ΝΣΚ/218/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ένοπλες Δυνάμεις. Σύμβαση προμήθειας. Νομιμότητα επιβολής προστίμου λόγω εκπρόθεσμης παράδοσης υλικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος ΝΣΚ. α) Στο άρθρο 3 της 0235Γ/97 συμβάσεως έχει συμφωνηθεί χρονοδιάγραμμα παραδόσεως και η θέση της Υπηρεσίας, όπως αυτή έχει εκδηλωθεί μέχρι σήμερα, είναι ορθή. β) Η Υπηρεσία στα πλαίσια εξετάσεως της αιτήσεως θεραπείας που υπέβαλε ο προμηθευτής δύναται ή 1) Να εμμείνει στη μη δυνατότητα ανάκλησης της πράξεως δυνάμει του άρθρου 43 παρ.4 του ΠΔ 284/89, άποψη που όπως εκτέθηκε έχει υποστηριχθεί και στη νομολογία ή 2) Να ανακαλέσει την πράξη, το ίδιο το όργανο που την εξέδωσε, εφ όσον διαπιστώσει ότι αυτή εκδόθηκε χωρίς να συντρέχουν τα πραγματικά και νομικά δεδομένα που απαιτούνταν για να κριθεί ως νόμιμη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
C-381/2007
1) Το άρθρο 5, σημείο 1, στοιχείο β΄, του κανονισμού (ΕΚ) 44/2001 του Συμβουλίου, της 22ας Δεκεμβρίου 2000, για τη διεθνή δικαιοδοσία, την αναγνώριση και την εκτέλεση αποφάσεων σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις, έχει την έννοια ότι οι συμβάσεις με αντικείμενο την παράδοση εμπορευμάτων που πρόκειται να κατασκευασθούν ή να παραχθούν, μολονότι ο αγοραστής έθεσε ορισμένους όρους όσον αφορά την κατασκευή, τη μεταποίηση και την παράδοση των εμπορευμάτων, χωρίς να παράσχει τα υλικά, και ενώ ο προμηθευτής φέρει την ευθύνη για την ποιότητα των εμπορευμάτων και για το αν αυτά έχουν τις συνομολογηθείσες ιδιότητες και δεν έχουν πραγματικά ελαττώματα, πρέπει να χαρακτηρίζονται ως «συμβάσεις πωλήσεως εμπορευμάτων» κατά την έννοια του άρθρου 5, σημείο 1, στοιχείο β΄, πρώτη περίπτωση, του κανονισμού.2)Το άρθρο 5, σημείο 1, στοιχείο β΄, πρώτη περίπτωση, του κανονισμού 44/2001 έχει την έννοια ότι, σε περίπτωση πωλήσεως καταρτιζομένης εξ αποστάσεως, ο τόπος όπου, βάσει της συμβάσεως, παραδόθηκαν ή έπρεπε να παραδοθούν τα εμπορεύματα πρέπει να καθορίζεται βάσει των διατάξεων της συμβάσεως αυτής. Σε περίπτωση κατά την οποία είναι αδύνατος ο καθορισμός του τόπου παραδόσεως επί της βάσεως αυτής, χωρίς να απαιτείται να ληφθεί υπόψη το εφαρμοστέο στη σύμβαση ουσιαστικό δίκαιο, τόπος παραδόσεως είναι αυτός της πραγματικής παραδόσεως των εμπορευμάτων στον αγοραστή, με την οποία ο αγοραστής απέκτησε ή έπρεπε να αποκτήσει την εξουσία να διαθέτει τα εμπορεύματα αυτά, στον τόπο που αποτελεί τον τελικό προορισμό της πράξεως της πωλήσεως.
ΝΣΚ/13/2000
Ένοπλες Δυνάμεις. Προμήθειες. Επιβολή προστίμου εκπρόθεσμης παράδοσης υλικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Α.Χαρλαύτης, Πάρεδρος Η πάροδος μακρού χρόνου από τότε που όφειλε ο προμηθευτής να παραδώσει τα υπό προμήθεια υλικά και η μη κήρυξη αυτού ως εκπτώτου, μολονότι συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις εκπτώσεως, δεν καθιστούν νόμιμη την απόφαση της Υπηρεσίας περί επιβολής προστίμου εκπρόθεσμης παράδοσης.
ΝΣΚ/178/2000
Ενορκη Διοικητική Εξέταση. Χορήγηση αντιγράφων μαρτυρικών καταθέσεων διενεργηθείσης Ε.Δ.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Γ.Σκιάνη, Πάρεδρος Η Διεύθυνση Επιθεωρήσεως του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας υποχρεούται κατά τις διατάξεις του Ν.2683/1999 να χορηγεί αντίγραφα μαρτυρικών καταθέσεων στον αιτούντα μετά το πέρας της ενόρκου διοικητικής εξετάσεως, εφ όσον δεν ησκήθη πειθαρχική δίωξη, δεν επιτρέπεται όμως να χορηγεί αυτά, εφ όσον εξακολουθεί υφιστάμενη η πειθαρχική διαδικασία δια της ασκήσεως της πειθαρχικής διώξεως, οπότε δικαίωμα προς γνώση του φακέλλου έχει ο διωκόμενος υπάλληλος.
ΝΣΚ/116/2006
Παροχή (θετικής) γνωμοδοτήσεως εκ μέρους του Ν.Σ.Κ. κατ’ άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989 για πρόταση τροποποιήσεως συμβάσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Ν. 3433/2006 θα αρχίσει εφαρμοζόμενος την 8-4-2006. Δεν εφαρμόζεται επί συμβάσεων που ήδη έχουν υπογραφεί και εκτελούνται, οπότε εφαρμόζεται το ΠΔ 284/1989. Το Ν.Σ.Κ. έχει αρμοδιότητα να εκδόσει γνωμοδότηση μόνο για τις περιπτώσεις της παρ.2 του άρθρου 66 ΠΔ 284/1989. Στην προκειμένη περίπτωση, αφού οι περί καθορισμού του υποκειμένου του Φ.Π.Α. διατάξεις είναι αναγκαστικού δικαίου το τροποποιημένο κείμενο των υπό εξέταση συμβάσεων είναι σύννομο και το Δημόσιο μπορεί να επιστρέψει στον προμηθευτή, ως αποζημίωση, όποιο ποσό φόρου, κρατήσεως κλπ ο τελευταίος έχει καταβάλει. Η κοινοπραξία στερείται νομικής προσωπικότητας και οι μετέχουσες σ’ αυτήν εταιρείες διατηρούν την αυτοτέλειά τους. Επομένως ορθά διευκρινίζεται στο τροποποιημένο κείμενο των, ως άνω, συμβάσεων ότι το Δημόσιο θα βαρύνεται με τον Φ.Π.Α., που τυχόν θα επιβληθεί σε κάθε μία εταιρεία της κοινοπραξίας. Είναι σύννομο να έχει συμφωνηθεί ο προμηθευτής να πληρώνεται με τίμημα απαλλαγμένο φόρων, κρατήσεων κλπ. Σε περίπτωση μεταβολής συμβατικής προθεσμίας εκτελέσεως μιας συμβάσεως το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να εκδόσει την κατ’ άρθρο 66 παρ.2 ΠΔ 284/1989 γνωμοδότησή του.
ΝΣΚ/11/2000
Κρατικές προμήθειες. Απαλλαγή προμηθευτή από την παράδοση των υπολοίπων ποσοτήτων των συμβατικών υλικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Ν.Μαριόλη, Πάρεδρος Είναι δυνατή η εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 380 Α.Κ., σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 288 Α.Κ., που εφαρμόζονται επικουρικώς με τις διατάξεις του Π.Δ. 284/1989, έτσι ώστε ο προμηθευτής να απαλλαγεί από την προσκόμιση των υπολοίπων ποσοτήτων των συμβατικών υλικών. Πρέπει να σημειωθεί ότι η υπηρεσία δεν υφίσταται βλάβη λόγω της απαλλαγής του προμηθευτή αφού δεν θα υπάρξει διαφορά τιμής προμήθειας των φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων, διότι αυτά είναι υποχρεωτικά διατιμημένα είδη από αρμόδια Κρατική Αρχή (Υπουργείο Ανάπτυξης) σύμφωνα με την αγορανομική διάταξη 6/29-9-97.
ΑΕΠΠ/1047/2018
Με την προδικαστική προσφυγή αίτημα είναι η υποχρέωση της ΔΕΚΟ να συνεχίσει τη σύμβαση που έχει συνάψει με τον προσφεύγοντα, καθώς και να πραγματοποιήσει τις πληρωμές που προβλέπονται σε αυτήν. Επιπλέον, ζητείται η αναγνώριση του δικαιώματος του προσφεύγοντα να συνεχίσει την εκτέλεση της σύμβασης και να μην επέλθουν αρνητικές συνέπειες λόγω της διακοπής της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών ή προϊόντων, με βάση τους όρους που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ των δύο μερών. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η ΔΕΚΟ έχει παραβιάσει τους όρους της σύμβασης, δημιουργώντας ζημία και αδικία, και ζητεί τη δικαστική προστασία του δικαίου του μέσω της παρούσας προσφυγής.
ΝΣΚ/292/2000
ΙΚΑ. Αναστολή καταβολής σύνταξης γήρατος σε Υποδιοικητή του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Μπρισκόλας, Πάρεδρος Το πλαίσιο των καθηκόντων που έχει ανατεθεί στον Α Υποδιοικητή του Ιδρύματος, ο οποίος έχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό λόγω γήρατος δικαίωμα στο ΙΚΑ, δεν συνιστά εξαρτημένη εργασία, όπως την εννοεί το σχετικό περί αναστολής της σύνταξης, συνταξιούχων λόγω γήρατος του ΙΚΑ, άρθρο, το οποίο, για το λόγο αυτό δεν μπορεί να τύχει εφαρμογής.
ΝΣΚ/33/2015
Ν.Π.Δ.Δ. – Εκμίσθωση ακινήτων – Λήξη μίσθωσης – Παράταση – Διαγωνισμός.
Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (Τ.Α.Π.Α.), σε κάθε περίπτωση, δεν δύναται να παρατείνει εγγράφως ή σιωπηρώς την εκμίσθωση των υπό τη διαχείρισή του ακινήτων του Ελληνικού Δημοσίου (ΥΠ.ΠΟ.Α.), κείμενων σε αρχαιολογικούς χώρους ή μουσεία για την λειτουργία αναψυκτηρίων, μετά την λήξη της συνολικής χρονικής της διάρκειας, που έχει συμφωνηθεί, σύμφωνα με την προκήρυξη, η δε νέα εκμίσθωση πρέπει να γίνει με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό. (ομοφ.)
ΝΣΚ/374/2002
Ένοπλες Δυνάμεις. Σύμβαση προμήθειας. Διοικητική πράξη. Δικαστική αναστολή εκτελέσεως. Έννομες συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τη δικαστική αναστολή εκτελέσεως της πράξεως εκπτώσεως οι έννομες συνέπειες, που η έκδοσή της επιφέρει, έχουν ανασταλεί και η σύμβαση ευρίσκεται στο στάδιο που ήταν πριν από την έκδοσή της. Από το διατακτικό της υπ αρ.140/2001 αποφάσεως ασφαλιστικών μέτρων του ΔΕΑ δεν προκύπτει υποχρέωση του Δημοσίου να παραλάβει την τυχόν προσφερόμενη ποσότητα του προμηθευτέου υλικού κατά τη διάρκεια της εκκρεμοδικίας της προσφυγής κατά της ως άνω πράξεως. Εφ όσον δεν προκύπτει υποχρέωση του Δημοσίου να παραλάβει την τυχόν προσφερομένη ποσότητα, παρέλκει η απάντηση στο ερώτημα αν, σε περίπτωση παραδόσεως του υλικού, κατά τον προαναφερόμενο χρόνο, πρέπει να επιβληθούν πρόστιμα εκπρόθεσμης παραδόσεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/26/2015
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Κοινοποίηση προκήρυξης κατά το άρθρο πέμπτο παρ.6 του ν. 3839/2010 – Παράλειψη κοινοποίησης – Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η Διοίκηση (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) δεν υποχρεούται να ανακαλέσει όλες τις διοικητικές πράξεις, που συνδέονται με την διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων Διευθύνσεων (από το σημείο, που διεπράχθη η παράλειψη και εφεξής μέχρι και την ολοκλήρωσή της με την τοποθέτηση των επιλεγέντων ως Προϊσταμένων), αλλά έχει το δικαίωμα, κατ’ ενάσκηση της διακριτικής ευχέρειας, είτε να προβεί στην ανάκληση αυτή, είτε να εμμείνει στην διενεργηθείσα, έστω και παρανόμως, επιλογή. Η ανάκληση, εφόσον αποφασισθεί από την Διοίκηση, πρέπει να αφορά μόνον τις Διευθύνσεις για τις οποίες ο ενδιαφερόμενος είχε τα τυπικά προσόντα συμμετοχής στην διαδικασία επιλογής. (πλειοψ.) ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ