×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Θεσ/1072/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση 1072/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή συνταξιούχου κατά πράξεων επιβολής προστίμων για τα φορολογικά έτη 2021, 2022 και 2023. Οι πράξεις επιβλήθηκαν λόγω μη υποβολής δήλωσης έναρξης επαγγέλματος και μη συμμόρφωσης με τις υποχρεώσεις τήρησης βιβλίων/στοιχείων (Άρθρα 54 και 58Α του ν.4987/2022). Η φορολογική αρχή διαπίστωσε ότι η προσφεύγουσα διενεργούσε συστηματικές αποστολές (87 φορές) μέσω ταχυμεταφορών με αντικαταβολή, συνολικής αξίας 16.086,00€. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τον ισχυρισμό της για ευκαιριακή απασχόληση (κάτω των 10.000€), κρίνοντας ότι η συστηματική διενέργεια πωλήσεων συνιστά άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΔ/Θεσ/943/2025

Η Απόφαση με αριθμό 943 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός συνταξιούχου κατά δύο πράξεων επιβολής προστίμου για το φορολογικό έτος 2018. Οι πράξεις αφορούσαν α) πρόστιμο 888,29€, βάσει του άρθρου 58Α του Ν. 4174/2013, για μη έκδοση 84 φορολογικών στοιχείων εσόδων συνολικής αξίας 9.179,00€ από πωλήσεις διαφόρων ειδών μέσω ταχυμεταφορών, και β) πρόστιμο 100,00€, βάσει του άρθρου 54, για μη υποβολή δήλωσης έναρξης εργασιών. Ο προσφεύγων ισχυριζόταν ότι οι πωλήσεις ήταν ευκαιριακές, αφορούσαν προσωπικά αντικείμενα της αποβιωσάσης συζύγου του και δεν υπερέβαιναν το όριο ΦΠΑ των 10.000€. Η Αρχή έκρινε ότι το πλήθος (84 το 2018) και η περιοδικότητα των συναλλαγών (συνέχιση μέχρι το 2022) συνιστούσαν συστηματική επιχειρηματική δραστηριότητα, απορρίπτοντας ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς του.


ΔΕΔ/Θεσ/942/2025

Η απόφαση 942 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2018, συνολικού ύψους 2.107,76€. Ο προσφεύγων αμφισβήτησε τον καταλογισμό φόρου λόγω αποκρυβείσας επιχειρηματικής δραστηριότητας (πωλήσεις προσωπικών αντικειμένων μέσω ΕΛΤΑ COURIER) και μη δηλωμένου εισοδήματος από μίσθωση ακινήτου. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό του περί ευκαιριακών πωλήσεων, κρίνοντας ότι το πλήθος και η περιοδικότητα των συναλλαγών (84 το 2018) συνιστούν συστηματική άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας (άρθρο 21 παρ. 1 Ν. 4172/2013), μη αποδεικνύοντας ότι αφορούσαν κληρονομιαία στοιχεία. Ο ισχυρισμός του για το ΦΠΑ απορρίφθηκε ως άσχετος με τη φορολογία εισοδήματος, ενώ οι ισχυρισμοί για τις τραπεζικές καταθέσεις κρίθηκαν αλυσιτελείς καθώς είχαν ήδη γίνει δεκτοί στην έκθεση ελέγχου.


ΔΕΔ/Θεσ/948/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και επιβολής προστίμου για το φορολογικό έτος 2018, που εκδόθηκε από το 1ο ΕΛ.ΚΕ. Θεσσαλονίκης. Η φορολογική αρχή καταλόγισε συνολικό ποσό €3.028,41 (κύριος φόρος €2.018,94 και πρόστιμο €1.009,47) καθώς διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη ύψους €6.118,00. Αυτό το ποσό προήλθε από αντικαταβολές για πωλήσεις εμπορευμάτων μέσω της εταιρείας ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ COURIER. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η δραστηριότητα ήταν ευκαιριακή και ζήτησε την έκπτωση δαπανών. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε την προσφυγή, επικυρώνοντας τον καταλογισμό, καθώς η ελεγκτική αρχή είχε θεωρήσει το ποσό ως προσαύξηση περιουσίας άγνωστης πηγής βάσει του άρθρου 21 παρ. 4 του ν.4172/2013.


ΔΕΔ/Θεσ/39/2025

Η απόφαση 39 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) Θεσσαλονίκης αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά τεσσάρων πράξεων επιβολής προστίμου για τα φορολογικά έτη 2018 έως 2021. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν βάσει του άρθρου 58Α του Ν. 4987/2022, λόγω μη έκδοσης αποδείξεων λιανικής πώλησης για διαδικτυακές πωλήσεις με αντικαταβολή. Ο έλεγχος διαπίστωσε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη, προσδιορίζοντας τα έσοδα από τραπεζικές κινήσεις και αρχεία εταιρειών ταχυμεταφορών. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας (ελλιπής αιτιολογία ΣΔΕ, μη κοινοποίηση εντολών) και αμφισβήτησε τη νομιμότητα των αποδεικτικών στοιχείων (αρχεία excel ταχυμεταφορών). Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι ο προσφεύγων έλαβε ασφαλή και αναλυτική γνώση των αποτελεσμάτων του ελέγχου και ότι το Σημείωμα Διαπιστώσεων Ελέγχου και η Έκθεση Ελέγχου ήταν πλήρως αιτιολογημένα, με τα επισυναπτόμενα αρχεία να έχουν πλήρη αποδεικτική ισχύ ως αναπόσπαστο μέρος της έκθεσης. Ως εκ τούτου, επικυρώθηκαν τα πρόστιμα συνολικού ύψους 76.597,77€.


ΔΕΔ/Θεσ/132/2025

Η απόφαση 132/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ για τα φορολογικά έτη 2019, 2020 και 2021. Ο έλεγχος διαπίστωσε ότι η προσφεύγουσα, φυσικό πρόσωπο χωρίς δήλωση έναρξης, πραγματοποίησε συστηματική επιχειρηματική δραστηριότητα πώλησης διαφόρων ειδών (κυρίως ένδυσης) εξ αποστάσεως μέσω αντικαταβολής, με 1795 συναλλαγές συνολικής αξίας 117.502,50€, χωρίς να εκδώσει φορολογικά στοιχεία. Η ΔΕΔ επιβεβαίωσε ότι ο μεγάλος αριθμός των συναλλαγών και το συνολικό τους ύψος, μέσα στην επίμαχη τριετία, στοιχειοθετούν συστηματική διενέργεια πράξεων με σκοπό κέρδους. Συνεπώς, απέρριψε τον ισχυρισμό της προσφεύγουσας περί ευκαιριακών πωλήσεων. Ακόμη, απέρριψε τον επικουρικό ισχυρισμό για έκπτωση ΦΠΑ εισροών, καθώς η προσφεύγουσα δεν είχε προβεί σε δήλωση έναρξης εργασιών ούτε διέθετε τα νόμιμα παραστατικά. Τα καταλογιζόμενα ποσά φόρων και εισφοράς παραμένουν ως είχαν καθοριστεί από τον έλεγχο.


ΔΕΔ/Θεσ/127/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξεων επιβολής προστίμου ΦΠΑ για τα φορολογικά έτη 2018 έως 2021. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν λόγω μη έκδοσης αποδείξεων λιανικής πώλησης για πραγματοποιηθείσες πωλήσεις συνολικής αξίας 197.865,05€, οι οποίες διαπιστώθηκαν μέσω διασταύρωσης στοιχείων από τράπεζες και εταιρείες ταχυμεταφορών. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε, μεταξύ άλλων, ακυρότητα του ελέγχου, παραβίαση της προηγούμενης ακρόασης, παραγραφή για το 2018 και εσφαλμένο χαρακτηρισμό τραπεζικών καταθέσεων. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει όλους τους ισχυρισμούς, κρίνοντας νόμιμη τη συλλογή στοιχείων από τρίτους και την τεκμηρίωση των αποκρυβέντων εσόδων, ενώ επικυρώνει τα πρόστιμα, τροποποιώντας μόνο τη νομική βάση τους από το άρθρο 57 παρ. 6 του Ν.5104/2024 στο άρθρο 58α του Ν. 4987/2022.


ΔΕΔ/Θεσ/944/2025

Η απόφαση 944 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός φορολογούμενου κατά οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ του 2018, ύψους €1.776,58. Ο φόρος καταλογίστηκε λόγω διαπίστωσης αποκρυβεισών φορολογητέων εκροών ύψους €7.402,42 από πωλήσεις διαφόρων ειδών μέσω της ΕΛΤΑ COURIER. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι οι πωλήσεις ήταν ευκαιριακές, αφορούσαν προσωπικά αντικείμενα της συζύγου του και εμπίπτουν στο όριο απαλλαγής ΦΠΑ των €10.000. Η ΔΕΔ έκρινε, βάσει του πλήθους (84 συναλλαγές) και της περιοδικότητας των πράξεων, ότι πρόκειται για συνεχή, συστηματική επαγγελματική δραστηριότητα με σκοπό το κέρδος, απορρίπτοντας ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς.


ΔΕΔ/Θεσ/341/2025

Η απόφαση 341/04-03-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού προστίμων, φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ για τα φορολογικά έτη 2018 έως 2021. Οι πράξεις βασίστηκαν σε έλεγχο της Δ.Ο.Υ. Βέροιας, ο οποίος διαπίστωσε απόκρυψη φορολογητέας ύλης μέσω αντικαταβολών από εταιρεία ταχυμεταφορών και πρωτογενών καταθέσεων σε τραπεζικούς λογαριασμούς, σε αντιπαραβολή με τα δηλωθέντα έσοδα. Η αποκρυβείσα καθαρή αξία ανήλθε συνολικά σε €158.497,35 (€1.362,64 το 2018, €59.632,88 το 2019, €95.082,48 το 2020 και €2.419,35 το 2021). Οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντα περί έλλειψης αιτιολογίας και παραβίασης αρχών απορρίφθηκαν. Η απόφαση τροποποίησε την αιτιολογία των προστίμων μη έκδοσης στοιχείων από το άρθρο 57 παρ. 6 του ν. 5104/2024 στο άρθρο 58Α παρ. 1 του ν. 4987/2022, διατηρώντας τα καταλογισθέντα ποσά.


ΔΕΔ/Θεσ/1335/2025

Η απόφαση 1335/2025 απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή του φορολογούμενου κατά δύο πράξεων επιβολής προστίμου, φορολογικών ετών 2020 και 2021. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν βάσει του άρθρου 58Α παρ. 1 του ν. 4987/22 για μη έκδοση απροσδιόριστου αριθμού φορολογικών στοιχείων εσόδων (λιανική πώληση αγαθών), συνολικής αξίας 393.651,84€ για το 2020 και 14.557,18€ για το 2021. Ο έλεγχος διαπίστωσε τη μη έκδοση παραστατικών μετά από αντιπαραβολή των δηλωθέντων πωλήσεων με χρηματικές αντικαταβολές και εισπράξεις μέσω τραπεζικών συστημάτων/καρτών. Η απόφαση επικυρώνει τα πρόστιμα ύψους 38.095,34€ (2020) και 1.408,76€ (2021), απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντα περί καταχρηστικότητας, παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας, και πλάνης περί τα πράγματα, καθώς και τον ισχυρισμό περί μη σώρευσης προστίμων.


ΕΣ/Ε ΚΛ/381/2014

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Προγραμματικές συμβάσεις:Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ  Περιφέρειας και Ερασιτεχνικού Αθλητικού Σωματείου, με αντικείμενο την αναβάθμιση γηπέδου, καθόσον είναι μη νόμιμη η χρηματοδότηση του ανωτέρω έργου από πόρους της Περιφέρειας, διότι: α) οι επιχορηγήσεις των αθλητικών σωματείων πρέπει πρωτίστως να αποσκοπούν, κατά το άρθρο 16 παρ. 9 του Συντάγματος, στη θεραπεία του δημοσίου συμφέροντος, δηλαδή τη συστηματική και διαρκή προαγωγή του αθλητισμού, η οποία δεν εξυπηρετείται εν προκειμένω, ενόψει του χρονικά πολύ περιορισμένου ορίζοντα λειτουργίας του ανωτέρω γηπέδου (έχει προγραμματισθεί να κατασκευασθεί άλλο ποδοσφαιρικό γήπεδο) και επιπλέον, η λειτουργία του δεν εξυπηρετεί τους γενικούς αναπτυξιακούς στόχους που συνάπτονται με τη χρησιμότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων κατά τον προορισμό τους, δηλαδή ως έργων κοινωνικού εξοπλισμού και υποδομής που τίθενται στη διάθεση των κατοίκων μιας οικιστικής περιοχής σε πάγια και διαρκή βάση, β) ενόψει της αρχής της οικονομικότητας η διάθεση οικονομικών πόρων της Περιφέρειας παρίσταται ανορθολογική, εφόσον προορίζεται για τον εκσυγχρονισμό ενός γηπέδου, ενώ αποστερεί την Περιφέρεια από σημαντικά ποσά που θα μπορούσαν να διατεθούν για τις λοιπές αποστολές της και γ) οι εργασίες αναβάθμισης του γηπέδου περιλαμβάνουν προσθήκες που συνεπάγονται την αύξηση του όγκου του, δεδομένου ότι δίνεται η δυνατότητα επέκτασης των υφιστάμενων αθλητικών εγκαταστάσεων ποδοσφαίρου εκτός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου με προσθήκη νέων κερκίδων (άρθρα 13 – 19 του ν. 4258/2014).

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛ/ΣΥΝ/ΤΜ.VI/4305/2014