ΕλΣυν.Κλ.1/Πρακτικά-ΘΕΜΑ Γ/25η/2014
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Αποζημιώσεις: το Κλιμάκιο πρέπει να αναβάλει την έκδοση οριστικής κρίσης μέχρι την έκδοση σχετικής κρίσης από την Ολομέλεια του Δικαστηρίου. Παράλληλα, λαμβανομένου υπόψη ότι α) στα στοιχεία του φακέλου δεν περιλαμβάνεται οποιοδήποτε στοιχείο, από το οποίο να προκύπτει η υπηρεσιακή πορεία του φερομένου ως δικαιούχου, β) η εταιρεία «….», η οποία μετονομάσθηκε σε «..» (...) με την παρ. 4 του άρθρου 9 του Ν. 2837/2000 (ΦΕΚ Α΄ 178), συστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 12 του Ν. 2636/1998, η οποία άρχισε να ισχύει στις 27.8.1998 και γ) στο Πρακτικό της..Συνεδρίασης (...) του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου …, με το οποίο αποφασίστηκε η καταβολή της εν λόγω αποζημίωσης στο φερόμενο ως δικαιούχο, αναφέρεται ότι η παροχή της συνυπολογισθείσας προϋπηρεσίας του στην …. ξεκίνησε την 1η.7.1979 και διήρκησε έως 31.1.2001, ως εκ τούτου δε, το μεγαλύτερο τμήμα της ως άνω προϋπηρεσίας του φέρεται ότι παρασχέθηκε σε χρόνο προγενέστερο της κατά τα ανωτέρω σύστασης της ...
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Κλ.1/Πρακτικά-ΘΕΜΑ.Α/25η/2014
Αποζημιώσεις:Με την 57/2014 Πράξη του το παρόν Κλιμάκιο επιλήφθηκε της διαφωνίας (..) χρηματικών ενταλμάτων της Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου στο Νομό .., που αφορούσαν στην καταβολή ποσών 14.976,00 και 14.972,18 ευρώ, αντίστοιχα, σε πρώην υπαλλήλους με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού (Δημοσίου), ως αποζημίωσή τους λόγω συνταξιοδότησης, και έκρινε, μεταξύ άλλων, ότι είναι μη νόμιμη η καταβολή των ποσών αυτών, καθόσον μη νόμιμα συνυπολογίστηκε ως χρόνος συνεχούς υπηρεσίας των εν λόγω υπαλλήλων στο Δημόσιο ο χρόνος της, υπό το ίδιο ως άνω ασφαλιστικό καθεστώς, προγενέστερης της μετάταξής τους στο Δημόσιο από την ... προϋπηρεσίας τους στην εταιρία αυτή, έστω κι αν αυτή έχει αναγνωριστεί για τη μισθολογική και βαθμολογική, ενόψει της μετάταξής τους, κατάταξή τους στην αντίστοιχη με σχέση ΙΔΑΧ θέση του Δημοσίου...Ύστερα από την άσκηση αίτησης ανάκλησης κατά της προμνησθείσας Πράξης του Κλιμακίου, το I Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τα Πρακτικά της 15ης Συν./17.10.2014, αποφάνθηκε ότι ορθά έκρινε κατά τα ανωτέρω το Κλιμάκιο, λόγω όμως, της μείζονος σπουδαιότητος του ανωτέρω νομικού ζητήματος, ενόψει και της αντίθετης νομολογίας του VII Τμήματος (Πρ. 19/2014), αποφάσισε να παραπέμψει το θέμα αυτό στην Ολομέλεια.Δεδομένου ότι το αντικείμενο της υπό κρίση διαφωνίας ταυτίζεται απολύτως με το νομικό ζήτημα, (...) Κλιμάκιο πρέπει να αναβάλει την έκδοση οριστικής κρίσης, μέχρι την έκδοση σχετικής κρίσης από την Ολομέλεια του Δικαστηρίου
ΕλΣυν.Κλ.1/Πρακτικά-ΘΕΜΑ Δ/25η/2014
Αποζημιώσεις:το Κλιμάκιο πρέπει να αναβάλει την έκδοση οριστικής κρίσης μέχρι την έκδοση σχετικής κρίσης από την Ολομέλεια του Δικαστηρίου. Παράλληλα, και ενόψει ότι στο φάκελο της υπόθεσης δεν περιλαμβάνονται οριστικές αποφάσεις απονομής κύριας σύνταξης λόγω γήρατος στους ως άνω υπαλλήλους (..) με μέριμνα της Επιτρόπου στην 1η Υπηρεσία Επιτρόπου στο Νομό …, προσκομισθούν αυτές. Αντίγραφο δε, του Πρακτικού αυτού πρέπει με επιμέλεια της Γραμματείας του Κλιμακίου να κοινοποιηθεί και στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο … - Γενικό Νοσοκομείο … «…» προς ενημέρωσή του.
ΕΣ/Τ4/136/2007
Αναγνώριση αξίωσης του φερομένου ως δικαιούχου για επιστροφή ως αχρεωστήτως καταβληθέντων των ποσών που κατέβαλε ο ανωτέρω για την έκδοση αδειών υλοτομίας κατά τα έτη 1997 και 1998 δεν στηρίζεται σε διατάξεις δημοσίου δικαίου, αλλά σε αυτές του ιδιωτικού δικαίου και συγκεκριμένα του αδικαιολογήτου πλουτισμού (904 Α.Κ.).Μη νόμιμη.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/92/2015
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ λόγω συνταξιοδότησης: Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, σύμφωνα με το άρθρο 55 του π.δ. 410/1988, από Νοσοκομείο σε υπάλληλό του με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., που μετατάχθηκε σε αυτό, δυνάμει των διατάξεων του ν. 2636/1998 (ΦΕΚ Α΄ 198/1998), από την Ανώνυμη Εταιρεία Αξιοποίησης Περιουσίας, στην οποία είχε προηγουμένως μεταφερθεί από Υπηρεσία Αυτεπιστασίας του, καθόσον νομίμως ελήφθη υπόψη για τη θεμελίωση του δικαιώματος αποζημίωσης του ανωτέρω υπαλλήλου και τον προσδιορισμό του ύψους της, πέραν του χρόνου υπηρεσίας του στο Νοσοκομείο και ο χρόνος προϋπηρεσίας του στην Ανώνυμη Εταιρεία Αξιοποίησης Περιουσίας και στην Υπηρεσία Αυτεπιστασίας (άρθρα 22 και 28 του ν. 2636/1998 και Πρακτ. Ολομ. Ελ. Σ 3ης Γεν. Συν./4.3.2015).
ΝΣΚ/139/2001
ΕΟΤ. Ιαματικές πηγές τοπικής σημασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί των ιαματικών πηγών τοπικής σημασίας, ανεξάρτητα από το χρόνο ανακηρύξεως αυτών, εφαρμογή έχουν οι ειδικές διατάξεις του Ν 4086/1960 και όχι οι διατάξεις των Ν 2636/1998 και 2837/2000. Ο ΕΟΤ έχει υποχρέωση παραχώρησης χωρίς αντιπαροχή της εκμετάλλευσης των ιαματικών πηγών τοπικής σημασίας ιδιοκτησίας του με τις επ αυτών εγκαταστάσεις, κατά τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 2 του Ν 4086/1960. Οι διατάξεις των ανωτέρω νεότερων νόμων βρίσκουν πεδίο εφαρμογής μόνον επί των ιαματικών πηγών τουριστικής σημασίας.
ΝΣΚ/344/2004
Ε.Ο.Τ. Υπάλληλοι - Απόσπαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προθεσμία της παρ.7 του άρθρου 28 του Ν 2636/1998, όπως αυτή παρατάθηκε με την παρ.4 του άρθρου 12 του Ν 2941/2001 είναι αποκλειστική. Η ισχύς της απόσπασης, στη Δ/νση Καζίνων του Υπουργείου Ανάπτυξης (ήδη Υπουργείου Τουρισμού), των μόνιμων και με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου υπαλλήλων της καταργηθείσας με την παρ.4 του άρθρου 10 του Ν 2837/2000 Υπηρεσίας Αυτεπιστασίας Ελέγχου Καζίνου Πάρνηθας του Ε.Ο.Τ. έπαυσε να ισχύει, μετά την παρέλευση της παραπάνω προθεσμίας, χωρίς να ολοκληρωθεί η διαδικασία μετάταξής τους και αυτοί επιστρέφουν στον Ε.Ο.Τ., υπάλληλοι του οποίου είναι, ο οποίος πρέπει να τους κατατάξει, όσους δεν έχει κατατάξει, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 18 και 19 του ΠΔ 343/2001.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)191/2013
Αναστολή εκτέλεσης.(...) Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στις προηγούμενες νομικές σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του ΟΤΕΚ, όφειλαν να συμμορφωθούν προς το περιεχόμενο τόσο της από 3.5.2012 προσωρινής διαταγής όσο και προς εκείνο της 610/2012 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, διά των οποίων διετάχθη η αναστολή εκτελέσεως της 94/26.3.2012 αποφάσεως του Δ.Σ. του Ο.Τ.Ε.Κ., περί λύσεως της υπαλληλικής σχέσεως, μεταξύ του φερομένου ως δικαιούχου και του ως άνω Οργανισμού. Στο πλαίσιο δε αυτό, μετά την έκδοση και κοινοποίηση της από 3.5.2012 προσωρινής διαταγής τα εν λόγω όργανα είχαν υποχρέωση να επαναφέρουν τα πράγματα στην κατάσταση στην οποία ευρίσκοντο προ της λύσεως της υπαλληλικής σχέσεως, διά της επανόδου του φερομένου ως δικαιούχου στην θέση του και της καταβολής των αναλογουσών σ’ αυτόν αποδοχών (πρβλ. απόφ. Τριμ. Συμβ. Συμμ. ΣτΕ 28/2010), μετά δε την έκδοση της 610/2012 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου να διατηρήσουν τον φερόμενο ως δικαιούχο στην ενεργό υπηρεσία μέχρις εκδόσεως αποφάσεως επί της αιτήσεως ακυρώσεως.
ΝΣΚ/133/2017
Ανάκληση πράξεων, οι οποίες συνδέονται με τη σύναψη συμβάσεως εργασίας ορισμένου χρόνου, και, την εν συνεχεία, μετατροπή αυτής σε σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, κατά τις διατάξεις του π.δ. 164/2004. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Η πράξη προσλήψεως εργαζομένου, με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, υπόκειται σε ανάκληση, ως παράνομη, κατ’ εφαρμογή των γενικών αρχών περί ανακλήσεως των παράνομων ατομικών διοικητικών πράξεων, αναδρομικά από το χρόνο της εκδόσεώς της, λόγω της εξαρχής ελλείψεως του κριτηρίου της βεβαιούμενης προϋπηρεσίας, στην οποία στηρίχθηκε η πρόσληψη, και για το λόγο ότι ο προσληφθείς προκάλεσε δολίως την πρόσληψη, μέσω της προσκομίσεως ψευδών βεβαιώσεων και της υποβολής ψευδούς υπεύθυνης δηλώσεως. Η απόφαση του Α.Σ.Ε.Π., με την οποία κρίθηκε ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις μετατροπής συμβάσεως εργασίας σε αορίστου χρόνου, υπόκειται σε ανάκληση, αναδρομικά από το χρόνο της εκδόσεώς της, λόγω του ότι εκλείπουν, αυτοδικαίως και αναδρομικώς, οι απαιτούμενες από το νόμο, για τη μετατροπή, προϋποθέσεις του π.δ. 164/2004. Η Διοίκηση, αφού περιέλθει σ’ αυτή η προεκτιθέμενη ανακλητική απόφαση του Α.Σ.Ε.Π., υποχρεούται να καταργήσει διαδοχικά, αναδρομικά από το χρόνο της ισχύος της, ως παράνομη, την ΚΥΑ, περί συστάσεως της σχετικής οργανικής θέσεως καθώς και να ανακαλέσει, αναδρομικά από το χρόνο εκδόσεώς της, ως παράνομη, την απόφαση του αρμοδίου οργάνου του φορέα προσλήψεως, δυνάμει της οποίας έγινε η κατάταξη του εργαζομένου σε οργανική θέση, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
ΝΣΚ/398/2000
Μεσεγγύηση εχθρικών περιουσιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφόσον δεν προκύπτει απώλεια της αλβανικής ιθαγένειας από τους, εις το ερώτημα η συνέχισις υπαγωγής της φερομένης (ως κληρονομιαίας) περιουσίας τους, υπό μεσεγγύησιν είναι σύμφωνος με τις διατάξεις του ΑΝ 2636/1940, χωρίς εις τούτο να επηρεάζει α) η κτήσις παρ αυτών ιθαγενείας και ετέρων χωρών εν αις και Κρατών Μελών της ΕΕ, αφού η προκειμένη περίπτωσις της ΜΕΠ δεν (προκύπτει ότι) συνδέεται καθ οιονδήποτε τρόπον με κατάστασιν προστατευομένην υπό του δικαίου της ΕΕ, άλλως είναι ανεκτή η απόκλισις απ αυτού δια λόγους δημοσίου συμφέροντος β) οπωσδήποτε, δια των δημοσίας τάξεως διατάξεων του ΑΝ 2636/1940, εν συνδρομή πολλαπλής ιθαγενείας επικρατεί η εχθρική. Μέτρα, ως το της μεσεγγυήσεως εχθρικών περιουσιών, κατά τα εν αρχή, απαγγελθέντα πάντοτε δια νόμων υπό ουσιαστικήν έννοιαν -πράξεων της νομοθετικής εξουσίας- (ορ. Ν 1073/1917, Ν 2023/1920, ΑΝ 2636/1940, Ν 13/1944), μόνον δια τυπικού νόμου δύνανται να τροποποιηθούν, ή καταργηθούν και βεβαίως, να ορισθή η λήξις τους κατά νομοθετικήν εξουσιοδότησιν (ως ορίζεται εις παρ.2 άρθρου 21 του ΑΝ 2636/1940 ως αντικατεστάθη δι άρθρου 38 ΝΔ 1138/1949).
ΕλΣυν/Τμ.1/177/2012
Από το συνδυασμό των προαναφερόμενων διατάξεων των άρθρων 269 παρ. 8 Κ.Δ.Κ., 25 παρ. 2 του ν. 3613/2007 και 17 παρ. 2 του ν. 3812/2009 συνάγεται ότι σε περίπτωση μετατροπής αμιγούς δημοτικής επιχείρησης σε δημοτική ανώνυμη εταιρεία είναι δυνατή η μεταφορά του προσωπικού της, σύμφωνα με την προβλεπόμενη στις ίδιες διατάξεις διαδικασία και με βάση τις υφιστάμενες ανάγκες, σε υπηρεσίες του οικείου Δήμου. Στο κατά τα ανωτέρω μεταφερόμενο προσωπικό εφαρμόζονται, ως προς τους όρους και το ύψος της αμοιβής της εργασίας του, οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας που ισχύουν εκάστοτε για το προσωπικό των Ο.Τ.Α., λαμβανομένης υπόψη της προϋπηρεσίας που είχε αυτό στη δημοτική επιχείρηση από την οποία προέρχεται. Ο συνυπολογισμός, όμως, της προϋπηρεσίας του μεταφερόμενου προσωπικού, σύμφωνα με τη ρητή διατύπωση του νόμου, αφορά μόνο στην μισθολογική, και όχι στην εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση και βαθμολογική εξέλιξή του, για την οποία ισχύουν οι ειδικές διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (πρβλ. Πράξεις Ελ. Συν. Ι Τμ. 145/2011, 12/2009). Περαιτέρω, σύμφωνα με την πάγια νομολογία των πολιτικών δικαστηρίων (βλ. Α.Π. 166/1994, 1362/1990, 880/1982, Εφ. Αθ. 5423/2003), η αποζημίωση λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας δεν έχει μισθολογικό χαρακτήρα. Το ίδιο θα πρέπει να γίνει δεκτό και για την αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης, βάσει της παρ. 3 του άρθρου 204 του ν. 3584/2007, αφού ούτε από το γράμμα των σχετικών διατάξεων ή την αιτιολογική έκθεση του νόμου, ούτε από το σκοπό του νόμου, που είναι η διευκόλυνση της ανανέωσης του προσωπικού των Δήμων (πρβλ. απόφ. Α.Π. 723/1996), προκύπτει ότι η εν λόγω αποζημίωση έχει το χαρακτήρα μισθού. Κατά συνέπεια, η προϋπηρεσία του μεταφερόμενου προσωπικού στη δημοτική επιχείρηση από την οποία προέρχεται δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για τον καθορισμό της αποζημίωσης του άρθρου 204 παρ. 3 του ν. 3584/2007, καθόσον η αποζημίωση αυτή δεν συναρτάται με την μισθολογική κατάσταση και εξέλιξη του μεταφερόμενου προσωπικού.