ΕΑΔΗΣΥ/1609/2023
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται: (α) την ακύρωση ή τροποποίηση της υπ' αριθμ. .../2013 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής σχετικά με τη διακήρυξη της 8ης πρόσκλησης υποβολής οικονομικών προσφορών για υπηρεσίες μεταφοράς ατόμων με αναπηρία από/προς τους τόπους διαμονής τους και εγκαταστάσεις πιστοποιημένων φορέων για το σχολικό έτος 2023-2024, με συνολικό προϋπολογισμό έως 530.116,84€, (β) έλεγχο προσωρινών μειοδοτών, (γ) οριστική ανάθεση στον συνεταιρισμό της πέραν των πέντε δρομολογίων που κρίθηκε προσωρινός μειοδότης, καθώς και των δρομολογίων ... που ανέκειντο σε άλλους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1475/2020
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της υπ' αριθμ. 936/11.09.2020 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία αποδέχτηκε το Πρακτικό αποσφράγισης και αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών του διαγωνισμού για την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον Χώρο της Περιφέρειας Αττικής για τα σχολικά έτη 2020-2021 έως 2023-2024. Ειδικότερα, η προσφυγή επικεντρώνεται στην άδικη απόρριψη της προσφοράς της για δύο συγκεκριμένα δρομολόγια (Α8-002, Α8-015) της 8ης Ομάδας, καθώς και στην καταγγελία παραβιάσεων της διαδικασίας και του υγιούς ανταγωνισμού από άλλους συμμετέχοντες, οι οποίοι κατά τη γνώμη της υποβάλλουν εναλλακτικές προσφορές και δεν διαθέτουν επαρκή οχήματα για την εκτέλεση των ανατεθέντων δρομολογίων.
96604/Ε1/2023
Πρόσληψη 6.261 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, κλάδων Π/θμιας Εκπ/σης ΠΕ60/61 και ΠΕ70/71, ως προσωρινών αναπληρωτών πλήρους ωραρίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (παράλληλη στήριξη), για το σχολικό έτος 2023-2024 ΑΔΑ:Ψ6Ρ746ΝΚΠΔ-Υ5Ρ
ΑΕΠΠ/421/2020
Οι προσφεύγουσες εταιρίες αιτούνται την ακύρωση της υπ' αριθμ. 10861/04.02.2020 Απόφασης του Διοικητή της αναθέτουσας αρχής. Η απόφαση αυτή εκδόθηκε στο πλαίσιο δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών Καθαρισμού» για τις ανάγκες των Κέντρων Υγείας και της Κεντρικής Υπηρεσίας της αναθέτουσας αρχής. Ο προϋπολογισμός του διαγωνισμού ήταν 766.129,03€ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής (υπ' αριθμ. Διακήρυξη). Η προσφυγή ζητά την απόρριψη των προσφορών των προσωρινών μειοδοτών και τη διατήρηση της ισχύος της απόφασης κατά το μέρος που κατέταξε τους παρεμβαίνοντες στις θέσεις τους.
ΑΕΠΠ/900/2021
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση του πρακτικού της 7ης/8ης Μαρτίου 2021 συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, το οποίο τους απέκλειε από την διαδικασία ανάθεσης και αποδέχθηκε άλλους διαγωνιζόμενους. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΙΑΤΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ», συγκεκριμένα ένα «ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΟΝΙΚΗΣ ΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑΣ 32 ΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΓΧΥΤΗ», με εκτιμώμενη αξία 282.258,06 ευρώ (άνευ ΦΠΑ), στο πλαίσιο μιας ευρύτερης σύμβασης συνολικής αξίας 651.612,90 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Οι προσφεύγοντες προσβάλλουν τις αποφάσεις για αποκλεισμό τους και την αποδοχή άλλων προσφορών, με διάφορους τεχνικούς και διαδικαστικούς λόγους, οι οποίοι εξετάζονται διεξοδικά στην απόφαση.
56267/Ε4/2018
Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και αναπληρωτών από τον κλάδο ΔΕ01-Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) για α) τις δομές της Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Δ.Υ., Ε.Δ.Ε.Α.Υ.), β) για την εξειδικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Γενικής Εκπαίδευσης και γ) για την άσκηση καθηκόντων σε σχολικές μονάδες Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης, για το διδακτικό έτος 2018-2019.
ΕΑΔΗΣΥ/1439/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθούν: α) η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής με αριθμό ***/2023 και με θέμα: «Έγκριση πρακτικών ηλεκτρονικής αποσφράγισης, αξιολόγησης τεχνικών προσφορών και αξιολόγησης οικονομικών προσφορών και ανάδειξης των προσωρινών μειοδοτών για την ‘Παροχή γευμάτων σίτισης μαθητών Μουσικού Σχολείου ***** Σχολικού Έτους 2023-2024» και β) την απόφαση του ίδιου παραπάνω οργάνου με αριθμό 148/2023 και με θέμα: «Έγκριση πρακτικού ελέγχου δικαιολογητικών κατακύρωσης του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ‘Παροχή γευμάτων σίτισης μαθητών Μουσικού Σχολείου ***** Σχολικού Έτους 2023-2024’, προϋπολογισμού 115.500,00 χωρίς ΦΠΑ. (Αριθμός Διακήρυξης *****/02-05-2023)», των συμπροσβαλλόμενων πρακτικών της Επιτροπής διαγωνισμού, καθώς επίσης και κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης των οργάνων της αναθέτουσας αρχής, κατά το μέρος που έγινε δεκτή η προσφορά της **** Ο.Ε..
ΕΑΔΗΣΥ/1851/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθούν: α) η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 181/2023 που περιέχεται στο πρακτικό 20ης συνεδρίασης με θέμα: «Έγκριση ή μη των πρακτικών ηλεκτρονικής αποσφράγισης, αξιολόγησης τεχνικών προσφορών και αξιολόγησης οικονομικών προσφορών και ανάδειξης των προσωρινών μειοδοτών για την ‘…’, αριθμ. μελέτης …/2022, προϋπολογισμού 182.428,80€ (με Φ.Π.Α.), χρηματοδότηση μέσω Ε.Π. ‘Δυτική Μακεδονία’ του ΕΣΠΑ 2014-2020 με κωδικό ΟΠΣ …» και β) η απόφαση με αριθμό 214/2023 του ίδιου οργάνου που περιέχεται στο πρακτικό συνεδρίασης 24ης με θέμα: «Έγκριση πρακτικού ελέγχου δικαιολογητικών κατακύρωσης του ανοικτού, διεθνούς, ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ‘…’, προϋπολογισμού 182.428,80€ (με Φ.Π.Α.), χρηματοδότηση μέσω Ε.Π. ‘Δυτική Μακεδονία’ του ΕΣΠΑ 2014-2020 με κωδικό ΟΠΣ … (Αριθμ. Διακήρυξης …/24-04-2023)», κατά το μέρος που έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας και της κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για το Τμήμα 1 της σύμβασης
ΑΕΠΠ/1645/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της υπ' αριθμ. 2061/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία αφορούσε την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) από τον τόπο διαμονής τους στις εγκαταστάσεις του Σικιαριδείου Ιδρύματος και αντίστροφα, για το διάστημα 01.09.2020 έως 31.07.2022. Ειδικότερα, προσβάλλεται η ανάδειξη του συμμετέχοντος «...» ως οριστικού αναδόχου για τα δρομολόγια 2, 3 και 4, υποστηρίζοντας ότι η προσφορά του παρουσίαζε σημαντικές ελλείψεις στα δικαιολογητικά κατακύρωσης (π.χ. πιστοποιητικά, ασφαλιστική ενημερότητα, στοιχεία προσωπικού) και ότι η εφαρμογή του άρθρου 33 παρ. 5 Ν.4713/2020 για παράταση υποβολής ήταν παράνομη. Η προσφυγή ασκήθηκε λόγω ζημίας από την ανακήρυξη του αντιπάλου ως νικητή, παραβιάζοντας κανόνες διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης.
ΕλΣυν/Ε Κλ/142/2014
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Το ελεγχόμενο έργο, όπως προκύπτει από την οικεία Τεχνική Έκθεση, έχει ως αντικείμενο την ανακατασκευή παλαιών οδοστρωμάτων το οδικού δικτύου του Δήμου …., τα οποία έχουν υποστεί φθορά λόγω παλαιότητας, αυξημένης κυκλοφορίας και καθημερινών καταπονήσεων. Περαιτέρω, από τον διενεργηθέντα έλεγχο των στοιχείων του φακέλου (στοιχεία χρηματοδότησης, ένταξη του έργου στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου, έγκριση των οριστικών μελετών και των τευχών δημοπράτησης, τήρηση των κανόνων δημοσιότητας, έλεγχος των πράξεων της διαγωνιστικής διαδικασίας και των δικαιολογητικών συμμετοχής του ανακηρυχθέντος αναδόχου), καθώς και του σχεδίου σύμβασης του ως άνω έργου, το Κλιμάκιο δεν διαπίστωσε ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Εξάλλου, κατά την κρίση του Κλιμακίου, νομίμως: α) απορρίφθηκε από τη διαγωνιστική διαδικασία ο πρώτος μειοδότης εργολήπτης δημοσίων έργων «…», καθόσον, κατά παράβαση του άρθρου 24.1 παρ. 6 της διακήρυξης, κατέθεσε 21 αντί 22 μηχανόσημα και β) κατακυρώθηκε - μετά από κλήρωση που διενεργήθηκε μεταξύ των δύο μειοδοτών που προσέφεραν όμοια έκπτωση-το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, με την 278/2014 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Δήμου …, στον δεύτερο μειοδότη εργολήπτη δημοσίων έργων «..», ο οποίος προσέφερε ενιαίο ποσοστό έκπτωσης 59% επί του προϋπολογισμού της Υπηρεσίας.
ΕΣ/ΤΜ.6/121/2019
Ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ - ΙΙΙ της παρούσας, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση, εσφαλμένως κρίθηκε με την προσβαλλόμενη πράξη ότι δεν είναι νόμιμη η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, ως προς τα δρομολόγια υπ΄αριθμ. 363 και 400, στους προαναφερόμενους μειοδότες ... ... και ..., αντιστοίχως. Και τούτο διότι, όπως προεκτέθηκε, στις διατάξεις της οικείας διακήρυξης προβλέπεται ρητώς η δυνατότητα των υποψηφίων να διαθέτουν τα απαιτούμενα για την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς οχήματα, βάσει σύμβασης μίσθωσης ή παραχώρησης της χρήσης τους, υπό την προϋπόθεση ότι θα προσκομισθεί ως δικαιολογητικό κατακύρωσης, το οικείο ιδιωτικό συμφωνητικό μίσθωσης ή παραχώρησης της χρήσης αυτού. Η προϋπόθεση δε αυτή, πληρούται εν προκειμένω, καθώς ως προς τα επίμαχα 363 και 400 δρομολόγια προσκομίσθηκαν από τους ως άνω μειοδότες τα από 3.10.2018 και 4.10.2018 ιδιωτικά συμφωνητικά, αντιστοίχως, από τα οποία πράγματι προκύπτει η παραχώρηση σε αυτούς της χρήσης των οχημάτων που θα χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεση των δρομολογίων. Το γεγονός, εξάλλου, ότι για τα ως άνω δρομολόγια δηλώθηκαν επιπλέον, ως οδηγοί, εκτός των ιδίων των μειοδοτών και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που παραχώρησαν τη χρήση τους στους πρώτους, για την εκτέλεση των ελεγχόμενων συμβάσεων, δεν έρχεται σε αντίθεση με τους όρους της διακήρυξης, η οποία επίσης ρητώς επιτρέπει την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς μέσω απασχόλησης τρίτων προσώπων – οδηγών, που διαθέτουν την ειδική άδεια οδηγού οι οποίοι δεν αποκλείεται να ταυτίζονται με το πρόσωπο του ιδιοκτήτη του εκμισθούμενου ή παραχωρούμενου οχήματος, ούτε σε κάθε περίπτωση συνεπάγεται την από τους ως άνω δύο αναδόχους μεταβίβαση ή εκχώρηση στους ιδιοκτήτες των οχημάτων της απορρέουσας εκ των συμβάσεων αυτών έννομης σχέσης.