ΔΕΔ/Θεσ/675/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά Οριστικών Πράξεων Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος, ΦΠΑ, και Πράξεων Επιβολής Προστίμου για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019. Ο έλεγχος διαπίστωσε μη έκδοση και ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών, κυρίως στα δρομολόγια προς/από τη Γεωργία. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε εσφαλμένο προσδιορισμό της φορολογητέας ύλης και αβάσιμες κυρώσεις, υποστηρίζοντας ότι τα δρομολόγια από Γεωργία εκτελούνταν από γεωργιανή εταιρεία. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι τα ιδιωτικά συμφωνητικά υποβλήθηκαν εκπρόθεσμα και ότι τα έξοδα της προσφεύγουσας υπερέβαιναν κατά πολύ τα δηλωθέντα έσοδα σε αντίθεση με την κοινή επιχειρηματική πείρα. Ως εκ τούτου, διατηρήθηκε το σύνολο των καταλογιζόμενων φόρων και προστίμων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Θεσ/123/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ομόρρυθμης εταιρείας κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ, καθώς και πράξεων επιβολής προστίμων, για τα φορολογικά έτη 2018, 2019 και 2020. Ο έλεγχος διαπίστωσε μη δηλωθέντα έσοδα από μισθώματα και τεκμαρτό εισόδημα από δωρεάν παραχώρηση ακινήτου σε εταίρο. Επιπλέον, απορρίφθηκε η έκπτωση ζημιών παρελθουσών χρήσεων άνω των 500.000€, καθώς αφορούσαν κόστος ανέγερσης ακινήτων που τέθηκαν σε εκμετάλλευση και όχι προς πώληση. Όσον αφορά τον ΦΠΑ, η εταιρεία δεν αναγνωρίστηκε δικαίωμα έκπτωσης εισροών λόγω μη υποβολής αίτησης επιλογής φορολόγησης επαγγελματικών μισθώσεων. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς της εταιρείας και επικύρωσε το σύνολο των καταλογιζόμενων ποσών.
ΕΑΔΗΣΥ/1832/2023
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ανακήρυξε ως προσωρινούς αναδόχους τις δύο παρεμβαίνουσες εταιρείες σε συγκεκριμένα δρομολόγια του Πίνακα Γ (Α/Α 4, 24 και 32) του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη μεταφορά μαθητών με συνολικό προϋπολογισμό 3.298.773,10€. Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε εκτός ΕΣΗΔΗΣ και περιλάμβανε τέσσερις πίνακες (Α, Β, Γ, Δ). Οι διαγωνιζόμενοι μπορούσαν να υποβάλουν προσφορά για ένα ή περισσότερα δρομολόγια. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι οι προσφορές των παρεμβαινουσών περιείχαν ουσιώδη σφάλματα στους υπολογισμούς των ημερήσιων δρομολογίων, τα οποία δεν αντιστοιχούσαν στα δηλωθέντα ποσοστά έκπτωσης, παραβαίνοντας έτσι τις προϋποθέσεις της πρόσκλησης. Η ΕΑΔΗΣΥ κρίνει ότι τα σφάλματα αυτά είναι ουσιώδη και οδηγούν στην ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης.
ΝΣΚ/500/2001
Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Υποχρέωση ή μη ανάκλησης διοικητικών πράξεων μετά την έκδοση αθωωτικής απόφασης πρωτοβάθμιου ποινικού δικαστηρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Μη υπάρχουσας αμετάκλητης δικαστικής απόφασης (ποινικού ή ακυρωτικού δικαστηρίου) που να βεβαιώνει μετά δυνάμεως δεδικασμένου πραγματικά περιστατικά διαφορετικά από εκείνα που ελήφθησαν υπόψη κατά την έκδοση των επίμαχων διοικητικών πράξεων ή να ακυρώνει αυτές, οι ως άνω πράξεις θεωρούνται ως κατά τεκμήριο νόμιμες, της υπηρεσίας μη υποχρεούμενης να προβεί στην ανάκλησή τους.
ΔΕΔ/Θεσ/819/2025
Η απόφαση 819/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρίας κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για τα έτη 2020 και 2021. Η εταιρία, η οποία παρείχε ιατρικές υπηρεσίες δερματολογίας και εμπόριο καλλυντικών, υποστήριξε ότι εφάρμοζε την αρχή του δεδουλευμένου για το εισόδημα βάσει εκτέλεσης υπηρεσιών (Δ.Π.Π.), ενώ εξέδιδε παραστατικά και απέδιδε ΦΠΑ με την προπληρωμή των πακέτων υπηρεσιών. Η φορολογική αρχή κατέληξε σε μη δηλωθέντα εισοδήματα 248.754,84€ (2020) και 11.342,33€ (2021), οδηγώντας σε κατάργηση της ζημίας του 2020 και καταλογισμό φόρου και προστίμου 27.344,61€. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι η προσφεύγουσα δεν προσκόμισε επαρκή στοιχεία (καρτέλες πελατών, συμφωνητικά, κινήσεις τραπεζικών λογαριασμών) για να επαληθεύσει την πραγματική παροχή των υπηρεσιών και το ύψος του ανεκτέλεστου εισοδήματος, επιβεβαιώνοντας έτσι την οριστική φορολογική υποχρέωση.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/2/2025
Ζητείται να ανασταλεί η εκτέλεση των .... καταλογιστικών πράξεων του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών.(...)Με βάση τα ως άνω εισοδήματα, το Δικαστήριο κρίνει ότι οι αιτούντες κινδυνεύουν να υποστούν δυσχερώς επανορθώσιμη οικονομική βλάβη από την άμεση εκτέλεση των ως άνω πράξεων καταλογισμού σε περίπτωση ευδοκίμησης των εκκρεμών εφέσεών τους, οι οποίες δεν είναι προδήλως απαράδεκτες ή αβάσιμες.
ΔΕΔ/Αθ/181/2025
Η απόφαση 181/03.02.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά των οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και επιβολής προστίμου για τις φορολογικές περιόδους 2018 και 2019 (συνολικό καταλογιζόμενο ποσό 177.966,94€). Τα κύρια σημεία των προσβαλλόμενων πράξεων ήταν η λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων, η μη αναγνώριση ενδοκοινοτικών παραδόσεων (πωλήσεις στην Κύπρο χωρίς ΦΠΑ) και η καταλογογράφηση μη αιτιολογημένων πιστώσεων τραπεζικών λογαριασμών ως αποκρυβέντα έσοδα, καθώς τα δηλωθέντα εισοδήματα δεν επαρκούσαν για την κάλυψη των δαπανών διαβίωσης. Η ΔΕΔ απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας, επικυρώνοντας την εφαρμογή έμμεσων τεχνικών ελέγχου και την ορθότητα των καταλογισμών.
ΝΣΚ/216/2006
Αρμοδιότητα προς έκδοση απόφασης μεταφοράς από το ΚΤΕΛ κάθε νομού προσώπων σε συνέδρια, σε σεμινάρια κλπ, σε περίπτωση ανεπάρκειας τουριστικών λεωφορείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου είναι σήμερα αρμόδιος για την έκδοση της κατ άρθρο 1 παρ.2 υπό στοιχ.6 Ν 2647/98 απόφασης για τη μεταφορά προσώπων σε συνέδρια, σεμινάρια, πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ και από τα οικεία ΚΤΕΛ ή ΡΟΔΑ εντός των νομών της δικαιοδοσίας του και για τα δρομολόγια χωρίς διανυκτέρευση των επιβατών κατά τα εκ του ως άνω νόμου προβλεπόμενα.
ΔΕΔ/Θεσ/125/2025
Η απόφαση 125/27.01.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά οριστικών πράξεων του 2ου ΕΛ.ΚΕ. Θεσσαλονίκης για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019, αφορώντας ατομική επιχείρηση φαρμακείου. Ο έλεγχος διαπίστωσε αφενός μη έκδοση 37 φορολογικών στοιχείων (2018: 12, 2019: 25), με επακόλουθη επιβολή προστίμου €250,00, και αφετέρου μετατόπιση εκροών ΦΠΑ από υψηλότερους σε χαμηλότερους συντελεστές, επαναπροσδιορίζοντας κατά συνέπεια τον ΦΠΑ προς έκπτωση. Ακόμη, διαπιστώθηκε αδικαιολόγητη προσαύξηση περιουσίας, ύψους €43.807,52 (2018) και €24.735,95 (2019), με βάση πρωτογενείς τραπεζικές καταθέσεις που δεν δικαιολογήθηκαν από τα δηλωθέντα εισοδήματα, οδηγώντας σε καταλογισμό συνολικών φόρων και προστίμων πέραν των €37.000 (πλέον ΦΠΑ). Η ΔΕΔ απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας, κρίνοντας ότι ο έλεγχος εφάρμοσε νόμιμη μεθοδολογία και ότι οι δικαιολογίες της για την προσαύξηση περιουσίας ήταν αόριστες και αναπόδεικτες.
ΕΣ/ΤΜ.6/121/2019
Ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ - ΙΙΙ της παρούσας, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση, εσφαλμένως κρίθηκε με την προσβαλλόμενη πράξη ότι δεν είναι νόμιμη η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, ως προς τα δρομολόγια υπ΄αριθμ. 363 και 400, στους προαναφερόμενους μειοδότες ... ... και ..., αντιστοίχως. Και τούτο διότι, όπως προεκτέθηκε, στις διατάξεις της οικείας διακήρυξης προβλέπεται ρητώς η δυνατότητα των υποψηφίων να διαθέτουν τα απαιτούμενα για την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς οχήματα, βάσει σύμβασης μίσθωσης ή παραχώρησης της χρήσης τους, υπό την προϋπόθεση ότι θα προσκομισθεί ως δικαιολογητικό κατακύρωσης, το οικείο ιδιωτικό συμφωνητικό μίσθωσης ή παραχώρησης της χρήσης αυτού. Η προϋπόθεση δε αυτή, πληρούται εν προκειμένω, καθώς ως προς τα επίμαχα 363 και 400 δρομολόγια προσκομίσθηκαν από τους ως άνω μειοδότες τα από 3.10.2018 και 4.10.2018 ιδιωτικά συμφωνητικά, αντιστοίχως, από τα οποία πράγματι προκύπτει η παραχώρηση σε αυτούς της χρήσης των οχημάτων που θα χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεση των δρομολογίων. Το γεγονός, εξάλλου, ότι για τα ως άνω δρομολόγια δηλώθηκαν επιπλέον, ως οδηγοί, εκτός των ιδίων των μειοδοτών και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που παραχώρησαν τη χρήση τους στους πρώτους, για την εκτέλεση των ελεγχόμενων συμβάσεων, δεν έρχεται σε αντίθεση με τους όρους της διακήρυξης, η οποία επίσης ρητώς επιτρέπει την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς μέσω απασχόλησης τρίτων προσώπων – οδηγών, που διαθέτουν την ειδική άδεια οδηγού οι οποίοι δεν αποκλείεται να ταυτίζονται με το πρόσωπο του ιδιοκτήτη του εκμισθούμενου ή παραχωρούμενου οχήματος, ούτε σε κάθε περίπτωση συνεπάγεται την από τους ως άνω δύο αναδόχους μεταβίβαση ή εκχώρηση στους ιδιοκτήτες των οχημάτων της απορρέουσας εκ των συμβάσεων αυτών έννομης σχέσης.
ΔΕΔ/Θεσ/767/2025
Η απόφαση αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, που εκδόθηκαν βάσει έκθεσης μερικού φορολογικού ελέγχου. Ο έλεγχος είχε εφαρμόσει έμμεσες τεχνικές (Ανάλυση Ρευστότητας) λόγω προσαύξησης περιουσίας και ανεπαρκούς δηλωθέντος εισοδήματος. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε εσφαλμένο υπολογισμό υπολοίπων συνδικαιούχων τραπεζικών λογαριασμών. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκανε εν μέρει δεκτό τον ισχυρισμό, αναπροσαρμόζοντας τα υπόλοιπα κεφάλαια. Αυτό οδήγησε σε μείωση της διαφοράς φορολογητέου εισοδήματος για το 2020 στα 605,45 € και για το 2021 στα 124.107,70 €, με αποτέλεσμα τον ανακαθορισμό και τη μείωση των συνολικών καταλογιζόμενων φόρων και προστίμων.