×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/304/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ένοπλες Δυνάμεις – Κρατικές προμήθειες – Νομιμότητα τροποποίησης σύμβασης προμήθειας – Έκδοση ή μη σχετικής γνωμοδότησης Ν.Σ.Κ. – Προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας ή μη από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά η προτεινόμενη τροποποίηση Νο1 της σύμβασης 001Α/08 μεταξύ του ΥΠΕΘΑ και της εταιρείας «Ε…. ΑΒΕΕ», που αφορά την προμήθεια 3.333 Διοπτρών Νυχτερινής Σκόπευσης Τύπου NS-685C, για Πολυβόλα 7,62 χιλ. – 0,50” – Εκτόξευσης Βομβίδων 40 χιλ.», δεν εμπίπτει σε καμία από τις περιοριστικώς αναφερόμενες στην παρ. 2 του άρθρου 66 του ΠΔ 284/1989 περιπτώσεις για τις οποίες προβλέπεται η έκδοση γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. (ομοφ.) β) Η ως άνω προτεινόμενη τροποποίηση πρέπει να υποβληθεί για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο δοθέντος ότι και η αρχική σύμβαση είχε υποβληθεί στον ανωτέρω έλεγχο. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/419/2011

Ένοπλες Δυνάμεις – Κρατικές προμήθειες – Νομιμότητα τροποποίησης σύμβασης προμήθειας – Έκδοση ή μη σχετικής γνωμοδότησης Ν.Σ.Κ. – Προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας ή μη από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους στερείται στην προκειμένη περίπτωση της αρμοδιότητάς του να εκδώσει γνωμοδότηση, κατ’ άρθρο 66 ΠΔ 284/1989,επί του Σχεδίου της 1ης Τροποποίησης της υπ’ αριθμ. 002Α/2008 Σύμβασης. (ομοφ.) 2) Το Σχέδιο της 1ης Τροποποίησης της υπ’ αριθμ. 002Α/2008 Σύμβασης δεν χρειάζεται να υποβληθεί στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αφού δεν επιφέρει οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση σε βάρος του Δημοσίου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/282/2011

Πολεμική Αεροπορία – Τροποποίηση σύμβασης προμήθειας οπλικών συστημάτων – Εξέταση ή μη της νομιμότητάς της, κατ’ άρθρο 66 ΠΔ 285/1989, με έκδοση γνωμοδότησης από το Ν.Σ.Κ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά η προτεινόμενη τροποποίηση Νο 3 της σύμβασης 042Γ/02 μεταξύ του ΥΠΕΘΑ και της εταιρείας «Ο….» που αφορά την Γενική Επιθεώρηση και τον εκσυγχρονισμό δώδεκα (12) μονάδων πυρός του οπλικού συστήματος «ΒΕΛΟΣ» της Πολεμικής Αεροπορίας, δεν εμπίπτει σε καμία από τις περιοριστικώς αναφερόμενες στην παρ. 2 του άρθρου 66 του ΠΔ 285/1989 περιπτώσεις, για τις οποίες προβλέπεται η έκδοση γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/348/2012

Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση προμήθειας – Προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας του Σχεδίου της 1ης Τροποποίησης της 0045Γ/2003 Σύμβασης, από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ν.Σ.Κ. στερείται της αρμοδιότητάς του να εκδώσει γνωμοδότηση επί του Σχεδίου της 1ης Τροποποίησης της 0045Γ/2003 Σύμβασης, διότι μ’ αυτό δεν επέρχεται βλάβη στα συμφέροντά του. Το παραπάνω Σχέδιο δεν χρειάζεται να υποβληθεί στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, διότι δεν επιφέρει οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση σε βάρος του Δημοσίου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/300/2008

Πολεμική Αεροπορία – Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας κατά το άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία η προτεινόμενη μορφή τροποποιήσεως Νο 6 της 1/1993 συμβάσεως μεταξύ ΥΠΕΘΑ και αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρείας είναι νόμιμη, η ουσιαστική πάντως εκτίμηση της επερχόμενης τροποποιήσεως, η οποία αναφέρεται σε πραγματικά ζητήματα δύναται να εκτιμηθεί αποκλειστικώς από την Υπηρεσία και δεν δύναται να αναχθεί σε αντικείμενο γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του Ν.Σ.Κ.


ΠΟΛ 1088/2007

Κοινοποίηση της 515/2006 γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ., σχετικά με το εάν, βάσει μόνο Πρακτικού Ασφαλιστικών Μέτρων Πρωτοδικείου, μπορεί να υποβληθεί δήλωση διακοπής εργασιών από υιό ή σύζυγο φορολογουμένου για λογαριασμό του πατέρα ή συζύγου και ταυτόχρονα να υποβληθεί δήλωση έναρξης εργασιών με το ίδιο αντικείμενο και στον ίδιο χώρο στο όνομα του υιού.

ΝΣΚ/138/2004

Έλεγχος νομιμότητας συμβάσεων προμηθειών των Ενόπλων Δυνάμεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υπόκεινται, κατά το Σύνταγμα και το νόμο, σε έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο οι συμβάσεις προμηθειών των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίες εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής του Ν 2286/1995 και συνάπτονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 284/1989. (πλειοψ.)


ΕΣ/Τ1/157/2007

Τα πρακτικά του Ν.Σ.Κ. δεν παρέχουν στην αρμόδια υπηρεσία την ευχέρεια καταβολής των εγκριθέντων με αυτά ποσών, εκτός αν κριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο ότι η σχετική δαπάνη είναι νόμιμη (βλ. πρακτικά Ολομ. Ε.Σ. 17ης Γεν./4.6.2003, Πράξεις Ι Τμ. 96/2006, 134/2005 κ.ά).


ΕΣ/Τ1/62/1991

Οι τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις δημιουργούν δεδικασμένο, που δεσμεύει κατά το άρθρο 17 παρ. 3 του π.δ. 774/80 το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά τον έλεγχο της νομιμότητας των ως άνω δαπανών.


ΝΣΚ/132/2005

Τουριστικοί λιμένες. Συμβάσεις παραχώρησης χρήσης και εκμετάλλευσης. Έλεγχος νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η σύμβαση παραχώρησης της δημιουργίας, της χρήσης και της εκμετάλλευσης τουριστικού λιμένα αποτελεί ειδική σύμβαση επί της οποίας εφαρμόζονται αποκλειστικά οι διατάξεις του Ν 2160/1993 και του Α.Κ. Ως εκ τούτου, εφόσον δηλαδή δεν αποτελεί σύμβαση προμήθειας αγαθών, εκτέλεσης δημοσίων έργων ή παροχής υπηρεσιών, δεν υπάγεται σε έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως τα όρια του ελέγχου αυτού προσδιορίστηκαν από τον κοινό νομοθέτη, ανεξάρτητα από τον τρόπο ανάδειξης του φορέα διαχείρισης (κατόπιν διαγωνισμού ή απευθείας). (πλειοψ.)


Ε.2015/2023

«Κοινοποίηση της υπ’ αρ. 109/2022 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ (Β΄Τμ.), περί της τυχόν εφαρμογής διατάξεων των άρθρων 152 §1, 152 §2, 150, & 163 §3 του ν. 4820/2021 (ΦΕΚ Α΄130), στα μη ανήκοντα στο Ελεγκτικό Συνέδριο καταλογίζοντα όργανα, και ειδικότερα σε αυτά της ΑΑΔΕ». ΑΔΑ:65ΡΛ46ΜΠ3Ζ-ΧΕΨ