×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/415/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επιβολή ή μη προστίμου σε προμηθεύτρια εταιρεία σε περίπτωση απαλλαγής της από την προσκόμιση υλικού που δεν υπερβαίνει το 10% της συμβατικής ποσότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η επιβολή ή όχι προστίμου, ως και το είδος και το μέγεθος αυτού στην περίπτωση της επιβολής του, σε βάρος προμηθεύτριας εταιρείας για την απαλλαγή της από την προσκόμιση υλικού, η αξία του οποίου αντιστοιχεί σε ποσοστό 1,91% της αξίας της συμβάσεως, αλλά είναι αναγκαίο για την υπηρεσία, δεν υπάγεται στην κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989 αρμοδιότητα του ΝΣΚ, αλλά στην κατά την παρ.1 του ίδιου άρθρου νόμο αρμόδια υπηρεσία.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/196/2003

Συμβάσεις προμήθειας. Μείωση προστίμου σε προμηθεύτρια του Δημοσίου εταιρεία στο προσήκον μέτρο δυνάμει του άρθρου 409 ΑΚ. Μη επιβολή κυρώσεων λόγω ανωτέρας βίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ακύρωση ή μείωση των προστίμων με απόφαση της Διοικήσεως δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή. Σχετική δυνατότητα παρέχεται μόνο δια της δικαστικής οδού. Το Ν.Σ.Κ. θα μπορούσε να επιληφθεί της επιλύσεως της διαφοράς μόνο κατόπιν υποβολής σχετικής αιτήσεως προς αυτό από την προμηθεύτρια εταιρεία με σαφές και συγκεκριμένο αίτημα. Συνδρομή λόγων ανωτέρας βίας δεν θεμελιώνεται επαρκώς, διότι τα από την εταιρεία προβαλλόμενα στοιχεία αφορούν χρόνο προγενέστερο της υπογραφής των συμβάσεων και άρα ήσαν γνωστά σ’ αυτήν.


ΝΣΚ/272/2007

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Τρόπος είσπραξης αναλογούσης προκαταβολής, λόγω μη παράδοσης από τον προμηθευτή, του συνόλου των υλικών της Συμβάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμόδια για την προμήθεια Υπηρεσία του ΓΕΣ, προκειμένου να εισπράξει τις αναλογούσες προς επιστροφή από την προμηθεύτρια προκαταβολές, οφείλει να τις παρακρατήσει από τις τυχόν ανταπαιτήσεις της προμηθεύτριας εταιρείας από οποιαδήποτε αιτία, σύμφωνα με το άρθρο 47 του ΠΔ 284/1989, μη υπαρχουσών δε τέτοιων απαιτήσεων οφείλει να εισπράξει αυτές σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.


ΝΣΚ/243/2014

Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση προμήθειας – Δυνατότητα ή μη κήρυξης εκπτώτου της προμηθεύτριας για τη μη ολοκλήρωση της παράδοσης των συμβατικών υλικών και κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής – Παραγραφή ή μη των αξιώσεων της προμηθεύτριας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Στην προκείμενη σύμβαση προμήθειας υλικών των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία διέπεται από τις διατάξεις του πδ 284/1989, είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία η κήρυξη εκπτώτου της προμηθεύτριας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 43 παρ.3 αυτού, διότι από υπαιτιότητά της δεν παρέδωσε το μεγαλύτερο μέρος των συμβατικών ειδών, αν και παρήλθε εξάμηνο από τη λήξη των συμβατικών προθεσμιών. Η απόφαση της έκπτωσης θα επιφέρει και μονομερή λύση της σύμβασης για το μέλλον και για το ανεκτέλεστο μέρος αυτής, χωρίς να απαιτείται ειδική περί τούτου απόφαση. Η Υπηρεσία έχει τη δυνατότητα να επιβάλει αθροιστικά επιπλέον κυρώσεις για την υπαίτια αδυναμία παράδοσης των υπολοίπων υλικών, όπως ποινικές ρήτρες και να προβεί στην κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης της σύμβασης. Λόγω δε της υποχρεωτικής κήρυξης εκπτώτου της προμηθεύτριας, των συνεπειών που η απόφαση αυτή επιφέρει και των επιπλέον κυρώσεων που δύναται η Υπηρεσία να επιβάλει σε βάρος της προμηθεύτριας για την αθέτηση των συμβατικών της υποχρεώσεων, δεν νοείται απαλλαγή της, με ή χωρίς κυρώσεις από την παράδοση του υπολοίπου ποσού, το οποίο υπερβαίνει το 10% του συνολικού συμβατικού αντικειμένου. 2. Τα παραδοθέντα από την προμηθεύτρια 1.304 τεμάχια συμβατικών ειδών (704 και 604), για τα οποία δεν προσκομίστηκαν τα προβλεπόμενα από το άρθρο 10 της σύμβασης παραστατικά, ώστε να παραληφθούν με σύνταξη σχετικού Πρωτοκόλλου Οριστικής Παραλαβής και τα οποία δεν μπορούν να απορριφθούν καθόσον έχουν δοθεί προς χρήση, δύνανται να παραληφθούν οριστικά από την Υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 68 παρ.5 του πδ 284/1989, αφού εγκρίθηκε η παραλαβή τους από τον αρμόδιο φορέα, καθώς κατόπιν σχετικού ελέγχου έχουν κριθεί μη ακατάλληλα για τη χρήση που προορίζονται. Η οριστική παραλαβή τους θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια της εκκαθάρισης της σύμβασης μετά τη λύση της με την απόφαση κήρυξης εκπτώτου της προμηθεύτριας. 3. Οι αξιώσεις της προμηθεύτριας εταιρίας για το τίμημα των παραδοθέντων τεμαχίων έχουν υποκύψει στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 90 του ν.2362/95, καθώς έχει παρέλθει πενταετία από την έναρξη αυτής, δηλ. από το τέλος του οικονομικού έτους που γεννήθηκαν οι αξιώσεις και ήταν δυνατή η δικαστική επιδίωξη αυτών και συγκεκριμένα του έτους 2004 κατά το οποίο παραδόθηκαν. Η από 28-1-2005 αίτηση του συνδίκου της πτώχευσης για καταβολή του τιμήματος των παραδοθέντων υλικών διέκοψε την παραγραφή, η οποία όμως άρχισε εκ νέου μετά πάροδο 6 μηνών από τη χρονολογία υποβολής της, διότι δεν απάντησε η υπηρεσία και συμπληρώθηκε αυτή την 28-7-2010. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΔΕΔ/Θεσ/1124/2025

Η 1124/16-06-2025 Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00€ για το φορολογικό έτος 2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε σε φυσικό πρόσωπο λόγω εκπρόθεσμης δήλωσης μεταβολής εργασιών (διακοπής ΚΑΔ). Ο προσφεύγων ζήτησε ακύρωση ισχυριζόμενος ότι η διακοπή της ταμειακής μηχανής είχε δηλωθεί εμπρόθεσμα (29/12/2023) και ότι η επιβολή προστίμου σε ανενεργό ΚΑΔ είναι υπερβολική. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι η εμπρόθεσμη παύση της ταμειακής δεν συνεπάγεται αυτόματη εμπρόθεσμη διακοπή του ΚΑΔ, η οποία έπρεπε να είχε δηλωθεί εντός 30 ημερών. Η Δ.Ε.Δ. τροποποίησε την αιτιολογία της πράξης ως προς τη νομική βάση (από ν.2523/97 σε αρ. 53 ν.5104/24) αλλά επικύρωσε την επιβολή του προστίμου.


ΝΣΚ/284/2006

Συμβατική υποχρέωση προμηθεύτριας εταιρείας για αναβάθμιση (μηχανολογική) των προσφερομένων στο Δημόσιο σκαφών της. Οφειλή του Δημοσίου προς την προμηθεύτρια του υπολοίπου του συμφωνηθέντος τιμήματος, λόγω αυτοδίκαιης παραλαβής των ανωτέρω σκαφών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Η ανωτέρω προμηθεύτρια, η οποία ανέλαβε ρητώς έναντι του Δημοσίου, την υποχρέωση να του προσφέρει σκάφη ανωτάτης κλάσεως, τόσο από απόψεως κύτους όσο και από απόψεως μηχανολογικής, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακηρύξεως, οι οποίες κατέστησαν αναπόσπαστο μέρος της συμβάσεως προμηθείας, οφείλει άμεσα να προβεί στην ανωτέρω αναβάθμιση, αναλαμβάνοντας το σχετικό κόστος. 2. Το Δημόσιο οφείλει προς την ανωτέρω προμηθεύτρια, λόγω αυτοδίκαιης παραλαβής των ανωτέρω σκαφών κατά την παρ.3 του άρθρου 28 του Π.Δ/τος 394/1996, το υπόλοιπο συμφωνηθέν τίμημα, πλην όμως δικαιούται να προβεί στους ποιοτικούς ελέγχους που προβλέπονται από την σύμβαση, κατά την προδιαγραφομένη διαδικασία της διατάξεως της παρ.4 του άρθρου 28 του ανωτέρω Π.Δ/τος.


ΕΑΔΗΣΥ/1467/2023

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της με αριθμ. …/2023 (αρ. πρωτ. …/30.06.2023) Διακήρυξης της Αναθέτουσας Αρχής, άλλως την τροποποίηση του υπ’ αριθμ. 7 όρου των τεχνικών προδιαγραφών, καθ’ ο μέρος απαιτείται η προσκόμιση ISO 27001 και 45001 της προμηθεύτριας εταιρείας. 


ΠΟΛ.1080/2016

Επιβολή προστίμου σε περίπτωση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος από την οποία δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου αλλά μόνο του τέλους επιτηδεύματος, καθώς και στην περίτπωση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής μηδενικής δήλωσης απόδοσης παρακρατούμενων φόρων.(ΑΔΑ:6ΛΡ8Η-ΜΓΨ)


ΝΣΚ/88/2013

Ανεπίτρεπτο τροποποιήσεως συμβάσεως προμήθειας των ενόπλων δυνάμεων, μετά την έγκριση της οριστικής παραλαβής των συμβατικών αντικειμένων με μειωμένη τιμή, λόγω της εκτροπής τους από τις τεχνικές προδιαγραφές – Διαδικασία εισπράξεως του οφειλομένου (λόγω της μειώσεως του τιμήματος) από την προμηθεύτρια ποσού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στο πλαίσιο της εκτελέσεως συμβάσεως προμήθειας των ενόπλων δυνάμεων, μετά την έκδοση αποφάσεως του ΥΦΕΘΑ, με την οποία εγκρίθηκε η οριστική παραλαβή των συμβατικών αντικειμένων με μειωμένη τιμή, λόγω της εκτροπής τους από τις τεχνικές προδιαγραφές, δεν μπορεί να τροποποιηθεί η μεταξύ του Ελλ.Δημοσίου/ ΥΕΘΑ και της προμηθεύτριας εταιρείας σύμβαση. Σε κάθε περίπτωση δεν παρέχεται νόμιμη βάση για τη διενέργεια διαπραγματεύσεων, ούτως ώστε να συμφωνηθεί, κατά τροποποίηση της συμβάσεως, η παροχή από την προμηθεύτρια υλικών και υπηρεσιών αντί της καταβολής του ποσού που αντιστοιχεί στη μείωση του συμφωνηθέντος τιμήματος. Εφόσον δεν επιτευχθεί η είσπραξη του οφειλομένου (λόγω της μειώσεως του τιμήματος) από την προμηθεύτρια ποσού, κατά τα οριζόμενα στον ΚΕΔΕ, το ΥΕΘΑ οφείλει, σε συνεργασία με το Υπ. Οικονομικών και την αρμόδια Δ.Ο.Υ. να επιδιώξει την είσπραξη του ποσού αυτού, κατ’ εφαρμογήν τυχόν ισχυουσών διακρατικών συμβάσεων. Εφόσον δε και η εν λόγω συνεργασία αποβεί άκαρπη πρέπει να επιδιωχθεί η νόμιμη έκδοση εκτελεστού τίτλου για την είσπραξη της ανωτέρω απαιτήσεως. (ομοφ.) -- ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ 323/2011.


ΝΣΚ/434/2003

Τροποποίηση συμβάσεων προμηθείας μεταξύ ΥΠΕΘΑ και της εταιρείας με την επωνυμία RAYTHEON Co, προκειμένου να γίνει υποκατάσταση στο πρόσωπο της αντισυμβαλλομένης προμηθεύτριας εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υποκατάσταση του προσώπου του προμηθευτή δεν συνιστά τροποποίηση της συμβάσεως ως προς την αλλαγή ονομασίας επωνυμίας του προμηθευτή, αλλά τροποποίησή της με μεταβίβαση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του αντισυμβαλλομένου του Δημοσίου, η οποία είναι δυνατόν να εγκριθεί υπό προϋποθέσεις, αν δηλαδή συναινούν στη μεταβίβαση της έννομης σχέσεως στο σύνολό της και οι δύο εταιρείες (αποχωρούσα και εισερχομένη), αποδεικνύεται η φερεγγυότητα και αξιοπιστία της νέας εταιρείας ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη εκτέλεση της συμβάσεως, και το πρόγραμμα της προμήθειας κρίνεται απαραίτητο για την εθνική άμυνα να συνεχισθεί και να ολοκληρωθεί. Δυνατότητα εφαρμογής της ανωτέρω τροποποιήσεως και σε άλλες συμβάσεις με την αρχικώς συμβαλλομένη προμηθεύτρια εταιρεία ερευνάται κατά περίπτωση και εφόσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις.


ΝΣΚ/394/2008

Ένοπλες Δυνάμεις. Τροποποίηση Συμβάσεων μεταξύ ΥΠΕΘΑ και προμηθεύτριας εταιρείας όπλων, ανταλλακτικών και επιχειρησιακού εξοπλισμού υποστήριξης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό τα διδόμενα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία οι προτεινόμενες τροποποιήσεις Συμβάσεων α) 5ης της 027Γ/00, β) 2ης της 057Γ/03 και γ) 2ης της 058Γ/03 μεταξύ ΥΠΕΘΑ και προμηθεύτριας εταιρείας οπλικών συστημάτων είναι νόμιμες, η ουσιαστική πάντως εκτίμηση της επερχόμενης τροποποιήσεως για κάθε μία από τις ανωτέρω συμβάσεις, η οποία αναφέρεται σε πραγματικά ζητήματα δύναται να εκτιμηθεί αποκλειστικώς από την υπηρεσία και δεν δύναται να αναχθεί σε αντικείμενο γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του Ν.Σ.Κ.