×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/306/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα Επιτροπής Αξιολόγησης προσφορών του πλειοδοτικού διαγωνισμού εκμίσθωσης μεταλλευτικού χώρου, να καλέσει τους ενδιαφερόμενους για παροχή διευκρινίσεων σε στοιχεία των προσφορών τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Επιτροπή Αξιολόγησης των προσφορών των ενδιαφερομένων να μισθώσουν τον δημόσιο μεταλλευτικό χώρο γνωστό ως «Λιγνιτωρυχείο Βεύης» νομιμοποιείται, προτού προβεί σε αξιολόγηση των προσφορών τους, κατά τα προβλεπόμενα στην υπ’ αριθ. πρωτ. Δ9/Δ/Φ6/οικ.10833/2798/24-5-2006 σχετική διακήρυξη πλειοδοτικού διαγωνισμού (ως ισχύει μετά την τροποποίησή της με την Δ9/Δ/Φ6/οικ.15644/4016/26-7-2006 απόφαση), να καλέσει ενώπιόν της τους ενδιαφερομένους, προκειμένου να διευκρινισθούν προφορικά ορισμένα σημεία των στοιχείων τους, που σχετίζονται με τα κριτήρια 1-5 των όρων της Διακήρυξης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/226/2005

Κατακύρωση αποτελέσματος δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η κατακύρωση αποτελέσματος πλειοδοτικού διαγωνισμού παραχώρησης χρήσης χώρου στη χερσαία ζώνη λιμένα μπορεί να γίνει και μετά την παρέλευση της προθεσμίας που τάσσεται στο νόμο, εφόσον συντρέχουν αντικειμενικοί λόγοι. Ο προσδιορισμός του εύλογου χρόνου για την κατακύρωση στην περίπτωση αυτή εξαρτάται από τους συγκεκριμένους ειδικούς λόγους.


ΝΣΚ/377/2004

Ματαίωση πλειοδοτικού διαγωνισμού λόγω ασαφειών και ελλείψεων στην οικεία διακήρυξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι νόμιμη η ματαίωση του πλειοδοτικού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου εκμεταλλεύσεως του Κυλικείου του Γ.Π.Α., λόγω ασάφειας και ελλείψεων στην 292/13-5-04 διακήρυξη, οι οποίες αναφέρονται στο από 2/7/04 πρακτικό της επιτροπής του διαγωνισμού, και η εκ νέου προκήρυξη με τροποποίηση και συμπλήρωση των όρων της διακηρύξεως, λαμβανομένου υπόψη ότι η επιτροπή μετά τις διαπιστώσεις που αναφέρει στο παραπάνω πρακτικό δεν προχώρησε στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, προκειμένου να μη γίνουν γνωστές αυτές και επέλθει ζημία στους συμμετέχοντες σε περίπτωση ακυρώσεως του διαγωνισμού.


ΕΑΔΗΣΥ/461/2022

Με τη δεύτερη προσφυγή η δεύτερη προσφεύγουσα αιτείται να γίνει δεκτή η προσφυγή της, να ακυρωθεί η προσβαλλομένη με την οποία εγκρίθηκε το με αριθ. 1612/2022 Πρακτικό της Επιτροπής, κατά το μέρος που αφορά στην αποδοχή της προσφοράς των εταιριών «....» και της πρώτης προσφεύγουσας, καθώς και στην κατάταξή τους πρώτης και δεύτερης, αντιστοίχως, σε σειρά μειοδοσίας, και ως εκ τούτου στην ανάδειξη της πρώτης ως προσωρινής αναδόχου του δημοπρατούμενου έργου, να ακυρωθεί κάθε άλλη συναφής, με τις ανωτέρω, πράξη ή παράλειψη της αναθέτουσας αρχής, προγενέστερη ή μεταγενέστερη αυτών, ακόμα κι αν δεν αναφέρεται ρητώς στην παρούσα, να διαταχθεί η επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου και να κληθεί να αναπτύξει και προφορικά τους ισχυρισμούς ενώπιον της ΑΕΠΠ.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/107/2025

Συντήρηση – βελτίωση οδικού δικτύου(...) Με την υπό κρίση προσφυγή ζητείται η ανάκληση της 114/2024 πράξης του Επιτρόπου της 2ης Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Επ’ αυτού το Δικαστήριο επισημαίνει ότι ούτε από τη διάταξη του άρθρου 103 του ν. 4412/2016, ούτε από άλλη νομοθετική ή κανονιστική διάταξη τίθεται ορισμένη προθεσμία, εντός της οποίας υποχρεούται η αναθέτουσα αρχή να καλέσει τον αναδειχθέντα προσωρινό ανάδοχο να προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά κατακύρωσης. Ωστόσο, όπως έγινε δεκτό και ανωτέρω (σκέψη 19), η αναθέτουσα αρχή υποχρεούται να προβεί στις κατά νόμο οφειλόμενες ενέργειές της εντός ευλόγου χρόνου λαμβάνοντας υπόψη και τον περιορισμένο χρόνο ισχύος των προσφορών των διαγωνιζομένων. Τούτο δε, προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος λήξης αυτών, μη περαιτέρω ανανέωσής τους από ορισμένους ή και όλους τους συμμετέχοντες και απώλειας μιας ιδιαιτέρως συμφέρουσας για την αναθέτουσα αρχή προσφοράς. Για τον προσδιορισμό, ωστόσο, των ακραίων εύλογων χρονικών ορίων, εντός των οποίων οφείλει η αναθέτουσα αρχή να καλέσει τον προσωρινό ανάδοχο να υποβάλει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά κατακύρωσης, πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι ειδικές περιστάσεις της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας ανάθεσης. Εν προκειμένω, η αναθέτουσα αρχή προέβαλε και απέδειξε ότι πράγματι συνέτρεξαν (βλ. παρ. 15 και 17 της παρούσας) εξαιρετικές περιστάσεις, που εμπόδισαν την κλήση της προσωρινής αναδόχου να προσκομίσει τα δικαιολογητικά για την οριστική κατακύρωση του έργου σε προγενέστερο χρόνο. Επομένως, δεν παραβιάστηκε ο εύλογος χρόνος εντός του οποίου όφειλε η αναθέτουσα αρχή να ασκήσει την ως άνω αρμοδιότητά της, και, ως εκ τούτου, νομίμως και εντός του διαγραφόμενου από τις διατάξεις του άρθρου 97 του ν. 4412/2016 πλαισίου κάλεσε αυτή τους συμμετέχοντες να ανανεώσουν την ισχύ των οικονομικών προσφορών και των εγγυητικών επιστολών συμμετοχής τους στο διαγωνισμό.  Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει η κρινόμενη προσφυγή να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη και να επιτραπεί η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης.



ΝΣΚ/86/2000(ΟΛΟΜ)

Διοικητικές συμβάσεις. Έννοια. Δημοπρασία. Συμμετοχή ενός υποψηφίου. Κακή σύνθεση Επιτροπής. Χρόνος καταρτίσεως συμβάσεως. Προσύμφωνο. Ανάκληση κατακυρώσεως μετά τη σύμβαση. α) Υπήρξε κακή σύνθεση της Επιτροπής του διενεργηθέντος στις 30-6-1997 διαγωνισμού για την τουριστική αξιοποίηση έκτασης του ΕΟΤ στο Παλιούρι Χαλκιδικής, εφόσον δεν αποδεικνύεται κατά νόμιμο τρόπο η έγκαιρη πρόσκληση ενός απουσιάσαντος μέλους της Επιτροπής αυτής. (ομόφωνα) β) Η έννοια του δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού δεν αναιρείται από το γεγονός ότι στο διαγωνισμό μετέσχε μόνο μία κοινοπραξία. (πλειοψ.) γ) Η συμβατική δέσμευση του ΕΟΤ με τον πλειοδότη του διαγωνισμού επήλθε, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με την ανακοίνωση στον πλειοδότη της κατακυρωτικής απόφασης, νομίμως δε στη συνέχεια υπογράφηκε μεταξύ των μερών προσύμφωνο, με το οποίο συμφωνήθηκε η αζήμια για τους συμβαλλομένους λύση της συμβάσεως σε περίπτωση εκδόσεως δυσμενών αποφάσεων του ΣτΕ σε εκκρεμούσες αιτήσεις ακυρώσεως. (ομόφωνα) δ) Ο ΕΟΤ έχει την ευχέρεια, παρά τη συμβατική του δέσμευση, να ανακαλέσει ως παράνομη εξαιτίας της κακής σύνθεσης της Επιτροπής Διαγωνισμού την κατακυρωτική απόφαση και να επαναλάβει τον διαγωνισμό από το στάδιο παραλαβής και ελέγχου των προσφορών χωρίς δυνατότητα καταθέσεως νέων προσφορών. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/34/2013

Απαλλοτριώσεις – Ειδική διαδικασία Μεταλλευτικού Κώδικα – Τρόπος καταγραφής των δένδρων στους κτηματολογικούς πίνακες – Αρμοδιότητα Επιθεωρητή Μεταλλείων για τον έλεγχο και τη διόρθωσή τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά το στάδιο πριν την κήρυξη των απαλλοτριώσεων κατά την ειδική διαδικασία του Μεταλλευτικού Κώδικα, στο πλαίσιο της κατ’ άρθρον 133 παρ. 3 Μ.Κ. ασκουμένης αρμοδιότητας του Επιθεωρητή Μεταλλείων για τον έλεγχο και τη διόρθωση του κτηματολογικού πίνακα, δεν εμπίπτει ο τρόπος καταγραφής των δένδρων (ανά στρέμμα φυτείας ή αριθμητικά κατ’ είδος), ανεξαρτήτως του ουσιαστικού ζητήματος αν ο τρόπος αυτός καταγραφής συνιστά κύριο προσδιοριστικό στοιχείο των υφιστάμενων επί των προς απαλλοτρίωση αγροτικών ακινήτων καλλιεργειών, σύμφωνα με το άρθρο 131 παρ. 2 Μ.Κ., εν αμφισβητήσει του οποίου, η επίλυσή του καταλείπεται στη διοικητική διαδικασία του άρθρου 16 παρ. 1-4 ΚΑΑΑ και εν τέλει σ’ αυτήν του δικαστικού προσδιορισμού της αποζημίωσης και της αναγνώρισης των δικαιούχων της απαλλοτρίωσης κατά τις διατάξεις του ΚΑΑΑ, χωρίς σε κάθε περίπτωση να θίγεται εκ του λόγου τούτου το κύρος της απαλλοτρίωσης. (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/1082/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτή την οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας ένωσης χωρίς να τη καλέσει για υποβολή εξηγήσεων σύμφωνα με το άρθρο 88 του Ν. 4412/2016. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη «Βελτίωση Επαρχιακής Οδού» με εκτιμώμενη αξία 27.016.129 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το ζητούμενο είναι η επανάληψη της διαδικασίας αξιολόγησης των προσφορών για όλους τους διαγωνιζόμενους, με αναφορά σε συγκεκριμένες εκπτώσεις ή κονδύλια, και υποβολή γνωμοδότησης από την Επιτροπή Διαγωνισμού, διασφαλίζοντας ίση μεταχείριση και νόμιμη διαδικασία.


87660/2013

Συμπλήρωση της αρ. Υ10δ/οικ.88604/07 Υπ. απόφασης «Τροποποίηση και συμπλήρωση των υπ’ αριθμ. Α9γ/38800/1998,Υ10δ/οικ. 43440/2006 και Υ10δ/οικ.38059/2007 Υπουργικών αποφάσεων» (ΦΕΚ 1257/Β/07).

ΝΣΚ/86/2000

Διοικητικές συμβάσεις. Έννοια. Δημοπρασία. Συμμετοχή ενός υποψηφίου. Κακή σύνθεση Επιτροπής. Χρόνος καταρτίσεως συμβάσεως. Προσύμφωνο. Ανάκληση κατακυρώσεως μετά τη σύμβαση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Υπήρξε κακή σύνθεση της Επιτροπής του διενεργηθέντος στις 30-6-1997 διαγωνισμού για την τουριστική αξιοποίηση έκτασης του ΕΟΤ στο Παλιούρι Χαλκιδικής, εφόσον δεν αποδεικνύεται κατά νόμιμο τρόπο η έγκαιρη πρόσκληση ενός απουσιάσαντος μέλους της Επιτροπής αυτής. (ομόφωνα) β) Η έννοια του δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού δεν αναιρείται από το γεγονός ότι στο διαγωνισμό μετέσχε μόνο μία κοινοπραξία. (πλειοψ.) γ) Η συμβατική δέσμευση του ΕΟΤ με τον πλειοδότη του διαγωνισμού επήλθε, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με την ανακοίνωση στον πλειοδότη της κατακυρωτικής απόφασης, νομίμως δε στη συνέχεια υπογράφηκε μεταξύ των μερών προσύμφωνο, με το οποίο συμφωνήθηκε η αζήμια για τους συμβαλλομένους λύση της συμβάσεως σε περίπτωση εκδόσεως δυσμενών αποφάσεων του ΣτΕ σε εκκρεμούσες αιτήσεις ακυρώσεως. (ομόφωνα) δ) Ο ΕΟΤ έχει την ευχέρεια, παρά τη συμβατική του δέσμευση, να ανακαλέσει ως παράνομη εξαιτίας της κακής σύνθεσης της Επιτροπής Διαγωνισμού την κατακυρωτική απόφαση και να επαναλάβει τον διαγωνισμό από το στάδιο παραλαβής και ελέγχου των προσφορών χωρίς δυνατότητα καταθέσεως νέων προσφορών. (πλειοψ.)


ΕΣ/Τ6/19/2007

Από το συνδυασμό των προεκτεθεισών διατάξεων, με τις οποίες θεσπίζονται οι κανόνες δημοσιότητας που πρέπει να τηρούνται για τη σύναψη σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας, προκύπτει ότι σε περίπτωση μετάθεσης της αρχικά καθορισθείσας με την προκήρυξη καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των προσφορών δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς τροποποίηση των όρων της διακήρυξης, υφίσταται υποχρέωση της αναθέτουσας αρχής, μεταξύ άλλων, να αποστείλει στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σχετική ανακοίνωση, με την οποία να γνωστοποιείται η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών. Η τήρηση των ως άνω μνησθέντων κανόνων αποσκοπεί στην ανάπτυξη υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού, με την όσο το δυνατόν ευρύτερη γνωστοποίηση του διενεργούμενου διαγωνισμού και υποβολή προσφορών από ικανό αριθμό υποψηφίων. Περαιτέρω, συνάγεται ότι η αναθέτουσα αρχή που διενεργεί διαγωνισμό δημόσιας υπηρεσίας, η οποία περιλαμβάνεται στο Παράρτημα ΙΒ του π.δ/τος 346/1998, οφείλει ομοίως να τηρήσει όλους τους προαναφερόμενους κανόνες δημοσιότητας, στην περίπτωση που στην προκήρυξη αναφέρει ότι συμφωνεί με τη δημοσίευση αυτής (Πράξη VI Τμ. 219/2006).