×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/38/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρμοδιότητα ή μη της Επιτροπής Ανταγωνισμού να επιληφθεί επί αιτήσεων θεραπείας, για την ανάκληση εγγράφων περί επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών από μέλη, που συμμετείχαν σε συνεδριάσεις καθ’ υπέρβαση του προβλεπομένου αριθμού τους, και εάν έχει την δυνατότητα να εκφέρει άποψη αντίθετη του ελέγχου του Γ.Λ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν χωρεί αίτηση θεραπείας κατά των διοικητικών πράξεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με τις οποίες ζητήθηκε από διατελέσαντα μέλη της η επιστροφή των σ’ αυτές αναφερομένων ποσών, καθόσον αυτές δεν είναι εκτελεστές πράξεις, αλλά προπαρασκευαστικές των μελλουσών να εκδοθούν εκτελεστών διοικητικών πράξεων (πράξεων καταλογισμού) και ως εκ τούτου οι ασκηθείσες ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού αιτήσεις (και η αίτηση περί επιστροφής καταβληθέντος ποσού), πρέπει να διαβιβαστούν στην αρμόδια υπηρεσία του Γ.Λ.Κ. του Υπουργείου Οικονομικών. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/500/2001

Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Υποχρέωση ή μη ανάκλησης διοικητικών πράξεων μετά την έκδοση αθωωτικής απόφασης πρωτοβάθμιου ποινικού δικαστηρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Μη υπάρχουσας αμετάκλητης δικαστικής απόφασης (ποινικού ή ακυρωτικού δικαστηρίου) που να βεβαιώνει μετά δυνάμεως δεδικασμένου πραγματικά περιστατικά διαφορετικά από εκείνα που ελήφθησαν υπόψη κατά την έκδοση των επίμαχων διοικητικών πράξεων ή να ακυρώνει αυτές, οι ως άνω πράξεις θεωρούνται ως κατά τεκμήριο νόμιμες, της υπηρεσίας μη υποχρεούμενης να προβεί στην ανάκλησή τους.


ΝΣΚ/150/2010

Νομιμότητα μετατάξεων υπαλλήλων στη Γ.Γ.Δ.Ε. - Ανάκληση ή μη της σχετικής προκήρυξης και των ατομικών διοικητικών πράξεων μετάταξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν γίνεται, επί ποινή ακυρότητας, προκήρυξη πλήρωσης θέσεων με μετάταξη, αν προηγουμένως δεν παρασχεθεί βεβαίωση του Γ.Λ.Κ. για την ύπαρξη σχετικής πίστωσης. Ανάκληση προκήρυξης για το λόγο αυτό καθώς και ατομικών διοικητικών πράξεων μετάταξης. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε με την υπ' αριθ.4/2010 γνωμ. Β΄Τμήματος ΝΣΚ.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/306/2023

Με τα δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώνονται κατά το παρόν στάδιο και με τα στοιχεία που τέθηκαν υπ’ όψιν του Κλιμακίου, προφανείς νομικές πλημμέλειες στους όρους διεξαγωγής της διαδικασίας ανάθεσης του εν λόγω έργου, που να κωλύουν την περαιτέρω πρόοδό της. Εν τούτοις, το Κλιμάκιο επιφυλάσσεται να επανέλθει σε κρίση επί της διαδικασίας, σε περίπτωση περάτωσης των λοιπών φάσεων του διαγωνισμού με την έκδοση εκτελεστών διοικητικών πράξεων και εφόσον υποβληθεί σχετικός φάκελος ενώπιόν του. Τούτο, προκειμένου να διαπιστώσει, βάσει της εκ του Συντάγματος αρμοδιότητας του Δικαστηρίου για άσκηση προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας επί της διαδικασίας σύναψης δημόσιας σύμβασης, την ουσιαστική συμφωνία, τόσο των προσφορών που θα έχουν τελικώς υποβληθεί, όσο και της αιτιολόγησης των οικείων κρίσεων της αναθέτουσας αρχής με τους όρους της διακήρυξης, και να διαγνωσθεί έτσι η τήρηση των αρχών της διαφάνειας και του υγιούς ανταγωνισμού υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες διεξαγωγής του διαγωνισμού, μη συντρεχόντων λόγων που θα μπορούσαν υπό οποιαδήποτε εκδοχή να επηρεάσουν την έκβασή του σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.


ΝΣΚ/4/2010

Διαδικασία μετατάξεων στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν γίνεται, επί ποινή ακυρότητας, προκήρυξη πλήρωσης θέσεων με μετάταξη, αν προηγουμένως δεν έχει παρασχεθεί βεβαίωση του Γ.Λ.Κ. για την ύπαρξη σχετικής πίστωσης. Ανάκληση προκήρυξης για το λόγο αυτό καθώς και ατομικών διοικητικών πράξεων μετάταξης. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ.150/2010 γνωμ. Β΄Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/344/2016

Πεδίο εφαρμογής της έννοιας των «εκκρεμών περιπτώσεων» της διάταξης του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 104 του ν. 4387/2016.(..)Θεωρούνται ως «εκκρεμείς περιπτώσεις», κατά την έννοια του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 104 του ν. 4387/2016, οι αναφερόμενες στο ερώτημα περιπτώσεις επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εισφορών, είτε δηλαδή όταν οι αιτήσεις επιστροφής υποβλήθηκαν πριν την 12/5/2016 (ημερομηνία εφαρμογής του νόμου) είτε και μετά την 12/5/2016, εφόσον, όμως, η αξίωση επιστροφής είχε γεννηθεί πριν την ημερομηνία αυτή και δεν είχε ικανοποιηθεί το σχετικό αίτημα, ενόψει των διοικητικών διαδικασιών που απαιτούνται για την έκδοση των σχετικών οριστικών διοικητικών πράξεων επιστροφής ή συμψηφισμού των εισφορών που εισπράχθηκαν αχρεώστητα


ΝΣΚ/69/2022

Ερωτάται, εάν τα οικονομικά αποτελέσματα της αναδρομικής ανάκλησης από τη Διοίκηση παράνομων διοικητικών πράξεων, οι οποίες αποτελούσαν νόμιμο έρεισμα καταβολής πρόσθετων αποδοχών σε υπαλλήλους, επέρχονται μόνον για το μέλλον ή, αντίθετα, ανατρέχουν στο χρόνο της έκδοσης των ανακληθεισών πράξεων, με συνέπεια η Διοίκηση να υποχρεούται σε αναζήτηση των πρόσθετων αυτών αποδοχών ως αχρεωστήτως καταβληθεισών και σε περίπτωση άρνησης επιστροφής τους από τους υπαλλήλους σε καταλογισμό σε βάρος τους.(..)H αναζήτηση των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών από τις υπαλλήλους Μ.Μ. και Ε.Γ. και η έκδοση καταλογιστικής πράξης σε βάρος τους σε περίπτωση άρνησης επιστροφής τους είναι καταρχήν υποχρεωτική εάν η Διοίκηση, κατά την αποκλειστική της αρμοδιότητα, εκτιμήσει ότι συντρέχει δόλος στο πρόσωπο των εν λόγω υπαλλήλων. Σε περίπτωση δε μη άρνησης από τις υπόχρεες αυτές υπαλλήλους της ως άνω υποχρέωσής τους, αλλά προβολής οικονομικής δυσχέρειάς τους για την άμεση και εις ολόκληρο επιστροφή των καταβληθέντων, αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί σε δόσεις κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 24 του ν.4354/2015. Η Διοίκηση δύναται να μην προβεί σε αναζήτηση και καταλογισμό των ήδη αχρεωστήτως καταβληθέντων χρηματικών ποσών, μόνον εφόσον, μετά από την εκτίμηση από αυτήν των πραγματικών περιστατικών κάθε μιας από τις παραπάνω περιπτώσεις-υποθέσεις και κάθε χρήσιμου σχετικού στοιχείου, καθώς και της Έκθεσης Ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, με αριθμό 6/2020, διαπιστώσει σωρευτικά ότι: α) οι υπάλληλοι Μ.Μ και Ε.Γ εισέπραξαν τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καλόπιστα και άνευ της συνδρομής στο πρόσωπό τους δόλου και β) από την επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών και ενόψει της προσωπικής, οικογενειακής και οικονομικής κατάστασης των εν λόγω υπαλλήλων υφίσταται κίνδυνος δημιουργίας σ’ αυτές ανυπέρβλητων οικονομικών δυσχερειών με άμεση δυσμενή επίδραση στα μέσα διαβίωσης των ιδίων και των οικογενειών τους, δεδομένου ότι από την έναρξη της καταβολής τους μέχρι σήμερα έχει παρέλθει πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Εάν, πάντως, η Διοίκηση, στην αποκλειστική αρμοδιότητα της οποίας ανήκει η ευθύνη χειρισμού των ανωτέρω υποθέσεων, αμφιβάλλει κατά την εκτίμηση και την υπαγωγή των πραγματικών στοιχείων των υποθέσεων αυτών, αν δηλαδή αυτά πληρούν πράγματι τις προϋποθέσεις εφαρμογής των ως άνω κριτηρίων για την αναζήτηση και επιστροφή των επίμαχων χρηματικών ποσών, λόγω δυσχέρειας της απόδειξης συνδρομής τους, τότε πρέπει να καταλογίσει τα αχρεωστήτως καταβληθέντα χρηματικά ποσά σε βάρος των υπόχρεων υπαλλήλων Μ.Μ. και Ε.Γ., ώστε η τελική κρίση για τη νομιμότητα της αναζήτησης των εν λόγω ποσών, να τεθεί ενώπιον του αρμοδίου Δικαστηρίου, στο οποίο μπορούν αυτές να προσφύγουν (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 4, περ. δ)΄ του Οργανισμού του Ν.Σ.Κ. (ν.4831/2021, Α΄170), λόγω αντίθεσης, ως προς το ανωτέρω ζήτημα, της υπ αρ.13/2022 γνωμοδότησης του ΣΤ΄ Τμήματος του Ν.Σ.Κ. προς την γνωμοδότηση του Γ΄ Τμήματος του Ν.Σ.Κ., με αριθμό 32/2021.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/1009/2022

Παρεμβάσεις με στόχο τη βελτίωση του Δημόσιου Χώρου.Με τα δεδομένα αυτά, πλην της κατά τα ανωτέρω διαπιστωθείσας  πλημμέλειας, η οποία δέον να θεραπευθεί, δεν διαπιστώνονται κατά το παρόν στάδιο και με τα στοιχεία που τέθηκαν υπ’ όψιν του Κλιμακίου, άλλες προφανείς νομικές πλημμέλειες στους όρους διεξαγωγής της διαδικασίας ανάθεσης του εν λόγω έργου που να κωλύουν την περαιτέρω πρόοδό της. Εν τούτοις, το Κλιμάκιο επιφυλάσσεται να επανέλθει σε κρίση επί της διαδικασίας, σε περίπτωση περάτωσης των λοιπών φάσεων του διαγωνισμού με την έκδοση εκτελεστών διοικητικών πράξεων και εφόσον υποβληθεί σχετικός φάκελος ενώπιόν του. Τούτο, προκειμένου να διαπιστώσει, βάσει της εκ του Συντάγματος αρμοδιότητας του Δικαστηρίου για την άσκηση του προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας επί της διαδικασίας σύναψης δημόσιας σύμβασης, την ουσιαστική συμφωνία τόσο των προσφορών που θα έχουν τελικώς υποβληθεί όσο και της αιτιολόγησης των οικείων κρίσεων της αναθέτουσας αρχής με τους όρους της διακήρυξης και να διαγνωσθεί έτσι η τήρηση των αρχών της διαφάνειας και του υγιούς ανταγωνισμού υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες διεξαγωγής του διαγωνισμού, μη συντρεχόντων λόγων που θα μπορούσαν υπό οποιαδήποτε εκδοχή να επηρεάσουν την έκβασή του σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.     


ΝΣΚ/115/2024

Ερωτάται: α) αν ασκείται παραδεκτά αίτηση θεραπείας κατά πράξης που απέρριψε ενδικοφανή προσφυγή, η οποία ασκήθηκε κατ’ άρθρο 9 παρ. 3 περ. β΄ του ν. 4354/2015 και β) αν επιτρέπεται για λόγους νομιμότητας η ανάκληση διοικητικής πράξης της Ειδικής Τριμελούς Επιτροπής του Α.Σ.Ε.Π., η οποία εκδόθηκε κατόπιν άσκησης της ενδικοφανούς προσφυγής του άρθρου 9 παρ. 3 περ. β΄ του ν. 4354/2015.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή

α) Δεν είναι παραδεκτή αίτηση θεραπείας κατά της πράξης που απέρριψε την ασκηθείσα, κατ’ άρθρο 9 παρ. 3 περ. β΄ του ν. 4354/2015, ένσταση (ενδικοφανή προσφυγή) υπαλλήλου (ομόφωνα). β) Σύμφωνα με τις γενικές αρχές που διέπουν την ανάκληση των διοικητικών πράξεων, είναι, καταρχήν, επιτρεπτή η ανάκληση της απόφασης της Ειδικής Τριμελούς Επιτροπής επί της ένστασης του άρθρου 9 παρ. 3β του ν. 4354/1915, αποκλειστικά για λόγους νομιμότητας, και όχι λόγω μεταβολής της θέσης της μετά την εξάντληση της χρονικής της αρμοδιότητας (ομόφωνα).


ΝΣΚ/364/2012

Ανάκληση ή μη πράξεων βεβαίωσης φορολογικών επιβαρύνσεων, λόγω νέων κρίσιμων στοιχείων που ήρθαν σε γνώση του Τελωνείου μετά την έκδοσή τους – Δυνατότητα επανελέγχου της υποθέσεως, κατόπιν παραιτήσεως της καταλογιζόμενης εταιρείας από τα ασκηθέντα ένδικα βοηθήματα ή κατόπιν υποβολής αιτήσεως θεραπείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η τελωνειακή αρχή δεν δύναται να προβεί (αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν αιτήσεως θεραπείας του ενδιαφερομένου) σε επανεξέταση και συντρεχούσης περιπτώσεως, σε ανάκληση πράξεων επιβολής φορολογικών επιβαρύνσεων, έστω και αν μετά την έκδοση των πράξεων περιήλθαν σε γνώση του Τελωνείου νέα κρίσιμα στοιχεία. 2) Η άσκηση ή μη προσφυγής, παραίτηση από το ήδη ασκηθέν ένδικο βοήθημα δεν επηρεάζει το ανεπίτρεπτο της ανάκλησης των καταλογιστικών πράξεων, που έχουν εκδοθεί στο πλαίσιο εφαρμογής της νομοθεσίας για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. 3) Η τελωνειακή αρχή δεν δύναται να προβεί, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν αιτήσεως θεραπείας του ενδιαφερομένου, σε ανάκληση πράξεων επιβολής φορολογικών επιβαρύνσεων. (πλειοψ.) Οι διατάξεις των άρθρων 32 του Ν. 2960/2001 και 236 του Κανονισμού 2913/1992 του Συμβουλίου της 12-10-1992, δεν εφαρμόζονται στη συγκεκριμένη περίπτωση. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 230/2012.


ΝΣΚ/93/2009

Κοινοτικές ενισχύσεις – ΕΛΕΓΕΠ – Καταλογισμός αχρεωστήτως καταβληθέντων – Αίτηση θεραπείας – Αναστολή καταλογιστικής πράξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά των αποφάσεων Υπουργού Γεωργίας (ήδη ΑΑΤ), που εκδίδονται κατ εφαρμογή του άρθρου 28 του Ν 2520/1997, για επιστροφή αδικαιολογήτως και σε βάρος του ΕΛΕΓΕΠ καταβληθέντων ποσών, δεν προβλέπεται η άσκηση ειδικής διοικητικής ή ενδικοφανούς προσφυγής. Πέραν των προβλεπομένων ενδίκων βοηθημάτων επιτρέπεται η άσκηση αίτησης θεραπείας (απρόθεσμη απλή διοικητική προσφυγή), χωρίς ανασταλτικό αποτέλεσμα. Επιτρεπτή (όχι υποχρεωτική) η αναστολή της καταλογιστικής πράξης. Απόφαση του Υπουργού για αναστολή εκτέλεσης, εκδιδόμενη μετά πάροδο 30 ημερών από την άσκηση της αίτησης θεραπείας, θα πρέπει να περιέχει ειδική αιτιολογία.