. Η διάταξη του δευτέρου εδαφίου της παρ.3 του άρθρου 13 Ν 2971/2001 είναι διάταξη ειδική και δεν αφορά τη λειτουργία αναψυκτηρίων ή άλλες δραστηριότητες εξυπηρετήσεως λουομένων.
ΑΕΠΠ/942/2018
Η προσφεύγουσα εταιρία ζητεί την ακύρωση ή τροποποίηση της Απόφασης 282/04.09.2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αλεξανδρούπολης, η οποία έκανε δεκτές δύο προσφορές (με αριθμούς 105733 και 107626) σε δημόσιο διαγωνισμό για την «Προμήθεια προκατασκευασμένων οικίσκων» (προϋπολογισμός €272.500). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά κατασκευές με θερμομονωτικά πανέλα (πετροβάμβακα ή πολυουρεθάνης), με αιτιολογία παράβαση ουσιωδών όρων της Διακήρυξης, όπως έλλειψη υποχρεωτικών πιστοποιητικών (ΕΛΟΤ ΕΝ 14509) και δικαιολογητικών δέσμευσης τρίτων.
ΑΕΠΠ/1487/2020
Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 199/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του ... που απέρριψε την προσφορά του για την ομάδα Β του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια προσωρινών εγκαταστάσεων στέγασης, χώρων υγιεινής και βασικού εξοπλισμού για την κάλυψη επειγουσών αναγκών της διετούς προσχολικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων) σε συγκεκριμένες τοποθεσίες. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν παράνομη, καθώς η διακήρυξη δεν απαιτούσε υποβολή υπεύθυνης δήλωσης για το χρόνο ισχύος της προσφοράς και ότι η προσφορά του έπρεπε να είχε γίνει δεκτή.
ΕΑΔΗΣΥ/204/2025
Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε την ακύρωση της Διακήρυξης Ανοικτής Διαδικασίας για την ανάθεση της σύμβασης έργου με τίτλο «…» και εκτιμώμενης αξίας … € (πλέον ΦΠΑ 24%), ή εναλλακτικά την ακύρωση του συγκεκριμένου όρου της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την … της Αναθέτουσας Αρχής, με ενδεικτικές εργασίες συντήρησης και προμήθειας/τοποθέτησης εξοπλισμού σύμφωνα με τεχνικές προδιαγραφές. Η προσφυγή επικεντρώθηκε στον όρο που απαιτούσε από τους προσφέροντες να αποδεικνύουν προϋπηρεσία σε τρεις παρόμοιες προμήθειες και τοποθετήσεις για τα έτη 2021-2023, τον οποίο θεώρησε παράνομο λόγω έλλειψης υποχρεωτικής γνωμοδότησης του αρμόδιου τεχνικού συμβουλίου.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/105/2017
Προμήθεια και τοποθέτηση αιθουσών διδασκαλίας:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με το τελευταίο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι η επείγουσα ανάγκη για τη στέγαση των μαθητών του Δήμου ενόψει της επικείμενης έναρξης του σχολικού έτους 2016-2017 οφείλεται στην παράλειψη των αρμόδιων δημοτικών οργάνων να προκηρύξουν έγκαιρα διαγωνισμό για την προμήθεια των απαιτούμενων αιθουσών διδασκαλίας και χώρων υγιεινής. Συγκεκριμένα, ενώ ήταν γνωστό ήδη από το Δεκέμβριο του 2015 ότι η «..» είχε απορρίψει το υποβληθέν με το 65884/17.12.2015 έγγραφο του Δήμου αίτημα για την προμήθεια δέκα αιθουσών ελαφράς προκατασκευής για τη στέγαση των μαθητών του Δήμου .., τα αρμόδια όργανά του, αντί να μεριμνήσουν εγκαίρως για την προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια των απαιτούμενων αιθουσών διδασκαλίας και χώρων υγιεινής, αδράνησαν αδικαιολόγητα για χρονικό διάστημα πλέον των επτά μηνών, τελικά δε, αποφάσισαν μόλις στις 2.8.2016 να προμηθευτούν οκτώ αίθουσες διδασκαλίας και δύο χώρους υγιεινής με ανάθεση κατόπιν διαπραγμάτευσης.Ενόψει όμως του ότι αναπτύχθηκε επαρκής ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με το ότι η προσφορά της αναδόχου κρίθηκε ικανοποιητική.. το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια δημοτικά όργανα δεν είχαν πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων.(συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/316/2014
Προμήθεια τριών αιθουσών ελαφριάς προκατασκευής.(..)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ότι η προμήθεια και εγκατάσταση των τριών αιθουσών ελαφριάς προκατασκευής στο 25ο Δημοτικό Σχολείο ..., που αφορούν προσθήκη παραρτημάτων σε κτίριο, αποτελούν εργασίες δόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού, για τις οποίες απαιτείται η έκδοση άδειας δόμησης από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία. Για την εκτέλεση δε του εν λόγω έργου της εγκατάστασης των αιθουσών ελαφριάς προκατασκευής ο Δήμος δεν μερίμνησε για την έκδοση άδειας δόμησης. Πρόκειται συνεπώς για αυθαίρετη κατασκευή, η οποία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, δεν έχει νομιμοποιηθεί. Δοθέντος δε ότι η ύπαρξη άδειας δόμησης συνδέεται άρρηκτα με την σύμφωνη με την κείμενη πολεοδομική νομοθεσία εκτέλεση του έργου, η έλλειψη δε αυτής παράγει και δημοσιονομικές συνέπειες που απορρέουν από την επιβολή προστίμων για τη νομιμοποίησή της ή σε περίπτωση μη νομιμοποίησης για την κατεδάφιση ή τη διατήρηση της αυθαίρετης κατασκευής, η έλλειψη άδειας δόμησης καθιστά μη νόμιμες τις δαπάνες που απορρέουν από την εκτέλεση της αυθαίρετης κατασκευής. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/61/2005
Προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών (πέργκολες) επί του αιγιαλού και της παραλίας. Έννοια έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Οι κατασκευές (προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών) που περιγράφονται στο υπ αριθ. 4009/23-7-2004 έγγραφο των Ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων ΑΕ (ΕΤΑ), δεν εμπίπτουν στην έννοια του έργου εκτελουμένου στον αιγιαλό, η εκτέλεση του οποίου υπόκειται στις προϋποθέσεις του άρθρου 14 Ν 2971/2001, διότι οι κατασκευές αυτές επικάθονται με ειδικά ανοξείδωτα πέλματα στον αιγιαλό ή την παραλία χωρίς καμία πάκτωση σε υπόβαθρο από μπετόν ή άλλου είδους μόνιμο υπόβαθρο και έτσι δεν δημιουργείται σταθερή σύνδεση με το έδαφος. 2. Η παρ.3 του άρθρου 13 του Ν 2971/2001 αναφέρει ενδεικτικά τις χρήσεις για τις οποίες μπορεί να παραχωρηθεί αιγιαλός και παραλία. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 335/2005 Γνωμ. Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΝΣΚ/335/2005
Προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών (πέργκολες) επί του αιγιαλού και της παραλίας - Έννοια έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Οι κατασκευές (προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών), που περιγράφονται στο υπ αριθμ. 4009/23-7-2004 έγγραφο των Ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων ΑΕ (ΕΤΑ), δεν εμπίπτουν στην έννοια του έργου, εκτελουμένου στον αιγιαλό, η εκτέλεση του οποίου υπόκειται στις προϋποθέσεις του άρθρου 14 Ν 2971/2001, διότι οι κατασκευές αυτές επικάθηνται με ειδικά ανοξείδωτα πέλματα στον αιγιαλό ή την παραλία χωρίς καμία πάκτωση σε υπόβαθρο από μπετόν ή άλλου είδους μόνιμο υπόβαθρο και έτσι δεν δημιουργείται σταθερή σύνδεση με το έδαφος. 2) Η παρ.3 του άρθρου 13 του Ν 2971/2001 δεν αποκλείει την παραχώρηση αιγιαλού για απλή χρήση προς εγκατάσταση των πιο πάνω κατασκευών, υπό την προϋπόθεση τηρήσεως σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση των ουσιαστικών προϋποθέσεων της παρ.1 του άρθρου 13 του Ν 2971/2001. (πλειοψ.) Παραπομπή με την υπ' αριθ. 61/2005 Γνωμ. (Τμ.Β΄) ΝΣΚ.