ΝΣΚ/284/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αποδοχές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που βαρύνουν τον πρώην «ΕΛΙΓΕ».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 1, 2 του Ν. 3697/2008 και 47 του Ν. 682/1977, συνάγεται ότι ο Ειδικός Λογαριασμός Ιδιωτικής Γενικής Εκπαίδευσης (ΕΛΙΓΕ) καταργήθηκε από 25-11-2008 και από της ημερομηνίας αυτής οι πόροι του αποτελούν δημόσια έσοδα και περιέρχονται αυτοδίκαια στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Οι δαπάνες του λογαριασμού αυτού είναι δημόσιες δαπάνες που βαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Οι αποδοχές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στους οποίους έχει εγκριθεί εκπαιδευτική άδεια, των μητέρων για την ανατροφή τέκνου (9μηνο), καθώς και οι λοιπές αποδοχές που καταβάλλονταν από τον πρώην ΕΛΙΓΕ στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και οι οποίες βαρύνουν ήδη τον Κρατικό Προϋπολογισμό, πρέπει να διαμορφώνονται σύμφωνα με τις ισχύουσες, βάσει του Ν. 4024/2011, αντίστοιχες αποδοχές των δημοσίων εκπαιδευτικών, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι πάσης φύσεως προσαυξήσεις των αποδοχών τους (λόγω συμφωνιών, επιχειρησιακής πρακτικής κ.λπ.) από τους εκάστοτε εργοδότες τους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/437/2007
Επιβολή κρατήσεως 3% υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ. επί των δαπανών των σχολικών επιτροπών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι δαπάνες των δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων με την επωνυμία «Σχολικές Επιτροπές» για την πραγματοποίηση του αναφερόμενου στο άρθρο 243 Ν 3463/2006 έργου, που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό υπόκεινται στην προβλεπόμενη από το άρθρο 22 του ΠΔ 422/1981 κράτηση 3% υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ., ενώ δεν υπόκεινται στην κράτηση αυτή οι δαπάνες για την επισκευή και συντήρηση των δημοσίων σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που βαρύνουν τον προϋπολογισμό των δημοσίων επενδύσεων.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/221/2017
Μη νομίμη η καταβολή αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης αποσπασμένων σε γραφειο βουλευτη σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του Δήμου.(..) Τούτο διότι, η μισθοδοσία των υπαλλήλων, λόγω της απόσπασής τους στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και από τη θέση αυτή διάθεσή τους σε Γραφεία Βουλευτών, δε βαρύνει τον προϋπολογισμό του φορέα προέλευσής τους Δήμο …, στον οποίο ανήκει η οργανική θέση εκάστου, αλλά, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, τον κρατικό προϋπολογισμό, συνακόλουθα και η αποζημίωση υπερωριακής απασχόλησης έπρεπε να βαρύνει τις πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού. (..) Τα εκτιθέμενα στο ΔΙΠΔΑ/Φ.5027/12/18796/ 22.6.2017 έγγραφο του Τμήματος Εκκαθάρισης Αποδοχών της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, που επικαλείται ο Δήμος, ότι στην περίπτωση που οι αποδοχές της οργανικής θέσης του αποσπασμένου υπαλλήλου δεν βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, η αποζημίωση για την υπερωριακή απασχόλησή του βαρύνει τον προϋπολογισμό της υπηρεσίας στην οποία ανήκει οργανικά, είναι απορριπτέος, διότι στηρίζεται σε εσφαλμένη ερμηνεία των μνημονευόμενων ανωτέρω κρίσιμων διατάξεων του άρθρου 20 του ν. 4354/2015, σύμφωνα με τις οποίες, κριτήριο για τη διάκριση του βαρυνόμενου με την αποζημίωση πρόσθετης κατά χρόνο απασχόλησης φορέα είναι αν με τη μισθοδοσία του αποσπασμένου υπαλλήλου βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός και όχι αν η οργανική θέση ανήκει σε φορέα από την απασχόληση στον οποίο καταβάλλονται αποδοχές σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/333/2024
Η έφεση αυτή, η οποία κατατέθηκε στο ΙV Tμήμα του Δικαστηρίου (με Α.Β.Δ. ΙV Τμ. 3081/30.11.2017), παραπέμφθηκε με την 802/2018 απόφαση του IV Tμήματος στο Ι Τμήμα αυτού, λόγω αρμοδιότητας του τελευταίου για την εκδίκαση διαφορών που ανακύπτουν από την αναζήτηση των οφειλόμενων ποσών που φέρεται ότι καταβλήθηκαν αχρεωστήτως στον εκκαλούντα, ως ειδικευόμενο ιατρό, από τα καθ’ ου νοσοκομεία ως αποδοχές, οι οποίες όμως βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό. Η αρμοδιότητα αυτή μεταφέρθηκε στο Πρώτο Τμήμα [βλ. άρθρο 24 παρ. 1 περ. α΄ του ν. 4820/2021 «Οργανικός Νόμος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και άλλες ρυθμίσεις» (Α΄ 130)], στο οποίο ήδη εισήχθη.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/396/2025
Η απόφαση 0396/2025 του Πέμπτου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την προσφυγή-αγωγή ιατρού του ΕΣΥ κατά του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου και του Ελληνικού Δημοσίου. Η προσφεύγουσα ζητούσε την ακύρωση καταλογιστικής πράξης ύψους 3.345,12 ευρώ, το οποίο φερόταν ότι εισέπραξε αχρεωστήτως ως επίδομα θέσης Διευθυντή Τομέα. Το Δικαστήριο δέχθηκε την έφεση και ακύρωσε την πράξη, κρίνοντας ότι εκδόθηκε από αναρμόδιο όργανο (Υποδιευθυντή του Νοσοκομείου), καθώς οι αποδοχές του προσωπικού βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, καθιστώντας τον Υπουργό Υγείας αρμόδιο διατάκτη. Ωστόσο, η σωρευόμενη αγωγή για αποζημίωση ή επιστροφή του ποσού λόγω αδικαιολόγητου πλουτισμού (904 ΑΚ) ή αδικοπραξίας (914 ΑΚ) απορρίφθηκε ως απαράδεκτη λόγω αοριστίας, επειδή το δικόγραφο δεν εξειδίκευε επαρκώς την ιστορική βάση και την ευθύνη των εναγομένων.
ΝΣΚ/179/2004
Οικονομική επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου έναντι υπαλλήλου Ν.Π.Δ.Δ. στα πλαίσια συμμόρφωσης προς ακυρωτική δικαστική απόφαση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τις αποδοχές και τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές στη μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου για το χρονικό διάστημα που καλύπτεται από την ακυρωτική απόφαση θα εκδοθεί σχετικό χρηματικό ένταλμα και όχι μισθοδοτική κατάσταση, από την Υ.Δ.Ε. του Υπουργείου και θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και συγκεκριμένα τον ειδικό φορέα «Δαπάνες Υγείας» και τον οικείο αριθμό εξόδου του Προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας (Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης).
Δ.15/Δ΄/οικ. 37177/1459/2020
Καθορισμός όρων υπαγωγής και διαδικασία εφαρμογής των παρ. 3 και 4 του άρθρου 123 του ν. 4714/2020 (Α΄ 148) για τις επιχειρήσεις - εργοδότες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ακτοπλοϊκών μεταφορών, αναφορικά με την κάλυψη από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων που ασφαλίζονται στον e-ΕΦΚΑ, πλην του πρώην ΝΑΤ.
ΝΣΚ/241/2002
Αρμοδιότητα κάλυψης των λειτουργικών δαπανών των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των Γενικών Εξετάσεων. Οι λειτουργικές δαπάνες των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των Γενικών Εξετάσεων εντάσσονται στην έννοια των λειτουργικών δαπανών της παρ.3 του άρθρου 1 του ΠΔ 161/2000 και βαρύνουν τον προϋπολογισμό των οικείων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.
ΕΣ/Τ7/168/2007
Δαπάνες ανάθεσης παροχής υπηρεσιών μη νόμιμες διότι α)αφορούν τα ΚΑΠΗ και συνεπως μη νομίμως βαρύνουν τον Π/Υ του Δήμου.β)Δεν τηρήθηκαν οι διαδικασίες τακτικών διαγωνισμών και γ)Οι δαπάνες φιλοξενίας παρασχέθηκαν απο άλλο Δήμο και συνεπώς μη νόμιμα βαρύνουν τον Π/Υ του υπόψη Δήμου
ΝΣΚ/349/2013
Μισθολόγιο – Αποδοχές δημοσίων υπαλλήλων – Συνυπολογισμός ειδικής αποζημίωσης ΔΙ.Β.Ε.Ε.Τ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στους προερχόμενους από το τέως Ταμείο Αρωγής και Υγείας Οικονομικών Υπαλλήλων (Τ.Α.Υ.Ο.Υ.) υπαλλήλους, οι οποίοι υπηρετούν σήμερα στο Τ.Ε.Α.Δ.Υ. (ήδη Ε.Τ.Ε.Α.), και ελάμβαναν την αποζημίωση των ΔΙ.Β.Ε.Ε.Τ. μέχρι και την 31-10-2011, θα πρέπει, σύμφωνα με τα όσα γίνονται δεκτά παραπάνω και κατά την ορθή ερμηνεία των διατάξεων των άρθρων 29 και 30 του Ν. 4024/2011, να συνυπολογιστεί στις αποδοχές τους της 31-10-2011 και η ανωτέρω αποζημίωση, επειδή αυτή δεν εξαιρείται ρητά από το Ν.4024/2011 και επιβάρυνε τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
12020 ΕΞ 2021
Απόδοση στον κρατικό προϋπολογισμό του αδιάθετου αποθεματικού για δαπάνες της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ) της οικονομικής διαχείρισης της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) έτους 2019.