×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/904/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης 169/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απένειμε την σύμβαση 'Προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών Δήμου και ΝΠ αυτού' στην παρεμβαίνουσα εταιρεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια λιπαντικών, συγκεκριμένα βελτιωτικών biodiesel, όπου η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι προσφορές της παρεμβαίνουσας και άλλων εταιρειών για το προϊόν με α/α 14 δεν καλύπτουν την απαιτούμενη ποσότητα των 50 τεμαχίων των 5 λίτρων (250 λίτρα συνολικά) όπως ορίζει η διακήρυξη, αλλά μόνο 10 τεμάχια (50 λίτρα), γεγονός που κατά την άποψή της οδηγεί σε παραβίαση των όρων της διακήρυξης και της αρχής της ισότητας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/770/2024

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΛΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ – ΦΡΕΑΤΙΑ ΥΔΡΟΛΗΨΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΑ ΦΡΕΑΤΙΩΝ, ΜΟΥΦΕΣ ΦΡΕΑΤΙΩΝ, ΣΩΛΗΝΕΣ PVC, ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΚΡΟΥΝΟΥ :ζητεί την ανάκληση της 110/2024 Πράξης του ΣΤ′ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 4 της παρούσας, και εν όψει των προσκομισθέντων, τόσο ενώπιον του Κλιμακίου όσο και με την ένδικη προσφυγή, στοιχείων, το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η προσφεύγουσα εταιρεία ανάπτυξε μια γνωστή από προηγούμενες όμοιες συμβάσεις μεθοδολογία κατάρτισης του προϋπολογισμού της ένδικης προμήθειας με ποσοτικό προσδιορισμό της προϋπολογισθείσας δαπάνης επί τη βάσει ορισμένης τιμής μονάδας και εν όψει της ανέλεγκτης από το Δικαστήριο εκτίμησης των αναγκών της. Ειδικότερα, δε, αναφορικά με τις προς προμήθεια ποσότητες, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) όπως προκύπτει από την 20974/2022 απόφαση του Δ.Σ. της προσφεύγουσας, τις προηγηθείσες της απόφασης αυτής εισηγήσεις, καθώς και το από 1.2.2024 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δικτύου Ύδρευσης και αναπτύσσεται με την ένδικη προσφυγή, αυτές καθορίστηκαν με βάση τις ανάγκες ζήτησης του Δικτύου Ύδρευσης για χρονικό διάστημα τριών (3), και όχι δύο (2), ετών, όπως εσφαλμένως υπέλαβε το Κλιμάκιο, προκειμένου, όχι μόνο να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες σε επισκευές και έργα συντήρησης του Δικτύου Ύδρευσης, καθώς και εκείνες από εν εξελίξει ή επικείμενες εργολαβίες, αλλά και με σκοπό τη δημιουργία επαρκούς αποθέματος, για την κάλυψη τυχόν έκτακτων λειτουργικών και διαχειριστικών αναγκών της προσφεύγουσας και την εξασφάλισης συνεχούς και αδιάλειπτης λειτουργίας του Δικτύου Ύδρευσης, β) το υφιστάμενο, στις 30.11.2021, απόθεμα, αποσκοπεί, κατά κανόνα, στην κάλυψη των αναγκών του Δικτύου Ύδρευσης κατά το ενδιάμεσο διάστημα, από τη λήξη των προηγούμενων συναφών συμβάσεων μέχρι τη συμβασιοποίηση της ένδικης διαγωνιστικής διαδικασίας, και όχι στην κάλυψη των αναγκών αυτών για το χρονικό διάστημα ισχύος των νέων (υπό σύναψη) συμβάσεων, δεδομένου, άλλωστε, ότι, από τις 30.11.2021 μέχρι την έκδοση της εν προκειμένω κατακυρωτικής απόφασης (18.10.2023), έχουν παρέλθει περίπου δύο (2) έτη, γ) αναφορικά με το Τμήμα 4, η ζητούμενη ποσότητα των 140.000 τεμαχίων τεκμηριώνεται, με βάση τα επικαλούμενα στοιχεία σχετικά με τις αναλώσεις των προηγούμενων ετών [3.646,91 τεμάχια μέση μηνιαία κατανάλωση των προηγούμενων ετών Χ36 μήνες= 131.288,76 τεμάχια για τρία (3) έτη], δ) ως προς τα Τμήματα 7 και 8, οι ποσότητες των 50.000 και 150.000 τεμαχίων, αντίστοιχα, δικαιολογούνται από τα ίδια ως άνω προσκομιζόμενα στοιχεία [για τα έτη 2021-2022 μέση μηνιαία κατανάλωση - Τμήμα 7: 462,70 τεμάχια Χ 36 μήνες=16.657,20 τεμάχια για τρία (3) έτη, Τμήμα 8: 2.988,78 τεμάχια Χ36 μήνες=107.596,08 τεμάχια για τρία (3) έτη, και για τα έτη 2023-2024 μέση μηνιαία κατανάλωση - Τμήμα 7: 547,20 τεμάχια Χ 36 μήνες= 19.699,20 τεμάχια για τρία (3) έτη, Τμήμα 8: 1.883,93 τεμάχια Χ 36 μήνες= 67.821,48 τεμάχια για τρία (3) έτη], λαμβάνοντας, επιπλέον, υπόψη ότι τμήμα των ποσοτήτων αυτών θα καλύψουν μέρος των αναγκών της εργολαβίας Ε-903, με τίτλο «Έργα Υλοποίησης Τεχνικών Ενεργειών Διεύθυνσης Δικτύου Ύδρευσης», στο φυσικό αντικείμενο της οποίας περιλαμβάνεται, πλην άλλων, η αντικατάσταση 180.000 υδρομετρητών, με παράλληλη αντικατάσταση του διακόπτη σύνδεσης των υδρομετρητών με το δίκτυο της προσφεύγουσας ή του ορειχάλκινου ρακόρ ή και των δύο αυτών υλικών ταυτόχρονα, και δ) σε ό,τι αφορά τα Τμήματα 11 και 12, οι ζητούμενες ποσότητες των 300 και 1.500 τεμαχίων, αντίστοιχα, μαζί με το υφιστάμενο απόθεμα από τη σχετικώς συναφθείσα σύμβαση του διαγωνισμού Δ6840/2020 (περίπου 1.000 τεμάχια για το Τμήμα 11 και 2.500 τεμάχια για το Τμήμα 12) -το οποίο, εν όψει του ότι τα είδη των ως άνω Τμημάτων χρησιμοποιούνται πλέον μόνο σε έργα επενδυτικού ενδιαφέροντος, δεν έχει αναλωθεί στο σύνολό του- και λαμβάνοντας υπόψη και τα λοιπά προσκομιζόμενα στοιχεία σχετικά με τις αναλώσεις των ετών 2021-2022 και 2023-2024, από τα οποία προκύπτει σταδιακή μείωση της ροής ανάλωσης των αντίστοιχων υλικών (Τμήμα 11 - μέση μηνιαία κατανάλωση: 37,64 τεμάχια, για τα έτη 2021-2022, και 30,53 τεμάχια, για τα έτη 2023-2024, και Τμήμα 12 - μέση μηνιαία κατανάλωση: 100,36 τεμάχια, για τα έτη 2021-2022, και 74,00 τεμάχια, για τα έτη 2023-2024), οι προς προμήθεια ποσότητες παρίστανται εύλογες για την κάλυψη των αναγκών της προσφεύγουσας σε βάθος τριετίας (περίπου 1.355,04 τεμάχια για το Τμήμα 11 και 3.612,96 τεμάχια για το Τμήμα 12).

Ανακαλεί την 110/2024 Πράξη του ΣΤ′ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΑΕΠΠ/305/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα (Ένωση Προμηθευτών) αιτείται να θεωρηθεί εμπρόθεσμη η υποβολή των δικαιολογητικών κατακύρωσης του διαγωνισμού και να αναδειχθεί ως μειοδότρια όλων των αιτηθέντων τμημάτων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη προμηθευτή/ων υγρών καυσίμων και λιπαντικών (πετρελαίου θέρμανσης, πετρελαίου κίνησης, βενζίνης αμόλυβδης και λιπαντικών) για τις ανάγκες της δημόσιας οντότητας και των Συνοριακών Σταθμών, με συνολική ποσότητα 363.670 λίτρων και προϋπολογιζόμενη αξία 343.569,64 € (πριν ΦΠΑ). Η διαδικασία έγινε μέσω Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά.


ΑΕΠΠ/60/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτ. 936/16, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας στον διαγωνισμό για την προμήθεια εξοπλισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει φορητές μονάδες εποπτείας φάσματος (12 τεμάχια), σετ κατευθυντικών κεραιών (12 τεμάχια), συστήματα αυτόματης ραδιογωνιομέτρησης (4 τεμάχια), λογισμικό και υπολογιστές για τη λειτουργία τους, καθώς και υπηρεσίες εκπαίδευσης και συντήρησης. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 1.100.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με δικαίωμα προαίρεσης 528.000 ευρώ. Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε ως ηλεκτρονικός ανοικτός διεθνής διαγωνισμός και το κριτήριο ανάθεσης ήταν η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά.


ΑΕΠΠ/658/2018

Ο προσφεύγων ζητά με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης της 24/7/2018 η οποία αποδέχθηκε την οικονομική προσφορά του οικονομικού φορέα «...» για ορισμένα τμήματα του διαγωνισμού, συγκεκριμένα για βρεφικές πάνες νο 3, 4 και 5, πάνες ακράτειας ενηλίκων μεγέθους X-LARGE και πεταλούδες αιμοληψίας. Επίσης, αμφισβητεί την αποδοχή της προσφοράς του οικονομικού φορέα «...» για μωρομάντηλα σε συσκευασίες των 75 τεμαχίων, καθώς ο ίδιος είχε αποκλειστεί επειδή πρόσφερε 72 τεμάχια. Η προσφυγή εστιάζει στην παραβίαση αρχών διαφάνειας, ίσης μεταχείρισης και νομιμότητας της διαδικασίας.


ΑΕΠΠ/480/2019

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης που απορρίφθηκε η προσφορά της και τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, καθώς και την επαναπροκήρυξη νέας. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια εξοπλισμού ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων ακτινοσκοπικών συσκευών (X-RAY) για χειραποσκευές, αποσκευές και ογκώδη αντικείμενα, καθώς και μαγνητικών πυλών ατόμων, για τις ανάγκες της αναθέτουσας αρχής. Συγκεκριμένα, ζητείται η προμήθεια 4 τεμαχίων ακτινοσκοπικών μηχανημάτων ελέγχου χειραποσκευών, 2 τεμαχίων ακτινοσκοπικών μηχανημάτων ελέγχου αποσκευών, 1 τεμαχίου ακτινοσκοπικού μηχανήματος ελέγχου ογκωδών αντικειμένων και 6 τεμαχίων μαγνητικών πυλών ελέγχου επιβατών.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1409/2022

Προμήθεια φρέσκου γάλακτος για τις ανάγκες του εργατοτεχνικού προσωπικού του Δήμου.Από τη μη ανάλωση των κονδυλίων που είχαν προβλεφθεί για την αρχική σύμβαση αφού μέχρι τώρα έχουν τιμολογηθεί 74.730 λίτρα φρέσκου γάλακτος έναντι 195.264 λίτρων συνολικής ποσότητας, δεν συνάγεται πρόθεση αποφυγής εφαρμογής των διατάξεων του ν. 4412/2016, δεδομένου ότι τα υπόλοιπα 120.534 λίτρα φρέσκου γάλακτος που αντιστοιχούν στις ανάγκες του.., δεν δύνανται, λόγω της προαναφερόμενης διατάραξης της οικονομικής ισορροπίας της σύμβασης σε βάρος της αναδόχου εταιρείας, να τιμολογηθούν με την αρχική τιμή 0,78 ευρώ ανά λίτρο. Άλλωστε, δεν προβάλλεται από την Επίτροπο, ούτε αποδεικνύεται από τα στοιχεία του φακέλου που τέθηκαν υπόψη του Τμήματος, ότι υπάρχει διαθέσιμη από την ανάδοχο εταιρεία ποσότητα φρέσκου γάλακτος δυνάμενη να τιμολογηθεί με την αρχική τιμή που είχε προσφέρει η ανάδοχος εταιρεία ανά λίτρο φρέσκου γάλακτος πριν από την τροποποίηση. Τούτων δοθέντων το Τμήμα κρίνει ότι συντρέχουν οι όροι της διάταξης του άρθρου 132 παρ. 1γ΄ του ν.4412/2016 για την τροποποίηση της αρχικής 22554/18.12.2020 σύμβασης και την αυξητική αναπροσαρμογή της τιμής του συμβατικού αντικειμένου κατά 23.154,58 ευρώ, κατά τα αναφερόμενα στην 196/22.6.2022 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου.Kατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη προσφυγή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη 26/2022 πράξη της Υπηρεσίας Επιτρόπου  του Ελεγκτικού Συνεδρίου ΟΤΑ ΙΙ στο Δήμο Αγίας Παρασκευής και να υπογραφεί το σχέδιο της ελεγχόμενης σύμβασης.


ΑΕΠΠ/129/2019

Το αντικείμενο της διαγωνιστικής διαδικασίας προβλέπει την προμήθεια κλιβάνων αποστείρωσης με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. χωρητικότητα 570 λίτρων, πενταετής εγγύηση, έγγραφα επικύρωσης φορτίου κ.λπ.), με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη €220.000 (συμπ. ΦΠΑ). Οι προσφεύγουσες (2 εταιρείες) ζητούν την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε τις τεχνικές τους προσφορές και τη δεύτερη επιπλέον να της επιτραπεί να συνεχίσει στο επόμενο στάδιο. Ο πρώτος διαγωνιζόμενος θεωρεί πως η εικόνα του ως προς την εξαίρεση αναλωσίμων από την εγγύηση παρερμηνεύτηκε, ενώ ο δεύτερος υποστηρίζει ότι οι αποκλίσεις στις προδιαγραφές (π.χ. 565 λίτρα αντί 570) ήταν επουσιώδεις. Η προδικαστική προσφυγή εκδικάστηκε τελικά υπέρ τους λόγω ελλείμματος νόμιμης αιτιολόγησης της απόρριψης.


ΕΣ/ΤΜ.6/1652/2009

προμήθεια καυσίμων...Με τα δεδομένα αυτά το Στ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου έκρινε ότι η 7709/30.12.2008 διακήρυξη μη προσδιορίζουσα, έστω κατά προσέγγιση, την ζητούμενη ποσότητα του προς προμήθεια προϊόντος κατά κατηγορία και περιοριζόμενη στην αόριστη αναφορά στις αναγκαίες ποσότητες των φορέων είναι ασαφής και ως εκ τούτου μη νόμιμη, το εν λόγω δε στοιχείο (ποσότητα) δεν καθορίζεται ούτε στα υποβληθέντα προς έλεγχο σχέδια συμβάσεων. Περαιτέρω, το Κλιμάκιο έκρινε ότι η παράλειψη διευκρίνησης στη διακήρυξη του εάν η έκπτωση θα αφορά στη μέση λιανική ή στη μέση χονδρική τιμή των προς προμήθεια ειδών καθιστά τη διακήρυξη πλημμελή, αφού είναι εκ προοιμίου αδύνατη η σύγκριση των προσφορών για την εύρεση της χαμηλότερης τιμής και την ανάδειξη του προμηθευτή βάση αυτής κατά τους όρους της διακήρυξης. Επιπλέον, με την προσβαλλόμενη πράξη κρίθηκε ότι οι οικονομικές προσφορές του …., στην οποία αναγράφεται μόνον το ποσοστό έκπτωσης χωρίς να συγκεκριμενοποιείται επί ποιάς τιμής προσφέρεται αυτή, καθώς και του …. και της ομόρρυθμης εταιρίας …., σύμφωνα με τις οποίες η προσφερόμενη έκπτωση θα υπολογίζεται επί των μέσων τιμών είτε χονδρικής είτε λιανικής πώλησης, είναι μη νόμιμες και απορριπτέες ως απαράδεκτες αφού δεν συνάγεται με σαφήνεια η προσφερόμενη από αυτούς έκπτωση και, κατά συνέπεια, τιμή. Τέλος, το Κλιμάκιο επεσήμανε ότι εσφαλμένα προβλέπεται στο άρθρο 7 των υποβληθέντων ενώπιόν του για έλεγχο σχεδίων συμβάσεων η εφαρμογή των μη ισχυουσών και μη διεπουσών τον ελεγχόμενο διαγωνισμό διατάξεων των προεδρικών διαταγμάτων 370/1995 και 394/1996, καθόσον οι ως άνω συμβάσεις και ο διαγωνισμός διέπονται από τις διατάξεις των προεδρικών διαταγμάτων 60/2007 και 118/2007. Ήδη, με την υπό κρίση αίτηση η αναθέτουσα αρχή, αποδεχόμενη τις ανωτέρω επισημάνσεις του Κλιμακίου, προέβη στην τροποποίηση των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων. Ειδικότερα, προέβη στην τροποποίηση των σχεδίων συμβάσεων: 1) με την επιχείρηση «…..» με προσδιορισμό της απαιτούμενης για την κάλυψη των αναγκών: α) της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ... ποσότητας: αα) πετρελαίου κίνησης σε 150.000 λίτρα, αβ) βενζίνης σούπερ σε 15.400 λίτρα, αγ) βενζίνης αμόλυβδης σε 25.000 λίτρα, β) του Θεραπευτηρίου Χρονίων Παθήσεων ... ποσότητας: βα) πετρελαίου κίνησης σε 2.500 λίτρα, ββ) βενζίνης αμόλυβδης σε 5.000 λίτρα γ) του ΤΕΦΑΑ ... ποσότητας πετρελαίου θέρμανσης σε 20.000 λίτρα, δ) του Γενικού Νοσοκομείου ... ποσότητας: δα) βενζίνης αμόλυβδης σε 15.000 λίτρα, δβ) βενζίνης σούπερ σε 1.500 λίτρα, ε) του Ε.Κ.Α.Β. ποσότητας βενζίνης αμόλυβδης σε 42.000 λίτρα και στ) του Ι.Κ.Α. ... ποσότητας βενζίνης αμόλυβδης σε 700 λίτρα, 2) με την επιχείρηση «….» με προσδιορισμό της απαιτούμενης ποσότητας πετρελαίου θέρμανσης για την κάλυψη των αναγκών: α) της Ν.Α. ... σε 141.000 λίτρα, β) του Θεραπευτηρίου Χρονίων Παθήσεων ... σε 130.000 λίτρα, γ) του Βρεφονηπιακού Σταθμού Εργατικής Εστίας ... σε 21.250 λίτρα, δ) του Ε.Κ.Α.Β. σε 5.000 λίτρα και ε) του Ι.Κ.Α. ... σε 80.000 λίτρα, 3) με την επιχείρηση «…» με προσδιορισμό της απαιτούμενης ποσότητας πετρελαίου κίνησης για την κάλυψη των αναγκών: α) του Γενικού Νοσοκομείου ... σε 231.000 λίτρα, β) των Κέντρων Υγείας ... σε 2.500 λίτρα, 4) με την επιχείρηση «…» ποσότητας πετρελαίου θέρμανσης για την κάλυψη των αναγκών: α) των Κέντρων Υγείας ... σε 90.000 λίτρα, β) του Τ.Ε.Ι. ... σε 96.000 λίτρα και 5) με την επιχείρηση «…» ποσότητας πετρελαίου θέρμανσης για την κάλυψη των αναγκών: α) του Γενικού Νοσοκομείου ... σε 600.000 λίτρα. Περαιτέρω, η αναθέτουσα αρχή, λαμβάνοντας υπόψη της την επισήμανση του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου προέβη στη διόρθωση των σχεδίων συμβάσεων με τις προαναφερόμενες πέντε επιχειρήσεις με αναγραφή στο άρθρο 7 αυτών (σχεδίων) των εχόντων εν προκειμένω εφαρμογή προεδρικών διαταγμάτων 60/2007 και 118/2007 στη θέση των εκ παραδρομής αναγραφομένων στο ίδιο άρθρο των αρχικώς υποβληθέντων ενώπιον του Κλιμακίου σχεδίων προεδρικών διαταγμάτων 370/1995 και 394/1996. Έτσι, μετά τις τροποποιήσεις αυτές, δεν καταστρατηγούνται οι κατά νόμο διαδικασίες ανάθεσης και οι αρχές του υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού, εφόσον ελλείπουν, πλέον, λόγω των γενομένων τροποποιήσεων, οι μη νόμιμοι όροι από τα σχέδια συμβάσεων και δεν κωλύεται, πλέον, η υπογραφή τους λόγω των προαναφερόμενων διαπιστώσεων που έγιναν με την προσβαλλομένη. (...)Ενόψει των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι δικαιολογείται, στη συγκεκριμένη περίπτωση, η αναγνώριση συγγνωστής πλάνης υπέρ της αναθέτουσας αρχής και η εξ αυτού του λόγου ανάκληση της προσβαλλόμενης πράξης όσον αφορά τις ουσιώδεις πλημμέλειες που εντοπίστηκαν από το Στ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στη διαδικασία του ελεγχόμενου διαγωνισμού.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/327/2018

Προμήθεια καυσίμων κίνησης-θέρμανσης και λιπαντικών:...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά (βλ. σκέψη III), το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως το υποβληθέν για έλεγχο σχέδιο σύμβασης "Α" μεταξύ του Δήμου ... και της ατομικής επιχείρησης "...." που αφορά τα είδη του 1ου τμήματος της 1ης ομάδας του παραρτήματος Β' της διακήρυξης (ήτοι 562.500 λίτρα πετρέλαιο κίνησης, 30.394 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης και 39.370 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης του Δήμου), μειωμένης συμβατικής δαπάνης έως του ποσού των 601.987 ευρώ (με Φ.Π.Α.) διαφοροποιείται, ως προς τη συμβατική αξία, από την ..../2018 κατακυρωτική απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, στην οποία ερείδεται και η οποία σαφώς παραπέμπει στις ενδεικτικές, έστω, ποσότητες και τον προϋπολογισμό που αναφέρονται στο παράρτημα Β της διακήρυξης, αφού δεν γίνεται οποιαδήποτε μνεία και αναφορά στο κείμενο ή στο προοίμιο αυτής για μειωμένο προϋπολογισμό για τα είδη της συγκεκριμένης ομάδας (1ης), λόγω των προηγηθεισών απευθείας αναθέσεων. Για το λόγο δε αυτό κωλύεται η υπογραφή του ανωτέρω σχεδίου σύμβασης. Περαιτέρω, δεν διαπιστώνονται άλλες νομικές πλημμέλειες και συνακόλουθα δεν κωλύεται η υπογραφή των λοιπών τεσσάρων (4) σχεδίων συμβάσεων μεταξύ α) του Δήμου ... και της εταιρείας "..." για την προμήθεια λιπαντικών και λοιπών ειδών (σχέδιο "Ε"), β) του Ο.Π.Α.Α. και της ατομικής επιχείρησης "...." για την προμήθεια πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης (σχέδιο "Β") και γ) των Σχολικών Επιτροπών Α'βάθμιας (σχέδιο "Γ") και Β' βάθμιας (σχέδιο "Δ") Εκπαίδευσης και της ατομικής επιχείρησης "...." για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης.Ανεξαρτήτως της διαπιστωθείσας ως άνω πλημμέλειας, το Κλιμάκιο επισημαίνει ότι όλα τα ανωτέρω σχέδια χρήζουν συμπληρώσεως με το ποσό της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης που πρέπει να καταβάλουν οι ανάδοχοι, το ύψος της οποίας ανέρχεται σε ποσοστό 5% επί της συμβατικής αξίας, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (άρθρο 7 Β της .....2018 διακήρυξης).


ΑΕΠΠ/974/2018

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 249/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Νάουσας, που αφορά τον υπ’ αριθμ. 13054/2018 ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την πολυετή προμήθεια καυσίμων θέρμανσης κτιρίων, κίνησης, λιπαντικών και βελτιωτικών πρόσθετων για τα αυτοκίνητα του Δήμου και των νομικών του προσώπων (συνολικού προϋπολογισμού 1.281.474,39€ πλέον ΦΠΑ). Ειδικότερα, επιδιώκει την ακύρωση ως προς τα Τμήμα 1 Ομάδα 3 (Λιπαντικά - προϋπολ. 27.057,80€) και Τμήμα 2 Ομάδα 4 (Λιπαντικά - προϋπολ. 478,20€), ισχυριζόμενη ότι οι αποδεκτές προσφορές των ανταγωνιστών δεν πληρούν τις υποχρεωτικές τεχνικές προδιαγραφές της Διακήρυξης (π.χ. έλλειψη εγκρίσεων Γενικού Χημείου, αποκλίσεις API/ACEA προτύπων σε MT-1, GL-4, CF-4/CF/SF και TBN ρυθμίσεις).