×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/49/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Παροχή οδηγιών περί του τρόπου εκτελέσεως της υπ αριθ. 3399/2000 ακυρωτικής αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη σε συμμόρφωση προς την υπ αριθ. 3399/2000 απόφαση του ΣτΕ να συγκαλέσει το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο του Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων, ως δευτεροβάθμιο συμβούλιο υπό ενδεκαμελή σύνθεση, το οποίο θα επιληφθεί προσφυγής στο βαθμό του Αναθεωρητού Β κατ αποφάσεως του ΣΑΓΕ ως πρωτοβαθμίου συμβουλίου, αφού καθίσταται αρμόδιο με την ανωτέρω απόφαση, παρότι ο Ν 2304/1995 δεν προβλέπει σχετική αρμοδιότητά του στο βαθμό αυτό. Δεν διαπιστώνεται, εν προκειμένω η συνδρομή των προϋποθέσεων διορθώσεως ή ερμηνείας της ανωτέρω αποφάσεως του ΣτΕ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/306/2000

Ελληνική Αστυνομία. Αξιωματικοί. Αρμοδιότητα των Πειθαρχικών Συμβουλίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Α.Ροδοκάλη, Πάρεδρος Αρμόδιο για την εκδίκαση σε δεύτερο βαθμό της εν λόγω πειθαρχικής υποθέσεως είναι το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Αξιωματικών, εφ όσον ο αναφερόμενος αστυνομικός κατέχει βαθμό της αρμοδιότητάς του, κατά την εκδίκαση της υποθέσεώς του από αυτό.


ΝΣΚ/216/2013

Προσφυγή τραπεζικού υπαλλήλου κατά αποφάσεως του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Τράπεζας, ενώπιον του Τριτοβάθμιου Διατραπεζικού Πειθαρχικού Συμβουλίου, όταν παρακάμφθηκε το στάδιο εκδίκασης της υπόθεσης στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της Τράπεζας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μπορεί να γίνει τυπικά δεκτή προσφυγή τραπεζικού υπαλλήλου κατά αποφάσεως οριστικής απόλυσης του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Τράπεζας, ενώπιον του Τριτοβάθμιου Διατραπεζικού Πειθαρχικού Συμβουλίου, όταν δεν προσβλήθηκε αυτή προηγουμένως ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Τράπεζας. (ομοφ.)


ΣτΕ/223/2017

Αποζημίωση για την αποκατάσταση της ζημίας που, κατά τους ισχυρισμούς του, υπέστη εξαιτίας της παράνομης θέσεώς του σε αργία και της στερήσεως, για τον λόγο αυτό, του ημίσεος των αποδοχών του, καθώς και ποσό 15.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης.(...)Επειδή, στο άρθρο 103 παρ. 2 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 2683/1999 Α΄ 19), ορίζεται ότι: «Τίθεται αυτοδίκαια σε αργία ο υπάλληλος στον οποίο επιβλήθηκε η ποινή της οριστικής παύσης. Η αργία αρχίζει από την κοινοποίηση της πειθαρχικής αποφάσεως και λήγει την τελευταία ημέρα της προθεσμίας άσκησης προσφυγής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ή την ημέρα που δημοσιεύθηκε η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας εφόσον έχει ασκηθεί προσφυγή». Όπως έχει κριθεί, η αυτοδίκαια θέση υπαλλήλου σε κατάσταση αργίας, σε περίπτωση κατά την οποία έχει επιβληθεί σε αυτόν, με απόφαση πειθαρχικού συμβουλίου η ποινή της οριστικής παύσεως, δεν επιφέρει την λύση της υπαλληλικής σχέσεως ούτε την απώλεια της οργανικής θέσεως ή του κατεχομένου από τον υπάλληλο βαθμού ούτε αποτελεί πράξη απολύσεως του υπαλλήλου από την υπηρεσία ή πράξη εκτελέσεως της σχετικής αποφάσεως του πειθαρχικού συμβουλίου, αλλά συνιστά προσωρινό διοικητικό μέτρο, το οποίο συνεπάγεται την, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, διακοπή της ενεργού ασκήσεως των υπηρεσιακών καθηκόντων των υπαλλήλων, κατά τη διάρκεια της εκκρεμότητας της πειθαρχικής του υποθέσεως (ΣτΕ 2163/2004 7μ., επίσης πρβλ. ΣτΕ 1990/2014 Ολομ., 3622/2012, 4919/1995, 1241/1993, 140/1992, 1506/1989, 4635/1987). Εξάλλου, όπως προκύπτει από την διατύπωση της διατάξεως του άρθρου 103 παρ. 2 του Υπαλληλικού Κώδικα, η διάταξη αυτή δεν τροποποιήθηκε, τόσο ως προς τις διαδικαστικές, όσο και ως προς τις ουσιαστικές προϋποθέσεις θέσεως του υπαλλήλου σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας, μετά την πρόβλεψη, με τις προαναφερθείσες διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 2839/2000, οι οποίες τροποποίησαν τις ανωτέρω διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, ενστάσεως κατά των πειθαρχικών αποφάσεων των πρωτοβαθμίων συμβουλίων. Το γεγονός δε αυτό, σε συνδυασμό με το ότι η αυτοδίκαια αργία υπαλλήλου δεν αποτελεί, κατά τα ήδη εκτεθέντα, πράξη εκτελέσεως της πειθαρχικής αποφάσεως, αλλά διοικητικό μέτρο που αποβλέπει στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος, δικαιολογεί την εφαρμογή του μέτρου αυτού, αμέσως μετά την έκδοση της αποφάσεως περί οριστικής παύσεως του υπαλλήλου από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο. Εξάλλου, τυχόν αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή, που θα εξαρτούσε την εφαρμογή του διοικητικού αυτού μέτρου από την προηγούμενη έκδοση αποφάσεως του δευτεροβάθμιου πειθαρχικού συμβουλίου, θα αναιρούσε, λόγω της καθυστερήσεως, τον επιδιωκόμενο με το μέτρο αυτό σκοπό της άμεσης διασφαλίσεως του δημοσίου συμφέροντος, το οποίο επιβάλλει την άμεση απομάκρυνση του διωκόμενου υπαλλήλου από την ενεργό υπηρεσία. Κατόπιν τούτων πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος ο προβαλλόμενος λόγος ότι το δικάσαν δικαστήριο ερμήνευσε εσφαλμένα τις διατάξεις των άρθρων 103 παρ. 2, 104, 121, 142, 144, 145 του Υπαλληλικού Κώδικα, δεχόμενο ότι για την αυτοδίκαιη αργία αρκεί η έκδοση αποφάσεως του πρωτοβαθμίου πειθαρχικού συμβουλίου περί οριστικής παύσεως του υπαλλήλου, χωρίς να απαιτείται η έκδοση αποφάσεως και από το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο.8. Επειδή, κατόπιν τούτων η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της.Δια ταύταΑπορρίπτει την αίτηση.


ΝΣΚ/430/2000

Κρατικές Προμήθειες. Μειοδοτικός διαγωνισμός. Ματαίωση. Εφαρμογή αποφάσεως Ε.Α. ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η Διοίκηση, σταθμίζοντας το συμφέρον του Δημοσίου, εντός του πνεύματος της χρηστής διοίκησης, λαμβάνοντας υπόψη τα αναφερθέντα, ενόψει και της 152/2000 αποφάσεως της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ και της 547/1993 Γνωμ.(Ολομ.) Ν.Σ.Κ., μπορεί με ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία να προβεί στη μη ματαίωση, αλλά και στη συνέχιση του διαγωνισμού και στην υπογραφή της σύμβασης με την εταιρεία "BIOMEDICAL HELLAS ΟΕ", μετά από έκδοση σχετικής κατακυρωτικής απόφασης, δοθέντος ότι η προαναφερθείσα εταιρεία εξεδήλωσε, ήδη, ρητώς την βούλησή της προς συνέχιση του διαγωνισμού, με το από 25-5-2000 ενημερωτικό σημείωμά της προς τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης.


ΝΣΚ/275/2000

ΙΚΑ. Ιατροί. Συγκρότηση Υπηρεσιακών Συμβουλίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Β.Βούκαλης, Νομικός Σύμβουλος Τα μη αιρετά μέλη Πρωτοβαθμίου Υπηρεσιακού Συμβουλίου των μονίμων γιατρών ΙΚΑ, όταν δεν υπηρετούν στην κατηγορία αυτή μόνιμοι γιατροί με βαθμό Α ή με βαθμό Δ/ντή, μπορούν να ορισθούν από μονίμους γιατρούς της κατηγορίας των μονίμων γιατρών Πλήρους και Αποκλειστικής Απασχόλησης, γιατί ανήκουν στον ίδιο κλάδο (μόνιμοι γιατροί Π.Ε.) του ΙΚΑ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/191/2008

Δυνατότητα ή μη εκ νέου παραπομπής πρώην Ανθυπασπιστή στα Ανακριτικά Συμβούλια των Ενόπλων Δυνάμεων μετά από ποινική καταδίκη του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση δεν δύναται λόγω της ποινικής καταδίκης πρώην Ανθυπασπιστή να τον παραπέμψει εκ νέου στο Δευτεροβάθμιο Ανακριτικό Συμβούλιο, εκτός εάν οφείλει να το πράξει σε εκτέλεση ακυρωτικής δικαστικής αποφάσεως, ενώ εκ νέου παραπομπή του συγκεκριμένου Ανθυπασπιστή στο Πρωτοβάθμιο Ανακριτικό Συμβούλιο για τα ίδια πραγματικά περιστατικά δεν επιτρέπεται, αλλά λόγω της ποινικής καταδίκης επέρχονται μόνον οι διοικητικές κυρώσεις και συνέπειες, εφόσον, βεβαίως, αυτές προβλέπονται στην περίπτωση διαπράξεως του αδικήματος, για το οποίο αυτός κρίθηκε ένοχος και της επιβολής της ποινής, που αποφάσισε το Αναθεωρητικό Δικαστήριο.


ΝΣΚ/38/2019

Πειθαρχική δικαιοδοσία και πειθαρχικά όργανα των ιατρών ΕΣΥ του ΕΚΑΒ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΚΑΒ είναι πειθαρχικός προϊστάμενος των ειδικευμένων ιατρών ΕΣΥ, οι οποίοι υπηρετούν στο ΕΚΑΒ, αρμόδιος να καλέσει αυτούς σε απολογία και να επιβάλλει τις ποινές της έγγραφης επίπληξης και του προστίμου μέχρι το ήμισυ των αποδοχών ενός μηνός. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚΑΒ, ως συλλογικό πειθαρχικό όργανο με αρμοδιότητα πρωτοβαθμίου πειθαρχικού συμβουλίου, είναι αρμόδιο για τους ιατρούς ΕΣΥ, οι οποίοι υπηρετούν στο ΕΚΑΒ, και δύναται να επιβάλλει τις ποινές που προβλέπονται υπό τα στοιχεία α’ έως και γ’ στην παρ. 1 του άρθρου 39 του ν.2519/1997 και σε δεύτερο βαθμό να κρίνει τις ενστάσεις κατά πειθαρχικών αποφάσεων του Προέδρου του Δ.Σ. του ΕΚΑΒ. Το Κεντρικό Πειθαρχικό Συμβούλιο Ιατρών ΕΣΥ, είναι αρμόδιο να κρίνει σε πρώτο βαθμό τα πειθαρχικά παραπτώματα, τα οποία μπορούν να επισύρουν μέχρι και την ποινή της αφαίρεσης της άδειας άσκησης επαγγέλματος και σε δεύτερο βαθμό τις εφέσεις κατά των πειθαρχικών αποφάσεων του πρωτοβάθμιου πειθαρχικού συμβουλίου, οι οποίες επιβάλλουν από την ποινή προστίμου ισόποσου με τις αποδοχές τεσσάρων μηνών έως και την ποινή της διακοπής του δικαιώματος για την υποβολή υποψηφιότητας κατάληψης θέσης ανώτερου βαθμού (ομόφ.).


ΝΣΚ/149/2013

Δημόσιοι υπάλληλοι – Πειθαρχική ποινή – Καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας – Υπολογισμός των αποδοχών αργίας των υπαλλήλων. α) Η για τυπικούς λόγους ακύρωση από το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, της απόφασης του Πρωτοβαθμίου, με την οποία είχε επιβληθεί σε βάρος υπαλλήλων η ποινή της οριστικής παύσης και η αναπομπή της υπόθεσης στη Διοίκηση για επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, δεν συνιστά νόμιμο λόγο, δικαιολογούντα την επιστροφή των παρακρατηθέντων κατά το χρόνο της αργίας ποσών, αφού για την επιστροφή αυτή ο νόμος απαιτεί απαλλαγή ή αθώωση του υπαλλήλου με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, προϋπόθεση, που δεν συντρέχει εν προκειμένω. β) Οι αποδοχές αργίας των υπαλλήλων, που τέθηκαν, σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας με τις διατάξεις του ν. 4093/2012, (ο οποίος καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του υποθέσεις), υπολογίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 105 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως αυτό ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το ν. 4057/2012. (ομοφ.)


ΝΣΚ/238/2002

Ερμηνεία της υπ αριθ. 3729/2000 αποφάσεως του ΣτΕ και δεσμευτικότητα της από 16-1-2002 συμφώνου γνώμης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πολιτικών Υπαλλήλων του ΓΕΣ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υπ αριθ. 3729/2000 απόφαση του ΣτΕ δεν δικαιώνει επί της ουσίας τους δώδεκα πολιτικούς υπαλλήλους της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού (ΓΥΣ) με την ειδικότητα των Γεωμετρών Τοπογράφων, αναφορικά με το αίτημά τους να μεταταγούν στην κατηγορία ΤΕ, αλλά απλώς αναπέμπει την υπόθεση στη Διοίκηση προκειμένου να παραπέμψει το θέμα στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πολιτικών Υπαλλήλων του ΓΕΣ. Περαιτέρω, η γνωμοδότηση του Συμβουλίου αυτού, η οποία ελήφθη στις 16-1-2001, είναι δεσμευτική για τη Διοίκηση, ως σύμφωνη γνώμη κατά την παρ.6 του άρθρου 17 του Ν 1586/1986, με την έννοια ότι εάν το αποφασίζον όργανο κρίνει ότι η πράξη της μετατάξεως πρέπει να εκδοθεί, οφείλει να την εκδώσει κατά το περιεχόμενο της γνωμοδοτήσεως του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Εάν, όμως, διαφωνεί με το περιεχόμενο της γνωμοδοτήσεως μπορεί να απόσχει, ενόψει του χαρακτήρος της μετατάξεως ως μη υποχρεωτικής για τη Διοίκηση υπηρεσιακής μεταβολής του υπαλλήλου, ο οποίος παρέχει και τη σχετική διακριτική ευχέρεια στο αποφασίζον όργανο.


ΝΣΚ/282/2005

Συγκρότηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων της ΔΕΘ Α.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο ορισμός του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πολιτικής Εξωτερικού Εμπορίου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (τ. ΥΠΕΘΟ) και του νόμιμου αναπληρωτή του, ως μελών, στο Δευτεροβάθμιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της ΔΕΘ Α.Ε. είναι σύννομος.