×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/149/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Νόμιμη ή μη, η σύσταση Κοινωφελούς Ιδρύματος με την επωνυμία «Τριφύλλειον Νοσοκομείον Κυθήρων» – Τροποποίηση του οργανισμού του Ιδρύματος – Έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την κύρωση του οργανισμού αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η σύσταση του Ιδρύματος με το από 25-6-1957 Β.Δ., δεν είναι νόμιμη ούτε κατά τις διατάξεις του Α.Ν. 2039/1939, ούτε κατά τις διατάξεις του Ν.Δ. 2592/1953, ενώ το ίδρυμα, ως εκ του σκοπού του υπάγεται στις διατάξεις του Α.Ν. 2039/1939. β) Απαιτείται η έκδοση Π.Δ., κατά τις διατάξεις του Α.Ν. 2039/1939, για την έγκριση του οργανισμού του ιδρύματος, στο οποίο θα περιληφθεί και η τροποποίηση του οργανισμού, ως προς το σκοπό του ιδρύματος που έχει επέλθει με την 13955/1968 τροποποιητική πράξη του Συμβ/φου Πειραιά Ι.Β. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/179/2018

Εποπτεία επί ιδρύματος, το οποίο ο διαθέτης όρισε με διάταξη τελευταίας βούλησης ως κοινωφελές και συστάθηκε ως εκκλησιαστικό με απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ίδρυμα, για το οποίο ο διαθέτης κατέλιπε το έτος 2001 περιουσία με διάταξη τελευταίας βούλησης προς εξυπηρέτηση συγκεκριμένου κοινωφελούς σκοπού, υπόκειται στις διατάξεις του α.ν. 2039/1939 και τώρα του ν. 4182/2013 (ομόφ.). Η εποπτεία επί της καταλειφθείσας περιουσίας μετά τη σύσταση εκκλησιαστικού ιδρύματος με απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου ασκείται από τον Υπουργό των Οικονομικών. Πρέπει να ασκηθεί από την εποπτεύουσα αρχή αίτηση στο αρμόδιο δικαστήριο, προκειμένου να οριστεί ο επωφελέστερος τρόπος αξιοποίησης της καταλειφθείσας περιουσίας (πλειοψ.).


ΝΣΚ/214/2006

Μεταβίβαση περιουσίας σε συσταθέν ίδρυμα. Δυνατότητα εκποίησης περιουσιακών στοιχείων μέχρι θανάτου ιδρυτή. Διαδικασία. Εποπτεία Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αφιερωθείσα με τη συμβολαιογραφική πράξη συστάσεως του Ιδρύματος ακίνητη περιουσία πρέπει να μεταβιβασθεί με συμβολαιογραφικά έγγραφα, που θα μεταγραφούν, και τις περιλήψεις αυτών συντάσσει ο συμβ/φος. Οφείλονται κατ’ αρχήν δικαιώματα συμβολαιογράφου, φύλακα υποθηκών και Ταμείου Νομικών. Σε περίπτωση εκποιήσεως ακινήτων από τον ιδρυτή πριν από τη μεταβίβασή τους στο ίδρυμα, θα εφαρμοσθούν όσα ορίζονται σχετικά στη συστατική πράξη και όχι στον ΑΝ 2039/1939.


ΝΣΚ/480/2011

Έγκριση ή μη των πρακτικών πλειοδοτικής δημοπρασίας από τον Υπουργό Οικονομικών λόγω υπάρξεως πραγματικού ελαττώματος επί του κατακυρωθέντος ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εάν μετά την περάτωση πλειοδοτικής δημοπρασίας εκποιήσεως ακινήτου – κατά τις διατάξεις του Α.Ν. 2039/1939 και του Β.Δ. 30-11/4-12-1939 – διαπιστωθεί η ύπαρξη πραγματικού ελαττώματος επί του κατακυρωθέντος ακινήτου, ο Υπουργός Οικονομικών δύναται να μην προβεί στην έγκριση των πρακτικών της διενεργηθείσης πλειοδοτικής δημοπρασίας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/358/2014

Έλεγχος προϋπολογισμού κοινωφελούς ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμόδια Αρχή για την, κατά τις διατάξεις, είτε του α.ν. 2039/1939, είτε του ν. 4182/2013, έγκριση του προϋπολογισμού του ιδρύματος «Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας»: α) περιορίζεται σε έλεγχο νομιμότητας, ήτοι στον έλεγχο της τήρησης του νόμου και της συστατικής πράξης του ιδρύματος και β) επιτρέπεται να προβεί σε μεταβολές του σχεδίου προϋπολογισμού (συμπεριλαμβανομένης και της περικοπής δαπανών στο εύλογο μέτρο), εφόσον στα πλαίσια του ελέγχου αυτού διαπιστώσει αποδεδειγμένα και αιτιολογημένα ότι ορισμένες εγγραφές, σε σχέση με τα έσοδα, έξοδα ή τις εν γένει δαπάνες (στις οποίες περιλαμβάνονται η δαπάνη μισθοδοσίας ή οι εν γένει λειτουργικές δαπάνες) παραβιάζουν το νόμο ή καταστατική διάταξη του ιδρύματος (π.χ. δαπάνες υπερβολικές, σε σχέση με τον επιδιωκόμενο σκοπό ή άσχετες με αυτόν). (πλειοψ.)


ΝΣΚ/197/2011

α) Σύσταση ή μη αυτοτελούς Ιδρύματος με ιδιόγραφη διαθήκη του Ι.Κ. β) Ζήτημα κυριότητας, και υποχρέωσης προς καταβολή Ε.Τ.ΑΚ. για τα αναγραφόμενα στο ερώτημα διαμερίσματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Ο αποβιώσας Ι.Κ. θέλησε να πετύχει τον ταχθέντα, με την από 29/7/1935 ιδιόγραφη διαθήκη του, κοινωφελή σκοπό, με σύσταση αυθύπαρκτου, αυτοτελούς Ιδρύματος, κατ άρθρο 95 παρ.1 του ΑΝ 2039/1939 που να έχει ίδια νομική προσωπικότητα, και να περιέλθει η διατεθείσα, με την διαθήκη αυτή, συγκεκριμένη περιουσία στο νομικό αυτό πρόσωπο, το οποίο είναι φορέας της επίμαχης φορολογικής ενοχής. (ομοφ.) β) Υπόχρεο για την καταβολή του Ε.Τ.ΑΚ. είναι το παραπάνω αυτοτελές Ίδρυμα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/250/2005

Εποπτεία των εκκλησιαστικών ιδρυμάτων, τα οποία ιδρύονται από τις Ιερές Μητροπόλεις, από τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, κατά τις διατάξεις του ΑΝ 2039/1939.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα εκκλησιαστικά ιδρύματα, τα οποία συστήνονται κατά τις διατάξεις του Ν 590/1977 «Περί Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος», δεν υπάγονται στην, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ΑΝ 2039/1939, εποπτεία του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/408/2009

Κληροδοτήματα. Αξιοποίηση ακινήτου καταλιπομένου υπέρ κοινωφελούς σκοπού με το σύστημα της αντιπαροχής. Πράξη διαχειρίσεως ή τοποθέτηση κεφαλαίων. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αξιοποίηση οικοπέδου της Τριαντείου επαγγελματικής και βιομηχανικής Σχολής με το σύστημα της αντιπαροχής δεν συνιστά τοποθέτηση κεφαλαίων κατά την έννοια του άρθρου 37 του Α.Ν. 2039/1939, ούτε εμπίπτει στην ρύθμιση των άρθρων 11 επ. και 28 επ. του Β.Δ/τος 30.11/04.12.1939. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/267/2009

Κοινωφελές ίδρυμα. Σύμβαση μακροχρόνιας μίσθωσης ακινήτου σε ανώνυμη εταιρεία ως ξενοδοχειακή εγκατάσταση. Πράξεις συνήθους διαχειρίσεως της περιουσίας. Άσκηση ή μη της κρατικής εποπτείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η σύμβαση της μακροχρόνιας μισθώσεως ακινήτου κοινωφελούς ιδρύματος, εξαιρεθέντος κατ’ άρθρο 97 παρ. 3 Α.Ν. 2039/1939 της εποπτείας του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών (ΥΠΟΙΟ), ενόψει και του προορισμού του ακινήτου, εντάσσεται στην κατηγορία των πράξεων συνήθους διαχειρίσεως ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και συνεπώς δεν αποτελεί αντικείμενο της κατ’ εξαίρεση για το ίδρυμα παραμένουσας στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών εποπτείας επί θεμάτων διατηρήσεως της καταλειπομένης περιουσίας. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/327/2011

Διορισμός αντικαταστάτη διοικητή κοινωφελούς ιδρύματος, ο οποίος μετέχει σε αυτό υπό την ιδιότητά του ως κρατικού λειτουργού – Θητεία ισόβια ή μη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το διορισθέν πρόσωπο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 99 του ΑΝ 2039/1939, ως αντικαταστάτης στη θέση του αποποιηθέντος τον διορισμό κρατικού λειτουργού, θα μετέχει, εφόσον αποδέχθηκε τον διορισμό, στη διοίκηση του Ιδρύματος μέχρις ότου επέλθει στο πρόσωπό του θάνατος, παραίτηση, ανικανότητα ή έκπτωση οπότε και θα πρέπει, στις περιπτώσεις αυτές, να κληθεί άλλος κρατικός λειτουργός, διάδοχος του αρχικού κρατικού λειτουργού, για να δηλώσει τη βούλησή του περί αποδοχής ή μη στη διοίκηση του Ιδρύματος. (ομοφ.)


ΝΣΚ/229/2005

Διαθήκη αλλοδαπού. Κοινωφελής περιουσία. Εκτελεστής. Εποπτεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι από τον α.ν. 2039/1939 και το 30/11-4/12/1939 β.δ. τιθέμενοι κανόνες, διασφαλίζοντες την εκτέλεση των κοινωφελών σκοπών με την καθιέρωση διοικητικής επ’ αυτών εποπτείας, είναι διοικητικής φύσεως και ως εκ τούτου διέπουν κάθε τοιούτο κοινωφελή σκοπό εκτελούμενο εντός της Επικράτειας και μάλιστα ανεξαρτήτως της ιθαγένειας ή της κατοικίας του δωρητού ή διαθέτη του διαθέσαντος την υπέρ του εν λόγω σκοπού περιουσία, όπως και της ιθαγένειας ή κατοικίας του προσώπου, φυσικού ή νομικού, στο οποίο ανατέθηκε η εκτέλεση του σκοπού.