ΕΣ/ΤΜ.6/121/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ - ΙΙΙ της παρούσας, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση, εσφαλμένως κρίθηκε με την προσβαλλόμενη πράξη ότι δεν είναι νόμιμη η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, ως προς τα δρομολόγια υπ΄αριθμ. 363 και 400, στους προαναφερόμενους μειοδότες ... ... και ..., αντιστοίχως. Και τούτο διότι, όπως προεκτέθηκε, στις διατάξεις της οικείας διακήρυξης προβλέπεται ρητώς η δυνατότητα των υποψηφίων να διαθέτουν τα απαιτούμενα για την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς οχήματα, βάσει σύμβασης μίσθωσης ή παραχώρησης της χρήσης τους, υπό την προϋπόθεση ότι θα προσκομισθεί ως δικαιολογητικό κατακύρωσης, το οικείο ιδιωτικό συμφωνητικό μίσθωσης ή παραχώρησης της χρήσης αυτού. Η προϋπόθεση δε αυτή, πληρούται εν προκειμένω, καθώς ως προς τα επίμαχα 363 και 400 δρομολόγια προσκομίσθηκαν από τους ως άνω μειοδότες τα από 3.10.2018 και 4.10.2018 ιδιωτικά συμφωνητικά, αντιστοίχως, από τα οποία πράγματι προκύπτει η παραχώρηση σε αυτούς της χρήσης των οχημάτων που θα χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεση των δρομολογίων. Το γεγονός, εξάλλου, ότι για τα ως άνω δρομολόγια δηλώθηκαν επιπλέον, ως οδηγοί, εκτός των ιδίων των μειοδοτών και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που παραχώρησαν τη χρήση τους στους πρώτους, για την εκτέλεση των ελεγχόμενων συμβάσεων, δεν έρχεται σε αντίθεση με τους όρους της διακήρυξης, η οποία επίσης ρητώς επιτρέπει την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς μέσω απασχόλησης τρίτων προσώπων – οδηγών, που διαθέτουν την ειδική άδεια οδηγού οι οποίοι δεν αποκλείεται να ταυτίζονται με το πρόσωπο του ιδιοκτήτη του εκμισθούμενου ή παραχωρούμενου οχήματος, ούτε σε κάθε περίπτωση συνεπάγεται την από τους ως άνω δύο αναδόχους μεταβίβαση ή εκχώρηση στους ιδιοκτήτες των οχημάτων της απορρέουσας εκ των συμβάσεων αυτών έννομης σχέσης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Α 53409/2551/2018
Διακριτικά γνωρίσματα των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) και εκμισθωμένων Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.), με οδηγό, αυτοκίνητων οχημάτων με τα οποία παρέχονται υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών κατόπιν ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης αδειοδοτημένου κατά τον ν. 4530/2018 (Α’ 59) φορέα.
ΑΕΠΠ/267/2018
Οι προσφέροντες ασκούν προδικαστικές προσφυγές κατά της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέκλεισε τις προσφορές τους για ορισμένα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών δημοσίων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (Λέσβος και Λήμνος) για δύο σχολικά έτη (2017-2018 και 2018-2019), με συνολική εκτιμώμενη αξία χωρίς ΦΠΑ 3.939.406,58 ευρώ. Οι προσφέγοντες επικαλούνται παράνομη απόρριψη λόγω γεωγραφικών περιορισμών των ΕΔΧ οχημάτων (ταξί), ισχυριζόμενοι ότι η αναθέτουσα αρχή εφάρμοσε εκ των υστέρων περιορισμούς που δεν προέβλεπε η διακήρυξη.
ΑΕΠΠ/974/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί Προδικαστική Προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που ανέδειξε την παρεμβαίνουσα κοινοπραξία ως προσωρινή ανάδοχο για συγκεκριμένα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών (με κωδικούς ...). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες μεταφοράς μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας για το σχολικό έτος 2020-2021, με προϋπολογισμό έως 18.718€ (συμπλ. ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται σε κατηγορίες παραβίασης της διαδικαστικής νομιμότητας, ιδίως ως προς την υποχρεωτική δήλωση κωδικών δρομολογίων και χρονοδιαγραμμάτων εκτέλεσης από την παρεμβαίνουσα, τα οποία κρίθηκαν απαραίτητα για τη διασφάλιση της δυνατότητας έγκαιρης μεταφοράς.
ΔΕΔ/Θεσ/675/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά Οριστικών Πράξεων Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος, ΦΠΑ, και Πράξεων Επιβολής Προστίμου για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019. Ο έλεγχος διαπίστωσε μη έκδοση και ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών, κυρίως στα δρομολόγια προς/από τη Γεωργία. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε εσφαλμένο προσδιορισμό της φορολογητέας ύλης και αβάσιμες κυρώσεις, υποστηρίζοντας ότι τα δρομολόγια από Γεωργία εκτελούνταν από γεωργιανή εταιρεία. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι τα ιδιωτικά συμφωνητικά υποβλήθηκαν εκπρόθεσμα και ότι τα έξοδα της προσφεύγουσας υπερέβαιναν κατά πολύ τα δηλωθέντα έσοδα σε αντίθεση με την κοινή επιχειρηματική πείρα. Ως εκ τούτου, διατηρήθηκε το σύνολο των καταλογιζόμενων φόρων και προστίμων.
ΕΣ/ΤΜ.7/50/2018
Καταβολή αμοιβής για συντήρηση και επισκευή δημοτικών οχημάτων: ..ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 164/2018 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανώνστο παρόν Τμήμα..Ήδη με την αίτησή του ο αιτών Δήμος προβάλλει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, διότι η προμήθεια των ανταλλακτικών δεν αφορούσε εργασίες και ανταλλακτικά τακτικής συντήρησης των οχημάτων, αλλά προμήθεια ανταλλακτικών για την επισκευή των ως άνω οχημάτων, που ήδη είχαν παρουσιάσει βλάβες και έχρηζαν επισκευής, ενώ η διενέργεια του γενικού σέρβις αποφασίστηκε επ’ ευκαιρία της επισκευής τους, ενόψει του ότι τα οχήματα μεταφέρονται σε συνεργείο σε άλλη πόλη και συγκεκριμένα στο ... Ότι, περαιτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα αφορά μόνον στην προμήθεια των ανταλλακτικών, που προορίζονται για την αντιμετώπιση των βλαβών και όχι τις εργασίες επισκευής, συντήρησης και σέρβις, οι οποίες ανατέθηκαν στο ... .... Τέλος και προς επίρρωσιν του ισχυρισμού του ότι τα ανταλλακτικά αφορούν έκτακτες ζημίες, που δεν μπορούσαν να προβλεφθούν, επικαλείται την καθυστέρηση στην προμήθεια των ανταλλακτικών του μηχανήματος έργων με αριθμ. Κυκλοφ. ΜΕ ... και τη δυσκολία στην ανεύρεση των σχετικών ανταλλακτικών. Από τις ως άνω περιγραφείσες εργασίες, όμως, προκύπτει ότι πολλά από τα ανταλλακτικά αφορούν σε ανταλλακτικά της τακτικής συντήρησης των οχημάτων, δηλαδή ανταλλακτικά που υπόκεινται σε έλεγχο κατά το εκάστοτε γενικό σέρβις των οχημάτων, με αποτέλεσμα να ελέγχονται και να αντικαθίστανται εφόσον έχουν φθαρεί, ανεξαρτήτως αν έχει εκδηλωθεί ή όχι σχετική βλάβη. Συνεπώς, βλάβη οχήματος, που οφείλεται σε ανταλλακτικά, που αντικαθίστανται σε τακτά χρονικά διαστήματα κατά το σέρβις των οχημάτων, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως έκτακτη βλάβη (εκτός αν προκύπτει ότι οφείλεται σε άλλο γεγονός, π.χ. ελαττωματικότητα του προϊόντος), αλλά αφορά σε φθορές και βλάβες της συνήθους χρήσης αυτών, για τις οποίες η αρμόδια Επιτροπή του Δήμου οφείλει να έχει προβεί στον προγραμματισμό και προμήθεια των σχετικών ανταλλακτικών. Εντούτοις λαμβανομένων υπόψη των ως άνω ισχυρισμών του Δήμου ότι στα υπό προμήθεια ανταλλακτικά περιλαμβάνονται και ανταλλακτικά που δεν αφορούν στο τακτικό σέρβις των οχημάτων, όπως τούτο αποδεικνύεται και από τη δυσκολία ανεύρεσης των ανταλλακτικών για με αριθμ. Κυκλοφ. ΜΕ ... όχημα, το Τμήμα κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου προέβησαν στην ελεγχόμενη απευθείας ανάθεση χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων και πρέπει για το λόγο αυτό να ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή, ν’ ανακληθεί η 164/2018 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα τούτο και, συνακόλουθα, να θεωρηθεί το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα.
Δ18Α/5017560/ΕΞ2010
Όροι και προϋποθέσεις για την απαλλαγή από δασμούς και φόρους των καυσίμων που περιέχονται στις κανονικές δεξαμενές των μηχανοκίνητων οχημάτων δημόσιας χρήσης μεταφοράς εμπορευμάτων που εισέρχονται στη χώρα μας από τρίτες χώρες - καθορισμός ανώτατης ποσότητας.Τροποποιήθηκε με την Δ18Α 5030961/ΕΞ2013-ΦΕΚ 2250 Β/11-9-2013
ΑΕΠΠ/1398/2020
Στην προδικαστική προσφυγή 1398/2020, η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της απόφασης που όρισε τον *** ως προσωρινό μειοδότη για τα δρομολόγια 2, 3 και 4 της σύμβασης μεταφοράς ***, ύψους 571.950€. Αμφισβητεί τη νόμιμη εφαρμογή του Ν.4713/2020 για παράταση προθεσμίας υποβολής ελλειπόντων δικαιολογητικών κατακυρώσεως, υποστηρίζοντας παραβίαση του Ν.4412/2016 και της διακήρυξης. Ζητεί αναγνώριση δικής της προσφοράς ως δεύτερης στη σειρά και τη διατήρηση αρχών διαφάνειας.
ΑΕΠΠ/254/2020
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας που απέρριψε τις προσφορές τους ως μη προσήκουσες και μη νόμιμες για τη σύμβαση «Υπηρεσίες Μεταφοράς Μαθητών Χωρικής Αρμοδιότητας Π.Ε. ********** για τα σχολικά έτη 2019-2020, 2020-2021 και 2021-2022». Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η μεταφορά μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τον τόπο κατοικίας τους στη σχολική μονάδα και αντίστροφα, για όλες τις ημέρες λειτουργίας των σχολείων, με τη μίσθωση κατάλληλων μεταφορικών μέσων δημόσιας χρήσης που πληρούν τους όρους ασφαλείας. Η σύμβαση υποδιαιρείται σε πέντε τμήματα και δρομολόγια, με συνολική προϋπολογισθείσα αξία 12.438.094,62€ (χωρίς ΦΠΑ). Οι διαφωνίες αφορούν κυρίως την έλλειψη προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής σε δικαιολογητικά και την έκδοση εγγυήσεων από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
ΑΕΠΠ/875/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αρ. 2597/2018 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε το 1ο Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, ιδίως κατά το μέρος που έγινε δεκτή η τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για το 3ο τμήμα του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες μεταφοράς μαθητών χωρικής αρμοδιότητας για τα σχολικά έτη 2018-2019 και 2019-2020, με συνολικό προϋπολογισμό 7.965.000,00 €. Η προσφυγή βασίζεται σε λόγους όπως η μη συμμόρφωση της παρεμβαίνουσας με τους όρους της διακήρυξης, ιδίως ως προς την υποβολή απαιτούμενων ειδικών αδειών μεταφορέα και τη χρήση οχημάτων που δεν καλύπτουν τις προβλεπόμενες απαιτήσεις για συγκεκριμένα δρομολόγια.
ΝΣΚ/216/2006
Αρμοδιότητα προς έκδοση απόφασης μεταφοράς από το ΚΤΕΛ κάθε νομού προσώπων σε συνέδρια, σε σεμινάρια κλπ, σε περίπτωση ανεπάρκειας τουριστικών λεωφορείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου είναι σήμερα αρμόδιος για την έκδοση της κατ άρθρο 1 παρ.2 υπό στοιχ.6 Ν 2647/98 απόφασης για τη μεταφορά προσώπων σε συνέδρια, σεμινάρια, πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ και από τα οικεία ΚΤΕΛ ή ΡΟΔΑ εντός των νομών της δικαιοδοσίας του και για τα δρομολόγια χωρίς διανυκτέρευση των επιβατών κατά τα εκ του ως άνω νόμου προβλεπόμενα.