Ν.4288/2014
Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα
Κύρωση του Πέμπτου Πρωτοκόλλου για τα Εκρηκτικά Κατάλοιπα Πολέμου στη Σύμβαση για απαγόρευση ή περιορισμό χρήσης Ορισμένων Συμβατικών Όπλων που μπορούν να θεωρηθούν ως εξαιρετικώς επιβλαβή ή ως προκαλούντα αδιακρίτως αποτελέσματα
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
248631/2006
Υπόδειγμα πρωτοκόλλου παραλαβής ή απόρριψης συμβατικών ειδών αμυντικού υλικού σύμφωνα με το ν. 3433/2006 «Προμήθειες Αμυντικού Υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων» (ΦΕΚ Α΄ 20).
ΕΑΔΗΣΥ/243/2022
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η με αριθμό πρωτοκόλλου … απόφαση κατακύρωσης της 10.12.2021 της αναθέτουσας αρχής σχετικά με την σύμβαση για την προμήθεια χιλίων διακοσίων (1.200) πυροβόλων όπλων χειρός (πιστολιών) διαμετρήματος 9x19mm για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών της …, με την οποία γίνεται δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας, κατακυρώνονται τα αποτελέσματα στην άνω εταιρεία, της ανατίθεται η σύμβαση και εγκρίνεται η αποστολή πρόσκλησης για την υπογραφή της σύμβασης, καθώς και να απορριφθεί η προσφορά της παρεμβαίνουσας ως απαράδεκτη και να συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία με την εναπομείνασα προσφορά της προσφεύγουσας, η οποία, κατά τους ισχυρισμούς της, είναι αποδεκτή.
Δ1α/Γ.Π.οικ. 27805/2020
Προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας και κανόνες λειτουργίας κλάδων λαϊκών αγορών της περ. 9 του άρθρου 2 του ν. 4497/2017 (Α΄ 171), για χρονικό διάστημα από 30.4.2020 έως και 31.5.2020 ή 10.5.2020 κατά περίπτωση, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.
ΝΣΚ/400/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Επιβολή ή μη διοικητικών κυρώσεων εκ μέρους των Ελληνικών Αρχών σε ξένους μεταφορείς για παραβάσεις της κτηνιατρικής νομοθεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε ξένους μεταφορείς για παραβίαση διατάξεων του ΠΔ 344/97 (που έλαβαν χώρα στην Ελλάδα) από την αρμόδια αρχή του κράτους μέλους έγκρισης. Διαδικασία αμοιβαίας συνδρομής - εξαιρετικώς επιτρέπεται η εκ μέρους των Ελληνικών Αρχών προσωρινή απαγόρευση μεταφοράς. Επιβολή ποινικών κυρώσεων από τα Ελληνικά δικαστήρια. Αρμοδιότητα Εισαγγελέα για άσκηση ποινικής διώξεως. Υποχρέωση υπαλλήλων για αναφορά στον Εισαγγελέα περί των διαπιστωθεισών παρανόμων πράξεων.
ΝΣΚ/317/2002
Κοινοτικό Δίκαιο. Ανωτέρα βία. Παράταση πιστοποιητικού εισαγωγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Ο έλεγχος του, πέραν των επιτρεπομένων ορίων, ευρεθέντος ποσοστού αφλατοξινών του εισαγομένου από τρίτη χώρα προϊόντος, και η ενδεχόμενη βάσει του Καν. 339/93 διοικητική απαγόρευση εισαγωγής, δεν μπορεί να θεωρηθούν, ενόψει της έλλειψης συστηματικών ελέγχων του προϊόντος στη χώρα παραγωγής ή/και καταγωγής, ως ασυνήθη και απρόβλεπτα για τους εμπορευόμενους γεγονότα. Επομένως το ενδεχόμενο της απαγόρευσης εισαγωγής του προϊόντος εμπίπτει στον επιχειρηματικό κίνδυνο του εισαγωγέα ο οποίος επιλέγει τους εμπόρους με τους οποίους συναλλάσσεται και οφείλει να λαμβάνει τα ανάλογα μέτρα (ρήτρες κλπ) κατά την υπογραφή των συμφωνιών που συνάπτει.
ΑΕΠΠ/584/2020
Η ατομική επιχείρηση προσφεύγει κατά της Διακήρυξης με αριθμό πρωτοκόλλου (απόφαση 499/20) για την «Προμήθεια-τοποθέτηση συνθετικού τάπητα σε ποδοσφαιρικά γήπεδα». Η προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης στο σύνολό της ή κατά τους προσβαλλόμενους όρους και παραλείψεις. Ειδικότερα, αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια και τοποθέτηση συνθετικού τάπητα σε πέντε συγκεκριμένα γήπεδα ποδοσφαίρου με προϋπολογισμό 898.794,16€. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι όροι της διακήρυξης θέτουν αδικαιολόγητους περιορισμούς, παραβιάζουν την αρχή της αναλογικότητας και του ανταγωνισμού, καθιστώντας αδύνατη τη συμμετοχή της. Επιπλέον, επικρίνει την ασάφεια των όρων σχετικά με την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα και τον αδικαιολόγητο περιορισμό των κατασκευαστών χλοοτάπητα σε συγκεκριμένες κατηγορίες.
ΝΣΚ/171/2012
Εφαρμογή ή μη, των διατάξεων του εδ. α’ της παρ. 16 του άρθρου 47 του Ν. 3848/2010 (με την οποία προσετέθη στην παρ. 3α του άρθρου 30 του Ν. 682/1977 η περ. iv), στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, οι οποίοι έχουν διοριστεί σε κενές οργανικές θέσεις αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την τροποποίηση της παρ. 3α του άρθρου 30 του Ν. 682/1977, στο οποίο προστέθηκε με την παρ. 16 του άρθρου 47 του Ν. 3848/2010 η περ. iv, η καταγγελία της συμβάσεως σύμφωνα με την περίπτωση αυτή είναι αναιτιώδης. Η διάταξη αυτή εφαρμόζεται αδιακρίτως και στους εκπαιδευτικούς, των ισοτίμων με τα δημόσια, ιδιωτικών σχολείων, οι οποίοι υπηρετούν σε οργανικές θέσεις αυτών, σύμφωνα με τα κριθέντα με την υπ’ αριθμ. 1998/2001 απόφαση του ΣτΕ. Το δικαίωμα όμως αυτό του εργοδότη υπόκειται, σε κάθε περίπτωση, στον περιορισμό τον οποίο επιβάλλει γενικώς στην άσκηση παντός ενοχικού δικαιώματος, η διάταξη του άρθρου 281 του Αστικού Κώδικα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/132/2002
Ενοπλες Δυνάμεις. Συμβάσεις μακράς διαρκείας και δεσμεύσεις που απορρέουν από αυτές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύναψη συμβάσεων μακράς διαρκείας για την προμήθεια υλικών των Ενόπλων Δυνάμεων, δεσμεύει την Υπηρεσία να αναθέτει τις ετήσιες ανάγκες της για τα συγκεκριμένα υλικά και για όσο χρόνο έχει συμφωνηθεί, στον προμηθευτή με τον οποίο έχει υπογράψει την σύμβαση. Κατ εξαίρεση είναι ανεκτή η υπογραφή αυτοτελούς συμβάσεως προκειμένου να καλυφθούν έκτακτες και επείγουσες ανάγκες και υπό τους όρους που προβλέπονται κάθε φορά στη σύμβαση μακράς διαρκείας ή σε περιπτώσεις που ορίζονται με απόφαση των αρμοδίων οργάνων. Η σύναψη αυτοτελούς συμβάσεως, χωρίς τη συνδρομή των ανωτέρω προϋποθέσεων, παράγει αποτελέσματα, και τυχόν υπαναχώρηση της Υπηρεσίας από αυτήν, γεννά υποχρέωση αποζημιώσεως του αντισυμβαλλομένου. Στη διακριτική ευχέρεια της Διοικήσεως ανήκει η επιλογή της τηρήσεως ή μη των συμβατικών της υποχρεώσεων ή η υπαναχώρηση από την σύμβαση αυτή και η προμήθεια των συγκεκριμένων υλικών από τον προμηθευτή με τον οποίο έχει συνάψει σύμβαση μακράς διαρκείας, μετά στάθμιση των οικονομικών επιπτώσεων της μιας ή της άλλης λύσεως και με δεδομένο ότι και στη μία και στην άλλη περίπτωση η υποχρέωση δικαστικώς της καταβολής αποζημιώσεως στη μη ικανοποιηθείσα εταιρεία είναι πολύ πιθανή.
ΝΣΚ/243/2014
Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση προμήθειας – Δυνατότητα ή μη κήρυξης εκπτώτου της προμηθεύτριας για τη μη ολοκλήρωση της παράδοσης των συμβατικών υλικών και κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής – Παραγραφή ή μη των αξιώσεων της προμηθεύτριας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Στην προκείμενη σύμβαση προμήθειας υλικών των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία διέπεται από τις διατάξεις του πδ 284/1989, είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία η κήρυξη εκπτώτου της προμηθεύτριας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 43 παρ.3 αυτού, διότι από υπαιτιότητά της δεν παρέδωσε το μεγαλύτερο μέρος των συμβατικών ειδών, αν και παρήλθε εξάμηνο από τη λήξη των συμβατικών προθεσμιών. Η απόφαση της έκπτωσης θα επιφέρει και μονομερή λύση της σύμβασης για το μέλλον και για το ανεκτέλεστο μέρος αυτής, χωρίς να απαιτείται ειδική περί τούτου απόφαση. Η Υπηρεσία έχει τη δυνατότητα να επιβάλει αθροιστικά επιπλέον κυρώσεις για την υπαίτια αδυναμία παράδοσης των υπολοίπων υλικών, όπως ποινικές ρήτρες και να προβεί στην κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης της σύμβασης. Λόγω δε της υποχρεωτικής κήρυξης εκπτώτου της προμηθεύτριας, των συνεπειών που η απόφαση αυτή επιφέρει και των επιπλέον κυρώσεων που δύναται η Υπηρεσία να επιβάλει σε βάρος της προμηθεύτριας για την αθέτηση των συμβατικών της υποχρεώσεων, δεν νοείται απαλλαγή της, με ή χωρίς κυρώσεις από την παράδοση του υπολοίπου ποσού, το οποίο υπερβαίνει το 10% του συνολικού συμβατικού αντικειμένου. 2. Τα παραδοθέντα από την προμηθεύτρια 1.304 τεμάχια συμβατικών ειδών (704 και 604), για τα οποία δεν προσκομίστηκαν τα προβλεπόμενα από το άρθρο 10 της σύμβασης παραστατικά, ώστε να παραληφθούν με σύνταξη σχετικού Πρωτοκόλλου Οριστικής Παραλαβής και τα οποία δεν μπορούν να απορριφθούν καθόσον έχουν δοθεί προς χρήση, δύνανται να παραληφθούν οριστικά από την Υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 68 παρ.5 του πδ 284/1989, αφού εγκρίθηκε η παραλαβή τους από τον αρμόδιο φορέα, καθώς κατόπιν σχετικού ελέγχου έχουν κριθεί μη ακατάλληλα για τη χρήση που προορίζονται. Η οριστική παραλαβή τους θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια της εκκαθάρισης της σύμβασης μετά τη λύση της με την απόφαση κήρυξης εκπτώτου της προμηθεύτριας. 3. Οι αξιώσεις της προμηθεύτριας εταιρίας για το τίμημα των παραδοθέντων τεμαχίων έχουν υποκύψει στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 90 του ν.2362/95, καθώς έχει παρέλθει πενταετία από την έναρξη αυτής, δηλ. από το τέλος του οικονομικού έτους που γεννήθηκαν οι αξιώσεις και ήταν δυνατή η δικαστική επιδίωξη αυτών και συγκεκριμένα του έτους 2004 κατά το οποίο παραδόθηκαν. Η από 28-1-2005 αίτηση του συνδίκου της πτώχευσης για καταβολή του τιμήματος των παραδοθέντων υλικών διέκοψε την παραγραφή, η οποία όμως άρχισε εκ νέου μετά πάροδο 6 μηνών από τη χρονολογία υποβολής της, διότι δεν απάντησε η υπηρεσία και συμπληρώθηκε αυτή την 28-7-2010. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/133/2004
Προσωρινή παραχώρηση κοινοχρήστων εκτάσεων σε ακτήμονες καλλιεργητές – Παλαιά όχθη λίμνης – Κοινοτικές ενισχύσεις – Αροτραίες καλλιέργειες – ΟΣΔΕ – Νόμιμος κάτοχος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προκειμένου περί εκτάσεων που προέκυψαν μετά την αποξήρανση μεγάλης λίμνης ο Νομάρχης δύναται να προβεί στην υπό της Π.Υ.Σ. 92/1975 προβλεπομένη προσωρινή παραχώρηση σε ακτήμονες καλλιεργητές, και αφού προηγηθεί ο καθορισμός όχθης, παρόχθιας ζώνης και παλαιάς όχθης, των εκτάσεων που περιλαμβάνονται μεν στην καθορισθείσα παλιά όχθη, κείνται όμως εκτός των καθορισθεισών όχθης και παρόχθιας ζώνης της λίμνης και υπό την προϋπόθεση ότι δεν υφίστανται ειδικότερες διατάξεις (είτε γενικής εφαρμογής, είτε ειδικής για την κατά περίπτωση συγκεκριμένη λίμνη ή και γεωγραφική περιοχή στην οποία υπάγεται) που αφορούν π.χ. στη διάθεση των αποξηρανθεισών εκτάσεων ή στην απαγόρευση ή περιορισμό χρήσεων για λόγους δημοσίου συμφέροντος (π.χ. περιβαλλοντικούς, αρχαιολογικούς, εθνικής άμυνας κ.ο.κ.). Ο συγκεκριμένος παραγωγός του ερωτήματος δεν δύναται να τύχει ενισχύσεως στα πλαίσια του ΟΣΔΕ για τα μη ανευρεθέντα, κατά τα ειδικότερα εκτιθέμενα στο σημείο ΙΙΙ της παρούσας, αγροτεμάχια, (ανακριβής δήλωση, μη εμπρόθεσμη υποβολή αποδεικτικών νομικής κατοχής) μη αποκλειομένης της εφαρμογής περαιτέρω μειώσεων ή αποκλεισμών που τυχόν επιβάλει η συνολική θεώρηση της αιτήσεώς του.