×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΑΔΗΣΥ/240/2025

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προδικαστική προσφυγή της ένωσης οικονομικών φορέων αίτησε την ακύρωση της πρόσκλησης σε διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση (άρθρο 32 παρ. 2 περ. γ΄ ν. 4412/2016) που εξέδωσε η αναθέτουσα αρχή για την ανάθεση συγκεκριμένων έργων αποκατάστασης μεταξύ άλλων καταστροφών από φυσικά φαινόμενα που συνέβησαν τον Σεπτέμβριο του 2023. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την άμεση αποκατάσταση ζημιών σε κρίσιμη μεταφορική υποδομή με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ (συμπλ. ΦΠΑ), διάρκεια 48 μήνες και καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών στις 24/12/2024. Η προσφεύγουσα θεωρεί την διαδικασία παράνομη λόγω έλλειψης απρόβλεπτου γεγονότος και κατάχρησης διακριτικής ευχέρειας, καθώς προεκλήθηκαν μόνο 4 συγκεκριμένοι φορείς χωρίς να συμπεριληφθεί η ίδια, παρά το νόμιμο συμφέρον και την τεχνική της ικανότητα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/34/2010

Προϋποθέσεις περικοπής του μισθώματος σε περίπτωση αντικαταστάσεως του πλοίου που εξυπηρετεί δρομολογιακή γραμμή με σύμβαση αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επί συμβάσεως αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση δρομολογιακής γραμμής με πλοίο, συναφθείσης κατόπιν διαγωνισμού διενεργηθέντος κατά την παράγραφο 5 του άρθρου ογδόου του Ν 2932/2001, με βάση προκήρυξη περιέχουσα και τον όρο 37 που παρατίθεται στο κείμενο της γνωμοδοτήσεως, σε περίπτωση κατά την οποία στον διαγωνισμό προσφέρθηκε πλοίο μεταφορικής ικανότητας και προσόντων ανωτέρων από αυτά που απαιτούσε η προκήρυξη ως ελάχιστα, η αντικατάσταση του πλοίου που προσφέρθηκε στο διαγωνισμό μπορεί να γίνει, χωρίς περικοπή του μισθώματος, με πλοίο μεταφορικής ικανότητας και προσόντων αναλόγων με αυτά που απαιτούσε η προκήρυξη ως ελάχιστα, έστω και αν τα τελευταία είναι κατώτερα των προσόντων και της μεταφορικής ικανότητας του προσφερθέντος πλοίου, ανεξαρτήτως του χρόνου της υποβολής της δηλώσεως αντικαταστάσεως, εκτός αν τα ανώτερα των απαιτουμένων από την προκήρυξη προσόντα και μεταφορική ικανότητα του προσφερθέντος πλοίου ελήφθησαν υπόψη κατά τη διαγωνιστική διαδικασία και είχαν ως συνέπεια την πρόκριση του πλοίου αυτού έναντι άλλων προσφερθέντων και μη προκριθέντων πλοίων με κατώτερα προσόντα και μεταφορική, οπότε πρέπει να χωρήσει ανάλογη προς τα ελλείποντα προσόντα και μεταφορική ικανότητα περικοπή του μισθώματος, ανεξαρτήτως του χρόνου της υποβολής της δηλώσεως αντικαταστάσεως.


ΕΑΔΗΣΥ/733/2023

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών τεχνικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου (Τμήμα 1), συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 15 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Επιχειρηματολογεί ότι η απόρριψη έγινε λόγω μη υποβολής ΕΕΕΣ των υπεργολάβων, κάτι που θεωρεί αντίθετο με τους όρους της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης-πλαισίου (εκτιμώμενη αξία 17,6 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) περιλαμβάνει δύο τμήματα: Τμήμα 1 για συμβουλευτικές υπηρεσίες και Τμήμα 2 για συναφείς υπηρεσίες.


ΝΣΚ/118/2011

Προμήθειες ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Συμπληρωματική σύναψη σύμβασης για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών της τηλεφωνικής υπηρεσίας «184» από ΟΤΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή νομικά η σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης για το έργο που αφορά την τηλεφωνική υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ «184», διότι η υπερροή των τηλεφωνικών κλήσεων προβλέπεται ν’ αντιμετωπισθεί στα νομικά πλαίσια του υπάρχοντος εν εξελίξει έργου.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/250/2025

Η Πράξη 250/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της νομιμότητας του σχεδίου της 2ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Κατασκευή Νέου Γηπέδου Ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό», συμβατικής δαπάνης 24.206.274,56 ευρώ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της. Η σύμβαση περιλαμβάνει εκτελεσθείσες εργασίες (14.4 εκατ. ευρώ) που κρίθηκαν νόμιμες βάσει του άρθρου 155 του ν. 4412/2016 ως κατεπείγουσες και απρόβλεπτες (διαχείριση αστικών αποβλήτων/μπάζων λόγω κινδύνου δημόσιας υγείας) και μη εκτελεσθείσες εργασίες (9.8 εκατ. ευρώ) που πληρούν τις προϋποθέσεις των άρθρων 132 και 156. Οι συμπληρωματικές αυτές εργασίες κρίθηκαν αναγκαίες για την ολοκλήρωση της θεμελίωσης του γηπέδου, καθώς δεν ήταν δυνατόν να διαχωριστούν τεχνικά ή οικονομικά από την αρχική σύμβαση, χωρίς την πρόκληση προβλημάτων στην αναθέτουσα αρχή.


ΝΣΚ/137/2010

Ειδικό Σήμα Λειτουργίας Τουριστικού Γραφείου σε επιχειρήσεις ΚΤΕΛ Α.Ε. Δυνατότητα ή μη παραχώρησης της χρήσης κινητών και ακινήτων πραγμάτων των ΚΤΕΛ Α.Ε. στις εν λόγω επιχειρήσεις και ίδρυσης προμηθευτικών συνεταιρισμών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι ζήτημα πραγματικό που κρίνεται κατά περίπτωση, αν συντρέχει η έννοια της ανεξάρτητης μεταφορικής επιχείρησης, που μπορεί να συστήσει ΚΤΕΛ Α.Ε. μετά την ισχύ του άρθρου 25 παρ.2 του Ν 3710/2008 προκειμένου η τελευταία να λάβει Ειδικό Σήμα Λειτουργίας Τουριστικού Γραφείου. Η εν λόγω ανεξάρτητη μεταφορική επιχείρηση δεν μπορεί να χρησιμοποιεί για την επίτευξη του σκοπού της λεωφορεία ή εγκαταστάσεις του ΚΤΕΛ Α.Ε. που αποκτήθηκαν ή κατασκευάσθηκαν για τη θεραπεία του κοινωφελούς έργου της εκτέλεσης και εκμετάλλευσης του συγκοινωνιακού έργου των τακτικών και υπεραστικών γραμμών και της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, που κατά κρατική παραχώρηση ανατέθηκε αποκλειστικά ως την 31-12-2019 στο ιδρυτικό ΚΤΕΛ Α.Ε. Επίσης δεν υφίσταται δυνατότητα στην ανεξάρτητη μεταφορική επιχείρηση να ιδρύσει από κοινού με ΚΤΕΛ Α.Ε. προμηθευτικούς συνεταιρισμούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα για την προμήθεια εκ μέρους της οχημάτων, ανταλλακτικών και εξαρτημάτων, καθόσον η προβλεπόμενη στο νόμο δυνατότητα αναφέρεται αποκλειστικά στο συγκοινωνιακό έργο των ΚΤΕΛ Α.Ε.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/799/2025

Η απόφαση 799/2025 της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου απέρριψε την αίτηση αναίρεσης του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου «Ελληνική Ομάδα Διάσωσης» κατά καταλογιστικής πράξης του Υπουργού Εξωτερικών, η οποία είχε μεταρρυθμιστεί στο ποσό των 72.000,00 ευρώ (β΄ δόση χρηματοδότησης) για αναπτυξιακό πρόγραμμα στο Αφγανιστάν. Το Δικαστήριο έκρινε νόμιμη την καταγγελία της σύμβασης λόγω της μη εκπλήρωσης της συμβατικής υποχρέωσης για υποβολή Τελικής Έκθεσης Προόδου και τελικού οικονομικού απολογισμού. Απέρριψε επίσης τους ισχυρισμούς περί παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας και της κατάχρησης εξουσίας, επικυρώνοντας τον καταλογισμό του ποσού της β' δόσης λόγω αδυναμίας ελέγχου της διαχείρισης.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)161/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ:Μη νόμιμη η  καταβολή ποσού ευρώ 691,74 και 120,32, αντίστοιχα, σε δημοτικούς υπαλλήλους ως αποζημίωση για υπερωριακή απασχόληση αυτών ως ληξιάρχων για τον μήνα Σεπτέμβριο έτους 2014,  καθόσον κατά το χρόνο που παρασχέθηκε η υπερωριακή εργασία των ως άνω δημοτικών υπαλλήλων ως ληξιάρχων, δηλαδή τον Σεπτέμβριο του έτους 2014, οι ως άνω υπάλληλοι δεν είχαν, ακόμη, διοριστεί ως ληξίαρχοι, καθόσον η σχετική απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης  δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 6.10.2014. Περαιτέρω, ούτε η  σχετική απόφαση του Δημάρχου περί καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας για τους ως άνω υπαλλήλους του Δήμου για την εκτέλεση, μεταξύ άλλων, της υπηρεσίας των ληξιαρχείων αυτού για το χρονικό διάστημα έως 31.12.2014, η οποία τοιχοκολλήθηκε στο Δημοτικό Κατάστημα στις 13.11.2014 και δημοσιεύθηκε σε τοπική εφημερίδα  2.12.2014 μπορεί να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα για την πραγματοποίηση από τους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων ενταλμάτων υπερωριακής απασχόλησης για την μήνα Σεπτέμβριο του έτους 2014, διότι η απόφαση αυτή, ως κανονιστική πράξη, ισχύει από την κατά νόμο δημοσίευσή της και εντεύθεν.


ΕΑΔΗΣΥ/191/2025

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντα φορέα με αριθμό πρωτ. …/…-…-2024 και του συμπροσβαλλόμενου Πρακτικού 8 της Επιτροπής Διαγωνισμού, καθώς και την κατάπτωση της εγγύησης συμμετοχής της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια … (CPV …) και … (CPV …) για την κάλυψη αναγκών …, με συνολική εκτιμώμενη αξία … ευρώ, υποδιαιρούμενο σε τρία τμήματα. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι ο αποκλεισμός της και η κατάπτωση της εγγύησης συνέβησαν λόγω ανακριβούς δήλωσης στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ), χωρίς να υπάρχει οριστική καταλογιστική πράξη ή επιβολή κυρώσεων, ενώ οι συμβάσεις εξακολουθούσαν να εκτελούνται.


ΑΕΠΠ/1401/2020

Η προσφεύγουσα εταιρία ζητεί την ακύρωση: α) του απόσπασματος πρακτικών του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (νοσοκομείου) που εγκρίνει την ανάθεση υπηρεσιών καθαρισμού για το μήνα Σεπτέμβριο 2020 στην μειοδότρια εταιρεία, και β) της σύμβασης που συνήφθη μεταξύ του νοσοκομείου και της εταιρείας. Επιπρόσθετα, ζητεί επιβολή προστίμου ίσου με 10% της αξίας της συμβάσεως εις βάρος της αναθέτουσας αρχής, σε περίπτωση μη ακυρώσεώς της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των κτιρίων του νοσοκομείου για τον μήνα Σεπτέμβριο 2020, με συνολική αξία 91.494,80 € (73.786,13 € + ΦΠΑ).


ΕΑΔΗΣΥ/1255/2022

Με την ανωτέρω Προδικαστική Προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει, όπως ακυρωθούν συγκεκριμένοι όροι της με αρ. πρωτ. … Διακήρυξης, η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με τίτλο: «ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ …», εκτιμώμενης αξίας 70.000,00€ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α 24%, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής (Συστημικός αριθμός Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ: …).