×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/880/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης για προμήθεια φυσικού αερίου του οργανισμού, επικαλούμενη τρεις κύριους λόγους: Πρώτον, ότι οι όροι για ποιοτικό έλεγχο του φυσικού αερίου από επιτροπή παραλαβής είναι ασύμβατοι με το νομικό πλαίσιο. Δεύτερον, ότι η απαίτηση για υπεύθυνη δήλωση σχετικά με την επιχειρηματική μονάδα παραγωγής είναι αδύνατη για εισαγόμενο προϊόν όπως το φυσικό αέριο. Τρίτον, ότι η χρέωση μεταφοράς (TR) με σταθερή τιμή μόνο για τη διαγωνιστική διαδικασία δημιουργεί άνισες συνθήκες, αφού κατά την εκτέλεση της σύμβασης είναι μεταβλητή, εμποδίζοντας τον υγιή ανταγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια φυσικού αερίου για λειτουργικές ανάγκες με προϋπολογισμό 1.770.000€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 13%).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

1287/2018

 Ρύθμιση θεμάτων διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για την εφαρμογή της Δράσης Δ5 του Σχεδίου Προληπτικής Δράσης για την κατοχύρωση της ασφάλειας εφοδιασμού με Φυσικό Αέριο.


ΑΕΠΠ/706/2019

Οι προσφεύγοντες στο πλαίσιο των προδικαστικών προσφυγών αίτησαν την ακύρωση ή τροποποίηση διαφόρων όρων της διακήρυξης του διαγωνισμού για τη σύναψη προμήθειας φυσικού αερίου. Συγκεκριμένα, ζητήθηκε η ακύρωση όρων σχετικών με τον ποιοτικό έλεγχο του φυσικού αερίου, την απαίτηση πιστοποιητικών ποιότητας, τον ασαφή προσδιορισμό της μονάδας τιμολόγησης και των χρεώσεων μεταφοράς και διανομής. Επίσης, επεστράφησαν λόγω αντιφάσεων απαιτήσεις σχετικές με την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα των προσφερόντων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια φυσικού αερίου για το Γενικό Νοσοκομείο Κιλκίς, με εκτιμώμενη αξία 256.613,17 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).


ΝΣΚ/41/2007

Ασφάλιση στρατιωτικών εγκαταστάσεων του Ελλ. Δημοσίου, ως μεγάλου καταναλωτή φυσικού αερίου για την έναντι τρίτων αστική ευθύνη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Το Ελληνικό Δημόσιο (ΥΠΕΘΑ-Στρατιωτικές Εγκαταστάσεις) υπάγεται, ως μεγάλος καταναλωτής φυσικού αερίου, στις διατάξεις του Ν 2364/1995 για την υποχρεωτική ασφάλιση των εγκαταστάσεών του, στις οποίες χρησιμοποιείται φυσικό αέριο, της έναντι τρίτων αστικής ευθύνης του για τυχόν ζημίες που θα προκληθούν από τη λειτουργία τους, β) το ασφαλιστήριο συμβόλαιο δεν απαιτείται να κατατεθεί στις Εταιρείες Παροχής Αερίου (ΕΠΑ), γ) απαιτείται να ασφαλίζεται το σύνολο των εγκαταστάσεων του καταναλωτή, οι οποίες τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο από ενιαία παροχή δυνάμει της ίδιας συμβάσεως παροχής-χρήσεως και εφόσον, βεβαίως, η κατανάλωση (από την παροχή αυτή) υπερβαίνει ετησίως όγκο αερίου μεγαλύτερο του αντιστοίχου των 100 γιγαβατωρών Ανώτερης Θερμογόνου Δυνάμεως.


ΔΕΦΚ5036604ΕΞ2011

Καθορισμός των στοιχείων που διαβιβάζονται από τους διανομείς και τους αναδιανομείς φυσικού αερίου και τους αρμόδιους Διαχειριστές φυσικού αερίου, καθώς και της συχνότητας και του τρόπου διαβίβασής τους στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών, στα πλαίσια επιβολής Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) στο φυσικό αέριο.Kαταργήθηκε με την υπ’ αριθμ. Α.1217/2019 - ΦΕΚ: 2243/Β/10.6.2019.


2070.0/37530/2023

Καθορισμός της οργανικής σύνθεσης και των όρων-προϋποθέσεων χορήγησης ναυτιλιακών εγγράφων των πλωτών ναυπηγημάτων που χρησιμοποιούνται ως πλωτοί τερματικοί σταθμοί παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης, επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου και διανομής του, παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο και διανομή της.


ΑΕΠΠ/544/2021

Η προσφυγή αίτησε την ακύρωση της Διακήρυξης της αναθέτουσας αρχής σχετικά με τη σύναψη σύμβασης προμήθειας Φυσικού Αερίου αξίας 955.616,41 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 6%). Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η κάλυψη των αναγκών του Δήμου και των νομικών του προσώπων για δύο χρόνια. Η προσφυγή επικεντρώθηκε στον τρόπο υπολογισμού της Χρέωσης Προμήθειας, ο οποίος βασιζόταν σε παράγοντες (ΟΜΤΕ και ΜΧΕ) που δεν ισχύουν πλέον λόγω της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, καθώς και στον όρο που αφορούσε τον ποιοτικό έλεγχο του φυσικού αερίου, ο οποίος θεωρήθηκε αντικανονικός. Η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ έδωσε δεκτή την προσφυγή και ακύρωσε τους αντίστοιχους όρους της Διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/707/2019

Η πρώτη προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση των όρων 4.3 και 6.2 της διακήρυξης, επειδή η Επιτροπή Παραλαβής δεν έχει αρμοδιότητα για ποιοτικό έλεγχο φυσικού αερίου και δεν υπάρχει νομική βάση για βεβαίωση σύνθεσης. Επίσης, αμφισβητεί την απαίτηση πιστοποιητικών ποιότητας ISO και τον ασαφή προσδιορισμό της μονάδας τιμολόγησης. Η δεύτερη προσφεύγουσα ζητεί τροποποίηση των όρων 2.2.6 και 2.2.9.2 λόγω αντιφάσεων στα απαιτούμενα τίμηματα συμβάσεων και ασάφειας στον τρόπο υποβολής οικονομικών προσφορών, θεωρώντας την υπάρχουσα διατύπωση αδύνατη για εφαρμογή.


Ε-29/2025

Τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου που αφορά στην αγορά Αερίου Λειτουργίας για το ΕΣΜΦΑ μέσω του Βάθρου Εμπορίας Φυσικού Αερίου, την εισαγωγή Λογαριασμού Επιχειρησιακής Εξισορρόπησης ΥΦΑ και την εισαγωγή στο Βάθρο Εμπορίας Φυσικού Αερίου νέας κατηγορίας Συμμετέχοντος.


Υπόθεση C-596/2013

Απόφαση του Δικαστηρίου (δεύτερο τμήμα) της 26ης Μαρτίου 2015.Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά Moravia Gas Storage a.s..Αίτηση αναιρέσεως — Εσωτερική αγορά φυσικού αερίου — Υποχρέωση των επιχειρήσεων φυσικού αερίου — Εφαρμογή συστήματος για την κατόπιν διαπραγματεύσεως πρόσβαση των τρίτων στις εγκαταστάσεις αποθηκεύσεως φυσικού αερίου — Απόφαση των τσεχικών αρχών — Προσωρινή εξαίρεση για τις μελλοντικές εγκαταστάσεις υπόγειας αποθηκεύσεως φυσικού αερίου του Dambořice — Απόφαση της Επιτροπής — Διαταγή περί ανακλήσεως της αποφάσεως περί χορηγήσεως εξαιρέσεως — Οδηγίες 2003/55/ΕΚ και 2009/73/ΕΚ — Διαχρονική εφαρμογή.Υπόθεση C-596/13 P


ΕΣ/ΤΜ.Μ-ΕΣ/2038/2014

Προμήθεια φυσικού αερίου...Εν όψει του ως άνω σκοπού, στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 35 του ν. 4129/2013 δεν εμπίπτουν και κατ’ επέκταση δεν υπόκεινται σε προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας οι συμβάσεις εκείνες που, σύμφωνα με το οικείο νομοθετικό πλαίσιο, φέρουν απολύτως αναγκαστικό χαρακτήρα τόσο ως προς το πρόσωπο του αντισυμβαλλομένου της αναθέτουσας αρχής, όσο και ως προς τους κατ’ ιδίαν όρους της σύμβασης, ιδίως δε όταν ο αντισυμβαλλόμενος συνιστά οργανισμό δημοσίου δικαίου, που λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος. Τέτοια σύμβαση είναι και αυτή που συνάπτεται με αντισυμβαλλόμενο τη δημόσια επιχείρηση .... για την παροχή φυσικού αερίου, δεδομένου ότι δεν υπάρχει ευχέρεια επιλογής αναδόχου, καθόσον κατ’ ουσίαν μοναδικός διανομέας φυσικού αερίου στην Ελλάδα είναι η ως άνω εταιρεία, ενώ, περαιτέρω, ούτε οι όροι της σύμβασης ούτε η τιμολόγηση της παρεχομένης προμήθειας υπόκεινται σε διαπραγμάτευση. Τα παραπάνω ισχύουν καθ’ όσο διάστημα η αγορά του φυσικού αερίου είναι μεν τύποις απελευθερωμένη, πλην όμως ουσιαστικά μοναδικός διανομέας του φυσικού αερίου παραμένει η ..... Στην περίπτωση αυτή δεν καταλείπεται αντικείμενο άσκησης προσυμβατικού ελέγχου, αφού, ως εκ του αναγκαστικού χαρακτήρα των προεκτεθέντων δεδομένων σύναψης της σύμβασης, αυτή αποτελεί σύμβαση προσχώρησης της αναθέτουσας αρχής στους τυποποιημένου περιεχομένου όρους της σύμβασης χωρίς καμιά διαπραγματευτική δυνατότητα. ..Κατόπιν όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά ανωτέρω, οι συμβάσεις των αναθετουσών αρχών με τη .... για την παροχή φυσικού αερίου, για όσο χρονικό διάστημα η .... παραμένει ο αποκλειστικός διανομέας του φυσικού αερίου στην Ελλάδα, ως συναπτόμενες χωρίς τη συμβατική αυτονομία της επιλογής του αναδόχου και έχουσες, ως προς τους όρους σύναψης της σύμβασης, τον χαρακτήρα συμβάσεων προσχώρησης, εκφεύγουν του κατά το άρθρο 35 του ν. 4129/2013 προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.