×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.7/22/2005

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 410/1995

Επιχορήγηση εταιρείας μη κερδοσκοικού χαρακτήρα..Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη διότι η χρηματική συνδρομή του Δήμου στη φερόμενη ως δικαιούχο αστική εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, για την κάλυψη της διαφοράς μεταξύ εσόδων - εξόδων μηνός Μαΐου 2005, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας (συνδρομής) αφορά στην πληρωμή των αποδοχών και των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων στην εταιρεία, αποτελεί ανεπίτρεπτη, κατά τις διατάξεις του άρθρου 277 παρ.8 του π.δ.410/1995, επιχορήγηση, εφόσον οι διατάξεις αυτές δεν επιτρέπουν καταρχήν την επιχορήγηση από το Δήμο εταιρείας στην οποία μετέχει για οποιονδήποτε σκοπό (εκτός κι αν πρόκειται για εταιρεία της οποίας ο σκοπός είναι η αντιμετώπιση προβλημάτων από τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών). Εξάλλου, ο ισχυρισμός του Δήμου ότι η συνδρομή του για την κάλυψη της διαφοράς εσόδων - εξόδων αποτελεί υποχρέωσή του, απορρέουσα από το καταστατικό της εν λόγω εταιρείας (άρθρ.7), δεν καθιστά τη δαπάνη νόμιμη, καθόσον το καταστατικό και οι προβλεπόμενες από αυτό υποχρεώσεις του Δήμου ως εταίρου, πρέπει να είναι σύμφωνες ή να συνάδουν προς τις διατάξεις που διέπουν την ίδρυση και λειτουργία των αστικών εταιρειών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες ιδρύουν ή στις οποίες συμμετέχουν οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης (ήτοι τις διατάξεις των άρθρων 277επ. ΔΚΚ) κι επομένως δεν μπορεί ο Δήμος, επικαλούμενος υποχρέωσή του απορρέουσα από το καταστατικό της εταιρείας στην οποία μετέχει, να επιχορηγήσει την εταιρεία αυτή, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 277 παρ.8 του ΔΚΚ (π.δ.410/1995).Κατ' ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη κι επομένως αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/221/2000

Ο.Τ.Α. Αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Επιχορήγηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ν.Μαυρίκας, Νομικός Σύμβουλος Δεν είναι επιτρεπτή, κατ άρθρο 262 Δ.Κ.Κ., η επιχορήγηση αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει συσταθεί ή μετέχει σ αυτήν Ο.Τ.Α. Δεν πρόκειται, όμως, περί ανεπίτρεπτης επιχορήγησης στην περίπτωση κάλυψης της διαφοράς των λειτουργικών εξόδων, από τον οικείο Ο.Τ.Α., εφόσον τούτο προβλέπεται στο καταστατικό της αστικής εταιρείας, ή αύξησης του κεφαλαίου της και του αντίστοιχου ποσού συμμετοχής του Ο.Τ.Α.


ΝΣΚ/107/2002

Δημοτικές επιχειρήσεις. Επιχορήγηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν συνιστά ανεπίτρεπτη, κατ άρθρο 277 παρ.8 του ΔΚΚ, επιχορήγηση προς αμιγή δημοτική επιχείρηση, η αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου και καθώς και η σύναψη τραπεζικού δανείου, από τον ιδρυτή Δήμο, για τον ίδιο σκοπό.


Υ.Α. Πιβ/Γ.Π.οικ.116847/2002

Προϋποθέσεις ίδρυσης & λειτουργίας Βρεφονηπιακών σταθμών Ολοκληρωμένης Φροντίδας από Δημοτικές επιχειρήσεις του άρθ. 277 και επόμενα του Δημοτικού και κοινοτικού Κώδικα (ΔΚΚ), Διαδημοτικές Επιχειρήσεις, Ενώσεις Δημοτικών Επιχειρήσεων και φορείς ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα


ΕΣ/Τ7/46/2005

Η αοριστία του κειμένου προγραμματικής σύμβασης, σε συνδυασμό με τη μη παράθεση αναλυτικού οικονομικού προϋπολογισμού του προγράμματος, τον ασαφή προσδιορισμό των υποχρεώσεων των συμβαλλομένων μερών, αλλά τη σαφή χρηματοδότηση ΑΔΕΧ από το Δήμο με ετήσιο συνολικό ποσό και. με δυνατότητα μάλιστα καταβολής και όμοιου άλλου χρηματικού ποσού απαιτηθεί, οδηγεί τη Τμήμα στην κρίση ότι πρόκειται κατ ουσία για ανεπίτρεπτη κατά νόμο(άρθρο 277 παρ. 8 ΔΚΚ) επιχορήγηση της ΑΔΕΧ από το Δήμο.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4/160/2016

Επιχορήγηση για την ενίσχυση των καταστατικών  σκοπών εταιρείας:...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη II, η ως άνω επιχορήγηση είναι νόμιμη, καθόσον, κατά την κρίση του Κλιμακίου, υπάγεται στις προβλεπόμενες από την παρ. 4 του άρθρου 7 του ν. 2557/1997 περιπτώσεις, δεδομένου ότι ο επιχορηγούμενος φορέας, σύμφωνα με το τροποποιημένο καταστατικό του, αποτελεί μη κερδοσκοπική αστική εκδοτική εταιρεία, της οποίας καταστατικός σκοπός είναι «η έκδοση επιστημονικών περιοδικών και άλλων εντύπων επιστημονικού περιεχομένου, η ενίσχυση τέτοιων εκδόσεων και η διοργάνωση και ενίσχυση συναφών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων» .., όπως δε προκύπτει από το 303367/19.9.2016 έγγραφο του ΥΠΠΟΑ, αναπτύσσει επί σειρά ετών σημαντική εκδοτική δραστηριότητα πολιτιστικού και ακαδημαϊκού χαρακτήρα, εκδίδοντας άρθρα με χαρακτήρα κοινωνικοπολιτικό, με αναφορά στα εκάστοτε προβλήματα της κοινωνίας και της χώρας, καθώς και με αναφορές και αφιερώματα στο χώρο της λογοτεχνίας και της τέχνης, αποκτώντας εν τέλει, πέραν του στενά επιστημονικού, χαρακτήρα πολιτιστικό....Κατόπιν αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/107/2001

Εταιρείες Ανώνυμες. Επιχορήγηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ρύθμιση με το καταστατικό, το οποίο εγκρίθηκε με την υπ αριθ. 40504/17-3-2000 απόφαση του Υπ. Γεωργίας, ότι πόροι της εταιρείας με την επωνυμία Εταιρεία Αξιοποίησης Αγροτικής Γης τυγχάνουν και κάθε είδους επιχορηγήσεις ιδίως από τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν κείται εντός της παρεχομένης με την ρηθείσα διάταξη του Ν 2637/98 νομοθετικής εξουσιοδότησης, αφού, ενόψει της σοβαρότητας του αντικειμένου, αυτή (δηλ. η εξουσιοδότηση) έπρεπε να είναι ρητή και ως εκ τούτου η χρησιμοποίηση της σχετικής πίστωσης, ακόμα και αν προβλέπεται στον προϋπολογισμό, δεν προβλέπεται από ρητή διάταξη και συνεπώς δεν είναι νόμιμη και ως εκ τούτου δεν νομιμοποιείται ο Υπ. Γεωργίας να προβεί στην επιχορήγηση της συγκεκριμένης εταιρείας.


ΝΣΚ/361/2010

Έγκριση ή μη από τον Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, επιχορηγήσεως του Επιμελητηρίου Λάρισας προς αστική εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, η οποία τελεί υπό εκκαθάριση.Δεν είναι σύννομο το αίτημα του Επιμελητηρίου Λάρισας, με το οποίο ζητά, την έγκριση εκ μέρους του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, της αυξήσεως του ήδη εγκριθέντος κονδυλίου των 25.000 €, του υπ’ αριθμ. 2529 κωδικού προϋπολογισμού του ανωτέρω Επιμελητηρίου, κατά 30.000 €, προς επιχορήγηση της ανωτέρω, υπό εκκαθάριση τελούσης, αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, διότι, όπως προανεπτύχθη, η ανωτέρω επιχορήγηση δεν εντάσσεται στους σκοπούς του ως άνω Επιμελητηρίου.


43302/2024

«Οδηγίες - Διευκρινίσεις σχετικά με τις Αστικές μη Κερδοσκοπικές εταιρείες του άρθρου 784 Α.Κ. και συγκεκριμένα: α) την υποχρέωσή τους να εναρμονίσουν το καταστατικό τους σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4072/2012 (Α’ 86), β) το αρμόδιο Μητρώο εγγραφής τους προκειμένου να αποκτήσουν νομική προσωπικότητα, και γ) τη δυνατότητα ηλεκτρονικής σύστασης Αστικής Εταιρείας του άρθρου 784 Α.Κ στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της e- ΥΜΣ (https://eyms.businessportal.gr/)». ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ - ΑΔΑ:ΨΕ9Ξ46ΝΛΣΞ-ΠΣΣ


ΝΣΚ/361/2001

Δημοτικοί σύμβουλοι. Προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 47 παρ.2 και 8 του ΠΔ 410/1995.(...)Συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 47 παρ.2 και 8 του ΔΚΚ (ΠΔ 410/95), περί αυτοδικαίας εκπτώσεως, από το οικείο αξίωμα, δημοτικού συμβούλου του Δήμου Αλμυρού Βόλου, εφόσον η ασκηθείσα, κατά το ιστορικό, υπαναχώρηση δεν ασκεί παρακωλυτική, έννομη, επιρροή. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/154/2006

Επιχορήγηση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου (αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας) από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του κρατικού προϋπολογισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το νομικό πρόσωπο «Κοινωνικό Πολύκεντρο» της ΑΔΕΔΥ, που αποτελεί αστική εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, είναι δυνατό να επιχορηγηθεί αυτοτελώς από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του κρατικού προϋπολογισμού με την ένταξη των έργων του στις οικείες συλλογικές αποφάσεις του προγράμματος, χωρίς την ανάγκη ύπαρξης ειδικής για την επιχορήγηση διατάξεως. Προϋποθέσεις. Κοινωφελείς σκοποί και σύνδεση δραστηριοτήτων με την ακολουθούμενη οικονομική πολιτική και το δημόσιο συμφέρον. Έρευνα συνδρομής των προϋποθέσεων σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά (πλειοψ.). Υπό τις ίδιες προϋποθέσεις η επιχορήγηση παρομοίων δραστηριοτήτων είναι δυνατή μόνον αν υπάρχει ρητή πρόβλεψη από άλλες ειδικές γι’ αυτές διατάξεις (μειοψ.).