ΕΑΔΗΣΥ/733/2023
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών τεχνικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου (Τμήμα 1), συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 15 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Επιχειρηματολογεί ότι η απόρριψη έγινε λόγω μη υποβολής ΕΕΕΣ των υπεργολάβων, κάτι που θεωρεί αντίθετο με τους όρους της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης-πλαισίου (εκτιμώμενη αξία 17,6 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) περιλαμβάνει δύο τμήματα: Τμήμα 1 για συμβουλευτικές υπηρεσίες και Τμήμα 2 για συναφείς υπηρεσίες.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/274/2019
Παροχή υπηρεσιών:..Με δεδομένα αυτά η δαπάνη είναι νόμιμη, διότι οι επίμαχες υπηρεσίες δεν αποτελούν μελέτη ούτε τεχνικές και λοιπές συναφείς επιστημονικές υπηρεσίες, αλλά γενικές (συμβουλευτικές) υπηρεσίες, για την απευθείας ανάθεση των οποίων δεν απαιτείται να τηρηθεί διαδικασία δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης ούτε να κατέχει ο ανάδοχος πτυχίο μελετητή.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
ΔΕΔ/Αθ/145/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας με κύρια δραστηριότητα «Υπηρεσίες Συμβούλων Διαχείρισης Κεφαλαίων», κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ από το 2ο ΕΛ.ΚΕ. ΑΤΤΙΚΗΣ, για τις φορολογικές περιόδους 19/11/2019 έως 29/02/2024. Ο έλεγχος έκρινε ότι η εταιρεία δεν δικαιούται επιστροφής ή έκπτωσης ΦΠΑ εισροών, καθώς οι παρεχόμενες συμβουλευτικές υπηρεσίες προς τη μητρική της εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται ΟΣΕΚΑ, θεωρούνται απαλλασσόμενες πράξεις χωρίς δικαίωμα έκπτωσης σύμφωνα με το άρθρο 22 παρ. 1 περ. κβ’ του Κώδικα ΦΠΑ. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας και επικύρωσε τις καταλογιστικές πράξεις ΦΠΑ και προστίμων.
ΑΕΠΠ/468/2019
Οι προσφεύγουσες εταιρείες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που εγκρίνει τα πρακτικά αποδοχής της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας για το τμήμα παροχής υπηρεσιών σίτισης στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών παρασκευής γευμάτων και διανομής σε πολλαπλά Κ.Υ.Τ. με εκτιμώμενη αξία σύμβασης άνω των 40 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι η προσφορά της αντιπάλου δεν πληροί κριτήρια καταλληλότητας, περιέχει ανακριβή δηλώσεις και ελλείψεις στις πιστοποιήσεις αδειοδότησης των μονάδων παραγωγής.
ΑΕΠΠ/1469/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα, στο πλαίσιο της διαδικασίας για την ανάθεση της υπηρεσίας φύλαξης σε νοσοκομεία ή συναφείς χώρους, εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 488.799,84 ευρώ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο παρεμβαίνων δεν πληρούσε την υποχρέωση υποβολής πιστοποιητικού που να αφορά ειδικά υπηρεσίες φύλαξης σε νοσοκομεία ή συναφείς χώρους, όπως απαιτούσε η διακήρυξη. Η ΑΕΠΠ αποδέχτηκε τον ισχυρισμό αυτό, κρίνοντας ότι το υποβληθέν πιστοποιητικό του παρεμβαίνοντος (γενικού περιεχομένου) δεν κάλυπτε την ειδική απαίτηση.
ΑΕΠΠ/184/2019
Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε από την ατομική επιχείρηση «…» με σκοπό την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 787/2018 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου …, η οποία απέρριψε την οικονομική προσφορά της προσφεύγουσας και αποφάσισε την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την υπηρεσία «Δαπάνη για Υπηρεσίες Φύλαξης Δημοτικών Κτιρίων & Λοιπών Δημοτικών Εγκαταστάσεων Δ.Ε. … & Δ.Ε. …» (CPV: 79713000-5 Υπηρεσίες φύλαξης) με προϋπολογισμό 99.175,20 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η σύμβαση υποδιαιρείται σε δύο τμήματα: το 1ο Τμήμα με προϋπολογισμό 74.400,00 ευρώ και το 2ο Τμήμα με προϋπολογισμό 24.775,20 ευρώ. Ο διαγωνισμός ήταν ανοιχτός ηλεκτρονικός με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει τιμής.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/295/2019
Καταβολή αμοιβής για την εκτέλεση σύμβασης..:Με τα δεδομένα αυτά, οι υπηρεσίες αυτές συνιστούν ένα ειδικό αντικείμενο και ως εκ τούτου δεν εντάσσονται στα συνήθη καθήκοντα του Τμήματος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, στα οποία περιλαμβάνεται γενικά η μεριμνά για τη διενέργεια των διαδικασιών ένταξης έργων και δράσεων του Δήμου σε αναπτυξιακά και άλλα προγράμματα, ενώ η ενασχόληση με το αντικείμενο της ελεγχόμενης υπηρεσίας, προϋποθέτει εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία στο περιβαλλοντικό δίκαιο, ειδικότερα στα θέματα δημιουργίας των πράσινων σημείων καθώς και γνώσεις δικαίου του ανταγωνισμού. Περαιτέρω, οι ανατεθείσες υπηρεσίες υποστήριξης του Δήμου συνιστούν συμβουλευτικές υπηρεσίες, οι οποίες βασίζονται στην αξιολόγηση των ήδη εγκεκριμένων από τον Δήμο θέσεων των πράσινων σημείων και της λειτουργικής τους δυνατό-τητας, ενώ δεν συνιστούν μελέτη ή τεχνικές και λοιπές συναφείς επιστημονικές υπηρεσίες, ήτοι υπηρεσίες που προτείνουν λύσεις με τεχνικά στοιχεία. Ως εκ τούτου, δεν έπρεπε να τηρηθεί η οριζόμενη στο άρθρο 118 παρ. 5 του ν. 4412/2016 διαδικασία ηλεκτρονικής κλήρωσης.Κατ’ ακολουθία, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
ΑΕΠΠ/713/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης αριθμ. 207/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία τον απέκλεισε από τον διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ…». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργολαβικές υπηρεσίες με εκτιμώμενη αξία 1.881.281,96 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επιχειρηματολογεί ότι η μη συμπλήρωση του ορίου ανεκτέλεστου στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) οφειλόταν σε ασάφεια των εγγράφων της αναθέτουσας αρχής, η οποία είχε απαλείψει σχετικά πεδία. Επίσης, υπογραμμίζει ότι είχε ήδη υποβάλει υπεύθυνη δήλωση για το ανεκτέλεστο και ζητεί τη νόμιμη εξέταση της προσφοράς του.
ΑΕΠΠ/1469/2019
Η προσφεύγουσα επιχείρηση ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της διακήρυξης και τη ματαίωση του διαγωνισμού για το Τμήμα 2 της σύμβασης, το οποίο αφορά τη μίσθωση μηχανημάτων έργου με χειριστή-οδηγό για την περισυλλογή και απομάκρυνση αποβλήτων εκσκαφών, κατασκευών και κατεδαφίσεων. Επιχειρηματολογεί ότι οι όροι της διακήρυξης δεν διευκρινίζουν επαρκώς ποιος φέρει την ευθύνη για την καταβολή του τέλους ανακύκλωσης των αποβλήτων και δεν προσδιορίζουν το είδος και την ποσότητα των αποβλήτων, γεγονός που δυσχεραίνει ουσιαστικά τη δυνατότητά της να υποβάλει ρεαλιστική προσφορά. Το αντικείμενο της σύμβασης για το Τμήμα 2 έχει εκτιμώμενη αξία 59.677,42 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και περιλαμβάνει αμοιβή για ώρες εργασίας μηχανημάτων χωρίς να έχει συνυπολογιστεί το κόστος του τέλους ανακύκλωσης.
ΕΑΔΗΣΥ/1681/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση ορισμένων όρων της Διακήρυξης του διαγωνισμού, συγκεκριμένα των όρων 2.2.5.2 και 2.2.9.2, οι οποίοι αφορούν την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια. Οι όροι αυτοί απαιτούν από τους υποψήφιους να μην εμφανίζουν ζημίες για τα πέντε τελευταία έτη (2018-2022), κάτι που η προσφεύγουσα θεωρεί δυσανάλογο και παράνομο, καθώς σύμφωνα με τον νόμο αρκούν τα τρία τελευταία έτη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά σε υπηρεσίες, με προϋπολογισμένη δαπάνη 823.200 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, και διάρκεια δύο ετών. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι αυτές οι απαιτήσεις εμποδίζουν άδικα τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό.
ΑΕΠΠ/1082/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 1336/2020, με την οποία η αναθέτουσα αρχή ενέκρινε τις προσφορές των δύο παρεμβαινουσών ενώσεων οικονομικών φορέων για τα τμήματα 2 και 3 της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες με συνολική εκτιμώμενη αξία (άνευ ΦΠΑ) 6.441.937,00 ευρώ, που διαχωρίζεται σε τρία τμήματα. Συγκεκριμένα, το τμήμα 2 έχει εκτιμώμενη αξία 1.791.474 ευρώ και το τμήμα 3 έχει εκτιμώμενη αξία 2.558.800 ευρώ. Η διαδικασία ανακοινώθηκε στην ΕΕΕΕ στις 28/02/2020 και δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ στις 04/03/2020.