ΕΣ/Τ1/154/2006
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Yπάλληλος ο οποίος μετατάχθηκε για την κάλυψη κενής θέσης σε δημόσια υπηρεσία, νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.-νοσοκομεία) ή ο.τ.α παραμεθόριας περιοχής πριν την έναρξη ισχύος του νέου μισθολογικού νόμου (ν.3205/2003), δηλαδή πριν από την 1.1.2004, δικαιούται να λάβει, υπό την επιφύλαξη των διατάξεων περί παραγραφής, της προβλεπόμενης εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης, όπως αυτή προσδιορίζεται από τις σχετικές διατάξεις.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/357/2008
Επανάληψη πειθαρχικής διαδικασίας κατ’ άρθρο 143 του Υπαλληλικού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση μπορεί να προβεί σε επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας κατ’ άρθρο 143 του Υ.Κ. (Ν 3528/2007) χωρίς χρονικό περιορισμό, υπό την επιφύλαξη όμως της μη παραγραφής του εκάστοτε πειθαρχικού αδικήματος. (πλειοψ.)
ΑΕΔ/9/2009
Η διάταξη του άρθρου 48 παρ. 3 του Ν.Δ/τος 496/1974 περί διετούς παραγραφής των μισθολογικών κ.λ.π. αξιώσεων υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. με σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου δεν αντίκειται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος - Η έννοια των διατάξεων των άρθρων 49 και 51 περ. β του αυτού ως άνω Ν.Δ/τος είναι, ότι αίτηση, υποβληθείσα στο αρμόδιο Ν.Π.Δ.Δ. πριν από την έναρξη του χρόνου παραγραφής αναστέλλει την έναρξη της παραγραφής αυτής επί ένα εξάμηνο.
ΝΣΚ/230/2017
Δυνατότητα καταβολής σε ιατρό - μέλος ΕΔΙΠ της ειδικής αμοιβής του άρθρου 131 παρ.1 Ε' του Ν 4472/2017 πριν την έκδοση σχετικής κ.υ.α. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Δεν είναι δυνατή η καταβολή σε Ιατρό- μέλος Ε.ΔΙ.Π. της Ιατρικής Σχολής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΕΚΠΑ, της προβλεπόμενης, στο άρθρο 131 παρ. I Ε του Ν 4472/2017 (ΦΕΚ 74 Α'), ειδικής αμοιβής, πριν την έκδοση της προβλεπόμενης στην εν λόγω διάταξη, κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας. (πλειοψ.)
ΔΕΔ/Θεσ/440/2025
Η Απόφαση 440/2025 αφορά την ακύρωση πράξης επιβολής προστίμου ποσού 3.000,00€, που επιβλήθηκε από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ για τη διαχειριστική περίοδο 01/01/2013 – 31/12/2013, λόγω μη επίδειξης βιβλίων βάσει του άρθρου 5 ν.2523/1997. Η αρχική ενδικοφανής προσφυγή είχε απορριφθεί ως εκπρόθεσμη, αλλά το Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης με την υπ' αριθ. Α.......//2024 απόφασή του ακύρωσε την απόρριψη και ανέπεμψε την υπόθεση για ουσιαστική εξέταση. Κατά την επανεξέταση, η ΔΕΔ έκρινε ότι ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος περί παραγραφής είναι βάσιμος. Σύμφωνα με τη νομολογία του ΣτΕ (616/2021), για τις υποθέσεις πριν την ισχύ του ΚΦΔ (πριν τις 31/12/2013), η διακοπή της παραγραφής απαιτεί τόσο την έκδοση όσο και την κοινοποίηση της πράξης. Δεδομένου ότι η πλήρης γνώση της πράξης από τον προσφεύγοντα συντελέστηκε στις 04/04/2022, μετά τη λήξη της πενταετούς παραγραφής (31/12/2019), η ΔΕΔ ακύρωσε την πράξη επιβολής προστίμου λόγω παραγραφής.
ΝΣΚ/91/2022
Τρόπος συμμόρφωσης της Διοίκησης προς απόφαση Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Ακυρωτικού Σχηματισμού), με την οποία το Δικαστήριο δέχθηκε αίτηση ακύρωσης υπαλλήλου κατά πράξης της Διοίκησης, που είχε απορρίψει αίτημα μετάταξής της σε μοναδική κενή οργανική θέση κλάδου ΠΕ Κοινωνιολόγων, στην οποία μετατάχθηκε άλλος υπάλληλος και ανέπεμψε την υπόθεση στη Διοίκηση για νέα νόμιμη κρίση.(...)Η Διοίκηση συμμορφούμενη με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Σχηματισμού Ακυρωτικής Διαδικασίας), με την οποία έγινε δεκτή αίτηση ακύρωσης υπαλλήλου κατά πράξης της Διοίκησης με την οποία είχε απορριφθεί αίτημα μετάταξής της, οφείλει να ανακαλέσει αρχικά την απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με την οποία μετατάχθηκε άλλος υπάλληλος στην μοναδική κενή οργανική θέση του Κλάδου ΠΕ Κοινωνιολόγων του Καταστήματος Κράτησης Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια να αναπέμψει τόσο την αίτηση της επιτυχούσας την ακύρωση της ως άνω απόφασης όσο και του μεταταχθέντος στη θέση αυτή υπαλλήλου ενώπιον του αρμοδίου Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων Καταστημάτων Κράτησης, προκειμένου αυτό να γνωμοδοτήσει για την κάλυψη της μοναδικής κενής οργανικής θέσης κλάδου ΠΕ Κοινωνιολόγων στο Κατάστημα Κράτησης Θεσσαλονίκης (ομόφωνα).
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)125/2015
ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ:Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου, ο οποίος μετατάχθηκε σε αυτόν από άλλο Δήμο, στο πλαίσιο της ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας (άρθρα 30 ν. 4223/2013, 51 παρ. 8 ν.4250/2014 και 24 παρ. 1 ν.4255/2014), καθόσον μη νομίμως λήφθηκε υπόψη ο χρόνος στρατιωτικής υπηρεσίας ως χρόνος πραγματικής πολιτικής υπηρεσίας κατά το διορισμό του σε προσωποπαγή μόνιμη θέση ΔΕ 1 Διοικητικού Υπαλλήλου, διότι η στρατιωτική υπηρεσία παρασχέθηκε από 9.2.2005 έως 9.2.2006, ήτοι μετά την 1.1.2004 και δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για τη μισθολογική του εξέλιξη (άρθρου 15 παρ. 2 περ. α του ν.3205/2003, ΦΕΚ Α΄ 297/2003).
ΑΕΔ/9/2009
Η διάταξη του άρθρου 48 παρ. 3 του Ν.Δ/τος 496/1974(Διετής παραγραφή) δεν αντίκειται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, καθώς και ότι η έννοια των διατάξεων των άρθρων 49 και 51 περ. β του αυτού ως άνω Ν.Δ/τος είναι, ότι αίτηση, υποβληθείσα στο αρμόδιο ν.π.δ.δ. πριν από την έναρξη του χρόνου παραγραφής αναστέλλει την έναρξη της παραγραφής αυτής επί ένα εξάμηνο, κατά τα εις το αιτιολογικό.
ΝΣΚ/154/2020
Ειδικότερα ερωτήματα ως προς την ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 3 του Καν. (ΕΚ, Ευρατόμ) 2988/1995, σχετικά με το χρόνο παραγραφής της “παρατυπίας”.(...)Τα κυριότερα ερωτήματα που τίθενται είναι: -Εάν το άρθρο 3 του καν. 2988/1995 έχει την έννοια ότι δεν διεξάγεται έρευνα για παρατυπίες παλαιότερες των τεσσάρων ετών της προβλεπόμενης προθεσμίας παραγραφής, -Ποιά είναι η έννοια της επαναλαμβανόμενης παρατυπίας και πως υπολογίζεται ο χρόνος παραγραφής της δίωξής της και -Εάν, σε περίπτωση που ο οφειλέτης επικαλεστεί εξωδίκως την παραγραφή της αναζήτησης αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, υποχρεούται ο ΟΠΕΚΕΠΕ να συνεχίσει τη διαδικασία ανάκτησης ή οφείλει να την παύσει αποδεχόμενος την παραγραφή. Λόγω του ανακύψαντος σοβαρού ζητήματος γενικού ενδιαφέροντος που αφορά το συμβατό της διάταξης του άρθρου 122 του ν. 4270/2014 περί δημοσίου λογιστικού, με το άρθρο 3 παρ. 1 του κανονισμού 2988/1995 ως προς την έναρξη του χρόνου της παραγραφής και, επειδή τα ερωτήματα συνέχονται μεταξύ τους και για να απαντηθούν απαιτείται να εξετασθούν όλοι οι προβληματισμοί της υπηρεσίας, το Τμήμα αποφάσισε ομόφωνα να παραπεμφθεί το σύνολο των ερωτημάτων στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ., λόγω σπουδαιότητας.
ΝΣΚ/207/2013
α) Ιατροί πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης των πρώην υπηρεσιών νοσοκομειακής υποστήριξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με βαθμό Διευθυντή – Μεταφορά και ένταξή τους στα νοσοκομεία του ΕΣΥ – Εφαρμογή ή μη των διατάξεων της περ.Ζ του άρθρου 4 του ν. 3754/2009. β) Κατάργηση ιατρικού τμήματος του παραρτήματος ενός νοσοκομείου – Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 32 παρ.1 του ν. 4025/2011 σε υπηρετούντα ιατρό με βαθμό Διευθυντή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι ιατροί πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με βαθμό Διευθυντή και για τους οποίους διαπιστώθηκε η μεταφορά και η ένταξή τους στα νοσοκομεία του ΕΣΥ (φορείς υποδοχής), δύνανται να συμμετάσχουν κατ’ άρθρο 4 περ.Ζ του ν. 3754/2009 (όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει) στη διαδικασία κάλυψης κενής ή κενούμενης θέσης Συντονιστή Διευθυντή από την ημερομηνία που διαπιστώθηκε (1-6-2011) η μεταφορά και η ένταξή τους στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ. Όμως για αυτούς δεν μπορεί να εφαρμοστεί η τελευταία παράγραφος του ιδίου ως άνω άρθρου και νόμου και να καταστούν αυτομάτως και μάλιστα αναδρομικώς Συντονιστές Διευθυντές, αφού κατά την έναρξη ισχύος του ν. 3754/2009, αυτοί δεν υπηρετούσαν ως Διευθυντές στο ΕΣΥ. β) Η απάντηση επί του δευτέρου ερωτήματος δεν είναι δυνατή. (ομοφ.)
ΔΕΔ/Θεσ/624/2025
Η απόφαση 624 απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και Φ.Π.Α. για το φορολογικό έτος 2018. Η φορολογική αρχή είχε επιβάλει φόρους, τέλη και πρόστιμα συνολικού ποσού €72.502,32, κρίνοντας εικονικά ως προς το πρόσωπο του εκδότη πέντε (5) φορολογικά στοιχεία συνολικής καθαρής αξίας €75.558,10, που αφορούσαν αγορές κάστανων. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό του προσφεύγοντος περί καλής πίστης, καθώς δεν αποδείχθηκε, και επιβεβαίωσε την εικονικότητα. Απέρριψε επίσης τον λόγο περί παραγραφής, καθώς οι πράξεις εκδόθηκαν και κοινοποιήθηκαν εμπρόθεσμα στις 02/12/2024, πριν την λήξη του έτους παραγραφής.