×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/356/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σύμβαση παροχής υπηρεσιών προς το Δημόσιο. Λύση κατά τον χρόνο εκτελέσεως. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η σύμβαση παροχής υπηρεσιών προς το Δημόσιο δύναται να λυθεί με μονομερή δήλωση του αναδόχου λόγω ανυπαίτιας αδυναμίας παροχής, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 336 και 380 ΑΚ - Εννοια αδυναμίας παροχής - Κήρυξη εκπτώτου του αναδόχου, όταν η αδυναμία παροχής οφείλεται σε υπαιτιότητά του - Κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό του είδους και του ύψους των κυρώσεων, που επιβάλλονται σε βάρος του εκπτώτου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/461/2007

Λύση συμβάσεων προμηθείας, οι οποίες συνήφθησαν μεταξύ του Ελλ. Δημοσίου και Εταιρείας αλλαντικών, αζημίως για την τελευταία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 336 και 380 Α.Κ. περί λύσεως των ανωτέρω συμβάσεων και αυτοδικαίας αποσβέσεως των εκατέρωθεν ενοχών, λόγω ανυπαίτιας αδυναμίας της παροχής εκ μέρους της μειοδότριας εταιρείας. Στην παρούσα φάση η Διοίκηση οφείλει να αποφανθεί άμεσα επί των δύο αναφερθεισών εκκρεμουσών προσφυγών της μειοδότριας εταιρείας κατά των Π2/1616/30-4-2007 και Π2/300/30-4-2007 αποφάσεων του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου, με τις οποίες απορρίφθηκαν οι ποσότητες χοιρινού κρέατος, εν συνεχεία δε να εξετάσει, χωρίς καθυστέρηση, εάν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 33 παρ.1 και 34 παρ.2 και 3 του Π.Δ/τος 394/1996, περί εκπτώσεως της μειοδότριας εταιρείας από τις επίμαχες συμβάσεις και της επιβολής σε βάρος της των προβλεπομένων νομίμων κυρώσεων, κατ’ άρθρο 34 παρ.5 του ανωτέρω Π.Δ/τος, επιστρεφομένων βεβαίως, στην μειοδότρια εταιρεία των όποιων ακατάλληλων ποσοτήτων ευρίσκονται, μέχρι σήμερα, στις αποθήκες του Στρατού, κατ’ άρθρο 33 του ανωτέρω Π.Δ/τος.


ΝΣΚ/212/2013

Καταβολή ή μη αποδοχών σε δημόσιο υπάλληλο για χρονικό διάστημα που ήταν εκτός υπηρεσίας, κατά το οποίο η μη παροχή υπηρεσίας δεν οφειλόταν σε υπαιτιότητά της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δικαιούται αποδοχών η υπάλληλος α) για το χρονικό διάστημα που ήταν εκτός υπηρεσίας υπολαμβάνοντας ότι είχε λυθεί η υπαλληλική της σχέση καθώς και β) για το χρονικό διάστημα που ήταν εκτός υπηρεσίας, αφού είχε ανασταλεί με υπουργική απόφαση, η υπουργική απόφαση με την οποία ανακλήθηκε η διαπιστωτική της αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής της σχέσης υπουργική απόφαση, αφού η μη παροχή υπηρεσίας δεν οφειλόταν σε υπαιτιότητά της. (πλειοψ.).


ΝΣΚ/191/2018

Καταβολή αμοιβής σε περίπτωση συμβάσεων έργου, οι οποίες δεν εκτελέστηκαν λόγω ανώτερης βίας.Οι αναφερόμενες στο ερώτημα συμβάσεις έργου που είναι συμβάσεις παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, ουδέποτε εκτελέστηκαν λόγω ανώτερης βίας, που διήρκησε αν όχι στο σύνολο του χρόνου εκτέλεσής τους στο συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του χρόνου αυτού, γεγονός το οποίο απαλλάσσει το Ελληνικό Δημόσιο ως εργοδότη (ΥΠ.Π.Ε.Θ. - Ι.Ε.Π.) από τη καταβολή οιασδήποτε αμοιβής υπέρ των εργολάβων, κατά τα άρθρα 380, 656 και 681 Α.Κ..


ΝΣΚ/243/2014

Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση προμήθειας – Δυνατότητα ή μη κήρυξης εκπτώτου της προμηθεύτριας για τη μη ολοκλήρωση της παράδοσης των συμβατικών υλικών και κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής – Παραγραφή ή μη των αξιώσεων της προμηθεύτριας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Στην προκείμενη σύμβαση προμήθειας υλικών των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία διέπεται από τις διατάξεις του πδ 284/1989, είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία η κήρυξη εκπτώτου της προμηθεύτριας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 43 παρ.3 αυτού, διότι από υπαιτιότητά της δεν παρέδωσε το μεγαλύτερο μέρος των συμβατικών ειδών, αν και παρήλθε εξάμηνο από τη λήξη των συμβατικών προθεσμιών. Η απόφαση της έκπτωσης θα επιφέρει και μονομερή λύση της σύμβασης για το μέλλον και για το ανεκτέλεστο μέρος αυτής, χωρίς να απαιτείται ειδική περί τούτου απόφαση. Η Υπηρεσία έχει τη δυνατότητα να επιβάλει αθροιστικά επιπλέον κυρώσεις για την υπαίτια αδυναμία παράδοσης των υπολοίπων υλικών, όπως ποινικές ρήτρες και να προβεί στην κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης της σύμβασης. Λόγω δε της υποχρεωτικής κήρυξης εκπτώτου της προμηθεύτριας, των συνεπειών που η απόφαση αυτή επιφέρει και των επιπλέον κυρώσεων που δύναται η Υπηρεσία να επιβάλει σε βάρος της προμηθεύτριας για την αθέτηση των συμβατικών της υποχρεώσεων, δεν νοείται απαλλαγή της, με ή χωρίς κυρώσεις από την παράδοση του υπολοίπου ποσού, το οποίο υπερβαίνει το 10% του συνολικού συμβατικού αντικειμένου. 2. Τα παραδοθέντα από την προμηθεύτρια 1.304 τεμάχια συμβατικών ειδών (704 και 604), για τα οποία δεν προσκομίστηκαν τα προβλεπόμενα από το άρθρο 10 της σύμβασης παραστατικά, ώστε να παραληφθούν με σύνταξη σχετικού Πρωτοκόλλου Οριστικής Παραλαβής και τα οποία δεν μπορούν να απορριφθούν καθόσον έχουν δοθεί προς χρήση, δύνανται να παραληφθούν οριστικά από την Υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 68 παρ.5 του πδ 284/1989, αφού εγκρίθηκε η παραλαβή τους από τον αρμόδιο φορέα, καθώς κατόπιν σχετικού ελέγχου έχουν κριθεί μη ακατάλληλα για τη χρήση που προορίζονται. Η οριστική παραλαβή τους θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια της εκκαθάρισης της σύμβασης μετά τη λύση της με την απόφαση κήρυξης εκπτώτου της προμηθεύτριας. 3. Οι αξιώσεις της προμηθεύτριας εταιρίας για το τίμημα των παραδοθέντων τεμαχίων έχουν υποκύψει στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 90 του ν.2362/95, καθώς έχει παρέλθει πενταετία από την έναρξη αυτής, δηλ. από το τέλος του οικονομικού έτους που γεννήθηκαν οι αξιώσεις και ήταν δυνατή η δικαστική επιδίωξη αυτών και συγκεκριμένα του έτους 2004 κατά το οποίο παραδόθηκαν. Η από 28-1-2005 αίτηση του συνδίκου της πτώχευσης για καταβολή του τιμήματος των παραδοθέντων υλικών διέκοψε την παραγραφή, η οποία όμως άρχισε εκ νέου μετά πάροδο 6 μηνών από τη χρονολογία υποβολής της, διότι δεν απάντησε η υπηρεσία και συμπληρώθηκε αυτή την 28-7-2010. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΑΕΠΠ/836/2018

Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση «…» με την προδικαστική προσφυγή της ζητάει την ανάκληση της με αρ. πρωτ. 5727/336/02.08.2018 απόφασης της αναθέτουσας αρχής (Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης) και τον αποκλεισμό των οικονομικών φορέων «…» και «…» από τη συνεχεία της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά σε Δημόσιο Ανοικτό Ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου φύλαξης των κτιριακών εγκαταστάσεων της Σπουδαστικής Εστίας της ΠΑΤΡΑΣ (CPV: 7971300-5 Υπηρεσίες φύλαξης), εκτιμώμενου ποσού 72.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, με κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη οικονομική προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας/τιμής.


ΔΕΔ/Θεσ/1042/2025

Η απόφαση 1042/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή φορολογουμένης κατά πράξης προσδιορισμού φόρου εισοδήματος ύψους 1.919,54 € για το φορολογικό έτος 2023, ο οποίος βασίστηκε στο ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα επιχειρηματικής δραστηριότητας σύμφωνα με τα άρθρα 28Α-28Γ του Ν. 4172/2013. Η προσφεύγουσα ζήτησε την ακύρωση, επικαλούμενη αντικειμενικούς λόγους αδυναμίας άσκησης δραστηριότητας λόγω εγκυμοσύνης και τοκετού (3/6/2023). Η ΔΕΔ έκρινε ότι η φορολογούμενη δεν προσκόμισε τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για την εγκυμοσύνη (βεβαίωση από ΗΓΙΚΑ ή δημόσιο νοσοκομείο) και επιπλέον εξέδωσε τρία τιμολόγια παροχής υπηρεσιών μετά την ημερομηνία τοκετού (26/06/2023, 25/09/2023, 02/11/2023), γεγονός που καταρρίπτει τον ισχυρισμό της περί αντικειμενικής αδυναμίας. Συνεπώς, η Φορολογική Διοίκηση ενήργησε ορθά και νόμιμα, διατηρώντας την αρχική υποχρέωση.


ΑΕΠΠ/120/2019

Η προσφυγούσα επιχείρηση ζητεί την ακύρωση της απόφασης 578/20.11.2018 του ΟΠΑΝΔΑ, η οποία αφορά τον δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό με θέμα «Φύλαξη χώρων του ΟΠΑΝΔΑ» και προϋπολογισμό €1.208.904 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός διεξήχθη με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά, σύμφωνα με τη Διακήρυξη 7703/19.04.2018 (Συστημικός αριθμός ΕΣΗΔΗΣ: 56919). Η προσφυγούσα υποστηρίζει ότι στον διαγωνισμό συμμετείχε λαμβάνοντας υπόψη λανθασμένα ή παραπλανητικά στοιχεία της αντιπάλου εταιρίας, καθώς αυτή δεν πληρούσε τα κριτήρια επιλογής λόγω έλλειψης σχετικής άδειας και καταστατικής αδυναμίας παροχής υπηρεσιών φύλαξης κατά τη σχετική περίοδο αναφοράς.


ΝΣΚ/39/2006

Σύναψη σύμβασης μεταξύ του Ελλ. Δημοσίου και αλλοδαπής εταιρείας, για την εγκατάσταση δορυφορικού συστήματος παροχής εξελιγμένων τηλεπικοινωνιακών διευκολύνσεων. Υποχρεώσεις του αναδόχου να προβεί στις «αντιπαροχές» του προς το Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Δημόσιο δικαιούται να απαιτήσει την παράδοση του τρίτου αναμεταδότη πριν από την τροχιοθέτηση εκ μέρους της αντισυμβαλλόμενης εταιρείας και του δεύτερου δορυφόρου, μπορεί δε να προβεί στη βεβαίωση του ποσού του 1.000.000 ευρώ, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία της διοικητικής εκτέλεσης για την είσπραξή του.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/50/2020

Προμήθεια λεωφορείων...Σε κάθε περίπτωση, καθόσον αφορά στα ελεγχόμενα σχέδια σύμβασης: α) Στην περίπτωση 18 του άρθρου 1 των σχεδίων πρέπει να προστεθεί όρος ότι η εφάπαξ προκαταβολή προς τον ανάδοχο κατά την έναρξη ισχύος της σύμβασης, που προβλέπεται στην περίπτωση αυτή, είναι έντοκη, σύμφωνα με το άρθρο 302 παρ. 1 περ. δ του ν. 4412/2016 (βλ. και το 6906/12.2.2021 έγγραφο του Διευθύνοντος Συμβούλου της ....). β) Οι προαναφερόμενοι όροι των άρθρων 20 και 22 περ. 8 των σχεδίων, που θέτουν μη προβλεπόμενους από την περί δημοσίων συμβάσεων νομοθεσία (ν. 4412/2016) όρους υπέρ του αναδόχου, και, ειδικότερα, θέτουν συγκεκριμένες προθεσμίες πληρωμής του στο πλαίσιο της σύμβασης, επί ποινή, μάλιστα, είτε αναστολής των συμβατικών του υποχρεώσεων είτε καταγγελίας της σύμβασης εκ μέρους του, πρέπει να απαλειφθούν, όπως και όλες οι παραπομπές σε αυτούς, που περιλαμβάνονται σε άλλα άρθρα των σχεδίων. γ) Όλες οι παραπομπές των σχεδίων σε διατάξεις του Βιβλίου Ι του ν. 4412/2016, και, ειδικότερα, στο άρθρο 18 για τις εφαρμοζόμενες γενικές αρχές, στο άρθρο 72 για τις εγγυήσεις, στο άρθρο 78 για τη στήριξη στην ικανότητα τρίτων, στο άρθρο 131 για τους υπεργολάβους, στο άρθρο 132 για τις τροποποιήσεις  και στο άρθρο 133 για τη μονομερή λύση των συμβάσεων, πρέπει να αντικατασταθούν από αντίστοιχες παραπομπές στα αντίστοιχα άρθρα του εφαρμοστέου Βιβλίου ΙΙ του ν. 4412/2016, και, ειδικότερα, στο άρθρο 253 για τις εφαρμοζόμενες γενικές αρχές, στο άρθρο 302 για τις εγγυήσεις, στο άρθρο 307 για τη στήριξη στην ικανότητα τρίτων, στο άρθρο 336 για τους υπεργολάβους, στο άρθρο 337 για τις τροποποιήσεις  και στο άρθρο 338 για τη μονομερή λύση των συμβάσεων.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων σύμβασης, λόγω της συνδρομής των υπό 14 και 15 ουσιωδών νομικών πλημμελειών της διαδικασίας ανάθεσης της ελεγχόμενης προμήθειας.


ΝΣΚ/179/2007

Νομιμότητα ή μη συμβατικού όρου «ρήτρας» τεχνικών προδιαγραφών και συμβάσεως που θα συναφθεί μεταξύ Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως και επιχειρήσεως παροχής υπηρεσιών ταχυδρομείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση δύναται νομίμως να περιλάβει στις τεχνικές προδιαγραφές και στη σύμβαση που θα συναφθεί μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως και της επιχειρήσεως παροχής υπηρεσιών ταχυδρομείου, που θα επιλεγεί για την αποστολή των δικαιολογητικών από τις υπηρεσίες παραλαβής στη Διεύθυνση Διαβατηρίων και του διαβατηρίου στον ενδιαφερόμενο, η παρακάτω ρήτρα «Σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής ή μη έγκαιρης παράδοσης δικαιολογητικών και διαβατηρίων εκ μέρους της αναδόχου εταιρίας και εφόσον με δικαστική απόφαση καταδικαστεί το Δημόσιο να καταβάλει αποζημίωση στο ζημιωθέντα ιδιώτη (για υλική ζημία, διαφυγόντα κέρδη, κ.λπ.), η Αναθέτουσα Αρχή έχει δικαίωμα αναγωγής σε βάρος της αναδόχου εταιρίας κατά τις περί αστικής ευθύνης διατάξεις».