×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΑΔΗΣΥ/290/2025

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα αίτηση με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης ματαίωσης του ανοικτού διαγωνισμού με αριθμό ... και προϋπολογισμό 810.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (συνολικά 1.004.400,00 ευρώ με ΦΠΑ 24%), συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης για παράταση ενός (1) μήνα με πρόσθετο ποσό 135.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (167.400,00 ευρώ με ΦΠΑ). Το συνολικό ποσό της σύμβασης, με το δικαίωμα προαίρεσης, ανερχόταν σε 945.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (1.171.800,00 ευρώ με ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης δεν αναφέρεται ρητά, αλλά αφορά δημόσια σύμβαση που κρίθηκε η ματαίωσή της από τον αναθέτοντα φορέα λόγω μεταβολής των επιχειρησιακών αναγκών και σημαντικής μείωσης της τιμής σε μεταγενέστερους διαγωνισμούς.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1089/2018

Η προσφεύγουσα (οικονομικός φορέας με έδρα στη Θεσσαλονίκη) κατέθεσε προδικαστική προσφυγή κατά της διακήρυξης διαγωνισμού της Αναθέτουσας Αρχής για την «Προμήθεια Ενός (1) Πλήρους Πύργου Λαπαροσκοπικής Χειρουργικής High Definition (HD)». Ήθελε την ανάκληση ή τροποποίηση της διακήρυξης, ισχυριζόμενη ότι οι όροι αυτής ήταν αθέμιτοι. Η προϋπολογισθείσα αξία της σύμβασης ανερχόταν στα 74.400 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), με καθαρή αξία 60.000 ευρώ. Η Α.Ε.Π.Π. κρίθηκε τελικά αναρμόδια να εξετάσει την προσφυγή, αφού το ποσό ήταν ακριβώς στο όριο των 60.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), όριο που ορίζει τη δικαιοδοσία της ανάλογα με την αξία της σύμβασης.


ΕΑΔΗΣΥ/Σ1041/2022

Παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών …Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός, ανέρχεται στο ποσό των πεντακοσίων ενενήντα επτά χιλιάδων ευρώ (597.000,00 €) πλέον ΦΠΑ 24%για το χρονικό διάστημα των δεκαοκτώ (18) μηνών και ο συνολικός προϋπολογισμός, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης έξι (6) μηνών, ανέρχεται στο ποσό των επτακοσίων ενενήντα έξι χιλιάδων ευρώ (796.000,00 €) πλέον ΦΠΑ.


ΕΣ/ΤΜ.6/1766/2019

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ...ζητείται η ανάκληση της 289/2019 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου,Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν (υπό στοιχ. ΙΙ), το Τμήμα κρίνει τα ακόλουθα: Όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση στον μεν όρο 1.3 της διακήρυξης ορίζεται σαφώς ότι η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό του 1.005.550 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), στο οποίο περιλαμβάνεται δικαίωμα προαίρεσης, ύψους 402.058,87 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), στο δε Παράρτημα Ι αυτής στο οποίο παραπέμπει ο προαναφερόμενος όρος 1.3 ορίζεται ότι η συνολική εκτιμώμενη ποσότητα καυσίμων, που αποτελεί αντικείμενο της προς σύναψη σύμβασης, ανέρχεται σε 987.500 λίτρα. Από το συνδυασμό των προαναφερόμενων στοιχείων της διακήρυξης δύναται με ευχέρεια να συναχθεί ότι η ως άνω συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης (ύψους 1.005.550 ευρώ) αντιστοιχεί στην ως άνω αναφερόμενη ομοίως συνολική εκτιμώμενη ποσότητα των 987.500 λίτρων καυσίμων. Εξάλλου, και εάν ήθελε υποτεθεί το αντίθετο, ήτοι ότι η προκηρυσσόμενη ποσότητα καυσίμων αφορούσε στην αξία της κύριας σύμβασης μόνο (ήτοι στο ποσό των 603.894,35 ευρώ), χωρίς το δικαίωμα προαίρεσης, τότε η εκτιμώμενη μέση αξία των ως άνω καυσίμων ανά λίτρο θα υπολειπόταν κατά πολύ της αξίας του 1 ευρώ/λίτρο (603.894,35: 987.500,00 = 0,61 ευρώ/ λίτρο), τιμή η οποία θα απέκλινε σημαντικά από τις, κατά την περίοδο του διαγωνισμού, τρέχουσες τιμές (οπότε και η μέση τιμή λιανικής πώλησης ενδεικτικώς του πετρελαίου κίνησης ανερχόταν στο ποσό του 1,394 ευρώ, όπως προκύπτει από το υπ΄αριθμ. πρωτ. 130209/5.12.2018 καθημερινό δελτίο επισκόπησης τιμών υγρών καυσίμων του Τμήματος Παρατηρητηρίων Τιμών της Διεύθυνσης Ελέγχων και Παρατηρητηρίων του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης). Ως εκ τούτου, οι εν δυνάμει ενδιαφερόμενοι με στοιχειώδη γνώση των τιμών της αγοράς μπορούσαν ευχερώς να αντιληφθούν ότι η συνολική προκηρυσσόμενη ποσότητα καυσίμων αντιστοιχεί και στην αξία του δικαιώματος προαίρεσης. Συνεπώς η διακήρυξη του ελεγχόμενου διαγωνισμού είναι σαφής, τόσο ως προς το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο της προκηρυσσόμενης σύμβασης προμήθειας, όσο και ως προς το προβλεπόμενο σε αυτήν δικαίωμα προαίρεσης. (...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η 289/2019 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και να επιτραπεί η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης μεταξύ του αιτούντος και της εταιρείας «….», με αντικείμενο την προμήθεια καυσίμων για τις ανάγκες του ως άνω Νοσοκομείου και των φορέων ευθύνης του, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.005.550 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α. συμπεριλαμβανομένου δικαιώματος προαίρεσης, ποσού 402.058,87 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., με την επισήμανση της προμνησθείσας προσθήκης ως προς τις μέγιστες, ανά είδος καυσίμου, ποσότητες, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στην προηγούμενη σκέψη.


ΕΑΔΗΣΥ/Σ1086/2022

«Υπηρεσίες Καθαρισμού κτιρίων του …» (CPV …), για τις ανάγκες του …, για ένα (1) έτος, προϋπολογισμού 1.895.161,29 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ,... και δικαίωμα προαίρεσης για άλλο ένα (1) έτος προϋπολογισμού προαίρεσης 2.350.000,00 ευρώ με ΦΠΑ


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/2/2025

Η Πράξη 02/2025 του Ζ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του Δήμου Παλλήνης για την εκπόνηση πολεοδομικής μελέτης. Η αρχική προϋπολογιζόμενη δαπάνη της σύμβασης ανερχόταν σε 1.215.485,85 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το σχέδιο της συμπληρωματικής σύμβασης προέβλεπε αύξηση της συνολικής δαπάνης κατά 281.221,98 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι, καθώς το άθροισμα των δαπανών υπολείπεται του ορίου των 1.700.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, δεν είναι αρμόδιο για τον έλεγχο. Συνεπώς, παρέπεμψε τον φάκελο στον Επίτροπο της Υπηρεσίας Επιτρόπου ΟΤΑ ΙΙ στον Δήμο Αγίας Παρασκευής για τον περαιτέρω έλεγχο νομιμότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4700/2020.


ΑΕΠΠ/239/2020

Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί δύο προδικαστικές προσφυγές και αίτεται την ακύρωση: α) της απόφασης μη αποδοχής της υποβληθείσας παράτασης του χρόνου ισχύος της προσφοράς και της εγγυητικής επιστολής της, και β) της απόφασης ματαίωσης των αποτελεσμάτων της διαδικασίας ανάθεσης της δημόσιας σύμβασης για τις υπολειπόμενες εργασίες ολοκλήρωσης της Οδικής Σύνδεσης περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου (Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 48+500). Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει κατασκευαστικές εργασίες με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 120.967.741,94 € (χωρίς ΦΠΑ), συν δικαίωμα προαίρεσης 8.467.741,94 €.


ΑΕΠΠ/143/2019

Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης του διοικητικού συμβουλίου του αναθέτοντα φορέα, η οποία τον απέκλεισε από τον διαγωνισμό, επικαλούμενος ότι η απόφαση ήταν αόριστη και μη νόμιμη, καθώς πλημμελώς εφάρμοσε τους όρους της διακήρυξης. Επίσης, ισχυρίστηκε ότι η προσφορά του πληρούσε όλα τα κριτήρια επιλογής και η τιμή του ήταν χαμηλότερη από αυτή του ανταγωνιστή, ενώ επέκρινε τον μη ματαίωση του διαγωνισμό παρά την έλλειψη ανταγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια υπηρεσιών με προϋπολογισμό 135.000,00€ (πλέον ΦΠΑ) για δύο έτη με δικαίωμα προαίρεσης ενός επιπλέον έτους, με συνολικό προϋπολογισμό 202.500,00€ (πλέον ΦΠΑ).


ΝΣΚ/259/2011

Δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός για την ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης-ασφάλειας του ΥΠΠΟΤ – Δυνατότητα ματαίωσης της διαδικασίας πριν την κατακύρωση – Έννοια «δημοσίου συμφέροντος».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μπορεί να ματαιωθεί οριστικά ο συγκεκριμένος διαγωνισμός πριν την κατακύρωση του αποτελέσματος και την υπογραφή της σύμβασης, καθόσον καλύφθηκαν οι λειτουργικές ανάγκες του ΥΠΠΟΤ, που προκάλεσαν τον διαγωνισμό αυτό. Η ματαίωσή του επικουρείται και από λόγους δημοσίου συμφέροντος, συνιστάμενους στη μη πρόσθετη επιβάρυνση του τακτικού προϋπολογισμού του ΥΠΠΟΤ με την δαπάνη των υπηρεσιών φύλαξης και ασφάλειας της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου ύψους 91.012,19 ευρώ, σε κρίσιμη για την εθνική οικονομία χρονική περίοδο. (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/82/2017

Η επίμαχη προδικαστική προσφυγή αφορά τον ανοικτό ηλεκτρονικό δημόσιο διαγωνισμό της ΕΥΑΘ Α.Ε. με αριθμό 23/2017. Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης, επειδή απαιτεί – επί ποινή αποκλεισμού – ο φάκελος τεχνικής προσφοράς όλων των υποψηφίων να περιλαμβάνει εγκαταστάσεις συνεργείου επισκευών ηλεκτροκινητήρων στον Νομό Θεσσαλονίκης. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών ετήσιας επισκευής ηλεκτροκινητήρων υδρευτικών εγκαταστάσεων, με προϋπολογισμό 120.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για ένα έτος, με δικαίωμα προαίρεσης για έξι μήνες, συνολικού προϋπολογισμού 180.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/1497/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης που τον απέρριψε από τα τμήματα Β1-Β2 της διαδικασίας, ενώ κρίθηκε αποδεκτός ο πρώτος παρεμβαίνων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης για την κάλυψη των κτηριακών αναγκών (κτήριο Β1 και Β2) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, με συνολική εκτιμώμενη αξία 634.645,16 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για διάστημα δύο ετών, με δυνατότητα προαίρεσης. Η σύμβαση περιλαμβάνει προϋπολογισμένη δαπάνη 786.960,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για τα δύο έτη και πρόσθετη δαπάνη 243.239,99 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για την προαίρεση.