×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/156/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ποιες από τις υποθέσεις, που αφορούν επιχειρήσεις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, δεν υπάγονται στην περαίωση των άρθρων 1 έως 11 του Ν. 3259/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στην εξαίρεση από τις ρυθμίσεις των άρθρων 1 έως 11 του ν. 3259/2004, (Α’ 149), όπως ίσχυαν μετά την τροποποίηση και συμπλήρωσή τους με το άρθρο 28 του Ν. 3697/2008 (Α’ 194), υπάγονται, κατ’ άρθρο 4 περ. ζ’ του ίδιου νόμου, οι υποθέσεις που αφορούν επιχειρήσεις που ήταν εισηγμένες στο ΧΑΑ, κατά τη διάρκεια των ελεγχομένων διαχειριστικών χρήσεων και όχι κατά τον χρόνο εκδόσεως του εκκαθαριστικού σημειώματος ή κατά τον χρόνο της ολοκληρώσεως της περαιώσεως με την αποδοχή αυτού. Υπ’ αυτήν την έννοια, για την υπαγωγή στην εξαίρεση, (α) δεν προαπαιτείται η επιχείρηση να ήταν εισηγμένη στο ΧΑΑ και κατά τον χρόνο εκδόσεως του εκκαθαριστικού σημειώματος ή κατά τον χρόνο της ολοκληρώσεως της περαιώσεως με την αποδοχή αυτού και (β) δεν ασκεί καμία επιρροή το γεγονός ότι επιχειρήσεις που ήταν εισηγμένες στο ΧΑΑ κατά τη διάρκεια των ελεγχομένων διαχειριστικών χρήσεων, είχαν εξέλθει του ΧΑΑ κατά τον χρόνο εκδόσεως του εκκαθαριστικού σημειώματος ή κατά τον χρόνο της ολοκληρώσεως της περαιώσεως με την αποδοχή αυτού. Αντιθέτως, δεν εμπίπτουν στην εξαίρεση επιχειρήσεις, οι οποίες δεν ήταν εισηγμένες στο ΧΑΑ κατά τη διάρκεια των ελεγχομένων διαχειριστικών χρήσεων, αλλά ήταν εισηγμένες κατά τον χρόνο εκδόσεως του εκκαθαριστικού σημειώματος ή κατά τον χρόνο της ολοκληρώσεως της περαιώσεως με την αποδοχή αυτού (ομόφ).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/357/2012

Δεσμευτικότητα περαιώσεως φορολογικών υποθέσεων επιχειρήσεως, που έλαβε χώρα κατά τις διατάξεις του Ν. 3888/2010, παρότι συνέτρεχε λόγος εξαίρεσής της από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του ως άνω νόμου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η «περαίωση» των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων της επιχείρησης, που έλαβε χώρα κατά τις διατάξεις των άρθρων 1-13 του Ν. 3888/2010 και 18 παρ.4 του Ν. 4002/2011, παράγει έννομα και δεσμευτικά αποτελέσματα, παρά το γεγονός ότι η επιχείρηση αυτή εξαιρείτο της δυνατότητας υπαγωγής στην περαίωση, διότι είχε υπαχθεί σε έλεγχο από τα, υπό του άρθρου 39 του Ν. 1914/1990, προβλεπόμενα ειδικά συνεργεία. Στην περίπτωση, όμως, αυτή ο μεν Υπουργός των Οικονομικών ή το όργανο στο οποίο έχει μεταβιβασθεί η σχετική αρμοδιότητά του, νομιμοποιείται σε άσκηση προσφυγής, κατά το άρθρο 64 παρ.2 του Κ.Δ.Δ. (Ν. 2717/1999), με αντικείμενο την ακύρωση του εκκαθαριστικού σημειώματος, εντός προθεσμίας ενενήντα ημερών από την έκδοσή του (άρθρο 66 Κ.Φ.Ε.), ο δε Οικονομικός Επιθεωρητής έχει τη δυνατότητα να διατάξει έλεγχο ή επανέλεγχο της περαιωθείσης υποθέσεως, χωρίς να δεσμεύεται από την παρανόμως συντελεσθείσα περαίωση. (ομοφ.)


ΝΣΚ/331/2016

Επιβολή του διοικητικού μέτρου της αργίας σε βάρος αιρετού.Α) Για την θέση αιρετού σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, κατά τις διατάξεις της παρ. 2 άρθρου 236 του ν. 3852/2010, όπως ήδη ισχύουν, απαιτείται σωρευτικά η συνδρομή α) της εκδόσεως αμετακλήτου παραπεμπτικού βουλεύματος για κακούργημα και β) της επιβολής ή ισχύος περιοριστικών όρων ή προσωρινής κρατήσεως. Β) Η ισχύς του διοικητικού μέτρου της αυτοδίκαιης αργίας, ανατρέχει σε χρόνο προγενέστερο της εκδόσεως της οικείας πράξεως, εφόσον, κατ’ αυτόν τον χρόνο, συνέπιπταν και ίσχυαν και οι δύο, ως άνω, προϋποθέσεις και εξακολουθούν να συντρέχουν κατά τον χρόνο εκδόσεως της πράξεως. Η ισχύς του διοικητικού μέτρου δεν επηρεάζεται από την τυχόν άρση της επιβολής ή ισχύος περιοριστικών μέτρων ή της προσωρινής κρατήσεως σε χρόνο μεταγενέστερο από αυτόν κατά τον οποίο συνέπεσαν οι δύο προϋποθέσεις ή τον χρόνο εκδόσεως της οικείας πράξεως. Γ) Στην ειδικότερη περίπτωση του παραπεμφθέντος τελεσιδίκως για κακούργημα Δημάρχου «Κ» Θ.Μ., δεν συντρέχει η μια εκ των ανωτέρω προϋποθέσεων και, συνεπώς, δεν δύναται αυτός να τεθεί σε κατάσταση αργίας (ομόφ.)


ΠΟΛ 1032/2006

Τροποποίηση της ΑΥΟΟ 1016122/388/75/0014/ΠΟΛ.1022/15.2.2005 ως προς τον τύπο και περιεχόμενο, τον τρόπο και το χρόνο υποβολής «Ειδικού Σημειώματος Περαίωσης Φ.Π.Α.» και το χρόνο υποβολής της δήλωσης της διαφοράς των ακαθαρίστων εσόδων στις λοιπές φορολογίες.

ΝΣΚ/355/2008

Αρμοδιότητα Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων για τον καθορισμό όρων δομήσεως και χρήσεων γης, καθώς και την έκδοση οικοδομικών αδειών σε χερσαία ζώνη λιμένα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ασκεί, μόνη αυτή και ως αποφασίζον όργανο, την αρμοδιότητά της για τον καθορισμό των χρήσεων γης και των όρων και περιορισμών δομήσεως στο πλαίσιο της εγκρίσεως του εν γένει αναπτυξιακού προγράμματος του λιμένα, με την επιφύλαξη ενδεχόμενης εφαρμογής και στην ειδική αυτή περίπτωση της σχετικής νομολογίας της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (3661-64/2005) περί ανάγκης εκδόσεως προεδρικού διατάγματος για τον καθορισμό όρων δομήσεως. β) Οι πράξεις καθορισμού όρων και περιορισμών δομήσεως, όπως και χρήσεων γης, είναι κανονιστικού χαρακτήρα και ως τέτοιες εκ του νόμου δημοσιευτέες. γ) Για την διαδικασία εκδόσεως οικοδομικών αδειών στη χερσαία ζώνη λιμένα έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των παρ.2, 3 και 4 του άρθρου 9 του Ν 2987/2002.


ΔΕΔ/Θεσ/1155/2025

Η απόφαση 1155/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά εκκαθαριστικού σημειώματος φόρου εισοδήματος οικονομικού έτους 2012, το οποίο εκδόθηκε οίκοθεν από τη Δ.Ο.Υ. Πολυγύρου στις 30/11/2020, για αναδρομικά ποσά σύνταξης που εισπράχθηκαν το 2014. Η υπόθεση αναπέμφθηκε στη ΔΕΔ για κατ’ ουσία εξέταση, καθώς προηγούμενη απορριπτική απόφαση της ΔΕΔ ακυρώθηκε από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, το οποίο έκρινε ότι η αρχική προσφυγή ασκήθηκε εμπρόθεσμα. Η ΔΕΔ δέχεται τον ισχυρισμό περί παραγραφής, καθώς η κοινοποίηση της καταλογιστικής πράξης δεν αποδείχθηκε ότι συντελέστηκε έως την 31/12/2020, ημερομηνία κατά την οποία έληγε η πενταετής παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου. Συνεπώς, η προσβαλλόμενη πράξη ακυρώνεται λόγω παραγραφής.


ΝΣΚ/89/2000

Δημόσιοι υπάλληλοι. Μετάταξη. Αναδρομική έγκριση μετάταξης σε συμμόρφωση δικαστικών αποφάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Χ.Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Σ.Σκουτέρης, Νομικός Σύμβουλος Είναι σύννομη η μετάταξη υπαλλήλων αναδρομικά κατά τον χρόνο εκδόσεως της προσβαλλόμενης πράξης σε συμμόρφωση με αποφάσεις Διοικητικού Εφετείου.


ΝΣΚ/210/2001

Ιατροί. Χορήγηση πιστοποιητικού εξειδίκευσης στην Εντατική Θεραπεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Κατά τον χρόνο εκδόσεως πιστοποιητικού εξειδικεύσεως στην Εντατική Θεραπεία, ιατρού, δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις χορηγήσεως αυτού (παρ.1,2 και 4 του άρθρου 84 του Ν 2071/1992) και ιδίως αυτή της διετούς συνεχούς υπηρεσίας και εκπαιδεύσεως σε λειτουργούσα πολυδύναμη ΜΕΘ ή ΜΕΝ Νεογνών, διότι η ΜΕΘ του Νοσοκομείου Σερρών, όπου υπηρετούσε, δεν ήταν σε πλήρη λειτουργία κατά τη διετία που προηγήθηκε της εκδόσεως του σχετικού πιστοποιητικού.


ΔΕΔ/Θεσ/472/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ως απαράδεκτης, η οποία είχε υποβληθεί κατά απάντησης του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Ιωαννίνων, σχετικά με καθυστέρηση επιστροφής φόρου εισοδήματος οικονομικού έτους 2009. Ο προσφεύγων ζητούσε επιστροφή ποσού 1.701,06 €, υποστηρίζοντας ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε υπαιτιότητα της Δ.Ο.Υ. Η φορολογική αρχή είχε απαντήσει επανειλημμένα ότι απαιτείτο προηγούμενος έλεγχος και ζητούσε πρωτότυπα δικαιολογητικά, τα οποία ο προσφεύγων δεν προσκόμισε, με αποτέλεσμα η αξίωση να παραγραφεί λόγω παρέλευσης της πενταετίας. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την προσφυγή, καθώς έκρινε ότι η προσβαλλόμενη πράξη (η απάντηση του 2024) ήταν μόνο πληροφοριακού χαρακτήρα, στερούνταν εκτελεστότητας και έννομων συνεπειών, καθώς αυτές είχαν επέλθει ήδη με την επίδοση του αρχικού εκκαθαριστικού σημειώματος φόρου εισοδήματος το 2009.


ΝΣΚ/167/2021

Εξέταση του ατομικού ή οικογενειακού εισοδήματος κατά την εξέταση της αίτησης απαλλαγής από τα δίδακτρα φοιτήτριας Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), ηλικίας 25 ετών κατά το έτος επιλογής της σε αυτό.(...)Για την απαλλαγή από τέλη φοίτησης σε Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), φοιτητή που κατά το χρόνο επιλογής του είναι άνω των 24 ετών, τα εισοδηματικά κριτήρια, εφόσον είναι άγαμος, θα ελεγχθούν βάσει του ατομικού του εισοδήματος, προς απόδειξη του οποίου απαιτούνται αντίγραφα της δήλωσης Ε1 και των εκκαθαριστικών (συμπεριλαμβανομένου του εκκαθαριστικού ΕΝΦΙΑ) του τελευταίου φορολογικού έτους, για το οποίο, κατά το χρόνο επιλογής του στο ΠΜΣ, έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση φόρου


ΔΕΔ/Θεσ/118/2025

Η απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά ενδικοφανή προσφυγή κατά εκκαθαριστικού σημειώματος φόρου εισοδήματος οικονομικού έτους 2011, το οποίο εκδόθηκε μετά την απώλεια των ευεργετημάτων του ν. 4446/2016 (οικειοθελής αποκάλυψη). Ο προσφεύγων είχε υπαγάγει την οφειλή σε ρύθμιση 24 δόσεων, την οποία απώλεσε στις 30/04/2019. Μετά από δικαστική απόφαση (Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης) που ακύρωσε την ταμειακή βεβαίωση του πρόσθετου φόρου, η ΔΟΥ Καλαμαριάς προέβη σε επανεκκαθάριση (14/08/2024), καταλογίζοντας πρόσθετο φόρο 52.675,50€. Η ΔΕΔ δέχτηκε τον ισχυρισμό του προσφεύγοντα περί παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου, καθώς η πράξη καταλογισμού εκδόθηκε πέραν της τριετίας από την ημερομηνία απώλειας της ρύθμισης (30/05/2019). Ως εκ τούτου, η ΔΕΔ ακύρωσε το προσβαλλόμενο εκκαθαριστικό σημείωμα. Το αίτημα για έντοκη επιστροφή των καταβληθέντων ποσών απορρίφθηκε, καθώς η αξίωση για τόκους εκκινεί 90 ημέρες μετά την κοινοποίηση της απόφασης στην αρμόδια υπηρεσία.