×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ελσυν/Τμ7/80/2009

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 11389/1993

Νόμιμη η προμήθεια μεταχειρισμένου αυτοκινήτου πλύσεως κάδων. Ο Δήμος έχει το συμβατικό δικαίωμα να κηρύξει τον προμηθευτή έκπτωτο για τους λόγους που αναφέρονται στο άρθρο 35 του Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α., το οποίο είναι στην ουσία δικαίωμα συμβατικής υπαναχώρησης στις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες η μη εκπλήρωση της σύμβασης ή η πλημμελής εκπλήρωση αυτής οφείλεται σε υπαιτιότητα του προμηθευτή, οπότε τότε η σύμβαση διαλύεται ενοχικώς, αυτοδικαίως και αναδρομικώς. Στην περίπτωση αυτή ο Δήμος έχει αθροιστικά τις δυνατότητες να αναθέσει την προμήθεια είτε σε κάποιον από τους υπόλοιπους προμηθευτές που είχαν λάβει μέρος στον διαγωνισμό είτε είχαν κληθεί σε διαπραγματεύσεις, να καταλογίσει κάθε άμεση ή έμμεση ζημιά σε βάρος του έκπτωτου προμηθευτή και να προβεί σε κατάπτωση ολική ή μερική της εγγύησης καλής εκτέλεσης της σύμβασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/382/2004

Αρμόδια υπηρεσία να καλέσει προς ακρόαση προμηθευτή της Δικαστικής Φυλακής Κορυδαλλού, πριν την κήρυξή του ως έκπτωτου. Κώλυμα συμμετοχής του προμηθευτή σε άλλους διαγωνισμούς του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αρμόδια υπηρεσία να καλέσει προς ακρόαση προμηθευτή της Δικαστικής Φυλακής Κορυδαλλού, πριν την κήρυξή του ως έκπτωτου, είναι το Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Προμηθειών της Δ/νσεως Οικονομικού του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Η κήρυξη του προμηθευτή έκπτωτου, λόγω αντισυμβατικής συμπεριφοράς, δεν δημιουργεί κώλυμα σ’ αυτόν, εφόσον δεν εκδόθηκε σχετική απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, να συμμετάσχει σε άλλο διαγωνισμό του Δημοσίου.


ΝΣΚ/29/2017

Ένοπλες Δυνάμεις - Σύμβαση 016Α/2000 για προμήθεια έξι ραντάρ αντιπυροβολικού - Δυνατότητα παράκαμψης διαιτητικής διαδικασίας - Υποχρεωτική η κήρυξη του προμηθευτή ως έκπτωτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Η ρήτρα διαιτησίας του άρθρου 18 της υπόψη Σύμβασης είναι προαιρετική, επομένως παρέχει τη δυνατότητα στα μέρη να προσφύγουν στο διαιτητικό δικαστήριο, δύναται συνεπώς η αρμόδια Υπηρεσία, λόγω της ύπαρξης διαφωνιών ως προς την εκπλήρωση ή μη του συνόλου των συμβατικών υποχρεώσεων του προμηθευτή και με τη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων, να προσφύγει απευθείας στα αρμόδια δικαστήρια παρακάμπτοντας τη διαιτητική διαδικασία (ομοφ.). 2. Εφόσον συντρέχουν οι - εκ του νόμου ή της σύμβασης - προϋποθέσεις, κατά την Υπηρεσία, για την έκπτωση του προμηθευτή - αναδόχου, αυτή είναι υποχρεωμένη να προβεί στην κήρυξή του ως έκπτωτου, ενώ εξαίρεση από τα αναφερόμενα στο νόμο και στη Σύμβαση χρονικά πλαίσια εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων του αναδόχου μπορεί να γίνει μόνο με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση της Υπηρεσίας που εκτελεί την προμήθεια. Ενόψει αυτής της απάντησης, παρέλκει η απάντηση στο δεύτερο ερώτημα (ομοφ.).


ΝΣΚ/130/2011

Προμήθεια Ενόπλων Δυνάμεων – Συμπαραγωγή συμβατικών υλικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υφίσταται υποχρέωση, κατά τη σύμβαση, του προμηθευτή να πραγματοποιήσει συμπαραγωγή του προμηθευτέου υλικού με Ελληνικές Βιομηχανίες, πλην όμως η εκπλήρωση της υποχρέωσης αυτής δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση του τελικού πιστοποιητικού Ελληνικής Προστιθέμενης Αξίας (ΕΠΑ). Η θετική παράβαση από μέρους του προμηθευτή της υποχρεώσεως συμπαραγωγής γεννά υπέρ του Δημοσίου δικαίωμα αποζημιώσεως, η οποία παρακρατείται από το λαβείν του προμηθευτή. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/47/2001

Κρατικές Προμήθειες. Νόμιμες προϋποθέσεις έκπτωσης προμηθευτή του ΙΚΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ. Κηπουρός, Πάρεδρος Υποχρεωτική η έκπτωση, κατά το άρθρο 34 παρ.2 του ΠΔ 394/1996, προμηθευτή του ΙΚΑ και όταν αυτός παρέδωσε τα είδη μέσα στη συμβατική προθεσμία, αλλά απορρίφθηκε η παραλαβή τους, ως αντισυμβατικών από την αρμόδια επιτροπή παραλαβής. Η υποχρεωτικότητα της έκπτωσης γι αυτή την περίπτωση ισχύει ακόμη και αν η απόρριψη παραλαβής έχει νομικά ελαττώματα αιτιολογίας δυνάμενα να στηρίξουν την ακύρωσή της για παραβίαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας. Δεν είναι νόμιμη η δια της αποφάσεως της έκπτωσης απαλλαγή καθ ολοκληρίαν του έκπτωτου προμηθευτή από οποιεσδήποτε νόμιμες κυρώσεις προβλεπόμενες επί εκπτώσεως. Αρνηση του έκπτωτου προμηθευτή να παραλάβει, μετά την έκπτωση, τα απορριφθέντα είδη που είχε παραδώσει και νόμιμοι τρόποι αντιμετώπισής της.


ΝΣΚ/447/2000

Αιγιαλός. Παραχώρηση χρήσεως αιγιαλού σε Δήμο. Εκμίσθωση αιγιαλού από παραχωρησιούχο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Δήμος είτε υπό την εκδοχή ότι ενήργησε καθ υπέρβαση της κατ άρθρο 49 παρ.3 Ν.1416/1984 εκδοθείσας απόφασης του Νομάρχη περί παραχωρήσεως σ αυτόν της χρήσεως αιγιαλού είτε υπό την εκδοχή ότι ουδέν δικαίωμα εκμεταλλεύσεως του αιγιαλού απέκτησε δυνάμει της κατ αρχήν ανυπόστατης αλλά και μη νόμιμης παραχωρήσεως, δεν εδικαιούτο να εκμισθώσει σε τρίτο την ως άνω παραχωρηθείσα σ αυτόν κατά χρήση έκταση αιγιαλού.


ΕλΣυν/Τμ.7/121/2012

Μοναδική προσφορά.Από τις διατάξεις αυτές,(11389/1993) οι οποίες σκοπό έχουν την καθιέρωση διαφάνειας στις διαδικασίες ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και τη διασφάλιση πραγματικού ανταγωνισμού, συνάγεται ότι είναι δυνατή η κατακύρωση του αποτελέσματος ανοικτού διαγωνισμού, με κριτήριο τη συμφερότερη προσφορά, στο μοναδικό υποψήφιο προμηθευτή που συμμετείχε εξαρχής στο διαγωνισμό και υποβάλλει τεχνικώς αποδεκτή προσφορά. Τούτο δε, διότι η ύπαρξη περισσότερων διαγωνιζομένων δεν τίθεται από το νόμο ως προϋπόθεση της συνέχισης της διαδικασίας ή της ανάθεσης του διαγωνισμού, ενόψει μάλιστα των ευχερειών που παρέχονται, από τις προπαρατεθείσες διατάξεις, στην αναθέτουσα αρχή (επανάληψη ή ματαίωση του διαγωνισμού ή της προμήθειας). Στην περίπτωση όμως αυτή, ενόψει του ότι η αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης προσφορών δεν υποχρεούται να προβεί σε βαθμολόγηση της μοναδικής υποβληθείσας προσφοράς, καθόσον η βαθμολόγηση προϋποθέτει την ύπαρξη δύο τουλάχιστον τεχνικά αποδεκτών προσφορών, απαιτείται είτε από το σώμα της κατακυρωτικής απόφασης είτε από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου, να προκύπτει ότι με τη συγκεκριμένη προμήθεια εξυπηρετούνται και διασφαλίζονται τα συμφέροντα του οικείου Δήμου (βλ. πράξεις VII Τμ. Ελ.Συν. 54/2010, IV Τμ. Ελ.Συν. 183/2004).(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, νομίμως κατακυρώθηκε από τη Δημαρχιακή Επιτροπή του Δήμου ..... το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την προμήθεια ενός βυτιοφόρου οχήματος στη μοναδική συμμετέχουσα στον οικείο διαγωνισμό εταιρεία «.....», δεδομένου ότι, όπως ειδικώς αναφέρεται στο από 21.12.2009 πρακτικό της Επιτροπής του διαγωνισμού, η προσφορά της ανωτέρω εταιρείας ήταν συμφέρουσα για το Δήμο, ενόψει τόσο της συνολικής βαθμολογίας της τεχνικής της προσφοράς στα τεθέντα με τη διακήρυξη κριτήρια αξιολόγησης, όσο και της τιμής προσφοράς της.


ΝΣΚ/39/2015

Κρατικές Προμήθειες – Διοικητική κύρωση του αποκλεισμού προμηθευτή, κατ’ άρθρο 39 του π.δ. 118/2007, από το σύνολο των προμηθειών του δημόσιου τομέα, λόγω ανάρμοστης συμπεριφοράς που επέδειξε σε διαδικασία προμήθειας.Εφόσον επιβληθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 39 του π.δ. 118/2007 διοικητική κύρωση του αποκλεισμού προμηθευτή από το σύνολο των προμηθειών του δημόσιου τομέα, λόγω ανάρμοστης συμπεριφοράς που επέδειξε σε διαδικασία προμήθειας, από την κοινοποίηση της σχετικής αποφάσεως στον προμηθευτή, καθίσταται υποχρεωτικός για τις αναθέτουσες αρχές ο προσωρινός ή οριστικός αποκλεισμός του από το σύνολο των προμηθειών του δημόσιου τομέα, υπό την έννοια ότι συντρέχει νόμιμος λόγος αποκλεισμού του από όλες τις διαγωνιστικές διαδικασίες, είτε είναι εκκρεμείς κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος της οικείας απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης, είτε πρόκειται να διενεργηθούν μετά την έκδοσή της και εντός του χρονικού διαστήματος ισχύος της. (πλειοψ.)


ΕΣ/Τ7/86/2008

ΟΤΑ.Προμήθειες πετρελαιοειδών.Η αρμοδιότητα ανήκει στους νομάρχες και ασκείται από τις υπηρεσίες Εμπορίου των νομαρχιών.Όταν η κατάρτιση της σύμβασης προμήθειας έχει τελειωθεί με την κατακύρωση της προμήθειας, η δυνατότητα των αντισυμβαλλομένων σ' αυτή μερών (Ο.Τ.Α. και προμηθευτή) για τροποποίηση όρου ή όρων της με νεότερη κοινή συμφωνία μεταξύ τους και ενώ αυτή έχει αρχίσει να εκτελείται, δεν μπορεί να φτάνει, μέχρι του σημείου να διευρύνει ή να περιορίζει απαραδέκτως το αντικείμενο της σύμβασης. Αποτελεί δε ανεπίτρεπτη τροποποίηση της οικείας σύμβασης ή κατά το χρόνο εκτέλεσης της παρεπόμενη ή αυτοτελής συμφωνία μεταξύ των οικείων συμβαλλομένων για παράταση του χρόνου ισχύος της πέραν του συμβατικού ή του τυχόν προβλεπόμενου από αυτή νόμιμου χρόνου παράτασης της, για το λόγο δε αυτό μια τέτοια συμφωνία ουδένα νόμιμο έρεισμα έχει και ουδεμία νόμιμη επιρροή ασκεί.


ΕλΣυν/Τμ.7/185/2006

Εκδηλώσεις-Δήμοι:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου ούτε εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του Δήμου και δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών του. Το Τμήμα, όμως, λαμβάνοντας υπόψη τα όσα εκθέτει ο Δήμος ... στο από 25.5.2006 έγγραφό του, κρίνει ότι ο εν λόγω Δήμος, πεπλανημένως πλην συγγνωστώς υπέλαβε ότι η αναφερόμενη δαπάνη, το ύψος της οποίας άλλωστε ανέρχεται σε εύλογο ποσό, συντελεί στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών του.(συγγνωστή πλάνη)


ΝΣΚ/274/2002

Σύμβαση προμήθειας Ενόπλων Δυνάμεων. Εγγυητικές επιστολές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ως προς τις απαιτήσεις προμηθευτή που προκύπτουν από την σύμβαση προμήθειας μεταξύ αυτού και του ΓΕΑ, για τις οποίες έχει ασκήσει αγωγή, η Διοίκηση ενδείκνυται να αναμείνει την δικαστική απόφαση για την ικανοποίηση ή μη αυτών. Ανεξάρτητα, όμως, από την έκβαση της ανοιγείσας δίκης, μετά την πλήρη εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων του προμηθευτή, η Διοίκηση υποχρεούται να ικανοποιήσει το αίτημα αυτού για επιστροφή των εγγυητικών επιστολών προκαταβολής και καλής εκτελέσεως (ομόφωνα). Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 580/2002 Γνωμ. Ολομέλειας ΝΣΚ.