×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Ολομ/439/2012

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016, 3863/2010

ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΟΛΟΓΟΣ: Με βάση τα ανωτέρω και δεδομένου ότι όλα τα έσοδα του Ινστιτούτου από οποιαδήποτε πηγή και αν προέρχονταν κατατίθεντο σε ιδιαίτερο λογαριασμό Τράπεζας στο όνομα του Ινστιτούτου, καθώς η με τον τρόπο αυτό ανάμειξη του δημόσιου χρήματος (προερχόμενου από επιχορηγήσεις από διάφορους δημόσιους φορείς) με τα ίδια έσοδα του ν.π.ι.δ. (από την πώληση προϊόντων, την παροχή υπηρεσιών κ.λπ.), δεν αναιρεί την ευθύνη του αναιρεσείοντος, ως διαχειριστή υπολόγου της συνολικής περιουσίας του Ινστιτούτου, το δικάσαν Τμήμα βάσιμα έκρινε ότι αυτός ευθύνεται ως υπόλογος για το σύνολο της διαχείρισης της περιουσίας του Ινστιτούτου, ανεξάρτητα από το εάν αυτή αφορά στην ιδιωτική περιουσία του ή στο δημόσιο χρήμα, με το οποίο αυτό επιχορηγήθηκε και μάλιστα όχι μόνο κατά τα τρία πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου που αυτός διετέλεσε διευθυντής του.Ο αναιρεσείων προβάλλει ότι παραβιάστηκε ουσιώδης τύπος της διαδικασίας καθόσον δεν ελήφθησαν υπόψη αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων, την έκδοση των οποίων αυτός είχε επικαλεστεί και προσκομίσει στη δίκη ενώπιον του VI Τμήματος του Δικαστηρίου τούτου. Ισχυρίζεται δε ότι ναι μεν το Ινστιτούτο νομιμοποιείται να ζητήσει από αυτόν αποζημίωση για υποτιθέμενη κακή διαχείριση, πλην όμως και ο ίδιος είχε απαιτήσεις κατά του Ινστιτούτου, καθόσον μετά την απομάκρυνσή του από τη θέση του διευθυντή του Ινστιτούτου άσκησε το 2001 αγωγή κατ’ αυτού για οφειλόμενες αποδοχές διευθυντή (από το 1995 έως το 2001), για αποδοχές ερευνητή α΄ βαθμίδας (το 2001), καθώς και για χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης. Και ενώ το Ινστιτούτο άσκησε κατ’ αυτού ανταγωγή, το Μονομελές Πρωτοδικείο … (ειδική διαδικασία εργατικών διαφορών) με την απόφαση 248/2003 καταδίκασε τούτο στην καταβολή 49.559,71 ευρώ, απορρίπτοντας την ανταγωγή αυτού, το δε Εφετείο .. επικύρωσε την πρωτόδικη απόφαση με την 469/2005 απόφασή του και ο Άρειος Πάγος με την 136/2007 απόφασή του απέρριψε την ασκηθείσα αναίρεση.(..)Δέχεται την από 10.11.2010 αίτηση του ....για αναίρεση της 697/2010 απόφασης του VΙ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Αναιρεί την απόφαση αυτή.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/451/2009

Προμήθεια αγαθών ή εκτέλεση εργασιών επισκευών ακινήτου από το Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας. Δυνατότητα ή μη εφαρμογής των διατάξεων περί προμηθειών του δημοσίου τομέα και κατασκευής δημοσίων έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τις προμήθειες αγαθών ή για την εκτέλεση εργασιών επισκευής ακινήτων του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας δεν εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις του Ελληνικού Δικαίου (Ν 2268/1995 και ΠΔ 118/2007, Ν 3669/2008 κ.λπ.), αλλά μόνο το νομικό πλαίσιο που προσδιορίζεται από τις ειδικές περί του Ινστιτούτου διατάξεις.


ΝΣΚ/192/2005

Νομιμότητα ανακλητικής απόφασης του ΥΠΕΠΘ, που αφορά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Συμμόρφωση της Διοίκησης προς απόφαση του Δ.Ε.Α., ως προς την πρόσληψη μονίμου Παρέδρου στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Η υπ’ αριθμ. 5683/19-7-2004 ανακλητική απόφαση της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την οποία έγινε αναπομπή στο αρμόδιο συλλογικό όργανο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου προς συμμόρφωση με την υπ’ αριθμ. 2916/2002 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν στερείται νομίμου ερείσματος. β) Το δεύτερο ερώτημα στερείται αντικειμένου, δοθέντος ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο συμμορφώθηκε και προς την υπ’ αριθμ. 3459/2003 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, συγκρίνοντας τους δύο υποψηφίους Παρέδρους.


ΝΣΚ/342/2002

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Συλλογικό εισηγητικό όργανο. Συγκρότηση και σύνθεση αυτού κατ άρθρο 25 παρ.10 του Ν 1566/1985.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Στο συλλογικό όργανο που θα εισηγηθεί στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά την έκδοση της υπ αριθ. 1489/2001 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και σε συμμόρφωση προς αυτή, τον διοριστέο υποψήφιο για την πλήρωση της προκηρυχθείσας θέσης μονίμου Παρέδρου ειδικότητας Θεολόγου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που κατείχε ο Αθ. Νίκας, θα μετέχουν το Συντονιστικό Συμβούλιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τα μέλη του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης αυτού. β) Δεν είναι νόμιμη η συγκρότηση τριμελούς ή πενταμελούς Επιτροπής, στην οποία θα μετέχουν καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές των ΑΕΙ, χωρίς δικαίωμα ψήφου, προκειμένου να εισηγηθεί στο προαναφερόμενο συλλογικό όργανο σχετικά με το ως άνω θέμα.


ΝΣΚ/256/2009

Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού. Μετατροπή του σε Ειδικό Ερευνητικό Ινστιτούτο του Ν 1514/1985. Εκκρεμότητα έκδοσης ΠΔ για τα θέματα του προσωπικού. Ένταξη ή μη των εργαζομένων επιστημόνων σε βαθμίδες ερευνητών του Ν 1514/1985. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μέχρι να εκδοθεί το προβλεπόμενο από τις διατάξεις των άρθρων 25 και 31 παρ. 6 του Ν 1514/1985 Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα ρυθμίζει τα θέματα υπαγωγής του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού στις ρυθμίσεις του Ν 1514/1985 κ.λπ., το Ινστιτούτο θα εξακολουθεί να διέπεται από τις διατάξεις του ιδρυτικού του διατάγματος. Επομένως και όλα τα σχετικά με το προσωπικό του ζητήματα, θα συνεχίσουν να ρυθμίζονται από τις διατάξεις αυτές, με αποτέλεσμα το επιστημονικό προσωπικό να μη μπορεί να ενταχθεί σε βαθμίδες ερευνητών του Ν 1514/1985.


ΝΣΚ/385/2003

Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής (Ι.ΜΕ.ΠΟ.). Διαδικασία πρόσληψης του προσωπικού του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την πρόσληψη του προσωπικού του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής (Ι.ΜΕ.ΠΟ.) δεν είναι αναγκαίο να τηρηθεί η διαδικασία του Ν 2190/1994 (πρόσληψη δια του ΑΣΕΠ). (πλειοψ.)


ΝΣΚ/269/2011

ΑΕΙ – Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνίας και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) – Ανάρτηση πράξεων στο Διαδίκτυο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνίας και Υπολογιστών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΠΙΣΕΥ ΕΜΠ) αποτελεί βάσει του νομοθετικού πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας του, Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο, ήτοι ΝΠΙΔ εκτός Δημοσίου Τομέα, κοινωφελούς ενδιαφέροντος, προσανατολισμένο στην έρευνα, συνδεδεμένο με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και εποπτευόμενο από το Υπουργείο Παιδείας. Ενόψει της ρητής εξαίρεσης των ΕΠΙ από το Δημόσιο Τομέα, όπως έχει, έως σήμερα, οριοθετηθεί, της δυνητικής και όχι τακτικής επιχορήγησης του ΕΠΙΣΕΥ από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, του ότι το Δημόσιο δεν είναι κύριος, έμμεσα ή άμεσα του Ινστιτούτου, ανεξαρτήτως της ασκούμενης εποπτείας από το Υπουργείο Παιδείας, όπως αυτή ασκείται σε πληθώρα φορέων και δραστηριοτήτων, χωρίς αυτές να καθίστανται δημόσιες ή κρατικές, του ότι το Ινστιτούτο δεν διαθέτει μετοχές ή μερίδια, αλλά και του ότι η Διοίκησή του δεν διορίζεται εμμέσως ή αμέσως από το Δημόσιο ή από άλλα νομικά πρόσωπα του δημοσίου τομέα, επομένως δεν εμπίπτει στο Δημόσιο ή Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, οι διατάξεις του Ν 3861/2010 δεν εφαρμόζονται στην περίπτωση του ΕΠΙΣΕΥ, το οποίο ως εκ τούτου δεν υποχρεούται σε ανάρτηση των πράξεών του στο Διαδίκτυο σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία.


ΝΣΚ/183/2007

Διερεύνηση της νομιμότητας παράτασης του αρχικού χρόνου λειτουργίας Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παράταση του αρχικού χρόνου λειτουργίας του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου (Ε.Π.Ι.), με την επωνυμία «Ινστιτούτο Αστικού Περιβάλλοντος και Ανθρώπινου Δυναμικού», που λειτουργεί στο πλαίσιο του Παντείου Πανεπιστημίου και η οποία (παράταση) έλαβε χώρα με απόφαση του Δ.Σ. του εν λόγω Ε.Π.Ι., δεν ήταν έγκυρη, διότι έπρεπε να λάβει χώρα με δημοσιευτέα διάταξη, τροποποιητική του ιδρυτικού προεδρικού διατάγματος του πιο πάνω Ινστιτούτου και αφού είχε προηγηθεί έλεγχος σκοπιμότητος (ουσίας) εκ μέρους του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/449/2009

Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας. Διευθυντής. Αρμόδιο όργανο άσκησης πειθαρχικής επ’ αυτού εξουσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αρμόδιο όργανο άσκησης πειθαρχικής εξουσίας επί του Διευθυντού του εν Βενετία Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών δεν είναι, κατ’ άρθρ. 6, παρ. 3 του Οργανισμού ΥΠΕΞ, ο Πρέσβης της Ελλάδας στη Ρώμη, αλλά το, κατά τις διατάξεις του συμπληρωματικά εφαρμοζόμενου Υπαλληλικού Κώδικα, και επιφυλασσομένης της, κατ’ άρθρ. 117 παρ. 4 στοιχ. α, τούτου, ειδικής περίπτωσης άσκησης πειθαρχικής εξουσίας από τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του άρθρου 157 τούτου, κατόπιν σχετικής από κοινού παραπομπής σ’ αυτό για την άσκηση πειθαρχικού ελέγχου, κατά το άρθρο 123 παρ. 2 του ίδιου Κώδικα, από τους εποπτεύοντες το εν λόγω Ινστιτούτο Υπουργούς Εξωτερικών και Παιδείας.


ΝΣΚ/196/2001

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αυτοδίκαιη κατάληψη θέσεων Συμβούλων ΠΙ από Παρέδρους αυτού που συμπληρώνουν δεκαετή υπηρεσία στο βαθμό αυτό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 22 Ν 1824/88 ορίζουν παγίως ότι οι μόνιμοι Πάρεδροι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, όταν συμπληρώνουν, κάθε φορά, δεκαετή υπηρεσία στο βαθμό τους αυτό καταλαμβάνουν αυτοδικαίως προσωρινές θέσεις Συμβούλων. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/350/2005

Επαναδιορισμός στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Παρέδρων με θητεία, κατ’ άρθρο 25 παρ.11 του Ν 1566/1985.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά την παρ.11 του άρθρου 25 του Ν 1566/1985, επιτρέπεται ο επαναδιορισμός σε θέση Παρέδρου με θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, υπηρετούντος ήδη Παρέδρου με θητεία, μόνο όμως κατόπιν προκηρύξεως της σχετικής θέσεως.