Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/ΚλΖ/58/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Τούτων δοθέντων και με την επισήμανση ότι στα κατωτέρω αναφερόμενα σχέδια συμβάσεων θα πρέπει να επέλθουν οι ακόλουθες τροποποιήσεις/διορθώσεις: 1) στο σχέδιο σύμβασης «Πώληση ακινήτου κατά πλήρη κυριότητα», στο φύλλο 8 αυτού, υπό στοιχείο δ. «…ότι για την κατάρτιση της σύμβασης αυτής δεν μεσολάβησε μεσίτης», στο φύλλο 5 υπό αριθμό 2 και στο φύλλο 9 υπό στοιχείο η. αυτού «…Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου». 2) στο σχέδιο σύμβασης «Πώληση ακινήτου κατά πλήρη κυριότητα τελούσα υπό αναβλητική αίρεση», στο 5 υπό αριθμό 2 και στο φύλλο 12 αυτού, υπό στοιχείο η. «…Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου», το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στα ελεγχόμενα σχέδια σύμβασης και στην προηγηθείσα αυτών διαδικασία με αντικείμενο την πώληση των κάτωθι ακινήτων: α) ενός οικοπέδου - Χώρου Εγκαταστάσεων Υποστήριξης 6.457,85 τ.μ. στο ..... ....., στη συμβολή της οδού Ηρακλείτου με τον παράδρομο της ..... Οδού, στον κόμβο 13 (ΧΕΥ 9 -ΑΒΚ 181), β) ενός οικοπέδου 528,95 τ.μ. με τρία επιμέρους κτήρια 850,62 τ.μ., εκ των οποίων δύο διατηρητέα, στην …στην οδό Αριστομένους αρ. 11-13 (ΑΒΚ 637), και τη μακροχρόνια μίσθωση ενός οικοπέδου - Χώρου Εγκαταστάσεων Υποστήριξης 4.195,94 τ.μ. στο ..... ..... (ΧΕΥ 8-ΑΒΚ 180), που βρίσκεται στο τετράγωνο 3Α του ..., στη συμβολή της Λ. Πεντέλης με τον παράδρομο της ..... Οδού, στον κόμβο 12. Συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων με το 29744/22.2.2017 έγγραφο του Διευθύνοντος Συμβούλου του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. αντίστοιχων σχεδίων συμβάσεων, τα οποία τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του Κλιμακίου αυτού.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΜΕΟ/ε/0/568/2004

α)Χαρακτηρισμός της Εγνατίας Οδού στο σύνολό της, πλην του τμήματος από Ανισόπεδο Κόμβο Μέστης μέχρι Ανισόπεδο Κόμβο Μάκρης, ως αυτοκινητόδρομου, β) Χαρακτηρισμός του οδικού τμήματος της Εγνατίας Οδού από Ανισόπεδο Κόμβο Μέστης μέχρι Ανισόπεδο Κόμβο Μάκρης ως οδού ταχείας κυκλοφορίας.


ΕΣ/Τ4/69/2007

Σύμβαση αγοράς του οικοπέδου των 5.353 τ.μ. μη νόμιμα συνήφθη, όπως ορθά έκρινε και η υπό ανάκληση πράξη, διότι η κατακυρωτική απόφαση του Δ.Σ. (16/27.4.2006), η οποία έπρεπε να αποτελεί το νόμιμο έρεισμα αυτής, εξουσιοδοτούσε τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Ο.Ε.Κ. για την αγορά του αρχικώς προσφερθέντος οικοπέδου.


ΝΣΚ/127/1997

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Κατάργηση κοινωνικού πόρου, υπό στοιχείο ιε παρ.1 άρθρου 7 ΑΝ 2326/1940, με το άρθρο 29 Ν.1473/1984.Με τη διάταξη του άρθρου 29 αριθ.29 του Ν.1473/1984 δεν καταργήθηκε στο σύνολό της η διάταξη του άρθρου μόνου παρ.1α του Ν.546/1943 και οι ενσωματωμένες σ αυτή διατάξεις, του άρθρου 7 παρ.1 του Α.Ν.2326/1940, αλλά καταργήθηκε μόνο η παραπεμπομένη διάταξη υπό στοιχείο ιε της παρ.1 του άρθρου 7 του νόμου αυτού.

ΕΣ/ΚΛ.Ε/368/2011

Κατασκευή φράγματος και αγωγού μεταφοράς...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν είναι δυνατή η υπογραφή της υποβληθείσας προς έλεγχο συμπληρωματικής σύμβασης, καθόσον δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις σύναψής της. Ειδικότερα:α) Οι υπό στοιχείο α΄ εργασίες «για την εξυγίανση του εδάφους τμημάτων της περιμετρικής οδού του φράγματος», η αναγκαιότητα εκτέλεσης των οποίων ανέκυψε, κατά την αιτιολογική έκθεση, από την εντατικοποίηση της καλλιέργειας της γης μετά τη δημοπράτηση του έργου, δεν αποδεικνύεται από κανένα στοιχείο του φακέλου, ότι κατέστησαν αναγκαίες λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων, κατά την τεχνική εκτέλεση του έργου, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα. Και τούτο διότι δεν προσκομίζονται στοιχεία από την αναθέτουσα αρχή, από τα οποία να προκύπτει ότι το επίμαχο τμήμα του έργου -στο οποίο προβλεπόταν η κατασκευή της εν λόγω περιμετρικής οδού - δεν καλλιεργείτο πριν από τη δημοπράτηση του έργου και ότι η καλλιέργεια προέκυψε αιφνιδίως, για τους λόγους, που εκθέτει η αναθέτουσα αρχή, μετά τη δημοπράτηση αυτού. Αντιθέτως από την προσκομιζόμενη 2156/13.9.2004 (ορθή επανάληψη) Πράξη του Δασαρχείου .... προκύπτει ότι το μεγαλύτερο τμήμα της ευρύτερης έκτασης, που απαλλοτριώθηκε για την εκτέλεση του έργου ήταν μη δασικού χαρακτήρα και είχε τη μορφή χέρσων αγρών, καλλιεργούμενων αγρών και αμπελιών.(...)Ενόψει των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή της υποβληθείσας προς έλεγχο συμπληρωματικής σύμβασης.


ΕΣ.ΚΠΕ.ΤΜ.7/59/2019

ΑΓΟΡΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ:Με δεδομένα αυτά, η από 4.12.2017 Έκθεση Εκτίμησης Αγοραίας Αξίας του ακινήτου από τον Πιστοποιημένο Ορκωτό Εκτιμητή είναι νόμιμα αιτιολογημένη, καθόσον περιλαμβάνει, κατά τα ανωτέρω, διαφορετικές, συνδυαστικά εφαρμοζόμενες μεθόδους εκτίμησης της αγοραίας αξίας του, με αναλυτικά επιμέρους στοιχεία και αναφορές εντός του ισχύοντος πλαισίου προγραμματικών και οικονομικών συνθηκών κτηματαγοράς. Επιπλέον, η πιστοποιημένη εκτίμηση της αξίας (2.785 ευρώ/τ.μ.) είναι κατά πολύ χαμηλότερη από την απόφαση προσδιορισμού οριστικής τιμής μονάδας αποζημίωσης για απαλλοτρίωση λόγω ρυμοτομίας που είχε ορισθεί σε 4.000 ευρώ/τ.μ. με την 4917/2013 απόφαση του Εφετείου Αθηνών. Ως εκ τούτου, ο Δήμος ..... αιτιολογημένα ενέκρινε την απευθείας αγορά του ακινήτου, σταθμίζοντας τόσο την αντικειμενική αξία του στο 1.335.579,28 ευρώ (ήτοι 1.770,59 ανά τ.μ.) και την από πιστοποιημένο εκτιμητή αξία του στα 2.100.000 ευρώ (ήτοι 2.785 ευρώ ανά τ.μ.) όσο και τη δικαστικώς ορισθείσα τιμή μονάδας αποζημίωσης για αυτό ανερχόμενη στα 3.017.240 ευρώ (ήτοι 4.000 ευρώ ανά τ.μ.) και συνεκτιμώντας ότι η αξία αυτή συναρτάται με το γεγονός ότι το ακίνητο είναι το μόνο κατάλληλο προς αγορά στη συγκεκριμένη περιοχή για την εξυπηρέτηση των παιδιών του γειτονικού δημοτικού παιδικού σταθμού. Συνεπώς στοιχειοθέτησε επαρκώς τον συμφέροντα χαρακτήρα του τελικώς επιτευχθέντος τιμήματος. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, επομένως, τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα πληρωμής θα μπορούσαν να θεωρηθούν, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου αυτά βαρύνουν.


ΔΕΚ/C-220/2005

Σύμβαση με την οποία μια πρώτη αναθέτουσα αρχή αναθέτει σε μια δεύτερη αναθέτουσα αρχή την υλοποίηση ενός έργου συνιστά σύμβαση δημοσίου έργου κατά την έννοια του άρθρου 1, στοιχείο α΄, της οδηγίας 93/37, περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων δημοσίων έργων, ανεξαρτήτως του αν προβλέπεται ή όχι ότι η πρώτη αναθέτουσα αρχή είναι ή θα καταστεί κύριος του συνόλου ή μέρους αυτού του έργου.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/119/2014

Πώληση ακινήτων δημοσίου...Τέλος, συντάχθηκαν τα ελεγχόμενα σχέδια συμβάσεων μεταξύ του Ταμείου και των ως άνω πλειοδοτών, που περιλαμβάνουν τους προαναφερόμενους υπό στοιχείο γ) όρους της επιστολής διαδικασίας περί ολοκλήρωσης της πωλήσεων, εκ των οποίων οι πλειοδότες έχουν ήδη εκπληρώσει τον όρο περί κατάθεσης «προκαταβολής συναλλαγής» (από 7.3.2014 αποδεικτικό κατάθεσης του ποσού των 75.220,00 ευρώ σε τραπεζικό λογαριασμό του .... από την εταιρία «....» και τραπεζική επιταγή πληρωμής του ποσού των 800.000,00 ευρώ στο .... από την ένωση εταιριών «...»). Σύμφωνα δε με το 14002/1.4.2014 έγγραφο του Προέδρου του ΔΣ του ...., κατά της ως άνω διαδικασίας δεν εκκρεμούν ενστάσεις ούτε ένδικα βοηθήματα.Με δεδομένα αυτά, δεν συντρέχει λόγος που να κωλύει την υπογραφή των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων


ΝΣΚ/107/2020

1.α) Αν ποσοστό 9% επί διαμερίσματος που ανήκει στην κυριότητα του Υπουργείου Εργασίας ως περιελθόν, κατά σειρά διαδοχών βάσει διατάξεων νόμων, από την περιουσία του τέως ΠΙΚΠΑ, μπορεί να πωληθεί σε τέκνα ιδιώτη, τα οποία είναι κύριοι του υπολοίπου 91% αυτού. β) Σε περίπτωση θετικής απάντησης, βάσει ποιών διατάξεων θα πραγματοποιηθεί η πώληση αυτή. 2.α) Με τίνος απόφαση θα πραγματοποιηθεί η πώληση αυτή. β) Στη συνέχεια με ποιά ειδικότερη διαδικασία θα πραγματοποιηθεί η πώληση (συμβολαιογραφική πράξη, ορκωτοί εκτιμητές κλπ).1.α) Το ποσοστό 9% επί διαμερίσματος που ανήκει στην κυριότητα του Υπουργείου Εργασίας ως περιελθόν, κατά σειρά διαδοχών βάσει διατάξεων νόμων, από την περιουσία του τέως ΠΙΚΠΑ, μπορεί να πωληθεί στα τέκνα αιτούντος ιδιώτη, τα οποία είναι κύριοι του υπολοίπου 91% αυτού. β) Η πώληση θα γίνει βάσει των ειδικών διατάξεων του τρίτου εδαφίου της περ. β΄ της παρ. 29 του άρθρου 9 του ν. 4052/2012, όπως ισχύει σήμερα μετά την αντικατάστασή του από την παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 4554/2018 (ομόφωνα). 2.α) Η πώληση θα πραγματοποιηθεί, κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας μετά από πρόταση του Γενικού Γραμματέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης. β) Η απόφαση του Υπουργού Εργασίας, η οποία χαρακτηρίζεται ως πωλητήριο ή παραχωρητήριο και θα μεταγραφεί στο οικείο Υποθηκοφυλακείο, θα εκδοθεί κατόπιν έκθεσης εκτίμησης από πιστοποιημένο εκτιμητή, ο οποίος περιλαμβάνεται στο Μητρώο Πιστοποιημένων Εκτιμητών του Υπουργείου Οικονομικών (ομόφωνα). Δεν απαιτείται υποχρεωτικά εκ του νόμου προηγούμενη της απόφασης παραχώρησης έκδοση κανονιστικής απόφασης από τον Υπουργό Εργασίας και τον κατά περίπτωση συναρμόδιο Υπουργό, αλλά τυχόν ανάγκη έκδοσής της εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης (κατά πλειοψηφία).


ΕλΣυν.Τμ.7/71/2005

Προμήθεια λουλουδιών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι δε βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 218 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, καθόσον από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει η ταυτότητα των τιμώμενων προσώπων και η επικαλούμενη συμβολή αυτών με οποιονδήποτε τρόπο στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη και προβολή του Δήμου, ενώ δε δύναται να θεωρηθεί λειτουργική, διότι δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι συμβάλλει στην εκπλήρωση της λειτουργικής δραστηριότητας του Δήμου ούτε ότι η πραγματοποίησή της συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των, κατ΄άρ.24 του π.δ/τος 410/1995, σκοπών αυτού.


ΣΤΕ/1624/2015

Αναγκαστική απαλλοτρίωση:. Επειδή, εν προκειμένω, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, με την απόφαση υπ΄ αριθμ. 134/3.11.2007 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ...  κηρύχθηκε αναγκαστική απαλλοτρίωση στην περιοχή του Δ.Δ. ... του εν λόγω Δήμου, οικισμού που προϋπήρχε του 1923, έχει πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων, δεν έχει εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο και του οποίου τα όρια καθορίσθηκαν με την απόφαση υπ΄ αριθμ. Π-5010/7.4.1987 του Νομάρχη  (ΦΕΚ Δ΄ 392). Η απαλλοτρίωση αυτή κηρύχθηκε επί συνολικής εκτάσεως εμβαδού 937,55 τ.μ., τμήματος της οποίας, εμβαδού 919,62 τ.μ., εντασσόμενης στα όρια του οικισμού, φέρεται συνιδιοκτήτης ο αιτών, κηρύχθηκε δε υπέρ του ως άνω Δήμου, με σκοπό τη διάνοιξη και δημιουργία οδού, μετά πεζοδρομίων, εντός του Δ.Δ. .... Η νέα αυτή παρακαμπτήρια οδός κρίθηκε απαραίτητη διότι η ήδη υφιστάμενη οδός, η οποία οδηγεί στους λοιπούς οικισμούς του Δήμου, διέρχεται μπροστά από την πλατεία και τα καταστήματα του οικισμού, ακολουθώντας κυκλική πορεία, με συνέπεια, από την κυκλοφορία των οχημάτων να επιβαρύνεται κυκλοφοριακά το κεντρικότερο σημείο του χωριού και να δημιουργούνται κίνδυνοι ατυχημάτων, λόγω της συχνής κίνησης πεζών. Σκοπός, συνεπώς, της χαράξεως της παρακάμψεως είναι η διοχέτευση της κινήσεως οχημάτων εκτός του κέντρου του ως άνω οικισμού, ώστε να αποφεύγεται η κυκλοφοριακή επιβάρυνση αυτού. Παρά ταύτα όμως, εφόσον η διάνοιξη της προαναφερθείσης οδού δεν προβλέπεται από εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, δηλαδή από πολεοδομική μελέτη ή από τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο, η κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτριώσεως για την εκτέλεση του εν λόγω έργου δεν είναι νόμιμη, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, και για το λόγο αυτό, ο οποίος βασίμως προβάλλεται, η ανωτέρω προσβαλλόμενη απόφαση υπ΄ αριθμ. 134/3.11.2007 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ...  πρέπει να ακυρωθεί. Κατόπιν τούτου, παρέλκει ως αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών προβαλλομένων λόγων ακυρώσεως.