ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/519/2023
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Νομιμότητα της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης της Περιφέρειας Αττικής για το «Ευφυές σύστημα κινητικότητας και (την) ολοκληρωμένη πλατφόρμα έξυπνης πόλης διασυνδεδεμένων συστημάτων Internet of Things / ΙοΤ».(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης, εξαιτίας της συνδρομής των υπό σκέψεις 10 και 11 διαπιστωθεισών ουσιωδών νομικών πλημμελειών της διαδικασίας ανάθεσης της ελεγχόμενης σύμβασης. Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης της Περιφέρειας Αττικής για το «Ευφυές σύστημα κινητικότητας και (την) ολοκληρωμένη πλατφόρμα έξυπνης πόλης διασυνδεδεμένων συστημάτων Internet of Things / ΙοΤ»
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1719/2021
Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που απέρριψε την προσφορά της για τα Τμήματα 1, 2, 3 και 6 του διαγωνισμού, ενώ έκανε δεκτές τις προσφορές άλλων εταιριών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την υλοποίηση πιλοτικών ψηφιακών εφαρμογών έξυπνης πόλης για τον Δήμο, συγκεκριμένα: (1) Πλατφόρμα Έξυπνης Πόλης και διαδικτυακή πύλη προβολής δεδομένων, (2) Διαχείριση κάδων και περιβαλλοντικών δεδομένων, (3) Διαχείριση ηλεκτροφωτισμού, και (6) Υποδομή καινοτόμων εφαρμογών (IoT Infrastructure) – Social Wifi. Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν παράνομη, καθώς δεν προέκυπτε από τους όρους της διακήρυξης η υποχρέωση αναφοράς συγκεκριμένων εκτελεσμένων έργων στην τεχνική προσφορά.
ΕΑΔΗΣΥ/996/2024
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση εντός όλης της διακήρυξης του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου της σύμβασης παροχής υπηρεσιών με τίτλο «...», με ΑΔΑΜ: ... 2024-04016. Εναλλακτικά, αιτείται η ακύρωση συγκεκριμένων όρων της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών αναβάθμισης και εγκατάστασης φωτεινών σηματοδοτών, συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας, πλατφόρμας αστικής κινητικότητας ή έξυπνης πόλης με διασύνδεση αισθητήρων και εφαρμογών ενημέρωσης του κοινού. Ο προσφεύγων επικρίνει την αοριστία και ασάφεια των όρων της διακήρυξης, ιδίως ως προς τα κριτήρια αξιολόγησης, την αναντιστοιχία μεταξύ των απαιτήσεων τεχνικής ικανότητας, και την προσθήκη πιθανών επιπλέον απαιτήσεων πέραν των προβλεπομένων από τους Τεχνικούς Κανονισμούς για τους ρυθμιστές και τους φωτεινούς σηματοδότες.
ΑΕΠΠ/922/2020
Η προσφεύγουσα Ένωση εταιρειών ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης του Δήμου που απορρίπτει την προσφορά της και αποδέχεται την προσφορά της έτερης διαγωνιζόμενης εταιρείας (παρεμβαίνουσας). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την υλοποίηση της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες έξυπνης πόλης αναβάθμισης ποιότητας ζωής δημότη» με συνολική εκτιμώμενη αξία 446.433,87€ (χωρίς ΦΠΑ), που περιλαμβάνει τμήματα όπως: Σύστημα Έξυπνης Στάθμευσης, Σύστημα παρακολούθησης περιβαλλοντικών συνθηκών, Ασύρματη Πρόσβαση σε υπηρεσίες του Δήμου, Σύστημα παρακολούθησης πληρότητας κάδων κ.ά. Η προσφυγή στοχεύει στην ακύρωση της απόφασης που απορρίπτει την προσφορά της, επικαλούμενη πλημμελήσεις στην αξιολόγηση και παράβαση όρων της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/1510/2021
Ο προσφεύγων ζητούσε την ακύρωση της διακήρυξης για παροχή υπηρεσιών που αφορούσαν: (α) τη Συντήρηση και Υποστήριξη Λειτουργίας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΠΣ), (β) την Ανάπτυξη και Υποστήριξη Λειτουργίας συστημάτων για την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης, (γ) τη Συντήρηση και Υποστήριξη της πληροφορικής υποδομής των υπηρεσιών του Internet Data Center (I.D.C.), Disaster Recovery Site (D.R.S.) και Business Continuity Plan (B.C.P.), και (δ) ορισμένες πρόσθετες υπηρεσίες. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 1.700.000 ευρώ άνευ ΦΠΑ. Ο προσφεύγων επέμενε σε σοβαρό περιορισμό και ιδιαίτερη δυσχέρεια συμμετοχής λόγω προσβαλλόμενων όρων της διακήρυξης.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/1157/2025
Η απόφαση 1157/2025 του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τη συνεκδίκαση δύο προσφυγών ανάκλησης από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και την εταιρεία Dotsoft A.E. οι οποίες στρέφονταν κατά της 19/2025 Πράξης της Επιτρόπου στην ΠΕ Φθιώτιδας. Η Επίτροπος είχε κρίνει ότι κωλυόταν η υπογραφή σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών Internet of Things (IoT) για την αγροτική παραγωγή, αξίας 350.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), λόγω μη νόμιμου όρου της διακήρυξης. Ο όρος αυτός αφορούσε την απόδειξη οικονομικής επάρκειας με βάση τον κύκλο εργασιών των ετών 2020, 2021 και 2022, εξαιρώντας το πλησιέστερο έτος 2023, κρίνοντας ότι περιόριζε τον ανταγωνισμό. Το Δικαστήριο συμφώνησε με την Επίτροπο ως προς τη μη νομιμότητα του όρου. Ωστόσο, έκρινε ότι η διαπιστωθείσα πλημμέλεια δεν ήταν ουσιώδης στην προκειμένη περίπτωση, καθώς δεν αποδείχθηκε ότι αλλοίωσε τους όρους του ανταγωνισμού ή οδήγησε σε αποκλεισμό διαγωνιζομένων. Ως εκ τούτου, το Δικαστήριο δέχτηκε τις προσφυγές, ανακάλεσε την Πράξη και αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ των προσφευγόντων.
ΑΕΠΠ/313/2021
Η προσφεύγουσα ένωση οικονομικών φορέων αίτησε την ανάκληση ή ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε το αποτέλεσμα αξιολόγησης της προσφοράς της παρεμβαίνουσας ένωσης εταιρειών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά σε «Πιλοτικές εφαρμογές έξυπνης πόλης (Smart City) με έμφαση στην τοποθέτηση της περιοχής ως νέου προορισμού αναψυχής και πολιτισμού, με αξιοποίηση βιωματικών εμπειριών πολιτών και επισκεπτών». Ο επενδυτικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 500.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά της αντιπάλου παρουσίαζε σημαντικές ελλείψεις και παρατυπίες στα δικαιολογητικά συμμετοχής και τεχνικής προσφοράς, που συνιστούν λόγο αποκλεισμού από τη διαγωνιστική διαδικασία.
ΑΕΠΠ/505/2019
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που εγκρίνει την προσφορά ενός ανταγωνιστή για τη «προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία 13 φωτοβολταϊκών (Φ/Β) διασυνδεδεμένων συστημάτων σε κτίρια και εγκαταστάσεις». Επισημαίνει ασάφειες ως προς τον εξοπλισμό του ανταγωνιστή, ισχυριζόμενος ότι οι τεχνικές προδιαγραφές του αντιστροφέα που προσφέρει είναι ασύμβατες με την υπάρχουσα μονοφασική ηλεκτρολογική εγκατάσταση των κτιρίων. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει έργο προϋπολογισμού 259.000,04 ευρώ (μαζί με ΦΠΑ), με εκτιμώμενη αξία άνευ ΦΠΑ 208.871 ευρώ.
ΑΕΠΠ/47/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απέρριψε την προσφορά της. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία 13 Φ/Β διασυνδεδεμένων συστημάτων σε κτίρια και εγκαταστάσεις του Δήμου», με προϋπολογισμό 208.871,00 € χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά της ήταν σύμφωνη με τους όρους της διακήρυξης, ενώ κατηγορεί ότι δεν απορρίφθηκαν προσφορές άλλων εταιρειών που δεν πληρούσαν τους όρους.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/269/2015
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ. Έλεγχος νομιμότητας σχεδίου σύμβασης.(..) Με τα δεδομένα αυτά και λαμβανομένου υπόψη ότι, όπως προκύπτει από την 8406/16.9.2015 βεβαίωση της αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του Δήμου ....., κατά της ως άνω κατακυρωτικής απόφασης δεν έχουν ασκηθεί ενστάσεις ή προσφυγές, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχουν εν προκειμένω ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, το οποίο επισυνάπτεται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.Με τα δεδομένα αυτά και λαμβανομένου υπόψη ότι, όπως προκύπτει από την 8406/16.9.2015 βεβαίωση της αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του Δήμου ....., κατά της ως άνω κατακυρωτικής απόφασης δεν έχουν ασκηθεί ενστάσεις ή προσφυγές, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχουν εν προκειμένω ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης..
ΝΣΚ/55/2021
Ένταξη ή μη των ιδιοκτησιών που εμπεριέχονται στους χώρους που περικλείονται με τους αριθμούς 164, 165 και 166 στην περιοχή του λόφου Θαλλώσι-Προφήτη Ηλία Δήμου Πεντέλης στο σχέδιο πόλης Νέας Πεντέλης.(..)
Oι χώροι που φέρουν τους αριθμούς 164, 165 και 166, κείμενοι στην ευρύτερη έκταση της περιοχής «Λόφος Θαλλώσι-Προφήτης Ηλίας», στη Νέα Πεντέλη Αττικής η οποία εντάχθηκε στο σχέδιο πόλης με το β.δ/γμα από 20.1.1956, δεν εμπίπτουν στο σχέδιο πόλης, καθώς στο διάγραμμα που συνοδεύει το ανωτέρω βασιλικό διάταγμα έγκρισης του εν λόγω σχεδίου, ως προς την ανωτέρω ευρύτερη έκταση «Λόφος Θαλλώσι-Προφήτης Ηλίας» που περιβάλλεται στο σχέδιο από πράσινη ρυμοτομική γραμμή, δεν περιέχονται ρυμοτομικού χαρακτήρα ρυθμίσεις για τη διάταξη και διαρρύθμιση των οικοδομήσιμων και κοινοχρήστων χώρων και δεν καθορίζεται η έκταση αυτή ως κοινόχρηστος χώρος (κατά πλειοψηφία).