ΝΣΚ/480/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έγκριση ή μη των πρακτικών πλειοδοτικής δημοπρασίας από τον Υπουργό Οικονομικών λόγω υπάρξεως πραγματικού ελαττώματος επί του κατακυρωθέντος ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εάν μετά την περάτωση πλειοδοτικής δημοπρασίας εκποιήσεως ακινήτου – κατά τις διατάξεις του Α.Ν. 2039/1939 και του Β.Δ. 30-11/4-12-1939 – διαπιστωθεί η ύπαρξη πραγματικού ελαττώματος επί του κατακυρωθέντος ακινήτου, ο Υπουργός Οικονομικών δύναται να μην προβεί στην έγκριση των πρακτικών της διενεργηθείσης πλειοδοτικής δημοπρασίας. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/29/2010
Κοινωφελείς σκοποί – Εκμίσθωση ακινήτων άνευ δημοπρασίας – Ειδικοί εξαιρετικοί λόγοι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η δυνατότητα απ’ ευθείας εκμισθώσεως των ακινήτων κοινωφελούς σκοπού σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, συντρέχει στην περίπτωση της διενέργειας κατ’ ελάχιστον τεσσάρων ατελέσφορων - άγονων δημοπρασιών υπό την προϋπόθεση ότι, οι χρόνοι διενεργείας τους απέχουν μεταξύ τους μεγάλο διάστημα και είναι επίκαιρες αναφορικά με το χρόνο λήψεως της αποφάσεως για τη μη διενέργεια δημοπρασίας και ότι επιπλέον για τις ατελέσφορες αυτές δημοπρασίες έχουν τηρηθεί οι ουσιαστικές και τυπικές διατυπώσεις δημοσιότητας, που προβλέπονται από τις οικείες διατάξεις του Β.Δ/τος της 30-11/4-12-1939. Το γεγονός αυτό όμως, αυτοτελώς, δεν συνεπάγεται άνευ ετέρου την προσφυγή στη διαδικασία του άρθρου 94, του αρμοδίου γνωμοδοτικού οργάνου, οφείλοντος να συνεκτιμά πάντοτε τα δεδομένα της συγκεκριμένης περιπτώσεως και άλλες ενδεχομένως συντρέχουσες περιστάσεις. (ομοφ.) Προϋπόθεση για την απ’ ευθείας εκμίσθωση ακινήτων κοινωφελούς σκοπού στην περίπτωση αυτή, είναι η επίτευξη μισθώματος ανταποκρινόμενου στην αγοραία μισθωτική αξία του ακινήτου. (πλειοψ.) Η άνευ δημοπρασίας εκμίσθωση ακινήτου ανήκοντος κατά ποσοστό εξ’ αδιαιρέτου σε ίδρυμα, είναι δυνατή μόνο κατά τις προϋποθέσεις του άρθρου 94 του ΑΝ 2039/1939. Λόγω της φύσεως των διατάξεων των άρθρων 72, 74 και 94 του ΑΝ 2039/1939, που αφορούν την διαχείριση και εκμίσθωση της υπέρ κοινωφελών σκοπών περιουσίας ως διατάξεων μη δημοσίας τάξεως, υπερισχύει η βούληση του διαθέτη για τον τρόπο εκτελέσεως των διατάξεων της διαθήκης του, περιοριζόμενου του κατά το άρθρο 2 παρ.3 του ως άνω ΑΝ 2039/1939 ελέγχου του Κράτους και της εν γένει εποπτείας του Υπουργού Οικονομικών ήδη Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, στην τήρηση των διατάξεων του νόμου, της διαθήκης και της συστατικής εν γένει πράξεως. (ομοφ.)
ΝΣΚ/160/2001
Αμμοληψία. Παραχώρηση, εκμίσθωση του δικαιώματος. Συνέπειες πραγματικού ελαττώματος του μισθίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάρκεια της παραχωρήσεως δικαιώματος αμμοληψίας ή χορηγήσεως σχετικής αδείας και το τίμημα που ορίσθηκαν στην διακήρυξη, στην εγκριτική των πρακτικών αυτής απόφαση και στο τυχόν υπογραφέν σχετικά μ αυτή συμβόλαιο είναι δεσμευτικά για την Διοίκηση και τον αναδειχθέντα πλειοδότη. Λόγοι αναφερόμενοι στην πραγματική κατάσταση του ακινήτου, από το οποίο θα γίνεται η αμμοληψία, δεν επιφέρουν μείωση του συμφωνηθέντος τιμήματος ούτε συνιστούν λόγο παρατάσεως της διαρκείας της παραχωρήσεως, όταν μάλιστα τούτο ρητά προβλέπεται στις προαναφερθείσες πράξεις.
ΝΣΚ/267/2009
Κοινωφελές ίδρυμα. Σύμβαση μακροχρόνιας μίσθωσης ακινήτου σε ανώνυμη εταιρεία ως ξενοδοχειακή εγκατάσταση. Πράξεις συνήθους διαχειρίσεως της περιουσίας. Άσκηση ή μη της κρατικής εποπτείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύμβαση της μακροχρόνιας μισθώσεως ακινήτου κοινωφελούς ιδρύματος, εξαιρεθέντος κατ’ άρθρο 97 παρ. 3 Α.Ν. 2039/1939 της εποπτείας του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών (ΥΠΟΙΟ), ενόψει και του προορισμού του ακινήτου, εντάσσεται στην κατηγορία των πράξεων συνήθους διαχειρίσεως ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και συνεπώς δεν αποτελεί αντικείμενο της κατ’ εξαίρεση για το ίδρυμα παραμένουσας στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών εποπτείας επί θεμάτων διατηρήσεως της καταλειπομένης περιουσίας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/276/2000
Ίδρυμα. Μίσθωση ακινήτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ.Τσεκούρας, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Α.Φυτράκης, Πάρεδρος Η άνευ δημοπρασίας εκμίσθωσις ακινήτου ανήκοντος κατά ποσοστό εξ αδιαιρέτου εις ίδρυμα, είναι δυνατή μόνο κατά τας προϋποθέσεις του άρθρου 94 α.ν.2039/39, με απόφασιν του Υπουργού εκδιδόμενη μετά προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Εθνικών Κληροδοτημάτων.
ΝΣΚ/149/2012
Νόμιμη ή μη, η σύσταση Κοινωφελούς Ιδρύματος με την επωνυμία «Τριφύλλειον Νοσοκομείον Κυθήρων» – Τροποποίηση του οργανισμού του Ιδρύματος – Έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την κύρωση του οργανισμού αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η σύσταση του Ιδρύματος με το από 25-6-1957 Β.Δ., δεν είναι νόμιμη ούτε κατά τις διατάξεις του Α.Ν. 2039/1939, ούτε κατά τις διατάξεις του Ν.Δ. 2592/1953, ενώ το ίδρυμα, ως εκ του σκοπού του υπάγεται στις διατάξεις του Α.Ν. 2039/1939. β) Απαιτείται η έκδοση Π.Δ., κατά τις διατάξεις του Α.Ν. 2039/1939, για την έγκριση του οργανισμού του ιδρύματος, στο οποίο θα περιληφθεί και η τροποποίηση του οργανισμού, ως προς το σκοπό του ιδρύματος που έχει επέλθει με την 13955/1968 τροποποιητική πράξη του Συμβ/φου Πειραιά Ι.Β. (ομοφ.)
ΝΣΚ/214/2006
Μεταβίβαση περιουσίας σε συσταθέν ίδρυμα. Δυνατότητα εκποίησης περιουσιακών στοιχείων μέχρι θανάτου ιδρυτή. Διαδικασία. Εποπτεία Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αφιερωθείσα με τη συμβολαιογραφική πράξη συστάσεως του Ιδρύματος ακίνητη περιουσία πρέπει να μεταβιβασθεί με συμβολαιογραφικά έγγραφα, που θα μεταγραφούν, και τις περιλήψεις αυτών συντάσσει ο συμβ/φος. Οφείλονται κατ’ αρχήν δικαιώματα συμβολαιογράφου, φύλακα υποθηκών και Ταμείου Νομικών. Σε περίπτωση εκποιήσεως ακινήτων από τον ιδρυτή πριν από τη μεταβίβασή τους στο ίδρυμα, θα εφαρμοσθούν όσα ορίζονται σχετικά στη συστατική πράξη και όχι στον ΑΝ 2039/1939.
ΝΣΚ/331/2008
Κατάλειψη με διαθήκη ακινήτου στο σωματείο υπό τον τίτλο «Φιλόπτωχος Αδελφότης Κυριών Κοζάνης».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το «Κληροδότημα Παναγιωτίδη-Μήλιου» δεν αποτελεί κεφάλαιον αυτοτελούς διαχείρισης, κατά την έννοια του άρθρου 96 παρ.1 του ΑΝ 2039/1939, εφόσον ο σκοπός για τον οποίο κατελείφθη στην Φιλόπτωχο Αδελφότητα Κυριών Κοζάνης η ως άνω περιουσία και για την οποία οι διαθέτιδες δεν όρισαν συγκεκριμένο τρόπο διοίκησης, ταυτίζεται με τον επιδιωκόμενο από το ως άνω σωματείο σκοπό. Κατά συνέπεια θεωρείται ότι η περιουσία κατελείφθη για να εξυπηρετήσει τον σκοπό, τον οποίο επιδιώκει το σωματείο κατά τον προορισμό του, οπότε τα έσοδα (μισθώματα) και μόνον από το κληροδοτούμενο διαμέρισμα, ενόψει του όρου του αναπαλλοτρίωτου του ακινήτου, που και οι δύο διαθέτιδες έθεσαν με τις διαθήκες τους στο κληροδόχο σωματείο, θεωρούνται ενσωματούμενα, στην περιουσία του σωματείου, η διαχείρισή τους δε εκφεύγει της κατ’ άρθρο 97 παρ.1 του ΑΝ 2039/1939 εποπτείας του Υπουργού Οικονομικών, ενώ δεν έχουν εφαρμογή εν προκειμένω και οι διατάξεις των άρθρων 101 και 102 του αυτού ως άνω νόμου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/408/2009
Κληροδοτήματα. Αξιοποίηση ακινήτου καταλιπομένου υπέρ κοινωφελούς σκοπού με το σύστημα της αντιπαροχής. Πράξη διαχειρίσεως ή τοποθέτηση κεφαλαίων. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αξιοποίηση οικοπέδου της Τριαντείου επαγγελματικής και βιομηχανικής Σχολής με το σύστημα της αντιπαροχής δεν συνιστά τοποθέτηση κεφαλαίων κατά την έννοια του άρθρου 37 του Α.Ν. 2039/1939, ούτε εμπίπτει στην ρύθμιση των άρθρων 11 επ. και 28 επ. του Β.Δ/τος 30.11/04.12.1939. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/40/2001
Μίσθωση για στέγαση Δημοσίου. Δημοπρασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή, αζημίως για το Δημόσιο, η ακύρωση της διενεργηθείσης, κατά τις διατάξεις του π.δ/τος της 19/19-11-1932 Περί στεγάσεως Δημοσίων Υπηρεσιών, μειοδοτικής δημοπρασίας μισθώσεως ακινήτου για τη στέγαση δημοσίας υπηρεσίας, προ της εγκρίσεως των πρακτικών αυτής. Προϋποθέσεις, αρμοδιότητα και τρόπος ακυρώσεως.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)265/2014
Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης από Νοσοκομείο σε υπάλληλο Αποκεντρωμένης Διοίκησης για τη σύμπραξή της σε δημοπρασία εκμίσθωσης κυλικείου που βρίσκεται στο Νοσοκομείο, καθόσον: α) η ως άνω αποζημίωση, βαρύνει το κοινωφελές ίδρυμα ή την περιουσία, ακίνητο της οποίας εκμισθώνεται δια δημοπρασίας (άρθρο 73 παρ. 1 του αν.ν. 2039/1939, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του π.δ. 755/1976, ΦΕΚ Α΄ 273/1976), β) νομίμως η ανωτέρω δημοπρασία διεξήχθη ενώπιον δημοσίου υπαλλήλου που ορίστηκε με απόφαση του Τμήματος Εποπτείας της Διεύθυνσης Εθνικών Κληροδοτημάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εφόσον, η αρμοδιότητα αυτή έχει μεταβιβασθεί από 1.1.2011 στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και γ) η καταβολή της ανωτέρω αποζημίωσης δεν υπόκειται στους περιορισμούς του άρθρου 21 του ν. 4024/2012, δεδομένου ότι ο υπάλληλος που συμπράττει στη διενέργεια της δημοπρασίας δεν αποτελεί μέλος του συλλογικού οργάνου, που διενήργησε την ως άνω δημοπρασία