×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ6/102/2008

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 102/2008

Μεταφορές μαθητών.Τυχόν ερμηνευτική παραδοχή ότι ο προβλεπόμενος περιορισμός ως προς τη «μέγιστη αποζημίωση», που δύνανται να λάβουν οι ανάδοχοι του δημοσίου διαγωνισμού, καταλαμβάνει και την περίπτωση της προσφυγής σε απευθείας ανάθεση, αντίκειται στον επιδιωκόμενο από τις διατάξεις αυτές σκοπό και καθιστά άνευ ουσίας τη ρητά προβλεπόμενη, όχι μόνο στην Κ.Υ.Α. ΙΒ/6071/1998, αλλά και στο ν.2621/1998 (άρθρο 2 παρ. 24β) δυνατότητα περί προσφυγής σε απευθείας ανάθεση για τη μεταφορά τον μαθητών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/135/2003

Σύναψη των συμβάσεων με απευθείας ανάθεση, όπως προβλέπονται ευθέως από την εξουσιοδοτική διάταξη του ν.2621/1998, αρ. 2 παρ. 24 περ.β' είναι σύννομες όταν υπερβαίνουν τη μέγιστη αποζημίωση


2/44174/0026/2006

Υπέρβαση μέγιστης αποζημίωσης της ΚΥΑ ΙΒ/6071/26-8-1998 κατά τη μεταφορά μαθητών.


2/24496/0026/2007

Μίσθωση οχημάτων για τη μεταφορά μαθητών Π/μιας και Δ/μιας Εκπαίδευσης χωρίς να τηρηθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις της Κ.Υ.Α. αριθμ. ΙΒ/6071/26-8-1998 χωρίς να έχει προηγηθεί δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός


ΕΣ/Ζ.ΚΛ/369/2007

Μεταφορές μαθητών.H δαπάνη του κόστους μεταφοράς των μαθητών δεν μπορεί να υπερβαίνει, τη μέγιστη αποζημίωση που καθορίζεται σύμφωνα με τους οριζόμενους στην παρ. 9 του άρθρου 1 της αριθμ.6071/1998 ΚΥΑ τύπους, ανεξάρτητα εάν το έργο της μεταφοράς των μαθητών εκτελείται είτε κατόπιν ενέργειας σχετικού διαγωνισμού, είτε με απευθείας ανάθεση στην περίπτωση που ο διαγωνισμός απέβη άγονος, δεδομένου ότι η διάταξη της παρ.9 του άρθρου 1 της υπουργικής απόφασης δεν κάνει καμία σχετική διάκριση.

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/5/2008.


ΕλΣυν.Τμ.7/174/2011

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Τμήμα, λαμβάνοντας υπόψη ότι σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. ΙΒ/6071/26.8.1998, η οποία διαγράφει συγκεκριμένη και αυστηρή διαδικασία για την πραγματοποίηση της μεταφοράς των μαθητών από την κατοικία τους στα σχολεία φοίτησης και αντίστροφα, σε περίπτωση διαπιστωμένης αδυναμίας πραγματοποίησης της μεταφοράς από τον οικείο Δήμο, είτε με δικό του κατάλληλο μεταφορικό μέσο είτε μέσω των Κ.Τ.Ε.Λ., των λεωφορείων Ο.Σ.Ε. κ.λπ., η οικεία Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση προβαίνει στη διενέργεια δημόσιου ανοιχτού μειοδοτικού διαγωνισμού, κρίνει ότι δεν είναι νόμιμη η απευθείας ανάθεση της εκτέλεσης του έργου μεταφοράς των μαθητών από το Δήμο ... στον …, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Επίτροπο. Εξάλλου, ο ισχυρισμός του Δήμου ότι η απευθείας ανάθεση έγινε, διότι το δημοτικό λεωφορείο που εκτελούσε το δρομολόγιο μεταφοράς των μαθητών ακινητοποιήθηκε, λόγω σοβαρής βλάβης του κινητήρα του, η δε επισκευή του κρίθηκε ασύμφορη λόγω της παλαιότητάς του, και, ως εκ τούτου, αυτή ευρίσκει έρεισμα στο άρθρο 209 παρ. 9 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, που επιτρέπει την απευθείας ανάθεση παροχής υπηρεσιών από το Δήμαρχο, μέχρι του ποσού (20.000 ευρώ), που ορίζεται στις διατάξεις του άρθρου 83 του ν.2362/1995 και της ισχύουσας κατά τον κρίσιμο για την υπόθεση χρόνο ανάθεσης, απόφασης του Υπουργού Οικονομικών 35130/739/9.8.2010 (ΦΕΚ 1291 Β΄), αφενός μεν δεν αποδεικνύεται, καθόσον από την επισυναπτόμενη υπεύθυνη δήλωση του ιδιώτη μηχανικού αυτοκινήτων, …, δεν προκύπτει ότι το αναφερόμενο σε αυτήν όχημα του Δήμου, με αριθμό κυκλοφορίας …, είναι το επίμαχο δημοτικό λεωφορείο, αφετέρου δε τυγχάνει απορριπτέος ως αλυσιτελής, διότι και αληθής υποτιθέμενος, δεν δύναται να καταστήσει νόμιμη την εκ μέρους του Δήμου προσφυγή στην απευθείας ανάθεση, καθόσον το έργο της μεταφοράς των μαθητών διέπεται αποκλειστικά από τις ειδικές διατάξεις του ν.2240/1994, του ν.2621/1998, της Κ.Υ.Α. ΙΒ/6071/26.8.1998 και του π.δ/τος 161/2000. Επίσης δεν αποδεικνύεται και ο ισχυρισμός του Δήμου ότι η σχετική αρμοδιότητα είχε ανατεθεί σ΄ αυτόν από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πρέβεζας, με βάση ισχύουσα κατά τον ανωτέρω κρίσιμο χρόνο σύμβαση και τούτο ανεξαρτήτως της νομιμότητας της σύμβασης αυτής. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/324/2005

Δαπάνη μεταφοράς μαθητών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο περιορισμός του ποσού των 170.000 δραχμών (499 ευρώ) που αντιστοιχεί στο συνολικό κόστος μεταφοράς ανά μαθητή για όλο το σχολικό έτος σε κάθε διαδρομή, που προβλέπεται από τις παρ.2 και 3 του άρθρου 2 της υπ αριθμ. ΙΒ/6071/1998 κ.υ.α., δεν δύναται να εφαρμοσθεί και στις παρ.9 και 11 του άρθρου 1 της ίδιας ως άνω κ.υ.α.


ΝΣΚ/218/2001

Εκπαίδευση. Εννοια της έδρας σχολείου για την καταβολή του επιδόματος μεταφοράς σε μαθητές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Έδρα του σχολείου κατά την έννοια της υπ αριθμ. ΙΒ/6071/26-8-1998 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας είναι η πόλη ή το χωριό στο οποίο λειτουργεί το σχολείο. Για την καταβολή του επιδόματος μεταφοράς πρέπει να υπολογίζεται η απόσταση από τον τόπο κατοικίας του μαθητή, μέχρι τα όρια του οικισμού, (πόλη ή χωριό), όπου είναι η έδρα και λειτουργεί το σχολείο.


ΝΣΚ/113/2003

Δυνατότητα καταβολής επιδόματος μεταφοράς σε ενήλικο μαθητή και φορέας επιβάρυνσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το επίδομα μεταφοράς και επιδότησης του άρθρου 2 της ΚΥΑ ΙΒ/6071/26-8-1998 (ΦΕΚ 932/98 τ.Β’) δικαιούνται όχι μόνον οι ανήλικοι μαθητές αλλά και όσοι εξ αυτών είναι ενήλικοι, αρκεί να συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις και το εισπράττουν οι μεν ανήλικοι όπως ορίζει ειδικώς στην παρ.4 του άρθρου 2 η ανωτέρω ΚΥΑ, οι δε ενήλικοι, με τις γενικές διατάξεις, είτε αυτοπροσώπως είτε δια πληρεξουσίου. Υπόχρεως για την καταβολή του εν λόγω επιδόματος είναι η ΝΑ από την οποία προέρχονται οι μαθητές.


ΝΣΚ/440/2005

Ανάθεση εκπόνησης μελετών.Μετά τη δημοσίευση του Ν 3316/2005 (άρθρο 10) καταργείται η παρ.4α του άρθρου 13 του Ν 2578/1998 που αφορά στην απευθείας ανάθεση εκπόνησης μελετών ή διενέργειας ερευνών ή εκτέλεση έργων του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών σε ανώτατα και τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα και ερευνητικά ιδρύματα που εποπτεύονται από το κράτος, ως αντίθετη. (πλειοψ.)

ΝΣΚ/125/2006

Ατύχημα αεροπορικό. Σύμβαση παροχής υπηρεσιών. Απευθείας ανάθεση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απευθείας ανάθεση από την Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, κατά τη διερεύνηση του ατυχήματος του αεροσκάφους της εταιρείας HELIOS στο Γραμματικό Αττικής, σε εξειδικευμένο συνεργείο με χρήση γερανών και άλλων αναγκαίων μηχανημάτων, στις 14-8-2005, των εργασιών της διανοίξεως διόδων προσπέλασης μέχρι του σημείου της πτώσεως του αεροσκάφους, της περισυλλογής των συντριμμάτων του αεροσκάφους, της μεταφοράς και αποθήκευσης αυτών, προκειμένου να μελετηθούν, για τις οποίες η σχετική δαπάνη ανήλθε σε 21.420 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), εχώρησε νομίμως, ως εκ του εκτάκτου και φανερά κατεπείγοντος χαρακτήρα των εργασιών, μη έχοντος εφαρμογή, ως εκ του ύψους της δαπάνης, του ΠΔ 346/1998.