×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/29/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 29/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας σύναψης και του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση του τμήματος ΣΤ΄ της προμήθειας με τίτλο «Αντιδραστήρια και αναλώσιμα για βιοχημικούς αναλυτές με συνοδό εξοπλισμό» εκ μέρους του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ. Το ελεγχόμενο τμήμα ΣΤ΄, που αφορά εξετάσεις ανοσολογικού αναλυτή εφημερείου, έχει διετή συμβατική δαπάνη 235.432,16 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο έλαβε υπόψη την ολοκληρωμένη διαγωνιστική διαδικασία, τις προδικαστικές προσφυγές που απορρίφθηκαν από την ΕΑΔΗΣΥ (712, 713/2024) και τις αιτήσεις ακύρωσης που απορρίφθηκαν από το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης. Καταλήγοντας, το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν προκύπτουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/374/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση όρων της διακήρυξης αριθ. 3/2018 του Γενικού Νοσοκομείου Χαλκιδικής σχετικά με την προμήθεια αντιδραστηρίων και αναλωσίμων για βιοχημικούς και ανοσολογικούς αναλυτές. Ειδικότερα, επικεντρώνονται σε τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν την υποχρεωτική διενέργεια της εξέτασης «ολική ανοσοσφαιρίνη Ε» από βιοχημικό αναλυτή (παρά την ύπαρξη ανοσολογικού), ελλείμματα στην περιγραφή των ποσοτήτων αντιδραστηρίων, απαιτήσεις για υψηλή ταχύτητα αναλυτών που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, καθώς και ζητήματα χρονικού πλαισίου ισχύος προσφορών και δαπανών δημοσιεύματος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια εξοπλισμού και υλικών για εργαστήριο με προϋπολογισμό 119.256,44 € και κριτήριο κατακύρωσης τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής.


ΑΕΠΠ/1022/2018

Η προσφυούσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ) του Γενικού Νοσοκομείου Πεόλα, η οποία ενέκρινε τα αποτελέσματα της διαδικασίας διαγωνισμού για την προμήθεια Αντιδραστηρίων και σκευασμάτων για τους αματολογικούς αναλυτές για το Γ.Ν. Πεόλα. Ζητεί επίσης να κριθεί αποδεκτή η προσφορά της εταιρείας της, καθώς και η διατήρηση της ισχύος της προβαλλόμενης πράξης. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια Αντιδραστηρίων και σκευασμάτων για τους αματολογικούς αναλυτές με ταυτόχρονη παραχώρηση συνόδου εξοπλισμού ανοσολογικού αναλυτή υψηλής παραγωγικότητας τύπου Α, με συνολικό προϋπολογισμό 124.930,47 € χωρίς Φ.Π.Α.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/227/2025

Η Πράξη 227/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και οκτώ (8) σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια «Αντιδραστηρίων Ανοσολογικού» του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.413.205,08 ευρώ. Το Κλιμάκιο αποφάσισε: 1) Ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων για τα Παραρτήματα Α, Β1 και Β2, λόγω απουσίας ουσιωδών νομικών πλημμελειών, υπό τον όρο ότι η έναρξη της χρονικής διάρκειας δεν θα ανατρέχει σε χρόνο προγενέστερο της υπογραφής τους. 2) Αναβάλλει την οριστική του κρίση για την κατακύρωση των Παραρτημάτων Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ1, Ζ2, Η και των ειδών του Παραρτήματος Θ. Για αυτά τα Παραρτήματα, διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου εντός δεκαπέντε (15) ημερών με τεκμηρίωση τόσο των προϋπολογιζόμενων τιμών μονάδας όσο και των ποσοτήτων των υπό προμήθεια ειδών, σύμφωνα με το άρθρο 45 παρ. 3 του ν. 4412/2016.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/178/2025

Η Πράξη 178/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο της νομιμότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας και των πέντε σχεδίων σύμβασης για την προμήθεια του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ με αντιδραστήρια ειδικών λοιμώξεων για δύο έτη, με δικαίωμα προαίρεσης για ένα επιπλέον έτος. Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη ανέρχεται σε 1.745.014,29 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο, κατά τον έλεγχο, διαπίστωσε την τήρηση των αρχών της νομιμότητας, της διαφάνειας και του υγιούς ανταγωνισμού. Δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία. Συνεπώς, αποφασίστηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των πέντε σχεδίων σύμβασης μεταξύ του ΑΧΕΠΑ και των ανακηρυχθέντων οικονομικών φορέων για τα Παραρτήματα Θ, Ι, Μ, Ε, Κ, Ζ, και συγκεκριμένα είδη του Παραρτήματος Η.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/86/2025

Η Πράξη 86/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για την «Προμήθεια και εγκατάσταση υπολογιστικού εξοπλισμού, αποθηκευτικού χώρου και λογισμικού» από την ΕΔΥΤΕ Α.Ε. Η συνολική συμβατική αξία ανέρχεται σε 35.464.206,43 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Η προμήθεια χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Τ.Α.Α.) και τον οργανισμό EuroHPC JU. Το Κλιμάκιο, καταλήγοντας στον έλεγχό του, έκρινε ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, καθώς η Επιτροπή Διαγωνισμού απέρριψε νομίμως μία προσφορά λόγω μη κάλυψης τεχνικών προδιαγραφών και πρότεινε ως προσωρινή ανάδοχο την εταιρεία «.. Ε.Π.Ε.». Συνεπώς, αποφασίστηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/250/2024

Η απόφαση του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Πράξη 250/2024) ελέγχει τη νομιμότητα διαδικασίας ηλεκτρονικού ανοιχτού διαγωνισμού προμήθειας καθετήρων με και χωρίς συνοδό εξοπλισμό για το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «ΑΧΕΠΑ», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.709.136,29 ευρώ. Εγκρίνει τα σχέδια συμβάσεων με έξι οικονομικούς φορείς για διάφορα είδη, συνολικής αξίας περί 435.411,48 ευρώ, αλλά κωλύει την υπογραφή σύμβασης με την εταιρεία «… ΑΕΕ» για 11 είδη (αξίας 520.763 ευρώ) λόγω υποβολής απαγορευμένων εναλλακτικών προσφορών, που παραβιάζουν τους όρους της διακήρυξης, νοθεύουν τον ανταγωνισμό και θέτουν την εταιρεία σε πλεονεκτική θέση, επηρεάζοντας την αρχή της διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/110/2025

Η Πράξη 110/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας 24 σχεδίων σύμβασης για την προμήθεια αναλώσιμου αναισθησιολογικού υλικού στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.640.278,52 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης με τον οικονομικό φορέα ".." για το είδος με Α/Α 53, διότι ο φορέας δεν προσκόμισε απόσπασμα ποινικού μητρώου (ή ισοδύναμο έγγραφο) για ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του, μη αποδεικνύοντας τη μη συνδρομή λόγων αποκλεισμού, γεγονός που συνιστά ουσιώδη νομική πλημμέλεια. Αντιθέτως, δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων σύμβασης με τους λοιπούς 23 οικονομικούς φορείς για τα κατακυρωθέντα είδη, υπό τον όρο τροποποίησης της συμβατικής διάρκειας και συμπερίληψης όρου αναπροσαρμογής τιμής.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/260/2025

Ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες για την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας (...)Με την υπό κρίση προσφυγή ζητείται η ανάκληση της 410/2024 πράξης του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...) Ως προς τον πρώτο διακωλυτικό της υπογραφής του σχεδίου σύμβασης λόγο το Δικαστήριο κρίνει ότι, κατά τα ορθώς κριθέντα από το Κλιμάκιο, η διάταξη του άρθρου 2.2.5 της ως άνω διακήρυξης, στο μέτρο που διαφοροποιεί τον απαιτούμενο μέσο γενικό ετήσιο κύκλο εργασιών ανάλογα με τον χρόνο δραστηριοποίησης των υποψήφιων οικονομικών φορέων, εισάγει ανεπίτρεπτη διάκριση, η οποία παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων, χωρίς τούτο να μπορεί να δικαιολογηθεί από υπέρτερο λόγο δημοσίου συμφέροντος. Αναφορικά με τον δεύτερο διακωλυτικό της υπογραφής του σχεδίου σύμβασης λόγο, η προσφεύγουσα αναθέτουσα αρχή προβάλλει ότι κατά πλάνη περί το νόμο και τα πράγματα το Κλιμάκιο έκρινε ότι η θέσπιση κριτηρίου ποιοτικής επιλογής, με το οποίο περιορίζεται η απαιτούμενη εμπειρία στην εκτέλεση συναφών με το ανατιθέμενο φυσικό αντικείμενο έργων αποκλειστικά σε δημόσιους φορείς υγείας, παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης, καθόσον δεν αποδεικνύεται η συνδρομή υπέρτερου λόγου δημοσίου συμφέροντος.  Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και εφόσον συντρέχουν ουσιώδεις πλημμέλειες, οι οποίες κωλύουν την υπογραφή του οικείου σχεδίου σύμβασης, πρέπει να απορριφθεί η κρινόμενη προσφυγή και να μην ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη.Για τους λόγους αυτούς.Απορρίπτει την προσφυγή ανάκλησης του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης “ΑΧΕΠΑ”».Δεν ανακαλεί την 410/2024 Πράξη του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.  




ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/192/2025

Η Πράξη 192/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού, για την προμήθεια 7.300.000 κ.μ. ύδατος από τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Χανίων (Δ.Ε.Υ.Α. Χανίων) προς τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. (Ο.Α.Κ. Α.Ε.), εκτιμώμενης αξίας 2.263.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, με δικαίωμα προαίρεσης. Το Κλιμάκιο εφάρμοσε αναλόγως τις διατάξεις του Βιβλίου ΙΙ του ν. 4412/2016 και έκρινε ότι η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία διαπραγμάτευσης (άρθρο 269 περ. γ΄ υποπερ. ββ΄) είναι νόμιμη, καθώς ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. αποτελεί τον μοναδικό τεχνικά ικανό πάροχο ύδατος. Καταλήγοντας, αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό την προϋπόθεση συμπλήρωσης των αριθμών των σχετικών αποφάσεων των Δ.Σ. στο προοίμιο.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/295/2024

Η απόφαση του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Πράξη 295/2024) ελέγχει τη νομιμότητα διαδικασίας ανάθεσης εννέα συμβάσεων προμήθειας υλικών σπονδυλοδεσίας από το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.317.522,20 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο διαπιστώνει ουσιώδεις πλημμέλειες: έλλειψη τεκμηρίωσης αναγκαιότητας και ποσοτήτων βάσει στατιστικών δεδομένων και αποθεμάτων, μη επαρκή τεκμηρίωση τιμών μονάδας από έρευνα αγοράς με αποκλίσεις (υπέρβαση μέγιστων ή ταύτιση με ελάχιστες τιμές), παράβαση κριτηρίου κατακύρωσης για είδη α/α 4 και 5 (κατακύρωση μη μειοδότριας προσφοράς), και μη νόμιμη τροποποίηση οικονομικής προσφοράς μετά την προθεσμία για είδη α/α 9, 12, 20, 25 και 38. Συνεπώς, κωλύεται η υπογραφή όλων των σχεδίων συμβάσεων, καθιστώντας τη διαδικασία μη νόμιμη στο σύνολό της λόγω παραβίασης αρχών χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης.