×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/977/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων ασκεί Προδικαστική Προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που απορρίπτει την προσφορά του στον ηλεκτρονικό, ανοικτό, δημόσιο διαγωνισμό για τη σύμβαση 'Βελτίωση Οδικού Τμήματος από Θέση… προς Θέση…'. Η προσφυγή βασίζεται στο ότι η απόρριψη επικαλέστηκε εσφαλμένα την απουσία Ενημερότητας Πτυχίου, ενώ ο προσφεύγων ήταν νόμιμα εγγεγραμμένος στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.), όπως απαιτούνταν από τη διακήρυξη. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η εγγραφή στο Μ.Ε.ΕΠ. ήταν επαρκής προϋπόθεση, καθώς η Ενημερότητα Πτυχίου δεν αφορά επιχειρήσεις της 2ης τάξης, όπως η δική του.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/282/2009

Μητρώο Μελετητών ΠΕΧΩΔΕ. Δυνατότητα της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Μητρώου άρνησης ανανέωσης ή προαγωγής πτυχίου μελετητή κατόπιν σχετικού ελέγχου και εκτίμησης περί εσφαλμένης εγγραφής του σε συγκεκριμένη κατηγορία μελετών του Ν 3316/2005.Κατά την ανανέωση ή προαγωγή του πτυχίου μελετητή, η διοίκηση, ασκώντας το νόμιμο δικαίωμά της για έλεγχο του πτυχίου, μπορεί να αρνηθεί την ανανέωση ή και την προαγωγή του πτυχίου, αν εκτιμά ότι η εκπόνηση της συγκεκριμένης κατηγορίας μελετών στην οποία ο αιτών είναι εγγεγραμμένος δεν υπάγεται στα θεσμοθετημένα επαγγελματικά του δικαιώματα, ή, εν απουσία σχετικών διατάξεων, αν δεν προσιδιάζει στον τίτλο σπουδών και στην επιστημονική του ειδικότητα.

ΑΕΠΠ/955/2018

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Λευκάδας με αριθμό 294/12.09.2018, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης του έργου «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΝΗΣΩΝ ΚΑΛΑΜΟΥ-ΚΑΣΤΟΥ ΜΕ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟ ΑΓΩΓΟ». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά ηλεκτρονικό ανοικτό διαγωνισμό κάτω των ορίων για την εκτέλεση του έργου, με εκτιμώμενη αξία 354.838,71 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο αποκλεισμός του ήταν παράνομος, καθώς η εγγραφή του στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.Ε.Π.) θεωρείται επαρκής για τη συμμετοχή και ότι η απαίτηση για ενημερότητα πτυχίου δεν ισχύει για όλες τις κατηγορίες εργοληπτικών επιχειρήσεων. Επίσης, αιτείται η επιστροφή του παραβόλου ποσού 1.775,00 ευρώ.


ΝΣΚ/474/2003

Δυνατότητα και προϋποθέσεις εγγραφής εργοληπτικής επιχείρησης στα νέα Μητρώα Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εργοληπτική επιχείρηση η οποία λειτουργούσε με τη μορφή Α.Ε. και ήταν γραμμένη στη Ζ’ τάξη του (παλαιού) Μ.Ε.ΕΠ., διαγράφεται από τα νέα μητρώα, έστω και αν υποβάλει εμπρόθεσμη αίτηση επανάκρισης, εφόσον η «καθαρή της θέση» είναι αρνητική, αλλά τα στελέχη της μπορούν να ιδρύσουν νέα επιχείρηση και να εγγραφούν στις τάξεις Α1 και Α2 του νέου Μ.Ε.ΕΠ., εφόσον πληρούν τις οριζόμενες, στην παρ.20 του άρθρου 16 του Ν 1418/84 (όπως ισχύει) προϋποθέσεις.


ΝΣΚ/217/2005

Συγχώνευση με απορρόφηση κατασκευαστικού κλάδου επιχείρησης. Εγγραφή της νέας επιχείρησης στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.) της Γ.Γ.Δ.Ε. του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Σε περίπτωση συγχώνευσης (με απορρόφηση) εργοληπτικού κλάδου που αποσχίσθηκε από εταιρεία, με επιχείρηση μη εγγεγραμμένη στο Μ.Ε.ΕΠ., η μη εκπλήρωση εκ μέρους του αποσχισθέντος κλάδου, των κατωτάτων νομίμων ορίων στελέχωσης, κεφαλαίου κλπ, που απαιτούνται για την κατάταξη και διατήρηση στις τάξεις και κατηγορίες του Μ.Ε.ΕΠ., δεν αποτελεί κώλυμα για τη συγχώνευση. Εφόσον οι ελλείψεις αυτές διαπιστωθούν πριν την μεταβίβαση του πτυχίου στην απορροφώσα εταιρεία (η οποία ολοκληρώνεται με την έγκριση της συγχώνευσης από την αρμόδια υπηρεσία), μπορεί να κινηθεί εναντίον της επιχείρησης εκ της οποίας προέρχεται ο κλάδος, η προβλεπόμενη στο νόμο διαδικασία έκτακτης αναθεώρησης του πτυχίου. β) Αν η διαδικασία έκτακτης αναθεώρησης δεν κινηθεί πριν την απόσχιση του κλάδου, μπορεί να κινηθεί κατά την εγγραφή (αλλά και μετά απ’ αυτήν) της επιχείρησης που προέρχεται από τη συγχώνευση, στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων. Στην περίπτωση αυτή λαμβάνεται υπόψη, για την εγγραφή ή την έκτακτη αναθεώρηση που διεξάγεται μετά απ’ αυτή, το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων της νέας εταιρείας και όχι μόνο τα περιουσιακά στοιχεία που περιλαμβάνονται στον ισολογισμό του αποσχισθέντος και απορροφηθέντος κλάδου.


Δ15/οικ/1179/2007

Τροποποίηση των αποφάσεων του Υπουργού Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων α) Δ15/οικ/1056/2006 (ΦΕΚ 102 Β`) "Διαδικασία τήρησης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.) και των Νομαρχιακών Μητρώων, συγκρότηση και λειτουργία της Επιτροπής Μ.Ε.ΕΠ. και άλλες διατάξεις" και β) Δ15/οικ/24298/28.7.2005 (ΦΕΚ Β` 1105) "Έκδοση Ενημερότητας Πτυχίου και βεβαιώσεων ανεκτέλεστου υπολοίπου συμβάσεων δημοσίων έργων, υποβολή εκθέσεων δραστηριότητας ανωνύμων εταιρειών και πιστοποιητικών εκτέλεσης έργων".


ΑΕΠΠ/939/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 300/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Λευκάδας, η οποία απέρριψε την προσφορά του επειδή συμπλήρωσε λανθασμένα το πεδίο του ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΕΝΤΥΠΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ (ΤΕΥΔ) ως εγγεγραμμένος σε επίσημο κατάλογο, ενώ σύμφωνα με την κατευθυντήρια οδηγία της ΕΑΑΔΗΣΥ, αυτό ισχύει μόνο για όσους διαθέτουν ενημερότητα πτυχίου ΜΕΕΠ. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η λανθασμένη συμπλήρωση ήταν εκ παραδρομής και ότι έχει συμπληρώσει το ΤΕΥΔ με τον ίδιο τρόπο σε προηγούμενους διαγωνισμούς χωρίς πρόβλημα. Επίσης, η σύμβαση αφορά την κατασκευή έργου με προϋπολογισμένη αξία 161.290,32€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και κριτήριο ανάθεσης την πιο συμφέρουσα οικονομικά προσφορά.


ΝΣΚ/175/2012

Υποχρεωτική ή όχι η υπαγωγή στην ασφάλιση των νέων ασφαλισμένων (ασφάλιση το πρώτον μετά την 1-1-1993) μηχανικών που είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.), και στον Τομέα Πρόνοιας Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του Ε.Τ.Α.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Σύμφωνα με το άρθρο 39 του Ν.2084/1992, ο νέος ασφαλισμένος (μετά την 1-1-1993) μηχανικός και εργολήπτης Δημοσίων Έργων, ο οποίος είναι εγγεγραμμένος στο Μ.Ε.ΕΠ. ασφαλίζεται υποχρεωτικά βάσει του άρθρου 20 του Ν. 3518/2006 μόνο στον Κλάδο Εφάπαξ Παροχών του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. (νυν Τομέας Εφάπαξ Παροχών Μηχανικών και εργοληπτών Δημοσίων Έργων του Ε.Τ.Α.Α.), και δεν υπάγεται υποχρεωτικά και στην ασφάλιση του Ταμείου Πρόνοιας Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (νυν Τομέα Πρόνοιας Εργοληπτών Δημοσίων Έργων). (ομοφ.) Β) Περαιτέρω, με την εγγραφή και κατάταξη των εργοληπτικών επιχειρήσεων στο Μ.Ε.ΕΠ., σε ορισμένη τάξη ανά κατηγορία έργων με αίτησή τους, αποκτούν την ιδιότητα μέλους του Μ.Ε.ΕΠ. (άρθρο 16 του Ν.1418/1984), και η οποία ιδιότης παρέχει στα μέλη της αναγκαία προϋπόθεση για την συμμετοχή τους και την ανάληψη δημοσίων έργων, κ.λπ. Η διάταξη όμως αυτή δεν έχει χαρακτήρα κοινωνικής ασφάλισης, και δεν μπορεί από μόνη της να θεωρηθεί ότι θεμελιώνει υποχρέωση οιασδήποτε ασφαλιστικής κάλυψης. (ομοφ.) Γ) Επίσης, ο νέος ασφαλισμένος, ο οποίος υπάγεται σύμφωνα με το άρθρο 39 του Ν. 2084/1992 μόνο στην υποχρεωτική ασφάλιση του Κλάδου Προνοίας του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. δεν υποχρεούται να προσκομίσει για τη συμμετοχή του σε δημόσιους διαγωνισμούς δημοσίων έργων, τη βεβαίωση υποχρεωτικής ενημερότητας του Τ.Π.Ε.Δ.Ε., βάσει της Υ.Α. Α.48271της 26 Αυγ./9 Σεπτ.1960 απόφασης, ακόμη και για την περίπτωση που θα επέλεγε να ασφαλισθεί προαιρετικά και σε αυτό. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΛ.Ε/282/2020

Κατασκευή έργων διέλευσης...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ότι μη νομίμως αποκλείστηκε ο πρώτος κατά σειρά μειοδοσίας οικονομικός φορέας. Και τούτο, διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΙ της παρούσας, η διακήρυξη περιέχει, στο άρθρο 23.9.(β) αυτής, ειδική ρύθμιση, κατά την οποία ως μόνο δικαιολογητικό για την απόδειξη των απαιτούμενων από τη διακήρυξη προσόντων απαιτείται, προκειμένου περί εργοληπτικών επιχειρήσεων εγγεγραμμένων στο Μ.Ε.ΕΠ., η ενημερότητα πτυχίου, υπό την έννοια ότι η υποβολή της ενημερότητας πτυχίου απαλλάσσει τον συμμετέχοντα από την υποχρέωση προσκόμισης αυτοτελώς δικαιολογητικών που απαιτούνται για την απόδειξη προϋποθέσεων η συνδρομή των οποίων αποδεικνύεται επαρκώς με την ενημερότητα πτυχίου (βλ. ad hoc E.Σ. Ε΄ Κλ. 454/2010, πρβ. 337, 301/2014, 493/2010). Ως εκ τούτου, εφόσον η πρώτη κατά σειρά μειοδοσίας εταιρεία «...» προσκόμισε τη Δ24/10427/17.9.2018 Ενημερότητα Πτυχίου (με ισχύ από 17.9.2018 έως 7.8.2019), στην οποία μάλιστα αναφέρεται ότι «προσκομίστηκαν τα απαραίτητα κατά το νόμο αποδεικτικά καταλληλότητας από τα οποία προκύπτει ότι η επιχείρηση: 1. (…) 2. (…) 3. Δεν έχει αποφασιστεί η λύση και η θέση της σε εκκαθάριση», εκ του περισσού προσκόμισε και το 766933.1103363/ 25.2.2019 γενικό πιστοποιητικό του Γ.Ε.Μ.Η., το οποίο έχει πράγματι εκδοθεί σε ημερομηνία που εκτείνεται σε βάθος μεγαλύτερο των τριών μηνών από την υποβολή του. Επομένως, τυχόν πλημμέλεια του ως άνω δικαιολογητικού δεν δύναται να ασκήσει επιρροή στη νομιμότητα συμμετοχής της ανωτέρω εταιρείας στον ελεγχόμενο διαγωνισμό. Περαιτέρω, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω στη σκέψη IV της παρούσας, νομίμως η ως άνω εταιρεία προσκόμισε αρχικά τη Δ24/3911/26.3.2019 βεβαίωση του Μ.Ε.ΕΠ. με ημερομηνία λήξης ισχύος την 28.5.2019 και συμπληρωματικά τη Δ24/3969/9.4.2019 βεβαίωση του Μ.Ε.ΕΠ., που έφερε την εξής επισημείωση «σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρο 107 του ν.4530/2018 (ΦΕΚ Α΄ 59) και μετά την αίτηση τακτικής αναθεώρησης με αριθμ. πρωτ. Δ24/3969/22.5.2019 παρατείνεται η ισχύς της παρούσας βεβαίωσης Μ.Ε.ΕΠ. μέχρι τις 31.5.2019». Και τούτο, διότι, αν και είχε λήξει η ισχύς του εν λόγω εργοληπτικού πτυχίου και δεν είχε ακόμη εκδοθεί νέα βεβαίωση, η ισχύς αυτού, όπως και όλων των πτυχίων Μ.Ε.ΕΠ. που λήγουν χωρίς να έχει ταυτοχρόνως ή προηγουμένως εκδοθεί απόφαση χορήγησης νέου πτυχίου, παρατείνεται επί ενενήντα ακόμη ημέρες από τη λήξη της ισχύος του, εφόσον έχει υποβληθεί αίτηση τακτικής αναθεώρησης (βλ. Υ.Α. Δ15/οικ./4036/27.2.2014, καθώς και άρθρο 97 παρ. 1 του ν.3669/2008). Πέραν, όμως, τούτου η βεβαίωση αυτή εξακολουθούσε να ισχύει μέχρι το πέρας της προθεσμίας 60 ημερών από τη λήξη της, οπότε και μπορούσε να υποβληθεί αίτηση τακτικής αναθεώρησης (βλ. άρθρο 97 παρ. 2 του ν.3669/2008 σε συνδυασμό με την Υ.Α. Δ15/οικ./4036/27.2.2014, ad hoc ΣτΕ 932/2011). Συνεπώς, το προσκομισθέν από την ως άνω εταιρεία πιστοποιητικό εγγραφής της στο Μ.Ε.ΕΠ., δεδομένου ότι όπως προκύπτει από το σώμα αυτού είχε υποβληθεί η Δ24/3969/22.5.2019 αίτηση τακτικής αναθεώρησης, ήταν σε ισχύ κατά την κρίσιμη ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών κατακύρωσης (βλ. Ε.Σ. VI Tμ. 2439/2009, 86/2008, ΣτΕ 932/2011, 131, 311/2012). (..)Κατόπιν αυτών, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ότι συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που κωλύουν την υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης.

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/1244/2020


ΑΕΠΠ/745/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθ. 1636/2-5-2019 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η οποία ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού για το έργο «Βελτίωση-Συντήρηση Επαρχιακών Οδών Ξυλόκαστρο-Τρίκαλα-Καρυά και Ξυλόκαστρο-Ζεμενό». Ειδικότερα, διαμαρτύρεται για την αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα, ο οποίος ήταν εγγεγραμμένος στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) στην 2η τάξη για έργα οδοποιίας, ενώ η διακήρυξη απαιτούσε εγγραφή στην 3η τάξη. Η προσφεύγουσα ζητεί τον αποκλεισμό του παρεμβαίνοντος από τη συνέχεια του διαγωνισμού και την ανάδειξή της ως προσωρινής μειοδότριας.


ΝΣΚ/73/2008

Διευκρινίσεις σχετικά με την τήρηση των δεικτών βιωσιμότητας κατά τη διαδικασία συγχώνευσης των εργοληπτικών επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τη συγχώνευση με απορρόφηση του εργοληπτικού κλάδου εταιρείας εγγεγραμμένης στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.) από κατασκευαστική εταιρεία η οποία δεν είναι εγγεγραμμένη στο Μ.Ε.ΕΠ., δεν είναι απαραίτητη η τήρηση των δεικτών βιωσιμότητας του ισολογισμού κατά την ημερομηνία της συγχώνευσης, αλλά οι δείκτες αυτοί πρέπει να πληρούνται κατά την ημερομηνία της τακτικής αναθεώρησης της «νέας εταιρείας», η οποία προσδιορίζεται με αφετηρία έναρξης του υπολογισμού της την (αρχική) εγγραφή ή τακτική αναθεώρηση της εγγραφής κατά το άρθρο 16 παρ.8 του Ν 1418/1984 (όπως ισχύει).