ΕΑΔΗΣΥ/1593/2022
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την υπό κρίση Προδικαστική Προσφυγή της, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της με αριθμό .../5.9.2022 Πρόσκλησης της ... ... (εφεξής η «προσβαλλόμενη») ως προς τα τμήματα της ομάδας Γ με αριθμούς 32, 36, 40, 51, 56, 63, 64, 71 και 90, και συγκεκριμένα να ακυρωθούν οι παρακάτω αναφερόμενοι όροι της Πρόσκλησης: α) Ο όρος ότι «Γίνονται δεκτές προσφορές μόνο από τους οικονομικούς φορείς που έχουν προσκληθεί για το σύνολο των δρομολογίων για τα οποία προσκλήθηκαν να καταθέσουν προσφορά δηλαδή Για τις Ομάδες Α Β και Γ (εκτός των δρομολογίων 86 και 87) θα προσκληθεί ο Ο.Φ ... ... ... … που έχει έδρα στο ... με ΑΦΜ ..., για το δρομολόγιο … στην Ομάδα Γ θα προσκληθεί ο Ο.Φ ... ... με Α.Φ.Μ. ... και για το δρομολόγιο 87 στην Ομάδα Γ θα προσκληθεί ο Ο.Φ ... … με Α.Φ.Μ. … . Εναλλακτικές προσφορές δεν γίνονται δεκτές.», β) Ο όρος περί χρονικής διάρκειας αυτής έως 31/12/2023, και γ) Ο όρος για τον υπολογισμό του κόστους της διαδρομής με βάση την υπ’ αριθμό …/5518/2014 (ΦΕΚ Β΄ 227) Υπουργική Απόφαση.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1460/2020
Με την προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε στις 17-09-2020, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 935/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ανέδειξε ως προσωρινό ανάδοχο τον οικονομικό φορέα … για τα τμήματα ΤΜΠ-4Α και ΤΜΠ-4Β και την κατακύρωση στον ίδιο των εν λόγω τμημάτων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης χωρικής αρμοδιότητας για τα σχολικά έτη 2020-2021, 2021-2022, 2022-2023 & 2023-2024, με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή ανά δρομολόγιο ή ομάδα δρομολογίων της εκάστοτε πρόσκλησης υποβολής προσφορών συνολικού προϋπολογισμού μέχρι του ποσού 80.800.000 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
ΝΣΚ/369/2008
Καταβολή μισθώματος για την εκτέλεση επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση μεταβίβασης πλοίου που εκτελεί επιδοτούμενα δρομολόγια, δικαιούχος του μισθώματος για το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μεταβίβασης του πλοίου και της υπογραφής της σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με τον νέο ανάδοχο-πλοιοκτήτη, είναι ο νέος πλοιοκτήτης του πλοίου που εκτέλεσε το δρομολόγιο.
ΕΑΔΗΣΥ/1609/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται: (α) την ακύρωση ή τροποποίηση της υπ' αριθμ. .../2013 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής σχετικά με τη διακήρυξη της 8ης πρόσκλησης υποβολής οικονομικών προσφορών για υπηρεσίες μεταφοράς ατόμων με αναπηρία από/προς τους τόπους διαμονής τους και εγκαταστάσεις πιστοποιημένων φορέων για το σχολικό έτος 2023-2024, με συνολικό προϋπολογισμό έως 530.116,84€, (β) έλεγχο προσωρινών μειοδοτών, (γ) οριστική ανάθεση στον συνεταιρισμό της πέραν των πέντε δρομολογίων που κρίθηκε προσωρινός μειοδότης, καθώς και των δρομολογίων ... που ανέκειντο σε άλλους.
ΕΑΔΗΣΥ/1832/2023
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ανακήρυξε ως προσωρινούς αναδόχους τις δύο παρεμβαίνουσες εταιρείες σε συγκεκριμένα δρομολόγια του Πίνακα Γ (Α/Α 4, 24 και 32) του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη μεταφορά μαθητών με συνολικό προϋπολογισμό 3.298.773,10€. Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε εκτός ΕΣΗΔΗΣ και περιλάμβανε τέσσερις πίνακες (Α, Β, Γ, Δ). Οι διαγωνιζόμενοι μπορούσαν να υποβάλουν προσφορά για ένα ή περισσότερα δρομολόγια. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι οι προσφορές των παρεμβαινουσών περιείχαν ουσιώδη σφάλματα στους υπολογισμούς των ημερήσιων δρομολογίων, τα οποία δεν αντιστοιχούσαν στα δηλωθέντα ποσοστά έκπτωσης, παραβαίνοντας έτσι τις προϋποθέσεις της πρόσκλησης. Η ΕΑΔΗΣΥ κρίνει ότι τα σφάλματα αυτά είναι ουσιώδη και οδηγούν στην ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης.
ΕΑΔΗΣΥ/507/2022
Με την υπό κρίση Προδικαστική Προσφυγή του, ο προσφεύγων επιδιώκει να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη υπ’ αριθμ. 4/2022 Απόφαση της 1ης τακτικής συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας ..., κατά το μέρος αυτής που δεν ανέδειξε αυτόν ως ανάδοχο του μεταφορικού έργου της εκτέλεσης των υπό στοιχεία ΛΚ-4Α και ΛΚ-4Β δρομολογίων μεταφοράς μαθητών για την ομάδα 6 σύμφωνα με την κατατεθειμένη οικονομική προσφορά του ύψους 45.237,68 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
ΕλΣυν.Τμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/6207/2015
Μεταφορά μαθητών:Με τα δεδομένα αυτά, όσον αφορά την πρώτη πλημμέλεια που διαπίστωσε το Κλιμάκιο, το Τμήμα κρίνει ότι οι τιθέμενοι από τις διατάξεις της ως άνω Κ.Υ.Α στόχοι και προϋποθέσεις, όπως εκτέθηκαν στη σκέψη 5, για την κατάστρωση των δρομολογίων και την επιλογή του τύπου του μεταφορικού μέσου, τηρήθηκαν στο μέτρο του δυνατού, λαμβανομένου ιδίως υπόψη ότι: α) στα δρομολόγια του Πίνακα Α με α/α 49 και του Πίνακα Β με α/α 4, 8, 9, 39 ο αριθμός των μεταφερόμενων μαθητών ήταν οριακός, καθόσον η χρήση του μεγάλου λεωφορείου στις υπεραστικές γραμμές προβλέπεται για τη μεταφορά άνω των 20 μαθητών και εν προκειμένω οι μεταφερόμενοι μαθητές ήταν από 18 έως 20, σε συνδυασμό με το γεγονός, ότι όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, η διαθεσιμότητα των μικρών λεωφορείων στην περιφέρεια του Ν. ... είναι μηδενική και β) όπως προκύπτει από τον προσκομιζόμενο πίνακα, το κόστος των δρομολογίων του Πίνακα Α με α/α 19 και 34 θα ήταν, ενόψει των περιορισμένων θέσεων των διαθέσιμων ταξί (έως 4 θέσεις), μεγαλύτερο εάν είχε επιλεγεί το ΕΔΧ ταξί, καθόσον θα απαιτούνταν η εκτέλεση περισσότερων δρομολογίων.(..)Περαιτέρω, ως προς τη δεύτερη καταλογιζόμενη πλημμέλεια, ήτοι το γεγονός ότι τα δρομολόγια τα οποία αφορούν αποκλειστικά σε μεταφορικό έργο ΣΜΕΑ, ΕΠΑΛ και Μουσικών Σχολείων δεν προκηρύχθηκαν ανά δρομολόγιο μονής ή διπλής διαδρομής, επισημαίνεται ότι, όπως έγινε δεκτό και με την προσβαλλόμενη πράξη, το μεταφορικό κόστος των σχολείων ειδικών σκοπών, τα οποία είναι μοναδικά σε κάθε Νομό, είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο των λοιπών σχολικών μονάδων, που καλύπτουν μικρότερες γεωγραφικές περιοχές. Για το λόγο αυτό, ενόψει της αρχής της οικονομικότητας, καθώς και της ανάγκης να μην κηρυχθούν άγονα τα εν λόγω δρομολόγια, βασίμως προβάλλεται με την υπό κρίση αίτηση ότι κρίθηκε σκόπιμο με τη διακήρυξη να ενταχθούν τα εν λόγω δρομολόγια σε γενικότερη ομάδα δρομολογίων με το σκεπτικό ότι ο αναδειχθείς ανάδοχος, αναλαμβάνοντας το σύνολο των δρομολογίων, θα εκτελέσει όχι μόνο τα κερδοφόρα, αλλά και τα ζημιογόνα δρομολόγια των πινάκων αυτών, που αν τα αναλάμβανε άλλος ανάδοχος, θα απαιτούσε υψηλότερη τιμή, ζημιώνοντας τελικά την αναθέτουσα αρχή...Κατ’ ακολουθίαν αυτών που προηγουμένως κρίθηκαν , πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση αναθεώρησης,να αναθεωρηθεί η 1535/2015 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, να ανακληθεί στη συνέχεια, κατά παραδοχή της σχετικής αίτησης ανάκλησης του ήδη αιτούντος , η 286/2014 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου,
ΑΕΠΠ/767/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η αιτούσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αναδίκασε την παρεμβαίνουσα επιχείρηση ως προσωρινή ανάδοχο για το δρομολόγιο με α/α 45 ('18-03-12-16'). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες μεταφοράς μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα [...] για τα σχολικά έτη 2018-19 (υπόλοιπο) και 2019-20, με συνολική προϋπολογιζόμενη αξία €658.170,56 χωρίς ΦΠΑ. Η αιτούσα διαμαρτύρεται για παραβίαση διαδικασιακών κανόνων, ιδίως για τη μη υποβολή χρονοδιαγράμματος εκτέλεσης δρομολογίων από την παρεμβαίνουσα και την άνιση μεταχείριση, προσβάλλοντας τις αρχές διαφάνειας και ισότητας.
ΕΑΔΗΣΥ/8/2022
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης (ΑΔΑΜ …) που αφορά σε ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια ειδών (χρωμάτων, βερνικιών, λούστρων κ.ά.) για τις υπηρεσίες του Δήμου μέχρι 31/12/2022, με συνολικό προϋπολογισμό €136.286,58 (σύνολο €168.995,36 με ΦΠΑ). Η κύρια εντιοπτέα είναι η μη τμηματοποίηση του διαγωνισμού, καθώς η διακήρυξη απαιτεί υποβολή προσφοράς για όλα τα τρία τμήματα μαζί (Ομάδα 1: κύριο αντικείμενο €113.543,82, Ομάδα 2: €16.236,76, Ομάδα 3: €6.506,00), χωρίς δυνατότητα επιμέρους συμμετοχής. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι αυτός ο όρος περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό και αποκλείει εταιρίες όπως η δική του, που επιθυμούν να συμμετάσχουν μόνο σε συγκεκριμένα τμήματα (π.χ. Ομάδα 2 για χρώματα). Η ΑΕ.Π.Π. έκρινε τον ισχυρισμό βάσιμο, καθώς η αναθέτουσα αρχή δεν αιτιολόγησε επαρκώς τη μη τμηματοποίηση, παραβιάζοντας τις αρχές του άρθρου 59 του Ν.4412/2016 για την προώθηση της ανταγωνιστικότητας.
ΑΕΠΠ/954/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ... η οποία απέρριψε την προσφορά του για την Ομάδα Β΄ του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ειδών καθαριότητας και πλαστικών σάκων απορριμμάτων για τις υπηρεσίες του Δήμου, της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής και της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης. Συγκεκριμένα, η Ομάδα Β΄ αφορά πλαστικούς σάκους απορριμμάτων με εκτιμώμενη αξία 51.720,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Ο προσφεύγων θεωρεί ότι αποκλείστηκε παράνομα, καθώς η απόρριψη της προσφοράς του έγινε χωρίς να τηρηθεί η υποχρέωση πρόσκλησης για διευκρινίσεις σύμφωνα με το άρθρο 102 του Ν.4412/2016, όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.4782/2021.
ΕΑΔΗΣΥ/1213/2022
Με την προδικαστική προσφυγή του ο προσφεύγων αιτείται να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη απόφαση κατά το σκέλος που αφενός μεν για την Ομάδα Α΄- Σαρωτές κρίνονται αποδεκτές οι προσφορές των πρώτου και δεύτερου παρεμβαινόντων και αφετέρου για την Ομάδα Γ΄- Πολυμηχανήματα κρίνονται αποδεκτές οι προσφορές των δεύτερου και τρίτου παρεμβαινόντων.