×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/379/2024

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 379/2024 του Ζ΄ Κλιμακίου αφορά την εξέταση σχεδίου τροποποίησης της 2523/2023 σύμβασης της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, η οποία αφορά παροχή υπηρεσιών υποστήριξης του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης 112. Η αρχική σύμβαση είχε παραταθεί μέχρι 31.12.2024. Η προτεινόμενη τροποποίηση αφορούσε την αύξηση της δαπάνης κατά 53.190,18 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) λόγω αύξησης του κατώτατου μισθού των εργαζομένων. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι αυτή η τροποποίηση συνιστά τροποποίηση ήσσονος σημασίας («de minimis») κατά την έννοια του άρθρου 132 παρ. 2 του ν. 4412/2016, καθώς η αξία της υπολείπεται τόσο του ενωσιακού κατωφλίου των 143.000 ευρώ όσο και του 10% της αξίας της αρχικής σύμβασης. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με το νόμο, η τροποποίηση εξαιρείται του προσυμβατικού ελέγχου και το σχέδιο σύμβασης υποβάλλεται απαραδέκτως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/189/2024

Το Ζ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου έκρινε απαράδεκτη την υποβολή του σχεδίου 1ης τροποποίησης της σύμβασης 5/2024 του Γενικού Αντικαρκινικού Ογκολογικού Νοσοκομείου Αθηνών «Ο ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ» για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού. Η τροποποίηση, η οποία αφορούσε την ενσωμάτωση αυξήσεων του κατώτατου μισθού, προκάλεσε συνολική επαύξηση 165.631,84 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι πρόκειται για τροποποίηση ήσσονος σημασίας («de minimis»), καθώς η αξία της υπολείπεται τόσο του ενωσιακού κατωφλίου (221.000 ευρώ) όσο και του 10% της αξίας της αρχικής σύμβασης (290.211,07 ευρώ). Ως εκ τούτου, σύμφωνα με το άρθρο 324 παρ. 5 περ. α΄ του ν. 4700/2020, η τροποποίηση εξαιρείται του προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/27/2024

Η Πράξη 27/2024 του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την εξέταση νομιμότητας σχεδίου τροποποίησης της σύμβασης μεταξύ του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας και της εταιρείας «ΑΦΟΙ ... ΑΤΕΒΕ» για τη συντήρηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων. Η τροποποίηση, κατόπιν αύξησης του κατώτατου μισθού, προσαρμόζει τη μηνιαία αμοιβή στα 50.258,02€ άνευ ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι αυτή η τροποποίηση, ακόμη και αν συναθροιστεί με την προηγούμενη επαύξηση προσωπικού (συνολική σωρευτική αξία 99.341,04 ευρώ υπό τη μία εκδοχή), είναι «ήσσονος σημασίας» («de minimis»), καθώς το σωρευτικό ποσό υπολείπεται του 10% της αρχικής σύμβασης και του ενωσιακού κατωφλίου των 215.000 ευρώ. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με το άρθρο 324 παρ. 5 του ν. 4700/2020 και το άρθρο 132 παρ. 6 του ν. 4412/2016, η τροποποίηση εξαιρείται του προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας, και ως εκ τούτου, το σχέδιο υποβάλλεται απαραδέκτως προς έλεγχο.


ΝΣΚ/304/2011

Ένοπλες Δυνάμεις – Κρατικές προμήθειες – Νομιμότητα τροποποίησης σύμβασης προμήθειας – Έκδοση ή μη σχετικής γνωμοδότησης Ν.Σ.Κ. – Προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας ή μη από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά η προτεινόμενη τροποποίηση Νο1 της σύμβασης 001Α/08 μεταξύ του ΥΠΕΘΑ και της εταιρείας «Ε…. ΑΒΕΕ», που αφορά την προμήθεια 3.333 Διοπτρών Νυχτερινής Σκόπευσης Τύπου NS-685C, για Πολυβόλα 7,62 χιλ. – 0,50” – Εκτόξευσης Βομβίδων 40 χιλ.», δεν εμπίπτει σε καμία από τις περιοριστικώς αναφερόμενες στην παρ. 2 του άρθρου 66 του ΠΔ 284/1989 περιπτώσεις για τις οποίες προβλέπεται η έκδοση γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. (ομοφ.) β) Η ως άνω προτεινόμενη τροποποίηση πρέπει να υποβληθεί για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο δοθέντος ότι και η αρχική σύμβαση είχε υποβληθεί στον ανωτέρω έλεγχο. (ομοφ.)


ΝΣΚ/419/2008

Ένοπλες Δυνάμεις. Τροποποίηση σύμβασης προμήθειας μεταξύ ΥΠΕΘΑ και αλλοδαπής εταιρείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία η προτεινόμενη μορφή τροποποιήσεως Νο2 της 017Α/01 σύμβασης μεταξύ ΥΠΕΘΑ και εταιρείας….. είναι νόμιμη, η ουσιαστική πάντως εκτίμηση της επερχόμενης τροποποιήσεως, η οποία αναφέρεται σε πραγματικά ζητήματα δύναται να εκτιμηθεί αποκλειστικώς από την υπηρεσία και δεν δύναται να αναχθεί σε αντικείμενο γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του ΝΣΚ.


ΝΣΚ/92/2008

Τροποποίηση σύμβασης προμήθειας μεταξύ ΥΠΕΘΑ και κοινοπραξίας Ν…..(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία η προτεινόμενη τροποποίηση της 034Α/2003 σύμβασης μεταξύ ΥΠΕΘΑ και της κοινοπραξίας Ν….. α) ερείδεται στο άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989 και στο άρθρο 23 της υπόψη συμβάσεως και αιτιολογείται επαρκώς, αφού ληφθεί υπόψη η δημόσια ανάγκη την οποία πρόκειται να καλύψει η προμήθεια και η δημιουργία των πραγματικών καταστάσεων που έχουν δημιουργηθεί κατά την εκτέλεση της σύμβασης, β) η εκτίμηση από ουσιαστική άποψη του περιεχομένου των όρων της τροποποιητικής σύμβασης και ειδικότερα, αν αυτοί είναι συμφέροντες για το Δημόσιο ανήκει στην αποκλειστική κρίση και ευθύνη του αρμοδίου για την τροποποίηση οργάνου.


ΝΣΚ/99/2014

Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση Σύμβασης προμήθειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Όπως προκύπτει από το διδόμενο ιστορικό του ερωτήματος, μη επερχομένης βλάβης στα συμφέροντα του Δημοσίου από την προτεινόμενη τροποποίηση της Σύμβασης, όπως βεβαιώνεται από την Υπηρεσία, το Ν.Σ.Κ. στερείται αρμοδιότητας να γνωμοδοτήσει κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του π.δ. 284/1989 επί του Σχεδίου της 3ης Τροποποίησης αυτής. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/420/2008

Ένοπλες Δυνάμεις. Τροποποίηση σύμβασης προμήθειας μεταξύ ΥΠΕΘΑ και ανώνυμης εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία η προτεινόμενη μορφή τροποποιήσεως Νο2 της 032Β/03 σύμβασης μεταξύ ΥΠΕΘΑ και εταιρείας….. είναι νόμιμη, η ουσιαστική πάντως εκτίμηση της επερχόμενης τροποποιήσεως, η οποία αναφέρεται σε πραγματικά ζητήματα δύναται να εκτιμηθεί αποκλειστικώς από την υπηρεσία και δεν δύναται να αναχθεί σε αντικείμενο γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του ΝΣΚ.


ΝΣΚ/25/2007

Τροποποίηση Σύμβασης προμηθείας μεταξύ ΥΠΕΘΑ και εταιρείας G.A.C.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία η προτεινόμενη μορφή τροποποιήσεως της 008Γ/02 σύμβασης μεταξύ ΥΠΕΘΑ και εταιρείας G.A.C. είναι νόμιμη, η ουσιαστική πάντως εκτίμηση της επερχόμενης τροποποιήσεως, η οποία αναφέρεται σε πραγματικό ζήτημα (χρηματική αποτίμηση παροχής υπηρεσίας), δύναται να εκτιμηθεί αποκλειστικώς από την υπηρεσία και δεν δύναται να αναχθεί σε αντικείμενο γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του ΝΣΚ. (πλειοψ.)


ΔΒ3Η/οικ. 28625/2020

Τροποποίηση της υπ’ αρ. οικ. 4004/30-01-2018 απόφασης (Β’ 379)


ΑΕΠΠ/464/2018

Η προσφεύγουσα εταιρία ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της Διακήρυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου (ΠΕ Λακωνίας) με αριθμό πρωτ. οικ.107690/16299/25.04.2018, η οποία αφορά στον δημόσιο διεθνή ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με τίτλο 'Προμήθεια και Τοποθέτηση Υλικών για την Αντικατάσταση Συνθετικού Χλοοτάπητα Ενωσιακού Γηπέδου Ποδοσφαίρου και Μίνι Γηπέδου Ποδοσφαίρου Αγ. Ιωάννη δ. Σπάρτη Λακωνίας και τον Εκσυγχρονισμό των Αθλητικών Εγκαταστάσεων του Αθλητικού Ενωσιακού Κέντρου Ε.Π.Σ Λακωνίας'. Ειδικότερα, η προσφεύγουσα διαμαρτύρεται για τη συμπερίληψη του Πιστοποιητικού SA 8000:2008 Συστήματος Κοινωνικής Υπευθυνότητας ως προϋπόθεσης συμμετοχής, ισχυριζόμενη ότι αυτό περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό και παραβιάζει αρχές του ενωσιακού δικαίου.