ΑΕΠΠ/870/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων, μέσω της προδικαστικής προσφυγής, αίτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αρ. 3520/28.2.2020, η οποία τροποποίησε τους όρους της διακήρυξης μετά την υποβολή προσφορών και κρίνοντας επουσιώδη την απόκλιση από τον όρο του Παραρτήματος Β των Τεχνικών Προδιαγραφών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την επιλογή εργολάβου για υπηρεσίες καθαριότητας διάρκειας 2 ετών, με εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 1.280.000 ευρώ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τις αρχές διαφάνειας, ίσης μεταχείρισης και δεσμευτικότητας της διακήρυξης, καθώς και την προηγούμενη απόφαση της ΑΕΠΠ (499/2020), που είχε ακυρώσει την αποδοχή του παρεμβαίνοντος. Η προσφυγή επικεντρώνεται στη νόμιμη διαδικασία και την αποκατάσταση των παραβιάσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1017/2020
Ο προσφεύγων ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής η οποία τροποποίησε την αρχική απόφαση και έκρινε ως επουσιώδη την απόκλιση από έναν όρο των τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης, αποδεχόμενη έτσι τον παρεμβαίνοντα ως εργολάβο για υπηρεσίες καθαριότητας διάρκειας 2 ετών, με εκτιμώμενη αξία 1.280.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η αναθέτουσα παρέβη την προηγούμενη απόφαση της ΑΕΠΠ (Απόφαση 499/2020), η οποία είχε ήδη ακυρώσει την αποδοχή των προσφορών και των δύο διαγωνιζομένων (προσφεύγοντα και παρεμβαίνοντα), θεωρώντας ότι η νέα απόφαση παραβιάζει τις αρχές της τυπικότητας, της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης.
ΑΕΠΠ/1334/2021
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό πρωτοκόλλου 7324/14-7-2021, η οποία αφορά την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών περιποίησης και ποτίσματος αναδασώσεων, με εκτιμώμενη αξία 38.688,00 € (χωρίς ΦΠΑ 24%) και δικαίωμα προαίρεσης 3.276,00 €. Η διακήρυξη δημοσιεύτηκε στο ΚΗΜΔΗΣ και στο ΕΣΗΔΗΣ. Ο προσφεύγων επιχειρεί να ακυρώσει τη διαδικασία, η οποία όμως κρίθηκε απαράδεκτη από την ΑΕΠΠ, καθώς η αξία της ήταν κάτω των 60.000 € και η προδικαστική προσφυγή δεν ήταν το κατάλληλο δικονομικό μέσο για τέτοιου ύψους διαδικασίες, σύμφωνα με το νόμο.
ΑΕΠΠ/266/2019
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης για το έργο «ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΟΙΚ...» λόγω ανεπίτρεπτης απευθείας ανάθεσης της σύμβασης συντήρησης & λειτουργίας για 10 χρόνια, παραβιάσεων αρχής ίσης μεταχείρισης και μη σαφούς ρύθμισης εναλλακτικών τρόπων βιολογικής επεξεργασίας. Το συμβατικό αντικείμενο περιλάμβανε κατασκευή ΕΕΛ, δοκιμαστική λειτουργία 6 μηνών και υποχρεωτική μελλοντική ανάθεση ανεξάρτητης σύμβασης για 10ετή συντήρηση-λειτουργία με τίμημα 180.000€ που όμως δεν συμπεριλαμβανόταν στον αρχικό προϋπολογισμό των 725.000€.
ΑΕΠΠ/1727/2021
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την επωνυμία «…» ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου (υπ’ αριθμ. 664/31.08.2021), ειδικά ως προς το σκέλος που κρίθηκαν αποδεκτές οι προσφορές του παρεμβαίνοντος και του οικονομικού φορέα «…» και ανακηρύχθηκαν προσωρινοί ανάδοχοι. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια αντλιών θερμότητας κλειστού γυμναστηρίου» με προϋπολογισμό 299.336,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), χωρισμένο σε τέσσερα τμήματα. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι οι προσφορές των ανταγωνιστών έπρεπε να αποκλειστούν λόγω παραβιάσεων στις απαιτήσεις της διακήρυξης, όπως έλλειψη πιστοποιητικού ασφαλιστικής κάλυψης επαγγελματικών κινδύνων, ανεπαρκής πιστοληπτική ικανότητα και σημαντικές διαφορές στις τεχνικές προδιαγραφές των προσφερόμενων ειδών.
ΑΕΠΠ/59/2017
Ο προσφεύγων ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της Διακήρυξης του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας (αριθμ. Β/16229-26.07.2017) για την προμήθεια ενός συστήματος αξονικού τομογράφου 16 τόμων (CPV 33115000-9). Αιτείται: 1) την ακύρωση της προσβαλλόμενης Διακήρυξης λόγω καταλογισμού παραβιάσεων σε πολλές τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. απαιτήσεις πλάτους ανιχνευτή, ταχύτητας περιστροφής, αμφίπλευρων χειριστηρίων), οι οποίες δήθεν περιορίζουν τον ανταγωνισμό, 2) την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με νέους όρους που να συμβαδίζουν με τη νομοθεσία, και 3) την επιστροφή του καταβεβλημένου παραβόλου. Ισχυρίζεται ότι οι προδιαγραφές έρχονται σε αντίθεση με τις αρχές διαφάνειας, αναλογικότητας και χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης (άρθρα 18, 54 Ν.4412/2016), καθώς ευνοούν συγκεκριμένες τεχνολογίες και δυσχεραίνουν τη συμμετοχή του.
ΑΕΠΠ/83/2018
Ο πρώτος προσφεύγων, με αριθμό ΓΑΚ 386/20.12.2017, επιδιώκει την ακύρωση του Πρακτικού αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών (υπ’ αριθμ. 23733/30.11.2017) και κάθε σχετικής πράξης από το πρώτο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Λειτουργική αναβάθμιση αρδευόμενων και μη αρδευόμενων χώρων πρασίνου Δήμου Κιλελέρ» με προϋπολογισμό €398.304,00 (συμπληρωματικά ΦΠΑ), διάρκεια 24 μήνες και κριτήριο ανάθεσης την οικονομικά συμφέρουσα προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Οι αιτήσεις εστιάζουν σε εκτύπωση παραβιάσεων της Διακήρυξης, όπως μη συμμόρφωση στον απαιτούμενο τεχνικό εξοπλισμό (π.χ. τρακτέρ μικρότερης ισχύος) και ελλιπή δικαιολογητικά, ζητώντας αποκλεισμό συγκεκριμένων προσφορών και επανεξέταση της διαδικασίας.
ΑΕΠΠ/1599/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της απόφασης με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά του στον δημόσιο ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Προμήθεια ******» με προϋπολογιζόμενη συνολική δαπάνη 74.125,96 ευρώ (συμπερ. ΦΠΑ). Η σύμβαση υποδιαιρούταν σε 18 Τμήματα και το κριτήριο κατακύρωσης ήταν η οικονομικά συμφέρουσα προσφορά. Ο προσφεύγων, καταθέτοντας παράβολο 600 ευρώ, κάλεσε την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) να ακυρώσει την απόρριψη της προσφοράς του.
ΑΕΠΠ/584/2020
Η ατομική επιχείρηση προσφεύγει κατά της Διακήρυξης με αριθμό πρωτοκόλλου (απόφαση 499/20) για την «Προμήθεια-τοποθέτηση συνθετικού τάπητα σε ποδοσφαιρικά γήπεδα». Η προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης στο σύνολό της ή κατά τους προσβαλλόμενους όρους και παραλείψεις. Ειδικότερα, αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια και τοποθέτηση συνθετικού τάπητα σε πέντε συγκεκριμένα γήπεδα ποδοσφαίρου με προϋπολογισμό 898.794,16€. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι όροι της διακήρυξης θέτουν αδικαιολόγητους περιορισμούς, παραβιάζουν την αρχή της αναλογικότητας και του ανταγωνισμού, καθιστώντας αδύνατη τη συμμετοχή της. Επιπλέον, επικρίνει την ασάφεια των όρων σχετικά με την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα και τον αδικαιολόγητο περιορισμό των κατασκευαστών χλοοτάπητα σε συγκεκριμένες κατηγορίες.
ΕΑΔΗΣΥ/1740/2023
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία έγινε δεκτή η προσφυγή του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα, εξαιτίας παραβιάσεων της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών, με συνολικό προϋπολογισμό 162.345,14 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), για χρονικό διάστημα έξι μηνών με δικαίωμα παράτασης για άλλο ένα εξάμηνο. Ο προσφεύγων επισημαίνει εσφαλμένους υπολογισμούς σε διάφορα κονδύλια της προσφοράς, όπως σε ημερομίσθια, νυχτερινές βάρδιες, Κυριακές και αργίες, και διεκδικεί τη νομιμότητα της διαδικασίας.
ΝΣΚ/100/2013
IKA-ETAM - Αποκλεισμός εργολάβου κατ’ άρθρο 68 παρ.6 του ν. 3863/2010 από δημόσιους διαγωνισμούς.1. Η συνέπεια του επελθόντος κατά το εδάφιο β’ της παρ.6 του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 αποκλεισμού του εργολάβου, αφορά όλους τους δημόσιους διαγωνισμούς των προαναφερθέντων φορέων. 2. Η επιβολή του αποκλεισμού όσον αφορά το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κωλύει την συμμετοχή του εργολάβου σε διαγωνισμούς που διενεργούν όλα τα Υποκ/τα του Ιδρύματος. 3. Ο αποκλεισμός του εργολάβου θα γίνε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και την διαδικασία του άρθρου 68 του ν. 3863/2010 και όχι κατά το άρθρο 34 παρ.5 περ.γ’ του π.δ.118/2007. 4. Ο αποκλεισμός του εργολάβου επέρχεται όχι από τον χρόνο έκδοσης, αλλά από τον χρόνο κοινοποίησης σ’ αυτόν της απόφασης επιβολής, κατά το εδάφιο α’ της παρ.6 του άρθρου 68 του ν. 3863/2010, της δευτέρας κύρωσης. 5. Η άσκηση προσφυγής από τον αποκλειόμενο εργολάβο κατά της απόφασης του φορέα διενέργειας του δημοσίου διαγωνισμού με την οποία διαπιστώνεται ο επελθών αποκλεισμός του και ο χρόνος αυτού, δεν επιφέρει κατά νόμο την αναστολή εκτέλεσης του αποκλεισμού. Η έκδοση, όμως, αρμοδίως προσωρινής διαταγής αναστολής εκτελέσεως της ανωτέρω απόφασης ή η χορήγηση με δικαστική απόφαση αναστολής εκτελέσεως της απόφασης αυτής, έχει σαν συνέπεια την αναστολή εκτέλεσης του ανωτέρω αποκλεισμού του εργολάβου στους διαγωνισμούς του φορέα, κατά του οποίου εκδόθηκε η συγκεκριμένη αυτή προσωρινή διαταγή ή δικαστική απόφαση καθόλον τον χρόνο ισχύος της, πράγμα που συνεπάγεται την νομιμότητα συμμετοχής του εργολάβου στους δημόσιους διαγωνισμούς του φορέα κατά τον χρόνο ισχύος της προσωρινής αυτής διαταγής ή της αναστολής εκτέλεσης που χορηγήθηκε με δικαστική απόφαση. (ομοφ.)