ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/230/2014
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια «Καλωδίων και Αγωγών» (...) Περαιτέρω δε, εφόσον, είτε εκκρεμούσε η προσκόμιση δειγμάτων για εκτέλεση δοκιμών, είτε εκκρεμούσε η διενέργεια δοκιμών στα προσκομισθέντα δείγματα, είτε, τέλος, εκκρεμούσαν τ’ αποτελέσματα δοκιμών για τα προσκομισθέντα δείγματα, η Δήλωση Ενδιαφέροντός της έπρεπε να καταταχθεί, σύμφωνα με το άρθρο 7.2.1 της Π.Ε.Ε., στις Αρχικά Αποδεκτές και επομένως μη νομίμως εντάχθηκε στον Πίνακα Προμηθευτών για τα είδη 1, 2, 3, 4 και 5 της Ομάδας Ε, δεδομένου ότι σε αυτόν εντάσσονται μόνο Αποδεκτές Δηλώσεις Ενδιαφέροντος. Κατ’ ακολουθία, παρατύπως η ως άνω εταιρεία προσκλήθηκε να υποβάλει προσφορά για τα είδη 1, 2, 3, 4 και 5 της Ομάδας Ε (1861/18.3.2014 πρόσκληση προς την εταιρεία «… Α.Ε.») και συνεπεία αυτού μη νομίμως κατακυρώθηκαν σε αυτήν τα είδη 2, 3 και 4 της ως άνω Ομάδας. Η ανωτέρω δε πλημμέλεια είναι ουσιώδης τόσο ενόψει των αρχών του υγιούς ανταγωνισμού και της ισότητας σε σχέση με τους λοιπούς συνυποψήφιους προμηθευτές για την ίδια Ομάδα υλικών, οι οποίοι πληρούσαν τα τεχνικά κριτήρια για την ένταξή τους στον Πίνακα Προμηθευτών για την Ομάδα αυτή, όσο και ως προς τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε., σημειωμένου συναφώς ότι δεν διασφαλίζονται επαρκώς τα συμφέροντα του τελευταίου με την περιεχόμενη τόσο στην 1861/18.3.2014 πρόσκληση, όσο και στο υποβληθέν σχέδιο σύμβασης πρόβλεψη περί υποχρέωσης διενέργειας δοκιμών στα είδη αυτά μετά την υπογραφή της σύμβασης (βλ. σχετικά τεχνικές παρατηρήσεις σχεδίου σύμβασης), λαμβανομένου προσθέτως υπόψη ότι η έλλειψη πιστοποιητικών δοκιμών για τα είδη της Ομάδας Ε από την εταιρεία «… Α.Ε.» είχε διαπιστωθεί και κατά την αρχική Δήλωση Ενδιαφέροντος της εταιρείας αυτής, η οποία, εν τούτοις, δεν θεραπεύθηκε παρά την πάροδο επτά (7) και πλέον ετών. Για τους λόγους αυτούς Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. και α) της εταιρείας «… Α.Ε.» και β) της εταιρείας «… Α.Β.Ε.».Κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. και της εταιρείας ««… Α.Ε.», σύμφωνα με το σκεπτικό.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/554/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που απορρίπτει την τεχνική της προσφορά για τα είδη των Ομάδων 1 (Γάντια Δερματοπάνινα) και 15 (Φιλτομάσκες Ρ2) του δημοπρατούμενου αντικειμένου, καθώς και την ακύρωση της αποδοχής της προσφοράς του συνδιαγωνιζόμενου οικονομικού φορέα για τα είδη της Ομάδας 1. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ειδών ατομικής προστασίας για τις υπηρεσίες του Δήμου, σε 33 ομάδες ειδών, με συνολική προϋπολογισθείσα αξία 80.947,53 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα επίπεδα μηχανικών αντοχών των γαντιών της υπερκαλύπτουν τις ζητούμενες προδιαγραφές, ότι τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης ταυτίζονται με τα δείγματα και ότι η απόρριψη της προσφοράς της για τις Φιλτομάσκες βασίστηκε σε αβάσιμους λόγους, όπως η έλλειψη επικύρωσης του πιστοποιητικού.
ΕΑΑΔΗΣΥ/ΑΠΟΦΑΣΗ/1/2021
Τεθέντα ερωτήματα σχετικά με ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι [...] κατά την παραλαβή προσφορών εκτέλεσης έργων και παροχής υπηρεσιών από τη Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. Α.Ε.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/143/2023
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:να ελέγξει τη νομιμότητα των σχεδίων τροποποίησης των ... και ... συμβάσεων μεταξύ του Δημοτικού Κέντρου Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης … - … και των οικονομικών φορέων «… Α.Ε.» και «… Ε.Ε.», αντίστοιχα, με αντικείμενο, μεταξύ άλλων, την προμήθεια λοιπών γαλακτοκομικών ειδών και γάλακτος, αντίστοιχα, για τις ανάγκες του ως άνω νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου.(...)Ειδικότερα, δεν αιτιολογείται από το ως άνω Δημοτικό Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης … - … η διά της ελεγχόμενης τροποποίησης υιοθέτηση της ανωτέρω ρήτρας (τύπου) αναπροσαρμογής τιμών, ειδικώς και μόνο για την αναπροσαρμογή των τιμών μονάδας των ανωτέρω ειδών της ανωτέρω αρχικής σύμβασης με τον ανωτέρω ανάδοχο οικονομικό φορέα, για τα οποία (είδη) κριτήριο κατακύρωσης ήταν, σύμφωνα με την οικεία διακήρυξη, η χαμηλότερη τιμή.(...)Περαιτέρω δε, αν ήταν γνωστή κατά τον χρόνο υποβολής των προσφορών στον ανωτέρω διαγωνισμό για την ανάθεση της ανωτέρω αρχικής σύμβασης στους σχετικώς δραστηριοποιούμενους οικονομικούς φορείς που είτε συμμετείχαν είτε θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία ανάθεσης η διά της ελεγχόμενης τροποποίησης εισαγωγή στην ανωτέρω αρχική σύμβαση της ανωτέρω ρήτρας (τύπου) αναπροσαρμογής τιμών, που οδηγεί μη νομίμως και χωρίς καμιά ειδική αιτιολόγηση, σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτεθέντα, στις προαναφερόμενες εξαιρετικά μεγάλες αυξήσεις των τιμών της προσφοράς που υπέβαλε ο ανωτέρω ανάδοχος οικονομικός φορέας στον οικείο διαγωνισμό για τα ανωτέρω αντίστοιχα είδη..., θα ήταν δυνατή, είτε η υποβολή προσφορών και από άλλους οικονομικούς φορείς για τα αντίστοιχα είδη, είτε η υποβολή διαφορετικών προσφορών από τους άλλους δύο (2) οικονομικούς φορείς ... που υπέβαλαν παραδεκτές προσφορές για τα είδη αυτά.(...)Αποφαίνεται ότι: α) κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης της ... σύμβασης μεταξύ του Δημοτικού Κέντρου Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης … – … και του οικονομικού φορέα «… Α.Ε.» για την προμήθεια λοιπών γαλακτοκομικών ειδών και β) δεν κωλύεται η υπογραφή σχεδίου τροποποίησης της ... σύμβασης μεταξύ του του ίδιου ως άνω ν.π.δ.δ. και του οικονομικού φορέα «… Ε.Ε.» για την προμήθεια γάλακτος.
ΑΕΠΠ/23/2021
Η πρώτη προσφυγή ζητά τη διεκδίκηση της απόρριψης της προσφοράς της για τα είδη Προστατευτικής ολόσωμης φόρμας τύπου ***** EXTRA LARGE και ***** 2EXTRA LARGE, υποστηρίζοντας ότι η απόρριψη βασίστηκε σε εσφαλμένα δείγματα μεγέθους, παρόλο που η εταιρεία εξασφάλιζε συμμόρφωση με όλες τις τεχνικές προδιαγραφές. Ζητεί επίσης την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου. Η δεύτερη προσφυγή αφορά την αποδοχή των κατατεθεισών προσφορών της για τα ίδια είδη και την επιστροφή του παραβόλου. Οι προσφυγές αμφισβητούν τη νομιμότητα της διαδικασίας και τη συμμόρφωση με τους όρους του διαγωνισμού, με έμφαση στην αρχή της ισότητας και της διαφάνειας.
ΕΑΔΗΣΥ/630/2024
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η απόφαση του «…» με αριθμό «…», κατά το μέρος αυτής με το οποίο κρίθηκαν αποδεκτές οι προσφορές των εταιρειών «…» και «…» και αναδείχθηκαν προσωρινοί ανάδοχοι για τα είδη της Ομάδας 1 και της Ομάδας 2 της σύμβασης αντίστοιχα
ΣΤΕ/ΕΑ/16/2015
Εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων...Επειδή, η αιτούσα προβάλλει ότι είναι «υπέρμετρα δυσμενής για την πλειοψηφία των συμμετεχόντων» η πρόβλεψη της διακήρυξης στο άρθρο 11ο στοιχείο Γ αρ. 8, σύμφωνα με την οποία «Εφόσον οι προσφέροντες δεν κατασκευάζουν το σύστημα βιολογικής επεξεργασίας (κύριος εξοπλισμός) μερικά ή ολικά σε δικό τους εργοστάσιο πρέπει να επισυνάψουν υπεύθυνη δήλωση του αντίστοιχου εργοστασίου κατασκευής ή του επίσημου αντιπροσώπου του στην Ελλάδα, στην οποία θα δηλώνει ότι: Έχει αποδεχθεί… έναντι του προσφέροντα την εκτέλεση της συγκεκριμένης προμήθειας, σε περίπτωση κατακύρωσης στον προμηθευτή υπέρ του οποίου έγινε η αποδοχή …», προτείνει δε τροποποίηση του όρου αυτού. Με το εν λόγω περιεχόμενο, ο εξεταζόμενος λόγος προβάλλεται χωρίς έννομο συμφέρον, εφόσον, όπως προκύπτει από το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού της 30.12.2014, η αιτούσα προσκόμισε το ως άνω δικαιολογητικό, πλην όμως η συμμετοχή της απορρίφθηκε για άλλον λόγο (μη προσκόμιση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας). Επειδή, υποστηρίζεται ότι το κριτήριο της ομάδας 2α, σύμφωνα με το οποίο βαθμολογείται από 40 έως 60 μόρια η εγγύτητα της «έδρας συνεργείου-τοπικού συνεργάτη» σε σχέση με τον τόπο της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων, συνιστά «φωτογραφική διάταξη», διότι «πριμοδοτούνται παρανόμως οι τοπικοί συνεργάτες, ήτοι οικονομικοί φορείς είτε εδρεύοντες στην ... είτε όσοι διαθέτουν κάποιου είδους εγκατάσταση-υποδομή στην ... και μάλιστα πλησίον της …». Ο ισχυρισμός αυτός, έτσι όπως προβάλλεται, είναι απορριπτέος ως αορίστως προβαλλόμενος, εφόσον δεν κατονομάζονται εκείνοι οι οποίοι, κατά την αιτούσα, ωφελούνται.
ΑΕΠΠ/1699/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά του για συγκεκριμένα είδη χειρουργικών ραμμάτων. Ειδικότερα, αφορά τα είδη με αριθμούς 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20 και 23 της Κατηγορίας 6 και το είδος με αριθμό 5 της Κατηγορίας 7. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν άδικη και αβάσιμη, καθώς τα δείγματα που υποβλήθηκαν πληρούσαν τις απαιτήσεις της διακήρυξης ως προς τα πιστοποιητικά CE και το μήκος των βελονών. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια χειρουργικών ραμμάτων με εκτιμώμενη αξία 82.672,57 ευρώ (συν ΦΠΑ) για διάστημα ενός έτους. Η προσφυγή θεμελιώνεται σε παραβιάσεις των όρων της διακήρυξης και των αρχών της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης.
ΕΑΔΗΣΥ/552/2024
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η απόφαση της αναθέτουσας αρχής με αριθμό «…», κατά το μέρος αυτής με το οποίο απορρίφθηκε η τεχνική προσφορά της για τα είδη με α/α 2 και 3 της Ομάδας Γ’ της σύμβασης.
ΕΣ/ΤΜ.7/1353/2017
Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής...Περαιτέρω,στην προσβαλλόμενη πράξη αναφέρεται ότι πρέπει «να σημειωθεί ότι παρατηρείται» διαφοροποίηση μεταξύ του από 8.9.2016 Πρακτικού αξιολόγησης δικαιολογητικών και τεχνικών προσφορών της αρμόδιας Επιτροπής με την 30/002/000/6626/3.10.2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, με την οποία εγκρίθηκε το εν λόγω πρακτικό και στην οποία αναγράφονται και είδη για τα οποία, είτε δεν υποβλήθηκαν προσφορές, είτε οι μοναδικές υποβληθείσες απορρίφθηκαν, γεγονός που δεν αναφέρεται πουθενά στους συνταχθέντες πίνακες του πρακτικού της αρμόδιας Επιτροπής, ενώ δεν διευκρινίζεται αν και πως θα καλυφθούν μελλοντικά. Με την ως άνω επισήμανση, αφενός μεν, δεν αποδίδεται κάποια πλημμέλεια, που να δύναται να αποτελέσει διακωλυτικό λόγο της σύναψης της ελεγχόμενης σύμβασης, αφετέρου δε, σε κάθε δε περίπτωση, δεν υφίσταται διαφοροποίηση μεταξύ του Πρακτικού της Επιτροπής και της εγκριτικής αυτού απόφασης, καθόσον στην τελευταία αυτή απόφαση καταχωρίζονται, με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της Επιτροπής, εκτός από τα είδη, για τα οποία κατατέθηκαν παραδεκτές προσφορές και τα είδη, για τα οποία είτε δεν υποβλήθηκαν προσφορές είτε οι μοναδικές υποβληθείσες απορρίφθηκαν και για οποία στη συνέχεια, με την 30/002/000/2092/4.4.2017 απόφαση του Διοικητή της αιτούσας, ο διαγωνισμός ματαιώθηκε (183 από τα 393 είδη του Πίνακα Ι και 114 από τα 142 είδη του Πίνακα ΙΙ, βλ. ανωτέρω σκέψη 3).Μετά από όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση, καθώς και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη, μη συντρέχοντος πλέον, ως εκ τούτου, νόμιμου λόγου που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος για προσυμβατικό έλεγχο σχεδίου συμφωνίας-πλαισίου, με την οποία η αιτούσα αναθέτει, για τέσσερα (4) χρόνια από την υπογραφή της, "την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής των βλαβών του εξοπλισμού του Γενικού Χημείου του Κράτους και την προμήθεια των σχετικών ανταλλακτικών"
ΑΕΠΠ/842/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων (οικονομικός φορέας) ζητά την αποδοχή της τεχνικής του προσφοράς για τα συγκεκριμένα είδη υφασμάτινων ειδών (B.2.11, B.2.12, B.2.13, B.4.3, B.3.1, B.3.2, B.3.3, B.3.4, B.5.1, B.5.2, B.6.2, B.6.3, B.2.14, B.6.4, Β.6.5, Β.6.7) και την απόρριψη της τεχνικής προσφοράς της συνδιαγωνιζόμενης εταιρίας για τα ίδια είδη. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια υφασμάτινων ειδών για ένα έτος, με προϋπολογιζόμενη αξία 168.753,80 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), για τα οποία η προσφυγή επικαλείται παραβατικότητες στην αξιολόγηση των δειγμάτων και τη συμμόρφωση με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι τα δικά του δείγματα πληρούν τις απαιτήσεις, ενώ ταυτόχρονα καταγγέλλει ελλείψεις στα δικαιολογητικά και τη τεχνική προσφορά της ανταγωνίστριας εταιρίας.