×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/263/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ανάκληση καταχώρησης απόφασης της Γενικής Συνέλευσης Ανώνυμης Εταιρείας περί εκλογής νέου Διοικητικού Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφόσον με την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ, με την οποία αναπέμφθηκε η υπόθεση στη Διοίκηση, κρίθηκε ότι η καταχώρηση πράξεων ή αποφάσεων οργάνων ανώνυμης εταιρείας μπορεί να ανατραπεί με νεότερη εγγραφή στο ΜΑΕ και όταν διαπιστωθεί από τη Διοίκηση, με βάση τα υπάρχοντα σ’ αυτήν στοιχεία, ότι η καταχώρηση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, μπορεί η αρμόδια Υπηρεσία να εξετάσει, αν η καταχώρηση στο ΜΑΕ αποφάσεως γενικής συνέλευσης περί εκλογής Δ.Σ. ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και σε αποφατική περίπτωση να την ανακαλέσει. Στην συγκεκριμένη δε περίπτωση από τα υπάρχοντα στοιχεία δεν προκύπτει ότι η γενομένη καταχώρηση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ως εκ τούτου δεν μπορεί να ανακληθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/125/2013

Α.Ε.Ι. - Έλεγχος αποφάσεως Γενικής Συνέλευσης Τομέα, περί εκλογής Διευθυντή Κλινικής αυτού, από τη Γενική Συνέλευση Τμήματος, στην οποία παραπέμπεται από το ένα τέταρτο των μελών της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο έλεγχος της Γενικής Συνέλευσης Τμήματος Α.Ε.Ι. επί παραπεμπόμενης σε αυτή αποφάσεως Γενικής Συνέλευσης Τομέα περί εκλογής Διευθυντή Κλινικής αυτού, είναι έλεγχος μόνο νομιμότητας και όχι και ουσίας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/52/2008

Ανώνυμη Τραπεζική Εταιρεία σε καθεστώς εκκαθάρισης – Εγγραφή στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών – Νομιμότητα αποφάσεως της Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας αυτής – Δημοσίευση σχετικών πρακτικών στο ΜΑΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Ανώνυμη Τραπεζική Εταιρεία, η οποία λύθηκε το έτος 1929 και έκτοτε τέθηκε σε εκκαθάριση κατά τις διατάξεις του ΚΝ 2190/1920, υπό το ισχύον σήμερα νομικό καθεστώς εξακολουθεί να τελεί υπό εκκαθάριση, η οποία δεν έχει περατωθεί, αλλά συνεχίζεται εφόσον υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας αυτής σημαντικής αξίας, ανεξαρτήτως του αν, υπό την ισχύ της παρ.6 του άρθρου 49 του ΚΝ 2190/1920, που είχε προστεθεί με την παρ.1 του άρθρου 14 του Ν 2339/1995, μπορούσε η εκκαθάριση ανωνύμων εταιρειών να διαρκέσει πέραν της πενταετίας ή δεκαετίας. Η εταιρεία δε αυτή, ως τελούσα υπό εκκαθάριση, θα πρέπει να καταχωρισθεί στο τηρούμενο στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης ΜΑΕ, καθόσον, σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις που διέπουν τούτο και ιδίως τη σχετική υπουργική απόφαση καταχωρίζονται σ’ αυτό οι ανώνυμες εταιρείες, οι οποίες κατά το χρόνο εισαγωγής του ΜΑΕ είχαν λυθεί και δεν είχε περατωθεί η εκκαθάρισή τους, όπως συμβαίνει και με την προκείμενη εταιρεία. 2) Η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της ως άνω εταιρείας περί παράτασης του χρόνου διαρκείας αυτής και περί διορισμού Διοικητικού της Συμβουλίου, η οποία οδηγεί σε αναβίωση της εταιρείας αυτής, δεν μπορεί να εγκριθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης και στη συνέχεια να γίνουν οι σχετικές καταχωρίσεις στο ΜΑΕ και οι δημοσιεύσεις στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, γιατί ελλείπει η άδεια λειτουργίας της εταιρείας αυτής ως τραπεζικής εκ μέρους της Τράπεζας της Ελλάδος.


ΝΣΚ/461/2008

Ακυρότητα απόφασης Γενικής Συνέλευσης Ανώνυμης Εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από την τελεσιδικία της δικαστικής απόφασης, που αναγνωρίζει την ακυρότητα απόφασης Γενικής Συνέλευσης Ανώνυμης Εταιρείας με την οποία εξελέγησαν τα μέλη του Δ.Σ. αυτής, οι πράξεις του οργάνου αυτού είναι αναδρομικώς άκυρες, κατά τρόπον που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί πλέον από οποιονδήποτε τρίτον, στο πλαίσιο οποιασδήποτε έννομης σχέσης του με την εταιρεία. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/74/2010

Δυνατότητα ανάκλησης μετάταξης δημοσίου υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το αίτημα της υπαλλήλου Θ.Τ. για την ανάκληση της υπ’ αριθμ. 41716/31-0802009 (Γ-695) Κοινής Υπουργικής Απόφασης περί μετάταξης αυτής από τον Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας δεν μπορεί να γίνει δεκτό, καθόσον ο λόγος τον οποίο επικαλείται σχετικά με το ότι με την μετάταξή της ευελπιστούσε να μετατεθεί στην Δ.Ο.Υ. Αμφιλοχίας δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού η μετάταξή της αφορούσε αποκλειστικά τις Υπηρεσίες του τ. ΥΠ.ΕΘ.Ο., στις οποίες ουδέποτε συμπεριλαμβάνοντο οι Δ.Ο.Υ.


ΝΣΚ/111/2007

Υποχρέωση εκλογής ελεγκτών ανώνυμης εταιρείας από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών. Αντικατάσταση ελεγκτών με απόφαση έκτακτης γενικής συνέλευσης. Διενέργεια ελέγχου συγκεκριμένης εταιρικής χρήσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση κατά την οποία ανώνυμη εταιρεία υποχρεούται κατά τις κείμενες διατάξεις να εκλέξει τους ελεγκτές της από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών, η εταιρεία αυτή οφείλει να εκλέξει με την τακτική της γενική συνέλευση όχι απευθείας τους ελεγκτές αλλά ελεγκτική εταιρεία, η οποία θα ορίσει τους ελεγκτές που θα διενεργήσουν τον έλεγχο. Αν στην περίπτωση αυτή η προς έλεγχο εταιρεία εκλέξει απευθείας ελεγκτές, η εκλογή είναι αυτοδικαίως άκυρη και μπορεί να επιληφθεί η έκτακτη γενική συνέλευση και να εκλέξει ελεγκτική εταιρεία, τον έλεγχο δε της συγκεκριμένης εταιρικής χρήσης θα διενεργήσουν οι ελεγκτές που θα ορίσει η ελεγκτική εταιρεία, την οποία εξέλεξε η έκτακτη γενική συνέλευση της εταιρείας ή των εταιρειών.


ΝΣΚ/183/2001

Προβληματικές Επιχειρήσεις - ΟΑΕ. Προσωπική κράτηση. Ευθύνη εις ολόκληρον.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την καταχώρηση στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών (ΜΑΕ) του πέρατος της εκκαθάρισης των εταιρειών που έχουν υπαχθεί στην ειδική εκκαθάριση του Ν 1386/83, όπως ο νόμος αυτός ίσχυσε και ισχύει, θεωρείται καταργηθείσα και η τυχόν προηγηθείσα πτώχευση αυτών, εντός ενός μηνός δε από την ως άνω διαγραφή η αρμόδια ΔΟΥ υποχρεούται να διαγράψει όλα τα βεβαιωμένα και μη εξοφληθέντα χρέη των εταιρειών αυτών προς το Δημόσιο και τα ΝΠΔΔ, με εξαίρεση τα χρέη για τα οποία ευθύνεται κατά το νόμο (π.χ. άρθρα 10 και 11 παρ.2 Ν 542/77, άρθρο 115 Ν 2238/94) εις ολόκληρον εκπρόσωπος των εταιρειών αυτών, κατά του οποίου και μπορεί να ληφθεί ως προς τα συγκεκριμένα μόνον χρέη το μέτρο της προσωποκρατήσεως.


ΝΣΚ/300/2010

Έκτακτος διαχειριστικός έλεγχος ανώνυμης εταιρίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι καταγγελλόμενες πράξεις του Προέδρου της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «……………ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ», δύνανται να αποτελέσουν λόγο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 40 παρ.1 περ.γ του ΚΝ 2190/1920. (ομοφ.) β) Ο Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας έχει αρμοδιότητα να ζητήσει από το αρμόδιο Δικαστήριο τη διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «……………ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ». (πλειοψ.) γ) Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας (Αποκεντρωμένη Κρατική Διοίκηση) δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον Νομάρχη Κιλκίς στην άσκηση της σχετικής αρμοδιότητας αυτού, η οποία, από 1-1-2011, θα περιέλθει στην (Αιρετή) Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. (ομοφ.)


ΕΣ/Κλ.Τμ.7/199/2017

Kαταβολή αποζημίωσης, ως προϊόντος εκκαθάρισης, στον πρόεδρο της αναπτυξιακής ανώνυμης εταιρείας.(...)  Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον για την καταβολή της αμοιβής του προέδρου δεν υπάρχει ειδική απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας, η οποία να καλύπτει τις απαιτήσεις των διατάξεων του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 2190/1920, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στη σκέψη 3. Τούτο διότι, όπως προκύπτει από τα πρακτικά 8/30.6.2013 και 9/30.6.2014 της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων, το σχετικό θέμα της αμοιβής του προέδρου για τα έτη 2013 και 2014, αν και τέθηκε σε αμφότερες τις ημερήσιες διατάξεις, ως θέμα 3, αντίστοιχα, ωστόσο δεν ακολούθησε ειδική προς τούτο αυτοτελής ψηφοφορία από τη γενική συνέλευση, με αποτέλεσμα ως προς το θέμα αυτό να μην υπάρχει η απαιτούμενη ειδική έγκριση από το ανώτατο ως άνω συλλογικό όργανο της εταιρείας για την καταβολή της εν λόγω αμοιβής. Περαιτέρω από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει ότι η ληφθείσα μετά τις 21.11.2013, οπότε άρχισε να ισχύει ο ν. 4210/2013, από 30.6.2014 απόφαση της γενικής συνέλευσης των μετόχων της ως άνω εταιρείας αναρτήθηκε στον ιστότοπο του προγράμματος ΔΙΑΥΓΕΙΑ, από την δε καταχώρηση στο ΓΕΜΗ, την οποία επικαλείται ο Δήμος δεν προκύπτει η δημοσίευση της αμοιβής του προέδρου.


ΝΣΚ/167/2012

Δυνατότητα μείωσης του μετοχικού κεφαλαίου ανώνυμης εταιρείας με ακύρωση των μετοχών ορισμένων μόνον από τους μετόχους της, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης – Δυνατότητα μεταβίβασης στους μετόχους περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας αντί της καταβολής μετρητών – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η αυτόκλητη και καθολική Γενική Συνέλευση των μετόχων ανώνυμης εταιρείας μπορεί να αποφασίσει τη μείωση του μετοχικού κεφαλαίου με ακύρωση των μετοχών ορισμένων μόνον από τους μετόχους της (ανομοιόμορφη μείωση). Στην περίπτωση αυτή, απαιτείται κατά την ορθότερη άποψη, ομόφωνη απόφαση της Γ.Σ. των μετόχων της Α.Ε. (ομοφ.) β) Είναι δυνατή, υπό προϋποθέσεις, η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου ανώνυμης εταιρείας με καταβολή είδους στους μετόχους της από το αποδεσμευόμενο με τη μείωση ενεργητικό της εταιρείας, μετά από προηγούμενη εξακρίβωση της αξίας του επιστρεφόμενου είδους, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της διαδικασίας αποτίμησης του άρθρου 9 του κ.ν. 2190/1920, αποκλειομένης της εφαρμογής του άρθρου 9α του ιδίου νόμου. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/108/2019

Αν το γεγονός ότι με απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών ακυρώθηκε απόφαση Γενικής Συνέλευσης ανώνυμης εταιρείας που αποφάσισε τη σύσταση θυγατρικής ανώνυμης εταιρείας, έχει επιπτώσεις στην υπόσταση της τελευταίας, η οποία έχει υπαχθεί στον επενδυτικό νόμο 3908/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, με την οποία κηρύχθηκαν άκυρες οι αποφάσεις τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της μητρικής εταιρείας επί όλων των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, μεταξύ των οποίων ήταν και η απόφαση για τη σύσταση της θυγατρικής ανώνυμης εταιρείας, ακόμη και αν τελεσιδικήσει, δεν έχει επιπτώσεις στη νόμιμη υπόσταση της τελευταίας και κατά συνέπεια δεν επηρεάζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις της που απορρέουν από την υπαγωγή επενδυτικού της σχεδίου στον νόμο 3908/2011. Και τούτο διότι η ακύρωση της παραπάνω απόφασης δεν εμπίπτει στους περιοριστικά αναφερόμενους λόγους ακυρότητας της ανώνυμης εταιρείας τόσο με βάση τις διατάξεις του άρθρου 4α του κ.ν. 2190/1920, όσο και του άρθρου 11 του ν. 4548/2018. Εξάλλου, σε κάθε περίπτωση, λαμβανομένου υπόψη ότι η θυγατρική εταιρεία καταχωρήθηκε στο ΓΕΜΗ στις 1-8-2014, έχει παρέλθει η αποκλειστική αποσβεστική προθεσμία των δύο ετών για την άσκηση της ως άνω αγωγής ακυρότητας (ομόφ.).