×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/244/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ(...)Κατόπιν δε της  1737/35/9.7.2013 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ........, καταβλήθηκε το ποσό των 12.300,00 με Φ.Π.Α., που αντιστοιχεί στο ήμισυ της ως άνω συμβατικής αμοιβής, στην ανωτέρω ανάδοχο εταιρεία, λόγω παράδοσης εκ μέρους της του 70% των σχετικών υπηρεσιών και της παραλαβής τους. Με την 2207/51/22.9.2015 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ........ εγκρίθηκε η παράταση του ως άνω χρόνου οριστικής παράδοσης των υπόλοιπων σχετικών συμβατικών υπηρεσιών μέχρι τις 30.9.2015, ενώ με την 1799/42/21.7.2015 όμοια απόφαση είχε ήδη εγκριθεί η καταβολή στην ανωτέρω εταιρεία του υπόλοιπου ημίσεως της ως άνω συμβατικής αμοιβής, ποσού 12.300,00 ευρώ με Φ.Π.Α., λόγω της οριστικής παράδοσης εκ μέρους της εταιρείας και της παραλαβής από το ........ των υπηρεσιών αυτών. Σε εκτέλεση δε των αποφάσεων αυτών και προς πληρωμή του εν λόγω ποσού στην ανωτέρω εταιρεία, κι επομένως προς εξόφληση της συνολικής αμοιβής της από την ως άνω σύμβαση, εκδόθηκε από τον ........ το επίμαχο χρηματικό ένταλμα. Ενόψει αυτών, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν υπάγεται στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, δοθέντος ότι αφορά δαπάνη πληρωμής μετά τον πρώτο λογαριασμό της ως άνω σύμβασης υπηρεσιών Ν.Π.Δ.Δ. (του ........), συμβατικού προϋπολογισμού άνω των 10.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α., υπηρεσιών, που παρασχέθηκαν κατά το, από 1.7.2013 έως 30.9.2015, χρονικό διάστημα της παράτασης του χρόνου παροχής τους σε εκτέλεση της αυτής αρχικής σύμβασης. 


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕφΑθ/1235/2025

Με την κρινόμενη αγωγή, η ενάγουσα εταιρεία, επικαλούμενη τη ... διοικητική σύμβαση με αντικείμενο την παροχή της υπηρεσίας συμβούλου για την αναδιοργάνωση των δομών και την εκπόνηση σχεδίου στελέχωσης του εναγόμενου Δήμου, με απευθείας ανάθεση, ζητά παραδεκτώς να αναγνωρισθεί η υποχρέωση του τελευταίου να της καταβάλει το συνολικό ποσό των 14.880,00 ευρώ, ως συμβατικό τίμημα, λόγω μη καταβολής της συμφωνηθείσας αμοιβής, παρά την εκπλήρωση εκ μέρους της των συμβατικών της υποχρεώσεων, κατόπιν παράδοση και παραλαβής των συμφωνηθεισών υπηρεσιών, άλλως, κατά τις διατάξεις περί αδικαιολόγητου πλουτισμού (άρθρα 904 επ. ΑΚ), νομιμοτόκως, από την επόμενη ημέρα μετά την πάροδο τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία παραλαβής των υπηρεσιών που έλαβε χώρα στις 30-11-2018, άλλως από την επίδοση της αγωγής της στον εναγόμενο Δήμο και μέχρι την πλήρη εξόφληση του ως άνω ποσού.(...)Περαιτέρω, ενόψει του ότι όπως εκτέθηκε στην προηγούμενη σκέψη, για την παραλαβή των συμφωνηθεισών υπηρεσιών που αποτέλεσαν αντικείμενο της προεκτεθείσας σύμβασης, συντάχθηκε το από 30.11.2018 πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής της αρμόδιας προς τούτο Επιτροπής Παραλαβής του εναγόμενου Δήμου, που εγκρίθηκε με τη με αριθ. …/…2018 απόφαση της ... Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του εναγομένου Δήμου, από τα οποία προκύπτει η οριστική παραλαβή των εν λόγω παρασχεθεισών από την ενάγουσα εταιρεία υπηρεσιών που είχαν εκτελεστεί προσηκόντως σύμφωνα με τους συμβατικούς όρους έναντι του ποσού ύψους 14.880,00 ευρώ, βάσει και του εκδοθέντος από την ίδια τιμολογίου παροχής υπηρεσιών, το Δικαστήριο κρίνει ότι η ενάγουσα εταιρεία έχει εκπληρώσει προσηκόντως τις συμβατικές της υποχρεώσεις έναντι του εναγόμενου Δήμου και, επομένως, ο τελευταίος, λαμβανομένου υπόψη ότι το προσκομισθέν από την ενάγουσα εταιρεία τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών δεν έχει εισέτι εξοφληθεί, οφείλει να της καταβάλει το συνολικό ποσό ύψους 14.880,00 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., νομιμοτόκως, με το προβλεπόμενο στην υποπαρ. Ζ.5. της παρ. Ζ΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 επιτόκιο, υπολογιζόμενο από την τριακοστή πρώτη (31η) ημέρα από την ημερομηνία παράδοσης και παραλαβής των ως άνω υπηρεσιών, που έλαβε χώρα στις 30-11-2018, δηλαδή από την 31η-12-2018 έως την πλήρη εξόφληση, κατ΄ αποδοχή ως βάσιμης της κρινόμενης αγωγής της ενάγουσας εταιρείας, όσα δε περί του αντιθέτου προβάλλει ο εναγόμενος Δήμος απορρίπτονται ως αβάσιμα. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ Δέχεται την αγωγή.



ΝΣΚ/210/2012

Δημόσιο – Υποχρέωση ή μη καταβολής μισθωμάτων και συναφών δαπανών στέγασης, κτιρίων μισθωμένων για την Ελληνική Αγροφυλακή, μετά την κατάργησή της με το Ν. 3938/2011 – Πρωτόκολλα παράδοσης παραλαβής μισθίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τις μισθώσεις κτιρίων που είχαν καταρτισθεί για τη στέγαση των υπηρεσιών της καταργηθείσης Ελληνικής Αγροφυλακής, οι οποίες, από λόγους αναγόμενους στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου, δεν λύθηκαν και τα μίσθια δεν παραδόθηκαν με πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής στους εκμισθωτές εντός της ορισθείσας από τον Υφυπουργό Οικονομικών προθεσμίας, ήτοι μέχρι 31-7-2011, εξακολουθεί να υφίσταται και μετά την ως άνω ημερομηνία και μέχρι την παράδοση των μισθίων με πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής στους εκμισθωτές, η υποχρέωση του Δημοσίου να καταβάλει μισθώματα και να εξοφλήσει δαπάνες κοινοχρήστων, τηλεφωνικών συνδέσεων, Δ.Ε.Η. κ.λπ., παρά το γεγογός ότι οι υπηρεσίες της Ελληνικής Αγροφυλακής καταργήθηκαν από την δημοσίευση του Ν. 3938/2011. Αντίθετα, δεν υφίσταται υποχρέωση του Δημοσίου να καταβάλει μισθώματα και να εξοφλήσει δαπάνες κοινοχρήστων, τηλεφωνικών συνδέσεων, Δ.Ε.Η. κ.λπ., που ανάγονται σε χρόνο μεταγενέστερο της λύσεως των μισθώσεων και την απόδοση των μισθίων στους εκμισθωτές με σχετικά πρωτόκολλα παράδοσης. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/243/2015

Προμήθεια υγρού οξυγόνου: (...)Η ανωτέρω δε ανάδοχος εταιρεία παρέδωσε (προμήθευσε) στο Νοσοκομείο στις 27.6.2014, 4.7.2014, 11.7.2014, 17.7.2014 και 1.8.2014 ποσότητες υγρού οξυγόνου εκ των 133.000 κυβικών μέτρων της συνολικής συμβατικής ποσότητας υγρού οξυγόνου της ως άνω αρχικής σύμβασης, η παράδοση των 109.980 κυβικών μέτρων εκ των οποίων είχε ήδη ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τα ανωτέρω, πριν από την έναρξη των παραδόσεων αυτών, αντί τιμής 0,82 ευρώ/κυβικό μέτρο, χωρίς κόστος μεταφορικών, ενοικίασης δεξαμενής και Φ.Π.Α., η πληρωμή της προμήθειας των οποίων εντέλλεται με το 480/2015 ένταλμα του Νοσοκομείου. Στις δε 8.8.2014, 19.8.2014, 27.8.2014, 5.9.2014, 12.9.2014 παρέδωσε, επίσης, ποσότητες υγρού οξυγόνου εκ της ως άνω συνολικής συμβατικής ποσότητας της ως άνω αρχικής σύμβασης αντί της ίδιας ως άνω τιμής (0,82 ευρώ/κυβικό μέτρο, χωρίς κόστος μεταφορικών, ενοικίασης δεξαμενής και Φ.Π.Α.), η πληρωμή της προμήθειας των οποίων εντέλλεται με το 479/2015 ένταλμα του Νοσοκομείου, καθώς και νέες ποσότητες υγρού οξυγόνου, συνολικής αξίας 3.819,15 ευρώ με Φ.Π.Α., που αφορούν το μετά τη λήξη του συνόλου της ως άνω συμβατικής ποσότητας υγρού οξυγόνου της ως άνω αρχικής σύμβασης χρονικό διάστημα (μετά τις 12.9.2014), στο πλαίσιο της ως άνω μέχρι 24.12.2014 παράτασής της, στις 22.9.2014 και 30.9.2014, η πληρωμή της προμήθειας των οποίων επίσης εντέλλεται με το τελευταίο ως άνω ένταλμα του Νοσοκομείου (479/2015), στην συμφωνηθείσα όμως στο πλαίσιο της επίμαχης παράτασης νέα τιμή των 0,69 ευρώ/κυβικό μέτρο, χωρίς κόστος μεταφορικών, ενοικίασης δεξαμενής και Φ.Π.Α. Ενόψει αυτών, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα  πληρωμής του ως άνω Νοσοκομείου του ΕΣΥ δεν υπάγονται στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, καθώς το μεν ένα εξ αυτών (480/2015) αφορά δαπάνες πληρωμής με επόμενο του πρώτου λογαριασμό της ως άνω αρχικής σύμβασης προμηθειών του ως άνω Νοσοκομείου, συμβατικού προϋπολογισμού άνω των 5.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α., της προμήθειας των τελευταίων συμβατικών ποσοτήτων υγρού οξυγόνου της εν λόγω σύμβασης, το δε άλλο (479/2015) αφορά αφενός μεν όμοιες με τις ως άνω δαπάνες, αφετέρου δε δαπάνες όμοιων προμηθειών ποσού κάτω των 5.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α. στο πλαίσιο της ως άνω τελευταίας παράτασης της ως άνω αρχικής σύμβασης, που όμως δεν προκύπτει ότι ο συμβατικός της προϋπολογισμός υπερβαίνει το όριο των 5.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α.


ΕλΣυν.Κλ.4/161/2015

Υπηρεσίες φύλαξης:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από ΑΕΙ σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιρίων του Πανεπιστημίου, καθόσον μη νομίμως οι εν λόγω υπηρεσίες ανατέθηκαν απευθείας στην ως άνω εταιρεία, καθώς δεν συνέτρεχε, καμία από τις προϋποθέσεις για την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης, δεδομένου ότι οι ανωτέρω υπηρεσίες αποτελούν πάγια και διαρκή ανάγκη, της οποίας το κόστος, αναγόμενο σε ετήσια βάση, υπερβαίνει το όριο των 20.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου επιτρέπεται η άνευ ειδικών λόγων προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία.


ΕΣ/Τ7/272/2007

Μελέτες.Δαπάνη δεν είναι νόμιμη καθόσον για τον καθορισμό της αμοιβής των αναδόχων μελετητών δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη στην διάταξη της παρ.7 του άρθρου 11 του ν.716/1977 διαδικασία και δεν προκύπτει ότι η τελική αμοιβή της μελέτης δεν έχει υπερβεί το οριζόμενο από στην προαναφερόμενη διάταξη ανώτατο όριο του 40% της συμβατικής αμοιβής, που αρχικώς καθορίζεται βάσει του προϋπολογισμού που συντάσσεται κατά το στάδιο της προμελέτης και, συνεπώς, η καταβολή της ως άνω αμοιβής στερείται νομίμου ερείσματος


ΑΕΠΠ/230/2020

Προμήθεια μεταφορικών μέσων και εξοπλισμού...Ενόψει τούτων η οικονομική προσφορά της καθ΄ης εταιρείας συμμορφώνεται πλήρως με τους επί ποινή αποκλεισμού όρους της οικείας διακήρυξης, ότι δηλαδή από την (οικονομική) προσφορά θα πρέπει να προκύπτει με σαφήνεια η προσφερόμενη τιμή, η δε διευκρινιστική επιστολή της ως άνω συμμετέχουσας εταιρείας σχετικά με τον τρόπο πληρωμής, όπου ειδικότερα δηλώνεται ότι επιθυμεί την πληρωμή του 100% της συμβατικής αξίας μετά την οριστική παραλαβή των υλικών, δεν αλλοιώνει κατά τρόπο ανεπίτρεπτο την υποβληθείσα προσφορά της ούτε όμως παραβιάζει τις αρχές της τυπικότητας και ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων, ως αβασίμως ισχυρίζεται εν προκειμένω η προσφεύγουσα, δεδομένου ότι κατά πρώτον ο τρόπος πληρωμής των υπό προμήθεια ειδών αποτελεί κεφάλαιο των ειδικών όρων εκτέλεσης της προκείμενης σύμβασης σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης (5.1 επ.) και κατά δεύτερον επιλογή εντέλει του έτερου της αναθέτουσας αρχής συμβαλλομένου μέρους για το αν η πληρωμή του αναδόχου θα πραγματοποιηθεί είτε α) με το 100% της συμβατικής αξίας μετά την οριστική παραλαβή των υλικών είτε β) με τη χορήγηση έντοκης προκαταβολής μέχρι ποσοστού 50 % της συμβατικής αξίας χωρίς Φ.Π.Α, με την κατάθεση ισόποσης εγγύησης η οποία θα καλύπτει τη διαφορά μεταξύ του ποσού της εγγύησης καλής εκτέλεσης και του ποσού της καταβαλλόμενης προκαταβολής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 72§1 περ. δ του Ν. 4412/2016 και την καταβολή του υπολοίπου είτε μετά την οριστική παραλαβή των υλικών είτε με πληρωμή ποσοστού 20% της συμβατικής αξίας χωρίς Φ.Π.Α. με το πρωτόκολλο παραλαβής κατόπιν του μακροσκοπικού ελέγχου και την εξόφληση της υπόλοιπης συμβατικής αξίας με τον συνολικό Φ.Π.Α. μετά την οριστική παραλαβή των υλικών. Ενόψει τούτων ο λόγος αυτός της προσφυγής πρέπει να απορριφθεί. 


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/257/2021

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της υποκείμενης διαδικασίας ανάθεσης από την Περιφέρεια … των υπηρεσιών με τίτλο «Καθαρισμός ρεμάτων και ποταμών και άμεσες επεμβάσεις αντιπλημμυρικών έργων στην ΠΕ …», Υποέργο (νέο): «Καθαρισμός ρεμάτων και ποταμών και άμεσες επεμβάσεις αντιπλημμυρικών έργων στην ΠΕ …», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.451.612,90 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. (1.800.000 ευρώ με Φ.Π.Α.) και συμβατικής αμοιβής 1.161.290,32 χωρίς Φ.Π.Α.(....)Ενόψει αυτών, παρότι στην προκείμενη περίπτωση συντρέχει ανάγκη παροχής υπηρεσιών καθαρισμού ρεμάτων που οφείλεται σε απρόβλεπτα καιρικά φαινόμενα, δεν συντρέχει η σωρευτικώς απαιτούμενη προϋπόθεση της αδυναμίας της αναθέτουσας αρχής να τηρήσει τις προθεσμίες των διαδικασιών με δημοσίευση, έστω επισπευσμένων.Κατ' ακολουθία των ανωτέρω, κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/479/2022

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης με αντικείμενο «Υπηρεσίες καθαριότητας των κτηρίων των Υπηρεσιών αρμοδιότητας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας», προεκτιμώμενης αμοιβής 1.580.833,80 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. (1.960.233,90 ευρώ με Φ.Π.Α.) και δικαιώματος παράτασης έως 12 μήνες προϋπολογισμού 790.000,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α.(....)Ακολούθως, μετά την υποβολή και τον έλεγχο της πληρότητας των υποβληθέντων από αυτήν δικαιολογητικών κατακύρωσης η Επιτροπή του Διαγωνισμού εισηγήθηκε, με το 237.5.2022 12ο Πρακτικό της, την κατακύρωση σε αυτήν του αποτελέσματος του διαγωνισμού. Το ως άνω Πρακτικό εγκρίθηκε με την 3120/72/31.5.2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του …., και το αποτέλεσμα του διαγωνισμού  κατακυρώθηκε στην εταιρεία με την επωνυμία … με δ.τ. «… A.E.».Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΝΣΚ/401/2012

Σύμβαση παροχής υπηρεσιών – Δυνατότητα πληρωμής της αναδόχου εταιρείας για το μέρος του έργου (τμηματικές πληρωμές εξαμήνων) που έχει αποτιμηθεί.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κωλύεται η καταβολή των αναφερομένων στο θέμα δόσεων στην ανάδοχο, καθόσον δεν πληρούνται οι προβλεπόμενες, από το νόμο και τη σύμβαση, προϋποθέσεις σύννομης παράδοσης και παραλαβής των προϊόντων και υπηρεσιών. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 561/2011.


Π. 8272/4880/1987 ΠΟΛ364/1987

Διαδικασία απαλλαγής από Φ.Π.Α. της εισαγωγής και παράδοσης αγαθών που τίθενται σε καθεστώτα του δεύτερου εδαφίου της περίπτ. β της παρ. 1 του άρθρ. 21 του Νόμ. 1642/86 και των υπηρεσιών που παρέχονται σ αυτά.