×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/891/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα ανώνυμη εταιρεία αιτήθηκε με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό 632/2018, με την οποία προκηρύχθηκε ανταγωνιστική κλειστή διαδικασία διαπραγμάτευσης σύμφωνα με το άρθρο 29 του ν.4412/2016. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών σίτισης δικαιούμενων φοιτητών στις πόλεις Κομοτηνής, Ξάνθης, Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας για το χρονικό διάστημα από 10 Νοεμβρίου 2018 έως 31 Ιανουαρίου 2019, με δυνατότητα παράτασης ενός μήνα. Η προσφυγή επικεντρώθηκε ιδιαίτερα στην αντίρρηση κατά των κριτηρίων ανάθεσης Β1 και Β2 (εμπειρία σε υπηρεσίες μαζικής σίτισης και κύκλος εργασιών της τελευταίας τριετίας), τα οποία θεωρήθηκαν από την προσφεύγουσα ως ταυτόχρονα κριτήρια ποιοτικής επιλογής. Η διαδικασία είχε συνολικό προϋπολογισμό 597.580,65€ χωρίς ΦΠΑ (741.000,00€ με ΦΠΑ).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/132/2017

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της Απόφασης 304/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Κομοτηνής, η οποία έκανε δεκτή τη συμμετοχή μιας εταιρίας στον διαγωνισμό για την «Παροχή Υπηρεσίας πλήρους μεσημεριανού γεύματος για τη σίτιση απόρων του Κέντρου Σίτισης Κομοτηνής έτους 2018». Επίσης, αιτείται τη συνέχιση του διαγωνισμού με τον ίδιο ως μοναδικό διαγωνιζόμενο στα επόμενα στάδια. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η άλλη εταιρία δεν κατέθεσε πλήρη τεχνική προσφορά σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης και του νόμου, καθώς υποβάλλει μόνο φύλλο συμμόρφωσης.


ΑΕΠΠ/1635/2021

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής υπ' αριθ. συν. 33/θέμα 29ο/30-8-2021, καθώς και της ήδη υπογραφείσας σύμβασης παροχής υπηρεσιών σίτισης μεταξύ της αναθέτουσας και του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών σίτισης των δικαιούμενων δωρεάν σίτισης φοιτητών του Πανεπιστημίου (Πανεπιστημιούπολη), με συνολική δαπάνη 332.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 13%, για χρονικό διάστημα από 1-9-2021 έως 31-10-2021. Ο προσφεύγων διαμαρτύρεται για τον αποκλεισμό του από τη διαδικασία και την κατακύρωση υπέρ του παρεμβαίνοντος χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, υποστηρίζοντας ότι δεν πληρούνταν τα κριτήρια επιλογής.


ΑΕΠΠ/92/2017

Η προδικαστική προσφυγή του Αστικού ΚΤΕΛ προβάλλει 10 αιτιάσεις ζητώντας την ακύρωση της διακήρυξης 608/2017 του Δ.Π.Θ. για τον διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό μίσθωσης μεταφορικών μέσων με αντικείμενο τη μεταφορά φοιτητών στις πόλεις Ξάνθης, Κομοτηνής και Αλεξανδρούπολης για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018. Το ΚΤΕΛ θεωρεί ότι η διαδικασία παραβιάζει νομοθετικές διατάξεις, απειλεί το αποκλειστικό δικαίωμα εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου και εντάσσει μεταφορικές δράσεις που αντιστοιχούν σε τακτικές αστικές γραμμές. Ζητείται είτε ολική ακύρωση της διακήρυξης είτε διόρθωση των ειδικότερων παραλείψεων/αναφορών, καθώς επίσης και έκδοση νέας διορθωμένης διακήρυξης με σκοπό την προστασία των δικαιωμάτων και των επιχειρηματικών συμφερόντων του.


ΕΑΔΗΣΥ/516/2022

Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθ. συν. 33/θέμα 29ο /30-8-2021 απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος απεκλείσθη και κατακυρώθηκε υπέρ του παρεμβαίνοντος το αποτέλεσμα διαδικασίας διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 293.805,30 ευρώ, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών σίτισης των δικαιούμενων δωρεάν σίτισης φοιτητών του … (…), προσωρινής ισχύος και συγκεκριμένα από 01.09.2021 ή από την υπογραφή της σύμβασης μέχρι και δύο μήνες ή μέχρι την ανάδειξη αναδόχου της διακήρυξης … (…), με τεχνικό εξοπλισμό του αναδόχου» (πρόσκληση υπ’ αριθ. …), ως και η ήδη υπογραφείσα, υπό ημερομηνία 1-9- 2021 (ΑΔΑΜ: …) σύμβαση παροχής υπηρεσιών σίτισης μεταξύ του … και της εταιρείας «…», για το χρονικό διάστημα από 1-9-2021 έως και 31-10-2021, συνολικής δαπάνης 332.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος Φ.Π.Α. 13%. Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 30-9-2021 Απόψεις της περί του αιτήματος προσωρινών μέτρων και ο προσφεύγων τα από 25-9-2021 και από 5-10-2021 υπομνήματά του.


ΕΣ/ΤΜ.6/2997/2014

Παροχή υπηρεσιών σίτισης:επιδιώκεται η ανάκληση της 112/2014 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Μειοψήφησε ο Πρόεδρος του Τμήματος Νικόλαος Αγγελάρας, στην άποψη του οποίου προσχώρησαν και οι Πάρεδροι Ειρήνη Κατσικέρη και Νικολέτα Ρένεση, ο οποίος διατύπωσε την γνώμη ότι η σχετική τροποποίηση δεν είναι νόμιμη, καθόσον σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, προς τις οποίες πρέπει να εναρμονίζονται και οι εκάστοτε συνομολογούμενοι συμβατικοί όροι, η όποια μεταβολή του συμβατικού αντικειμένου της από 1.10.2009 συναφθείσας σύμβασης σίτισης συνδέεται άμεσα –ενόψει και της φύσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας- με τη μεταβολή στον αριθμό των δικαιούμενων δωρεάν σίτισης σπουδαστών, η οποία εν προκειμένω δεν αποδεικνύεται, καθόσον η αιτούσα δεν αιτιολογεί τον τρόπο πρόωρης (πριν τη συμβατική λήξη της αρχικής σύμβασης στις 31.8.2014) ανάλωσης του συμβατικού ποσού των 6.000.000 ευρώ, ενώ δεν επικαλείται συγκεκριμένα, αλλά και ούτε αποδεικνύει αντίστοιχη προς το νέο οικονομικό αντικείμενο της σύμβασης (720.000 ευρώ) αύξηση του αριθμού των δικαιουμένων δωρεάν σίτισης φοιτητών είτε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014 είτε και προγενέστερα. Περαιτέρω δε, η φερόμενη ως επέκταση του αρχικού συμβατικού αντικειμένου είναι πλημμελής και για το λόγο ότι η οικεία τροποποίηση δε συνοδεύεται ούτε από χρονική (πέραν του Αυγούστου 2014) ούτε αντίστοιχη ποσοτική (ημέρες παροχής σίτισης) διεύρυνση του αρχικού συμβατικού αντικειμένου. Η άποψη αυτή όμως, δεν εκράτησε.Ανακαλεί την 112/2014 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου


ΑΕΠΠ/1347/2020

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα κοινοπραξία επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης του διαγωνισμού, ιδίως ως προς τους όρους που αφορούν τον αριθμό των δικαιούμενων φοιτητών (μέγιστο 7.500), τους όρους πληρωμής, τις παροχές σίτισης σε φοιτητές της Σχολής Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στις «…» χωρίς σαφή προτροπή αριθμού, την υποχρέωση απόκτησης πρόσθετου εξοπλισμού, τα κριτήρια ανάθεσης (ιδίως τις πρόσθετες παροχές) και τους όρους μείωσης του τιμήματος λόγω πανδημίας. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκμετάλλευση του φοιτητικού μαγειρείου-εστιατορίου για σίτιση μέχρι 7.500 φοιτητών του «…», συνολικής προϋπολογισμένης δαπάνης 7.785.000€ (χωρίς ΦΠΑ) για δύο έτη με δυνατότητα παράτασης για ένo έτος.


ΑΕΠΠ/328/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της υπ' αρ. 67/56/29-3-2018 Απόφασης της αναθέτουσας αρχής. Η εν λόγω απόφαση ενέκρινε το 1ο Πρακτικό (31-1-2018) και το 2ο Πρακτικό (23-3-2018) της Επιτροπής Αξιολόγησης του διεθνούς ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάδειξη αναδόχου για το έργο σίτισης των δικαιούμενων φοιτητών του '……….' στις πόλεις (Α) ΟΜΑΔΑ: '……….' και '……….' και (Β) ΟΜΑΔΑ: '……….' και '……….', με συνολικό προϋπολογισμό 6.240.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), για δύο έτη με δικαίωμα παράτασης ενός έτους, σύμφωνα με την υπ' αριθμ. '……….' Διακήρυξη. Ο προσφεύγων ζητά ακύρωση της απόφασης διότι έγιναν αποδεκτές οι προσφορές των οικονομικών φορέων «……….» και «………», οι οποίοι, κατά τον προσφεύγοντα, βαθμολογήθηκαν πλημμελώς και μη αιτιολογημένα με 110,43 και 109,24 βαθμούς αντίστοιχα, ενώ ο ίδιος βαθμολογήθηκε με 108,08 βαθμούς.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2113/2022

Παροχή υπηρεσιών σίτισης. (...)Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις τροποποίησης αρχικής σύμβασης του άρθρου 132 παρ. 1 περ. β ν. 4412/2016. Η ανάγκη εκτέλεσης των συμπληρωματικών υπηρεσιών που ανατίθενται με την ελεγχόμενη τροποποιητική σύμβαση, δεν προέκυψε κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της αρχικής σύμβασης, αλλά ήταν εξαρχής γνωστό ότι η αρχική ανάθεση θα καλύπτει τις ανάγκες μέρους των φοιτητών. Το γεγονός ότι ποσοστό φοιτητών δεν σιτίζονταν δωρεάν, ενώ το δικαιούνταν, δεν συνιστά νόμιμο δικαιολογητικό λόγο τροποποίησης της σύμβασης. Επειδή διαχρονικά οι πιστώσεις που χορηγούνται από το Υπουργείο Παιδείας δεν επαρκούν για όλες τις περιπτώσεις των δικαιούμενων δωρεάν σίτισης, προβλέφθηκε από τον νομοθέτη η χορήγηση ειδικής ταυτότητας σίτισης κατά προτεραιότητα σε όσους εμπίπτουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες (ΥΑ Φ5/68535/Β3/18-06-2012). Σε περιπτώσεις, όπως η επίμαχη, που είναι πιθανό, ο αριθμός των ωφελούμενων μιας σύμβασης να είναι μεγαλύτερος, από αυτόν που τελικά θα καλυφθεί στο πλαίσιο της σύμβασης, έχει θεσπιστεί το άρθρο 132 παρ. 1 α, ώστε η αναθέτουσα αρχή να έχει την επιλογή να περιλάβει στα αρχικά έγγραφα της  σύμβασης προαιρέσεις και να δύναται να αναθέτει στο ανάδοχο συμπληρωματικές υπηρεσίες, όταν υπάρξει ανάγκη. Επί του υποβληθέντος σχεδίου τροποποίησης δεν αναγράφεται η αξία σιτηρεσίου, σύμφωνα με την 112684/Ζ1/16-09-2022 ισχύουσα ΚΥΑ.Για  τους  λόγους  αυτούςΔέχεται την ένδικη προσφυγή ανάκλησης και την ασκηθείσα υπέρ αυτής παρέμβαση.Ανακαλεί την 816/2022 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΑΠΕΕΚ/Α/Φ1/οικ.180215/2018

Τροποποίηση της αριθμ. ΑΠΕΕΚ/Α/Φ1/οικ. 172859/22.03.2018 (ΦΕΚ Β΄ 1267) υπουργικής απόφασης «Καθορισμός εγκατεστημένης ισχύος, ανά τεχνολογία ή και κατηγορία σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α., η οποία δημοπρατείται μέσω ανταγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών για τα έτη 2018, 2019 και 2020, ελάχιστου αριθμού ανταγωνιστικών διαδικασιών υποβολής προσφορών ανά έτος, ανώτατης επιτρεπόμενης τιμής προσφοράς για κάθε ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών και τέλους συμμετοχής σε ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών, με βάση τις παρ. 3 και 6 του άρθρου 7 του ν. 4414/2016».


ΑΕΠΠ/504/2018

Η προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης 122/07-05-2018 του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξανδρούπολης, με την οποία ενεκρίθη το πρακτικό του διαγωνισμού για τον προσωρινό ανάδοχο του έργου 'Κατασκευή Δικτύων Αποχέτευσης και Ε.Ε.Λ. Μάκρης του Δήμου Αλεξανδρούπολης'. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η κατασκευή υδραυλικών έργων σε προϋπολογισμό 4.404.673,41€. Επιπλέον, ζητήθηκε η αναγνώριση της ακυρότητας της προσφοράς της Ένωσης Οικονομικών Φορέων λόγω πλημμελούς ψηφιακής υπογραφής, η οποία θεωρήθηκε μη έγκυρη σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 910/2014.