ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/246/2021
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια καυσίμων κίνησης Πολεμικών Πλοίων και Πλωτών Μέσων Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.(....)Συνεπώς, παρά το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός της σύμβασης δεν μεταβάλλεται, η αποδοχή του νέου συντελεστή συνεπάγεται ουσιώδη υπέρ του αναδόχου μεταβολή της οικονομικής ισορροπίας της αρχικής συμφωνίας – πλαίσιο, όχι μόνο κατά τρόπο μη προβλεπόμενο σε αυτή, αλλά κατά παράβαση της ρητής πρόβλεψης της διακήρυξης (σημείο 3 των Ειδικών Όρων «Παράρτημα Γ» του διαγωνισμού) περί δεσμευτικότητας της τιμής PREMIUM που προσέφερε η ανάδοχος.Το ανωτέρω συμπέρασμα δεν ανατρέπεται από το γεγονός ότι κατά τη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε της υπογραφής της συμφωνίας – πλαίσιο δεν αναπτύχθηκε ανταγωνισμός λόγω της μοναδικότητας της κατατεθείσας εκ μέρους της αναδόχου προσφοράς, καθώς η μεταβολή της οικονομικής ισορροπίας της σύμβασης συνιστά αυτοτελή λόγο, η συνδρομή του οποίου καθιστά απαγορευτική την τροποποίηση αυτής. Πέραν τούτου, η αναθέτουσα Αρχή δεν επικαλείται συνδρομή εξαιρετικών περιστάσεων απρόοπτης μεταβολής των συνθηκών που επέφεραν μεταβολή του οικονομικού θεμελίου της αρχικής συμφωνίας, ώστε να δύναται να εξετασθεί ο τυχόν δικαιολογημένος χαρακτήρας της προτεινόμενης μεταβολής. Αντιθέτως, ο ισχυρισμός της αναδόχου ότι η ανάγκη τροποποίησης προέκυψε λόγω προφανούς παραδρομής κατά τη σύνταξη της οικονομικής της προσφοράς, ο οποίος έγινε αποδεκτός από την αναθέτουσα Αρχή, και αληθής υποτιθέμενος, ανάγεται σε λόγο που εμπίπτει στη σφαίρα της επιχειρηματικής της ευθύνης και δεν θα ήταν νοητό να συνεπάγεται την τροποποίηση δημόσιας σύμβασης εις τρόπον ώστε να συνεπάγεται την οικονομική επιβάρυνση του Δημοσίου.Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου Α΄ Τροποποίησης της της 12/2020 συμφωνίας - πλαίσιο μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου δια του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και της … για την προμήθεια καυσίμων κίνησης Πολεμικών Πλοίων και Πλωτών Μέσων Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ..
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ(ΠΕΜΠΤΟ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)/1277/2021 ΚΑΙ ΕΣ/Α'ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜ/178/2022
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2411/77111/2021
Οργανική σύνθεση και κατανομή του προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. - Κανονισμός 87/2021
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ:
2411/60542/2024-ΦΕΚ:4967/Β/30.08.2024: Κύρωση του 96/2024 Κανονισμού με θέμα την τροποποίηση του 87/2021 Κανονισμού «Οργανική σύνθεση και κατανομή του προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης», ο οποίος εξεδόθη από τον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και κυρώθηκε με την υπ’ αρ. 2411/77111/2021 (Β΄ 4914) απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.(ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΔΙΟΡΘ.ΣΦΑΛΜ.-ΦΕΚ:5249/Β/18.09.2024 ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ)
2411/72013/2023-ΦΕΚ:6026/Β/19.10.2023: Τροποποίηση του υπ’ αρ. 87/2021 Κανονισμού «Οργανική σύνθεση και κατανομή προσωπικού ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. και στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης» (Β΄ 4914).
2411/7228/2023-ΦΕΚ:580/Β/06.02.2023: Τροποποίηση του υπ’ αρ. 87/2021 Κανονισμού «Οργανική σύνθεση και κατανομή του προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
2415.1/66924/2022-ΦΕΚ:5115/Β/30.09.2022: Τροποποίηση του 87/2021 Κανονισμού Οργανικής σύνθεσης και κατανομής του προσωπικού Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής στις περιφερειακές υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/154/2022
Προμήθεια υγρών καυσίμων θέρμανσης και κίνησης:(....)Τέτοια αποφυγή εφαρμογής των περί ανάθεσης διατάξεων του ν. 4412/2016 συνιστά και η επιλογή σύναψης τροποποιητικής σύμβασης με επαύξηση του οικονομικού αντικειμένου, όταν τα κονδύλια της σύμβασης δεν έχουν εισέτι αναλωθεί. Οι προβαλλόμενοι δε από το ….. λόγοι οικονομικού προγραμματισμού δεν μεταβάλλουν την ανωτέρω διαπίστωση, δοθέντος ότι, πέραν του ότι δεν συνάδουν με τον ενδεικτικό χαρακτήρα της συμβατικής κατ’ έτος κατανομής των ποσοτήτων και του προϋπολογισμού, από την απόφαση της Συγκλήτου περί έγκρισης της σύμβασης προκύπτει ότι τα επιπλέον κονδύλια για την κάλυψη των αναγκών του έτους 2022 θα βαρύνουν ούτως ή άλλως τον τρέχοντα προϋπολογισμό του Πανεπιστημίου. Άλλωστε, η ορθολογική διαχείριση του προϋπολογισμού και η τήρηση του πνεύματος των διατάξεων του ν. 4412/2016 υπέρ της ανάπτυξης ανταγωνισμού στη σύναψη των δημόσιων συμβάσεων, υπηρετούνται με την κατά το δυνατόν πιο σύντομη λήξη των υφιστάμενων συμβάσεων, οι οποίες έχουν στηριχθεί σε δεδομένα τιμών μη ανταποκρινόμενα στην υφιστάμενη κατάσταση της αγοράς καυσίμων. Γενικότερα δε, σε περιπτώσεις συμβάσεων που καλύπτουν πάγιες και επαναλαμβανόμενες ανάγκες δεν νοείται η σύναψη τροποποιητικών συμβάσεων με επέκταση του οικονομικού αντικειμένου, καθώς ακόμα και αν το συμβατικό αντάλλαγμα αναλώνεται πριν το χρονικό σημείο που είχε αρχικά τεθεί ως σημείο λήξης της διάρκειας της σύμβασης, οι αναθέτουσες Αρχές δύνανται με ορθό προγραμματισμό να εκκινούν έγκαιρα νέες διαδικασίες αναθέσεων, ώστε να μην τίθεται ζήτημα παράκαμψης των σχετικών διατάξεων του ν. 4412/2016. Συνεπώς, εν προκειμένω, η αναθέτουσα Αρχή δύναται να καλύψει τις ανάγκες της για το έτος 2022 με απορρόφηση, μέσω του τρέχοντος προϋπολογισμού, των κονδυλίων που έχουν προβλεφθεί να διατεθούν κατά το επόμενο έτος, σε περίπτωση δε που οι τιμές των καυσίμων διατηρηθούν για μακρύ χρόνο σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που συνεπάγεται τη λήξη των σχετικών συμβάσεων προ της 31ης.12.2024, δύναται να προκηρύξει έγκαιρα νέο διαγωνισμό για την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών της. Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων τροποποιητικών συμβάσεων.
2411/60542/2024
Κύρωση του 96/2024 Κανονισμού με θέμα την τροποποίηση του 87/2021 Κανονισμού «Οργανική σύνθεση και κατανομή του προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης», ο οποίος εξεδόθη από τον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και κυρώθηκε με την υπ’ αρ. 2411/77111/2021 (Β΄ 4914) απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
(ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΔΙΟΡΘ.ΣΦΑΛΜ.-ΦΕΚ:5249/Β/18.09.2024 ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ)
2831.8-1/ 23191/2021
ΜΟΝΙΜΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΑΡΙΘ. 1 ΘEMA: Κατάρτιση Ετήσιου Προγραμματισμού Προμηθειών των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών του Υ.ΝΑ.Ν.Π. (υπαγόμενων και μη στο Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.). ΑΔΑ: 9ΤΘΥ4653ΠΩ-Ξ1Ρ
2831.9/31838/20221 η Τροποποίηση της υπ΄ αριθ. 1 Μόνιμης Εγκυκλίου Προγραμματισμού Προμηθειών περί «Κατάρτισης Ετήσιου Προγραμματισμού Προμηθειών των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών του Υ.ΝΑ.Ν.Π. (υπαγόμενων και μη στο Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.)». ΑΔΑ:Ρ4ΔΕ4653ΠΩ-510
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/333/2021
Δημοσιονομική Διόρθωση:ζητείται η αναίρεση της .../2016 απόφασης του I Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία απορρίφθηκε έφεση του ήδη αναιρεσείοντος νομικού προσώπου κατά της .2012 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, με την οποία επιβλήθηκε εις βάρος του δημοσιονομική διόρθωση, ποσού 551.565 ευρώ, για την ανάκτηση της ενίσχυσης που καταβλήθηκε σε αυτό αχρεωστήτως, από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους (Ε.Τ.Π.Λ.), για την υλοποίηση του υποέργου «Αναβάθμιση του συστήματος μαγνητικού τομογράφου», στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «...».(....)Τέλος, κατ’ ορθή ερμηνεία και εφαρμογή του νόμου και με νόμιμη αιτιολογία απορρίφθηκε ως αβάσιμος ο προβαλλόμενος ισχυρισμός του εκκαλούντος και ήδη αναιρεσείοντος νομικού προσώπου περί συνδρομής, για τους ανωτέρω εκτιθέμενους λόγους (βλ σκ. 14), συγγνωστής πλάνης των οργάνων αυτού, καθόσον, πράγματι, λόγοι αναγόμενοι στην προαίρεση του δικαιούχου της ενίσχυσης δεν είναι δυνατό να προβληθούν στο πλαίσιο δημοσιονομικής διόρθωσης, η οποία ερείδεται σε αντικειμενικά μόνο δεδομένα (βλ. σκ. 8Δ), όπως στην προκειμένη περίπτωση, που η αιτία ανάκτησης του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού συνίσταται στην παραβίαση του εθνικού και κοινοτικού δικαίου σχετικά με την ανάθεση των δημοσίων συμβάσεων.Απορρίπτει την από 16 Μαΐου 2016 αίτηση του ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Γενικό Νοσοκομείο ...» για αναίρεση της ..,Φ/2016 απόφασης του Ι Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ(ΠΕΜΠΤΟ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)/1277/2021
Προμήθεια καυσίμων κίνησης Πολεμικών Πλοίων και Πλωτών Μέσων Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.: Με την προσφυγή αυτή επιδιώκεται η ανάκληση της 246/2021 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(....)Τούτων δοθέντων και λαμβανομένου υπόψη α) ότι δεν υφίστανται γεγονότα που συνέβησαν κατά την εκτέλεση της σύμβασης και επηρέασαν τη βιωσιμότητά της, καθόσον το επικαλούμενο «λάθος» εχώρησε κατά την υποβολή της προσφοράς, β) ότι τα μέρη δεν επιδιώκουν την επαναδιαπραγμάτευση όρου της μεταξύ τους σύμβασης – πλαίσιο, αλλά την (απευθείας) συμφωνία (για την αποκατάσταση σφάλματος κατά τους ισχυρισμούς της αναδόχου) με στόχο τον 100πλασιασμό της τιμής PREMIUM χωρίς να υφίστανται ρήτρες αναθεώρησης και σε αντίθεση με ρητούς όρους της διακήρυξης περί ανάληψης της υποχρέωσης καταβολής των κρατήσεων από την ανάδοχο και γ) ότι ο χαρακτηρισμός της τροποποίησης ως «ουσιώδους ή μη» δεν επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια των συμβαλλόμενων μερών, αλλά προσδιορίζεται με βάση τα κριτήρια που τίθενται στο άρθρο 132 παρ. 4 του ν.4412/2016, εν προκειμένω δε η αιτούμενη τροποποίηση ως επαγόμενη σημαντική οικονομική επιβάρυνση της αναθέτουσας αρχής (με την εκ μέρους της ανάληψη των νόμιμων κρατήσεων) υπέρ της αναδόχου είναι ουσιώδης κατά το κριτήριο που προβλέπεται στην περ. β΄ της παρ. 4 του ίδιου ως άνω άρθρου και νόμου, δεν δύναται η αιτούμενη αποκατάσταση του σφάλματος να αποτελέσει αντικείμενο τροποποιητικής σύμβασης. Δεν ανακαλεί την 246/2021 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/Α'ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜ/178/2022
ΝΣΚ/250/2019
Δικαίωμα είσπραξης εφάπαξ χρηματικού ποσού, που αντιστοιχεί σε διαφορά αποδοχών θανόντος στελέχους του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., από τους εξ αδιαθέτου κληρονόμους του, οι οποίοι προέβησαν σε αποποίηση της επαχθείσας σε αυτούς κληρονομιάς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι πλησιέστεροι εν ζωή συγγενείς θανόντος στελέχους του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και εξ αδιαθέτου κληρονόμοι του, οι οποίοι αποποιήθηκαν την κληρονομία του, δεν έχουν δικαίωμα να εισπράξουν το εφάπαξ χρηματικό ποσό του άρθρου 4 της κ.υ.α. με αριθμό οικ.2/88411/ΔΕΠ/2018 (ομόφ.).
ΕΣ/Α'ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜ/178/2022
Προμήθεια καυσίμων κίνησης: Ζητείται η αναθεώρηση της 1277/2021 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με την απόφαση αυτή απορρίφθηκε προσφυγή ανάκλησης της ήδη προσφεύγουσας κατά της 246/2021 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Δικαστηρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της Α΄ Τροποποίησης της 12/20 συμφωνίας - πλαίσιο μεταξύ του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και της προσφεύγουσας για την προμήθεια καυσίμων κίνησης των πολεμικών πλοίων και των πλωτών μέσων του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Ακτοφυλακής μέχρι του ποσού των 90.000.000,00 ευρώ.(....)Σε κάθε περίπτωση ο λόγος αυτός είναι και αβάσιμος, καθότι δεν συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις που θέτει η διάταξη της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 132 του ν. 4412/2016. Ειδικότερα, η ανάγκη τροποποίησης προέκυψε λόγω περιστάσεων που φέρεται να συντρέχουν αποκλειστικά στο πρόσωπο της προσφεύγουσας (και όχι της αναθέτουσας αρχής), η οποία και τις επικαλέστηκε, ενώ και η τροποποίηση αυτή μεταβάλλει την συνολική φύση της σύμβασης, κατά τα εκτεθέντα σε προηγούμενες σκέψεις, ένεκα της ουσιώδους αύξησης του εργολαβικού ανταλλάγματος χωρίς αντίστοιχη αύξηση των υποχρεώσεων της προσφεύγουσας. Απορρίπτει την προσφυγή αναθεώρησης.
ΝΣΚ/143/2019
Ζητήματα που γεννώνται κατά την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 17 του ν. 4551/2018 και του άρθρου 65 του ν. 4504/2017, σχετικά με την αναδρομική διοικητική αποκατάσταση βαθμοφόρων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, οι οποίοι προέρχονται από τη Σχολή Δοκίμων Υπαξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων. (...) α) Η διοικητική αποκατάσταση, λόγω σύντμησης του χρόνου παραμονής στο βαθμό που κατέχουν οι ως άνω βαθμοφόροι Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., είναι υποχρεωτική εκ του νόμου, γίνεται δε αυτεπάγγελτα και κατά παρέκκλιση της διαδικασίας κρίσεων από τα αρμόδια κατά περίπτωση Συμβούλια Κρίσεων. β) Η ως άνω διοικητική αποκατάσταση γίνεται αναδρομικά και έχει ως αποτέλεσμα την απονομή του κατεχόμενου βαθμού ένα έτος νωρίτερα. γ) Η Διοίκηση δεν οφείλει να ανακαλέσει τις διοικητικές πράξεις εγγραφής ορισμένων από τους ανωτέρω βαθμοφόρους Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. σε πίνακα κρίσεων «Παραμενόντων στον ίδιο βαθμό». δ) Η ως άνω διοικητική αποκατάσταση δεν γίνεται κατά παρέκκλιση των διατάξεων των άρθρων 11 και 19 του π.δ/τος 81/2012 (ομόφ.).
ΝΣΚ/186/2021
Εάν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, που κατατάσσονται στο Λιμενικό Σώμα μετά από δικαστική απόφαση, λαμβάνουν ανά μήνα, για το χρονικό διάστημα στο οποίο ανατρέχει αναδρομικά η κατάταξή τους αυτή, τα μόρια τα οποία υπολογίζονται με κριτήριο τις κατηγορίες κατάταξης των Υπηρεσιών στις οποίες υπηρετούν τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Σε καταφατική περίπτωση, λαμβανομένου υπόψη ότι κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα τα εν λόγω στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. δεν υπηρέτησαν σε κάποια Υπηρεσία, ερωτάται ποιάς κατηγορίας κατάταξης Υπηρεσίας βάσει του πίνακα της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του π.δ. 11/2021 τα μόρια πρέπει να λαμβάνουν, καθώς δεν υφίσταται σχετική πρόβλεψη στις διατάξεις του παραπάνω προεδρικού διατάγματος.(...)Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής που κατατάσσονται στο Λιμενικό Σώμα μετά από αμετάκλητη δικαστική απόφαση λαμβάνουν ανά μήνα, για το χρονικό διάστημα στο οποίο ανατρέχει αναδρομικά η κατάταξή τους, τα μόρια τα οποία αντιστοιχούν στην 6η κατηγορία κατάταξης των Υπηρεσιών στις οποίες υπηρετούν τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, κατ’ αναλογική εφαρμογή της διάταξης της παραγράφου 9 του άρθρου 2 του π.δ. 11/2021 (ομόφωνα).