ΕΑΔΗΣΥ/450/2022
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει να γίνει δεκτή η προδικαστική προσφυγή της και να ακυρωθεί η υπ΄αριθμό Φ.831/ΑΔ.46/650/Σ.174/18-01-2022 απόφαση του Διοικητή της αναθέτουσας αρχής (εφεξής η «προσβαλλόμενη») δυνάμει της οποίας αποφασίσθηκε η έγκριση και αποδοχή του από 13-01-2022 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας του διαγωνισμού και η απόρριψη της προσφοράς της διότι α) δεν προσκόμισε εγκαίρως και πριν την ημερομηνία και ώρα αποσφράγισης των δικαιολογητικών συμμετοχής-τεχνικής προσφοράς, την απαιτούμενη πρωτότυπη εγγυητική επιστολή συμμετοχής και β) δεν ανάρτησε εγκαίρως, ήτοι πριν την ημερομηνία και ώρα αποσφράγιση των δικαιολογητικών συμμετοχήςτεχνικής προσφοράς, στη λειτουργικότητα «Επικοινωνία» της πλατφόρμας του ΕΣΗΔΗΣ το αποδεικτικό κατάθεσης σε υπηρεσίες ταχυδρομείουταχυμεταφορών, προκειμένου να ενημερώσει την αναθέτουσα αρχή για την έγκαιρη αποστολή της πρωτότυπης εγγύησης συμμετοχής.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Αθ/387/2025
Η απόφαση 387 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής και την ακύρωση Πράξης Επιβολής Προστίμου ποσού 100,00 ευρώ, η οποία επιβλήθηκε από την Προϊσταμένη της Δ.Ο.Υ. ΛΑΜΙΑΣ. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της 1ης τροποποιητικής δήλωσης φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2019. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι η καθυστέρηση δεν οφειλόταν σε δική του υπαιτιότητα, καθώς ο εργοδότης ανάρτησε αργοπορημένα, στις 30.10.2020, νέα βεβαίωση αποδοχών με επιπλέον ποσό 651,31 ευρώ, μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης (31.08.2020). Η Διεύθυνση έκρινε ότι η τροποποιητική δήλωση υποβλήθηκε εμπρόθεσμα ή άλλως εκπρόθεσμα χωρίς υπαιτιότητα του φορολογουμένου, εφόσον δεν ενημερώθηκε εγκαίρως, και ως εκ τούτου ακύρωσε το πρόστιμο.
Δ1α/Γ.Π.οικ. 56415/2020
Επιβολή του μέτρου του προσωρινού περιορισμού των χερσαίων, αεροπορικών και θαλάσσιων συνδέσεων της Χώρας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοιού COVID-19.
Η παρούσα ισχύει από την 16η Σεπτεμβρίου 2020 και ώρα 00:01 έως και την 30η Σεπτεμβρίου και ώρα 23:59. «Ειδικώς για την επιβολή προληπτικών ελέγχων στα σημεία εισόδου στη Χώρα μέσω αεροπορικών συνδέσεων με την Ουγγαρία, η ισχύς της παρούσας άρχεται από την 18η Σεπτεμβρίου 2020 και ώρα 00:01 και με τη Δημοκρατία της Τσεχίας από την 28η Σεπτεμβρίου 2020 και ώρα 00:01
ΑΕΠΠ/771/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης 81/2019 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία απορρίφθηκε η προσφορά του ως πρώτου μειοδότη για την ανάθεση της σύμβασης «.............», αξίας 243.548,39 €. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι η ακύρωση επήλθε εξαιτίας έλλειψης έγκαιρης προσκόμισης της πρωτότυπης εγγυητικής επιστολής, την οποία είχε παραδώσει σε courier, αλλά αυτός δεν την παρέδωσε εγκαίρως. Το αντικείμενο της σύμβασης δεν αναφέρεται ρητά στο έγγραφο, αλλά αφορά δημόσια σύμβαση που διεκδικούσε ο προσφεύγων.
ΑΕΠΠ/427/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου η οποία είχε εγκρίνει το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, με το οποίο απορρίφθηκε η προσφορά της για τυπικό λόγο (μη κατάθεση πρωτότυπης εγγυητικής επιστολής συμμετοχής εντός προθεσμίας). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε σε «Οικοδομικές & Η/Μ εργασίες για τη μεταστέγαση του ΚΠΑ2 σε κτήριο του τ. ΚΕΝΕ ΟΕΕ», με συνολική προϋπολογισμένη αξία 204.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή υποστηρίζει παράνομη την απόρριψη της προσφοράς της, η οποία είχε καταταγεί πρώτη στον Αρχικό Πίνακα Προσφορών, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί ως ανάδοχος η δεύτερη διαγωνιζόμενη. Το διεκδικούμενο είναι η επανεξέταση της απόφασης λόγω παραβίασης των όρων του διαγωνισμού.
ΕΑΔΗΣΥ/144/2023
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αρ. πρωτ. … απόφασης του Υπουργού … με θέμα «Έγκριση πρακτικών αποσφράγισης και αξιολόγησης τεχνικής προσφοράςδικαιολογητικών συμμετοχής και οικονομικής προσφοράς του ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την Ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού χώρων και επιφανειών του Κρατικού Αερολιμένα .., για το χρονικό διάστημα από 01/01/2023 έως 31/12/2025 με πραγματική ημερομηνία έναρξης από την εγκατάσταση του αναδόχου», με την οποία εγκρίθηκαν τα συμπροσβαλλόμενα Πρακτικά 1/29.09.2022 και 2/29.09.2022 της Επιτροπής και απορρίφθηκε ως απαράδεκτη η προσφορά της και της υπ’ αρ. πρωτ. αρ. πρωτ. …/22.11.2022 απόφασης του Υπουργού …για τον ίδιο διαγωνισμό (εφεξής η «προσβαλλομένη») με την οποία εγκρίθηκε το συμπροσβαλλόμενο Πρακτικό 3/15.11.2022 της Επιτροπής και κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός της …/2022 Διακήρυξης ως προς τον Κρατικό Αερολιμένα … στην παρεμβαίνουσα.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/277/2018
Προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας:Με δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, λόγω του μη νομίμου αποκλεισμού της εταιρείας «….» από τη διαδικασία του διαγωνισμού. Ειδικότερα, μόνη η αναγραφή εσφαλμένου αριθμού πρωτοκόλλου της διακήρυξης επί του φακέλου της προσφοράς της, ενώ επ’ αυτού αναγράφεται επιπλέον ο τίτλος της προμήθειας ολογράφως, ο αριθμός της μελέτης και το έτος, η ημερομηνία και η ώρα του διαγωνισμού, συνιστά, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, πρόδηλο τυπικό σφάλμα που δεν επιδρά στο περιεχόμενο της προσφοράς και, ως εκ τούτου, όφειλε η αναθέτουσα αρχή πριν την αποκλείσει από τον διαγωνισμό να την καλέσει να διορθώσει το εν λόγω τυπικό σφάλμα. Άλλωστε, ενόψει και των λοιπών ως άνω αναγραφόμενων επί του φακέλου της προσφοράς στοιχείων η αναγραφή από την εταιρεία εσφαλμένου κατά ένα ψηφίο αριθμού πρωτοκόλλου της διακήρυξης, δεν αρκεί για να δημιουργήσει αμφιβολία στην αρμόδια Επιτροπή ως προς την ταυτότητα του διαγωνισμού για τον οποίο κατατέθηκε η επίμαχη προσφορά. Συνακόλουθα, η παράλειψη πρόσκλησης της εταιρείας και, κατ’ επέκταση, η απόρριψη της προσφοράς της παρίσταται μη νόμιμη. Ωστόσο, λαμβανομένου υπόψη ότι στη διακήρυξη δεν περιλαμβανόταν ρητή διάταξη περί της υποχρέωσης κλήσης των διαγωνιζομένων προς διόρθωση προδήλου τυπικού σφάλματος της προσφοράς πριν από τον αποκλεισμό τους, οι υπηρεσίες του Δήμου ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των προπαρατεθεισών διατάξεων του ν. 4412/2016 και το χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής τους πλάνης.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/363/2015
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ.Κατά την ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού (8.9.2015), δεκατέσσερις (14) εργοληπτικές επιχειρήσεις υπέβαλαν προσφορά. Η Επιτροπή Διαγωνισμού εξέτασε τις προσφορές κατά την προβλεπόμενη στα άρθρα 22 της ΚΔΕ και 4 της διακήρυξης διαδικασία (καταχώριση προσφορών κατά σειρά κατάθεσης, καταγραφή δικαιολογητικών συμμετοχής και έλεγχος πρωτότυπης βεβαίωσης εγγραφής στο Μ.Ε.ΕΠ., αποσφράγιση οικονομικών προσφορών και καταχώρισή τους κατά σειρά μειοδοσίας, λογιστικός έλεγχος και έλεγχος ομαλότητας, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 3669/2008, πλήρης έλεγχος των δικαιολογητικών συμμετοχής κατά τη σειρά μειοδοσίας, έλεγχος εγκυρότητας εγγυητικών επιστολών συμμετοχής). Από τη διαδικασία αυτή προέκυψε ότι όλες οι κατατεθείσες προσφορές πληρούσαν τις προϋποθέσεις του νόμου και τους όρους της διακήρυξης, προσωρινή δε μειοδότρια αναδείχθηκε η εργοληπτική επιχείρηση «….», που κατατάχθηκε στην πρώτη θέση του οικείου πίνακα μειοδοσίας, με μέση έκπτωση 59,00% (βλ το από 18.9.2015 Πρακτικό Δημοπρασίας). Ζ. Με τη 1070/28.9.2015 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην ανωτέρω εργοληπτική επιχείρηση, έναντι συμβατικού ανταλλάγματος 328.000,02 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), σύμφωνα με την προσφορά της.
ΑΕΠΠ/1532/2021
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ΄ αριθμ. 382/Β9-15/7/2021 απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία αποφασίστηκε η ματαίωση του δημόσιου διαγωνισμού για το Τμήμα 14, λόγω απόρριψης της προσφοράς της. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια αναλώσιμων εργαστηρίων με εκτιμώμενη αξία 63.882,02€ (συν ΦΠΑ), στο πλαίσιο του Υποέργου 11 της Πράξης «Παρακολούθηση και καταγραφή της κατάστασης των υδάτων της …». Η απόρριψη βασίστηκε στο ότι το ΕΕΕΣ είχε υπογραφεί 14 ημέρες πριν την καταληκτική ημέρα υποβολής προσφορών, ενώ απαιτούνταν να έχει υπογραφεί έως 10 ημέρες πριν. Η προσφυγή θεμελιώνει την αναγνώριση του ότι η ερμηνεία του οικείου όρου της διακήρυξης πρέπει να επιτρέπει τη υπογραφή του ΕΕΕΣ έως 10 ημέρες πριν την υποβολή της προσφοράς (και όχι πριν την καταληκτική ημερομηνία), ώστε να μην περιορίζεται άδικα ο χρόνος υποβολής.
ΔΕΔ/Θεσ/601/2025
Η απόφαση (Αριθμός 601, ημερομηνία 10/04/2025) αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00€, που επιβλήθηκε για εκπρόθεσμη υποβολή της 1ης τροποποιητικής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2022. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι η καθυστέρηση δεν οφειλόταν σε δική της υπαιτιότητα, καθώς ο αρμόδιος φορέας ανάρτησε τα αναθεωρημένα στοιχεία αποδοχών στις 15/05/2023, μετά την εμπρόθεσμη υποβολή της αρχικής δήλωσης και αφού είχε παρέλθει η καταληκτική ημερομηνία υποβολής βεβαιώσεων (28/02/2023). Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκανε δεκτό τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι οι τροποποιητικές δηλώσεις, οι οποίες υποβάλλονται εκπρόθεσμα λόγω καθυστέρησης του φορέα, θεωρούνται εμπρόθεσμες εφόσον υποβληθούν εντός του φορολογικού έτους έκδοσης των βεβαιώσεων, με αποτέλεσμα την ακύρωση του προστίμου.
ΕΑΔΗΣΥ/451/2024
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη υπ’ αριθμ. …/2023 και με αριθμ. πρωτ. …/19-12-2023 Διακήρυξη της Αναθέτουσας Αρχής, κατά το μέρος που προσβάλλεται, ήτοι για τα είδη με Α/Α 1,12,13,14,15,16, με την οποία διενεργείται ηλεκτρονικός ανοικτός διαγωνισμός για την «…», ως και κάθε συναφής μεταγενέστερη ή προγενέστερη πράξη ή παράλειψη της Αναθέτουσας Αρχής. Η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής των προσφορών, μετά από μετάθεση ημερομηνιών, ορίστηκε η 22/03/2024 ημέρα Δευτέρα και ώρα 15:00μ.μ., ενώ ημερομηνία διενέργειας του διαγωνισμού ορίστηκε η 29/03/2024, ημέρα Παρασκευή και ώρα 11:00 π.μ.